ke-jetronic+turbo+re85
ke-jetronic+turbo+re85
No nih.. Nyt on paketti kasassa eli autona w124 230 automaatti.. Garretin t3 ahdin.. Riittääkö ke-jetissä soppa kun tarkoitus ajaa re85 sella..? Ehaa säädetty kaks kierrosta eli kyllä normaalia enemmä saa soppaa.. Seosmittaria ei ole.. Pystyykö ke-jetissä riittämään tuotto re85 ja 0.6barin paineille..?
Re: ke-jetronic+turbo+re85
Ei taida riittää 0.6 ahdoille. Mosselmanin 2.0L sarjassa riittää 175hp asti bensalla orkkis suuttimilla 0.4-0.45bar elikkä noin 1.4-1.5 enempi soppaa kun vaparina. Sulla menis 2x.Tero88 kirjoitti:No nih.. Nyt on paketti kasassa eli autona w124 230 automaatti.. Garretin t3 ahdin.. Riittääkö ke-jetissä soppa kun tarkoitus ajaa re85 sella..? Ehaa säädetty kaks kierrosta eli kyllä normaalia enemmä saa soppaa.. Seosmittaria ei ole.. Pystyykö ke-jetissä riittämään tuotto re85 ja 0.6barin paineille..?
Liekkö 2.0 ja 2.3 suuttimissa eroa? Jos on niin sit ehkä riittäis.
samat (pienet) suuttimet ovat. Vain säädöissä pikkusen eroa. Ei sieltä riitä tuottoa tarpeeksi "noinvain". turbo audista suuttimet ni voi riittää?
Tuo tosiaan Mosselmannin turbosarja on 175hv myös 2.3l malliin, eli ei ooo niinkää litratilavuudessa rajoitus vaan siitä kuinka paljon saadaan polttoainetta kulkemaan?
Alkaa vaan olemaan haasteellista nykyään tuo K(E)-jetronicin viritys kun se on jo antiikkia eikä osia enää löydy eikä kukaan niistä enää mitään tiedä. uusimmatkin autot taitaa olla n. 20v vanhoja mistä ko. vehke löytyy.
Tuo tosiaan Mosselmannin turbosarja on 175hv myös 2.3l malliin, eli ei ooo niinkää litratilavuudessa rajoitus vaan siitä kuinka paljon saadaan polttoainetta kulkemaan?
Alkaa vaan olemaan haasteellista nykyään tuo K(E)-jetronicin viritys kun se on jo antiikkia eikä osia enää löydy eikä kukaan niistä enää mitään tiedä. uusimmatkin autot taitaa olla n. 20v vanhoja mistä ko. vehke löytyy.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Jospa ei tukikkaan Laittaa kaksi tuikitavallista suutinta per pytty kasikoneen jakajalla neloskoneeseen....xr kirjoitti:k jetin suuttimissa ei suuria eroja ole ruiskutus määrissä
v8 koneen jakajasta ei tule sen enempää vaikka puolet lähdöistä tukkiikin määränsäätimien rakenne on sellainen noissa ruiskuissa
jep, Jotku o tehneet kutoskoneen jakajasta nii että kaksi suutinta on imusarjassa.
Esim. 4 sylnterisiin GTI golffeihin joissa ollu K-jet niin niihin on laitettu jostakin 5syl turboaudista jakaja ja se yksi extra suutin on laitettu vain imusarjan päähän rikastamaan seosta.
Niin miksei, V8 jakaja, ja joka sylinteriin 2 suutinta. eipä tuotto lopu kesken iha herkästi.
kasarikikkoja...
Esim. 4 sylnterisiin GTI golffeihin joissa ollu K-jet niin niihin on laitettu jostakin 5syl turboaudista jakaja ja se yksi extra suutin on laitettu vain imusarjan päähän rikastamaan seosta.
Niin miksei, V8 jakaja, ja joka sylinteriin 2 suutinta. eipä tuotto lopu kesken iha herkästi.
kasarikikkoja...
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
karkeasti jos bensalla 100hv ja vaihtaa aineeksi re85 niin siihen samaan 100hv pitää saada menemään ~30% enemän
se hyvä puoli(muutaman muun lisäksi) on että re85 ei ole niin herkästi nakutavaa kuin bensa
mutta jos ei saa seosta mitenkään mittaut niin miksi koko muutosta tekisi
(mitään hyötyä jos seokset on mitä sattuu)
se hyvä puoli(muutaman muun lisäksi) on että re85 ei ole niin herkästi nakutavaa kuin bensa
mutta jos ei saa seosta mitenkään mittaut niin miksi koko muutosta tekisi
(mitään hyötyä jos seokset on mitä sattuu)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Eli tällä paketilla ajettiin mersulla n. kuukauden päivät.. Re85:lla veti pikkasen laihalle vaikka ahtoputkessa oli turbo volvon sähkösuutin lisärikastuksena.. Bensalla oli optimi seokset kun lisäsuutin avautui (kickdownin katkaisijasta).. Sen verran pääsi käymään laihalla hitaasti kaasua painamalla että posahti kannentiiviste.. Nyt on kansi pöydällä ja tulossa MS1 v2.2 extra koodilla, 870cc siemens deka suuttimet.. ei pitäisi loppua keitto kesken vaikka re85selle rakennetaan.. Sytkänkin ohjaa tuo megasquirtti..
