W220 ajovalopesurit

Luukut, ovet, keskuslukitus, valot.
Vastaa Viestiin
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

W220 ajovalopesurit

Viesti Kirjoittaja piippu »

No nythän se ässä teki taas yllätyksenä ja pyytämättä kivan tempun näin kurakelien alla...laskee pesuvetensä vasemman ajovalopesurin kautta maahan, ja ihan mukavan reippaasti tuleekin (vuotaa jonnekkin puskurin ja sisälokarin taakse) :halm: Onko tuolla joku vakiopaikka mistä pettää? Ja onko kellään vinkkejä mistä tuon valopesurin tulppaisi, kun säiliön juuresta meleko ahdasta alata rikkomaan paikkoja....pitääkö irrottaa koko puskuri saadakseen letkut näkyviin, vai löytyykö sisälokarin takaa, että saisi vaikka lukkopihdit letkuun, että pääsisi loskan keskellä edes korjaamolle asti (täältä kun on sen 70km lähimälle sepälle joka näistä ymmärtää) :help:

Kaikki alkoi ilmeisesti jo pari viikkoa takaperin, kun ei tahtonut enää tuo vasen pesuri jaksaa nousta valolle asti ja pesi vain sitä omaa poteroaan....kolossa oli hiekkaa reippaasti (ilmeisesti 1kk takaperin alustanmassauksen yhteydessä tehdyn hiekkapuhalluksen takia) ja kun huuhtelin kolon puhtaaksi ja muutaman kerran avitin käsin pesurin kunnolla ulos, alkoi toimimaan, eikä vuotanut, ennenkuin tosiaan nyt yhtäkkiä viikkojen jälkeen :roll: Siinä on joku muovinen mutteri varren juuressa, mutta lähteekö tuosta mitään järkevää irti?
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Avatar
ram
aktiivimeseläinen
Viestit: 2360
Liittynyt: 08.5.2011 14:49
Paikkakunta: Numminen

Viesti Kirjoittaja ram »

Letkun voi taittaa tukkoon nipparin avulla. Siinä joutuu kyllä irrottamaan edestä kyseisen puolen pohjamuovin. Uusi sisuskalu pesuriin maksaa muistaakseni about 30-40 eksua vehosta.

Jos yöllä on ollut kovat pakkaset ja nesteet on menneet jäähän pesurissa, niin tuollaista voi sattua. Ainakin omassani oli kumpikin puoli jäätynyt tohjoksi autoa ostaessani.

Sisuskalut saa pesurista pois ihan vetämällä. Eli kun sen puskurin jousikuormitteisen luukun avaa, voi mekanismin vetää pois poterostaan. Näin ainakin muistelen. Tein homman kuitenkin, kohta 3 vuotta sitten. Mahtaako tuolla mun topikissakaan olla tästä juttua :oops:
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

Ahaa :idea: Siis se pesuri tosiaan purkautuu siitä suuttimien juuressa näkyvästä mutterista. Ja pitää kurkata tuonne pohjmuovin/sisälokarin alle mitä siellä näkyy, kun koitin katsella että ei vuotaisi ainakaan siitä pesurin varren juuresta....vettä tosiaan tulee niin, että kun sen vajaan 10L säiliön täytät, niin 3min jälkeen pötti on tyhjä :shock:

Kiitokset ram:ille ....täytyy käydä lukemassa jälleen loistava ässän remonttitopic läpi :!:
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Avatar
ram
aktiivimeseläinen
Viestit: 2360
Liittynyt: 08.5.2011 14:49
Paikkakunta: Numminen

Viesti Kirjoittaja ram »

Katoppa kun tuon luukun avaa, niin sormilla saat otteen noista suuttimista ja vedettyä koko jortikan ulos ja vaihdettua uuden tilalle. Mutteriin ei muistaakseni tarvii koskea.

Kuva


Siinä systeemissä on venttiili joka päästää veden ruiskutussuuttimille vasta kun pesuveden paine on noussut riittävästi. Kun paine on noussut riittäväksi, on suutinsysteemi noussut esiin poterosta, kun se ulostyöntö toimii sillä samalla vedenpaineella.
Jos pesuria käyttää harvoin, voi kesänesteet jäädä talvea vasten suuttimiin ja pakkasessa tulee tuho. Omassani oli paineennostoventtiili räjähtänyt sisältä ulos, kun jää oli työntänyt sisuskalut ulos. Vesi pääsee sitten valumaan valtoimenaan maahan.
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

