Outo ulina?
Outo ulina?
c 230 bensa manuaalilaatikolla rupes ulisemaan ihmeellisesti,minusta se ääni kuuluu voimansiirrosta,autolla kun lähtee liikkeelle,se ääni ei ole kovin kova ja veto päällä ei juuri olleenkaan,mut kun löysää kaasun ja "moottorijarrutus"alkaa,niin ääni on aika voimakas uliseva ääni ja taas kun painaa kaasua,ääni miltei häviää,kun ajaa pitemmän matkaa ja auto lämpiää ääni kuuluu kovempana..mikä vois pitää tollasta ääntä..oisko esim kardaanin tukilaakeri...yms???apuja kaivataan!!!
ok..kävin öljyt tarkistuttamassa vaihteistosta sekä perästä,öljyt oli vaihteistossa ylärajassa,mutta perässä oli noin 2dl vajaa,se ei vissiin vielä aiheuttas ääntä??lisäs ylärajaan ja ääni on samanlainen..millasta ääntä perä yleensä pitää jos alkaa olla hajoomas ja meneekö miten näistä periä???dealer kirjoitti:Kardaanin tukilaakereitahan niistä on mennyt. Yleensä ulisee enemmän kylmänä.
Kannattaa tarkastaa vaihteistoöljyt, joskus takastefa hajoaa ja laatikko on kohta kuiva ...
Mulla kuuluu kanssa ihmeellinen ulina jostain etuoikealta TAI sitten juurikin voimansiirrosta... Tuskinpa edessä oikeella on mitään mikä vois ulista? Eikai Laakerikaan tommosta ääntä pidä, ja se on just vaihdettukin. Siis toi ääni tulee hyvin harvoin, saattaa olla että ajan puolivuotta ettei sitä esiinny, mutta sitten välillä tulee. Autohan siis w210
En oo kyllä ressiä ottanu siitä
En oo kyllä ressiä ottanu siitä
jep..kiitoksia neuvoista,vaihdan ekana sen kardaanin tukilaakerin ja toivon parasta,että vika korjaantuu sillä,ettei tartteis käydä esim vaihteistoa korjaamaan.milookki kirjoitti:dealer kirjoitti:Peräöljyvaje ei ole aiheuttanut ongelmia.
Harvemmin noissa perä ääntää.
kardaanin tukilaakeri ja tukikumi vaihdettu,ääni hävisi ja vika korjattu..kittoksia Dealerille hyvästä neuvosta!
Tarpeellista tietoa dealeri jakaa. Oma auto pitää kovilla +25C pakkasilla kylmänä ulinaa joka pahimmillaan 30-40km/h ja jatkuu kimeänä kilometrin tai kaksi kunnes lämpenee.
Hyvä tietää että korjattavissa mahdollisesti pienemmällä vaivalla kun perän tai laatikon vaihdolla
Onneksi noita pakkasia etelässä on niin vähän ettei kiire aikataulua ole itsellä vaihtamisen kanssa.
Hyvä tietää että korjattavissa mahdollisesti pienemmällä vaivalla kun perän tai laatikon vaihdolla
Onneksi noita pakkasia etelässä on niin vähän ettei kiire aikataulua ole itsellä vaihtamisen kanssa.
-
- Viestit: 7
- Liittynyt: 19.3.2011 23:27
- Paikkakunta: Tampere
Outo ulina, ratkaisu.
Outo ääni, joka alkuun tuntui kuuluvan edestä oikealta, ikään kuin oikea etupyörän laakeri olisi äännellyt. Paljastui kuitenkin, että kardaanin tukikumi ja laakeri olivat tulleet tiensä päähän, osat n. 35 egeä, ja ääntely loppui. Tulipa samalla tarkistetuksi vaihteisto- ja peräöljyt, ja jälkimmäiset on vaihdettukin. On sinänsä outoa, ettei huolto-ohjelmissa mainita peräöljyn vaihdosta mitään? Tosin Pälkäneen Malliauton huippumies Tomi kertoi, että kannattaa vaihtaa n. 60 tkm:n välein. Näin tulen jatkossa tekemäänkin. C 180, W 202 -98, 140 tkm.
jatketaas tähän topicciin.
Omassa luulisin perän ujeltavan kun ääntää silloin kun veto päällä, kun löysää kaasun niin ääni lakkaa. Kuuluu myös sellainen tump ääni kun löysää kaasua ja taas kun painaa niin taas kuuluu tump, väljää siis jossain.