S203 Käyttis-Kippo.
Opel Kadett C -79 "Vanha Rouva".
Pari maatunutta pystäriä.
® Mesen Linttaklubi
Opel Kadett C -79 "Vanha Rouva".
Pari maatunutta pystäriä.
® Mesen Linttaklubi
hienoja projekteja tämmöset.jatkakaa poijat.
ite ostasin 500 e:n kun en ossoo.
velipojan st projekti oli hieno seurata, jäi kesken kun paukahti mehtään koko lankku.300 kaakkia tuotti sekin silti.
ite ostasin 500 e:n kun en ossoo.
velipojan st projekti oli hieno seurata, jäi kesken kun paukahti mehtään koko lankku.300 kaakkia tuotti sekin silti.
S211 220cdi a classic - 04
Ex.
W140 300 se - 91
S124 300 TE A -91
s211 220 cdi a Avantgarde -08
s211 220 cdi a classic -04
w202 c 180 -93
w124 200 D -92
Ex.
W140 300 se - 91
S124 300 TE A -91
s211 220 cdi a Avantgarde -08
s211 220 cdi a classic -04
w202 c 180 -93
w124 200 D -92
Minulla on alkanut myös 300:n matikin megasquirttaus.
Miten meinaat laittaa suuttimet imusarjaan, itse suunnittelin sorvata holkit vanhoihin reikiin.
Miten triggeripyörä? Katselin tuota ruotsalaisten viritystä: http://turbobanditense.e-butiken.se/sho ... ?artnr=430
Mutta tuossa ilmeisesti kampiakselin värinänvaimennin korvataan triggeripyörällä. Ainakin kutosessa saattaa kyllä kampi katketa pidemmässä juoksussa.
Miten meinaat laittaa suuttimet imusarjaan, itse suunnittelin sorvata holkit vanhoihin reikiin.
Miten triggeripyörä? Katselin tuota ruotsalaisten viritystä: http://turbobanditense.e-butiken.se/sho ... ?artnr=430
Mutta tuossa ilmeisesti kampiakselin värinänvaimennin korvataan triggeripyörällä. Ainakin kutosessa saattaa kyllä kampi katketa pidemmässä juoksussa.
T: Kimmo
S124 300D (124.190)
603.912, 722.415
+ Talvikulkine
W124 300E 4 Matic(124.230)
(2,6l M103 Turbo IC, MegaSquirtilla)
S124 300D (124.190)
603.912, 722.415
+ Talvikulkine
W124 300E 4 Matic(124.230)
(2,6l M103 Turbo IC, MegaSquirtilla)
Kooee kirjoitti:Minulla on alkanut myös 300:n matikin megasquirttaus.
Miten meinaat laittaa suuttimet imusarjaan, itse suunnittelin sorvata holkit vanhoihin reikiin.
Miten triggeripyörä? Katselin tuota ruotsalaisten viritystä: http://turbobanditense.e-butiken.se/sho ... ?artnr=430
Mutta tuossa ilmeisesti kampiakselin värinänvaimennin korvataan triggeripyörällä. Ainakin kutosessa saattaa kyllä kampi katketa pidemmässä juoksussa.
eikös tuohon kapiakantisen imusarjaan saa suuttimet ku vaan poraa vanhoihiin reikiin usille suuttimille reijät. sitte jostaki hommaat monivenan pensa kiskon.
mulla ei ollu mitään värinän vaimenninta omassa. 200d alapyörän väliin vaan sopivan paksunen trikkeri vaan väliin.
vm-05 s211 320 CDI AMG (käyttis)
vm-01 s203 200 CDI (raksapaku)
vm-89 w201 200E85(rojektina)
vm-89 s124 300TDT (st aihio)
vm-86 w201 (ikuisuusrojekti)
vm-01 s203 200 CDI (raksapaku)
vm-89 w201 200E85(rojektina)
vm-89 s124 300TDT (st aihio)
vm-86 w201 (ikuisuusrojekti)
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Jos E85 käytää niin kannataa säätääTero88 kirjoitti:Eli tällä paketilla ajettiin mersulla n. kuukauden päivät.. Re85:lla veti pikkasen laihalle vaikka ahtoputkessa oli turbo volvon sähkösuutin lisärikastuksena.. Bensalla oli optimi seokset kun lisäsuutin avautui (kickdownin katkaisijasta).. Sen verran pääsi käymään laihalla hitaasti kaasua painamalla että posahti kannentiiviste.. Nyt on kansi pöydällä ja tulossa MS1 v2.2 extra koodilla, 870cc siemens deka suuttimet.. ei pitäisi loppua keitto kesken vaikka re85selle rakennetaan.. Sytkänkin ohjaa tuo megasquirtti..