Vai onko tukilaakeri/kumi hässäkkä mahdollisesti se mölyävä osanen. Aikaisemmin Dealer meinasi että tukilaakeri menny kun moottorijarrutuksella ääntää. tuo minun pikku marsuni ääntelee juurikin veto päällä ja äänen kovuus vaihtelee nopeuden mukaan.
Kertokaapa viisaammat kumpi on todennäköisempi ääntäjä perän pinioninlaakeri vai kardaanin tukilaakeri?
Omassa luulisin perän ujeltavan kun ääntää silloin kun veto päällä, kun löysää kaasun niin ääni lakkaa. Kuuluu myös sellainen tump ääni kun löysää kaasua ja taas kun painaa niin taas kuuluu tump, väljää siis jossain.
Vai onko tukilaakeri/kumi hässäkkä mahdollisesti se mölyävä osanen. Aikaisemmin Dealer meinasi että tukilaakeri menny kun moottorijarrutuksella ääntää. tuo minun pikku marsuni ääntelee juurikin veto päällä ja äänen kovuus vaihtelee nopeuden mukaan.
Kertokaapa viisaammat kumpi on todennäköisempi ääntäjä perän pinioninlaakeri vai kardaanin tukilaakeri?
jatketaas tähän topicciin.
Omassa luulisin perän ujeltavan kun ääntää silloin kun veto päällä, kun löysää kaasun niin ääni lakkaa. Kuuluu myös sellainen tump ääni kun löysää kaasua ja taas kun painaa niin taas kuuluu tump, väljää siis jossain.
Vai onko tukilaakeri/kumi hässäkkä mahdollisesti se mölyävä osanen. Aikaisemmin Dealer meinasi että tukilaakeri menny kun moottorijarrutuksella ääntää. tuo minun pikku marsuni ääntelee juurikin veto päällä ja äänen kovuus vaihtelee nopeuden mukaan.
Kertokaapa viisaammat kumpi on todennäköisempi ääntäjä perän pinioninlaakeri vai kardaanin tukilaakeri?
Omassa luulisin perän ujeltavan kun ääntää silloin kun veto päällä, kun löysää kaasun niin ääni lakkaa. Kuuluu myös sellainen tump ääni kun löysää kaasua ja taas kun painaa niin taas kuuluu tump, väljää siis jossain.
Vai onko tukilaakeri/kumi hässäkkä mahdollisesti se mölyävä osanen. Aikaisemmin Dealer meinasi että tukilaakeri menny kun moottorijarrutuksella ääntää. tuo minun pikku marsuni ääntelee juurikin veto päällä ja äänen kovuus vaihtelee nopeuden mukaan.
Kertokaapa viisaammat kumpi on todennäköisempi ääntäjä perän pinioninlaakeri vai kardaanin tukilaakeri?
Mullakin ulisee jo n 20tkm+ s202. Ei oo aavistustakaan mistä ääni tulee.
Kaikki pyöränlaakerit on vaihdettu, kardaanin laakeri kanssa viimeisen 40tkm aikana. Loota vaihettiin kun entinen hajos ja saattaa uusloota olla laakerivikainen, ainakin oli 20tkm jälkeen öljypohjassa metallihilua.
Mutta kun ei tiijä missä vika niin ajetaan niin kauan että joku paikka hajoaa totaalisesti. Sithän se selviää.....
Ulisee kokoajan jo pienestä nopeudesta alkaen aina jonnekkin sataseen asti jonka jälkeen ei lisäänny. Kaasua löysättäessä ehkä metallisen kuuloinen helähdyksen kaltainen ääni ja ulinan taajuuden muutos ehkä myös...
No, jäädään oottelemaan mistä posahtaa.
Kaikki pyöränlaakerit on vaihdettu, kardaanin laakeri kanssa viimeisen 40tkm aikana. Loota vaihettiin kun entinen hajos ja saattaa uusloota olla laakerivikainen, ainakin oli 20tkm jälkeen öljypohjassa metallihilua.
Mutta kun ei tiijä missä vika niin ajetaan niin kauan että joku paikka hajoaa totaalisesti. Sithän se selviää.....
Ulisee kokoajan jo pienestä nopeudesta alkaen aina jonnekkin sataseen asti jonka jälkeen ei lisäänny. Kaasua löysättäessä ehkä metallisen kuuloinen helähdyksen kaltainen ääni ja ulinan taajuuden muutos ehkä myös...
No, jäädään oottelemaan mistä posahtaa.