sille optimiseokset eikä bensalle,
yhdessä
mopossa 1000cc suutimet ja ei kovin paljoa jäänyt "varaa" rikastaa
enään edes bensalla
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Mulla meni suuttimet suoraan vanhojen paikalle.. Rakennettiin vaan bensakiskolle teline mikä pitää suuttimet paikoillaan.. Bensakisko oli jostain turbosaabista, siinä kävi jako ja kaikki kohdallaan, vähä niinku bolt-on paketti m102 imusarjaan.. Triggerinä toimis tuo protopartsin megan mukana tullut 36-1 ja hall-anturi, mutta tällä kokoonpanolla ollut ongelmia mitä oon lueskellut, niin taitaa vielä vaihtua 12-1 triggeri.. Kokeillaan mitä sanoo tolla isolla triggerillä eka..
S203 Käyttis-Kippo.
Opel Kadett C -79 "Vanha Rouva".
Pari maatunutta pystäriä.
® Mesen Linttaklubi
Opel Kadett C -79 "Vanha Rouva".
Pari maatunutta pystäriä.
® Mesen Linttaklubi
Aaa okei.. Mitä nyt nettiä selailessa oon katellu nii porukalla on ongelmia ollu tuon protopartsin palikoiden kanssa.. Ite ostin tän "käytettynä" kaverin nurkista pois. Täysin valmis sarja m102 koneeseen mutta ei se kerennyt ikinä käyntiin asti tällä setillä kun vaihtui 606 keulalle Pitää varmaanki hommata se 12-1 triggeri ja käydä liitättämässä se tuohon ylimääräseen hihna pyörään, nii olispa sitte valmiina hyllyssä jos on onkelmia ton ison pyörän kaa..
S203 Käyttis-Kippo.
Opel Kadett C -79 "Vanha Rouva".
Pari maatunutta pystäriä.
® Mesen Linttaklubi
Opel Kadett C -79 "Vanha Rouva".
Pari maatunutta pystäriä.
® Mesen Linttaklubi
no nii on mullaki.. eka koe ajolla tilttas kesken ajon... löyty alumiini lastunpalanen poksin sisältä ku käytin auki. päivitin koodin siihen nii rupes taas pelaan. toivottavasti oli siinä vika.
tuon mallisella hampaalla trikkeri nii pelaa... huomaat kyllä eron ku vertaat siihen paketin mukanatulleeseen.
tuon mallisella hampaalla trikkeri nii pelaa... huomaat kyllä eron ku vertaat siihen paketin mukanatulleeseen.
vm-05 s211 320 CDI AMG (käyttis)
vm-01 s203 200 CDI (raksapaku)
vm-89 w201 200E85(rojektina)
vm-89 s124 300TDT (st aihio)
vm-86 w201 (ikuisuusrojekti)
vm-01 s203 200 CDI (raksapaku)
vm-89 w201 200E85(rojektina)
vm-89 s124 300TDT (st aihio)
vm-86 w201 (ikuisuusrojekti)
Onko tuo kutosesta vai nelosesta?jupi kirjoitti:no nii on mullaki.. eka koe ajolla tilttas kesken ajon... löyty alumiini lastunpalanen poksin sisältä ku käytin auki. päivitin koodin siihen nii rupes taas pelaan. toivottavasti oli siinä vika.
tuon mallisella hampaalla trikkeri nii pelaa... huomaat kyllä eron ku vertaat siihen paketin mukanatulleeseen.
Itseäni mietityttää, jos värinänvaimentimen (dampperin) vaihtaa trikkeripyörään. Kai siinä jotain on että kutosesta ainakin sellainen löytyy. Ilmeisesti pitkä kampiakseli saattaa alkaa värähtelemään. (jotain sellaista ne aikoinaan koulussa höpötti)
T: Kimmo
S124 300D (124.190)
603.912, 722.415
+ Talvikulkine
W124 300E 4 Matic(124.230)
(2,6l M103 Turbo IC, MegaSquirtilla)
S124 300D (124.190)
603.912, 722.415
+ Talvikulkine
W124 300E 4 Matic(124.230)
(2,6l M103 Turbo IC, MegaSquirtilla)
Vähän myöhässä vastaus, mutta kyllä keljujetti pitäisi toimi E85:lla ja sopankin riittää vallan mainiosti.
Tosin kokemusta löytyy 16V:n keljujetistä.
Siitä penkitettiin KE-Jetillä 340hv ja ahtoja 1bar eikä soppa loppunut silloinkaan.
Miten tuohon pääsee? Mustaa ritaria, EHA:n säätöä, klemmareita. Tyhmäkäynti seos myös pitää säätää uusiksi.
Tosin kokemusta löytyy 16V:n keljujetistä.
Siitä penkitettiin KE-Jetillä 340hv ja ahtoja 1bar eikä soppa loppunut silloinkaan.
Miten tuohon pääsee? Mustaa ritaria, EHA:n säätöä, klemmareita. Tyhmäkäynti seos myös pitää säätää uusiksi.