Juu olen vetänyt tuon jortikan ulos moneen kertaan sitä herkistellessä, mutta onhan siinä selvä raja johon pysähtyy....muutenhan se lentäisi metrien päähän koko tappi aina kun pesuria käyttää :lol: Että pitäisikö sen kuitenkin tulla kokonaan ulos reippaasti vetämällä mitään kuitenkaan avaamatta? :huh: Pesureita olen kyllä käyttänyt aktiivisesti, ja varsinkin nyt syys-sateiden alettua, kun tahtoo kaikki ajot ajoittua pimeään aikaan...ja nyt kun sieltä joku petti, oli auto lämpimässä parkkkihallissa ja sieltä lähdettyä syttyi 60km ajon jälkeen pesurin varoitus tauluun, vaikka mielestäni pötin piti olla lähes täynnä, eikä täällä ole vielä kunnon pakkasia ollut, ja nekin vähät asteet mitä on ollut, on auto viettänyt lämpimässä tallissa, että ei ole jäätyminen nyt kyseessä (ja minulla on muuten aina talven kestävät nesteet, kun 200L tynnyristä valmista soppaa lisäilen :wink: )

Tuo paineennostoventtiili, mikä sinultakin oli hajonnut...sitä nyt epäilisin, mutta eikö sen uusiminen / hajoaminen tarkoita koko pesurin rungon uusimista? Tuleeko se kokonaan ulos tuosta pienestä luukusta? (Todellisuudessa en tiedä yhtään minkälainen kapistus tuolta puskurin uumenista lopulta löytyy, mutta luulisin aika kookkaaksi, kun se ulostuleva varsikin on jo noin pitkä :oops: ) ...tutkitaan aamun valjettua tilannetta.
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Avatar
ram
aktiivimeseläinen
Viestit: 2360
Liittynyt: 08.5.2011 14:49
Paikkakunta: Numminen

Viesti Kirjoittaja ram »

Se on tämä osanen kun irtoo ja joka oli ainakin mulla vuodon syy.

Kuva
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

No niin....tempaisin sisälokarin irti ja siellä näytti tältä

Kuva

Eli vesi puski ulos tuosta jonkinlaisen ulokkeen juuresta ja tuon ram:in linkittämän suutinpään juuressa/välissä ei näkynyt vuotoa :roll: Nyppäsin kyllä senkin irti ja silloin alkoi vesi puskemaan varresta ulos. Mutta huomasin että kun se koko "jortikka" suuttimineen oli täysin ulos vedettynä vuoto lakkasi, mutta päästettyä varren takaisin sisään alkoi puskemaan tuolta ulkokuoren välistä mistä kuvakin...onko siellä kuitenkin joku "juorureikä" ja vuodon aiheuttaa tuo suutinpaketti??? :shock:

Ensiapuna tempaisin letkun irti ja kaksinkerroin nippusiteellä roikkumaan....pääsee kurvailemaan kuran keskellä ja hankkimaan tarvikkeita 8)
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Avatar
ram
aktiivimeseläinen
Viestit: 2360
Liittynyt: 08.5.2011 14:49
Paikkakunta: Numminen

Viesti Kirjoittaja ram »

Nyt ollaan jännän äärellä. Olet näköjään törmännyt uuteen tapaan, jolla pesin menee rikki :lol:
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

:lol: Jep!...mikkää ei mee kohtuuella näiden autojeni kanssa, niin tähän alkaa jo tottumaan 8)

Pitää repiä koko hemmetin pesurisysteemi pöydälle ja oikein ihmetellä....eli näyttäis että tuolla alla on pari pulttia jolla paketti vedetty puskuria vasten, mutta samalla pitää ilmeisesti se muovimutteri kuitenkin irrottaa "jortikan" juuresta
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
masterrontti
Viestit: 36
Liittynyt: 19.11.2012 10:04
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja masterrontti »

piippu kirjoitti::lol: Jep!...mikkää ei mee kohtuuella näiden autojeni kanssa, niin tähän alkaa jo tottumaan 8)

Pitää repiä koko hemmetin pesurisysteemi pöydälle ja oikein ihmetellä....eli näyttäis että tuolla alla on pari pulttia jolla paketti vedetty puskuria vasten, mutta samalla pitää ilmeisesti se muovimutteri kuitenkin irrottaa "jortikan" juuresta
mulla oli omassa s-mallissa kuvan ongelma kuskinpuolella, korjaantui kokonaan uudella runkolla jossa tulee mukana suutin, n. 100€
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

:oops: Hups! Meinasi jäädä tämäkin tarina kertomatta loppuun.....

Eli juurikin masterrontin kertomalla tavalla tämä omakin tuli kuntoon....uudella rungolla vuoto lakkasi (suutinpaketti on edelleen sama vanha) ja vaikka vanha runko onkin "suolistamatta" mikä sen tuli, niin uskon vakaasti että vuotoa edeltävä alustamassaus hiekkapuhalluksineen oli vian alkulähde, koska tuo suutinpotero oli tosiaan hiekkaa täynnä ja yritin muutaman kerran pesuria käyttää, mutta kun ei "sarvi" tullut kunnolla ulos, vasta huomasin hiekat ja vaikka pesin poteron, oli hiekkaa varmasti mennyt tiivistepinnoille rungon sisään ja viikon jälkeen oli vuoto sitten tosiasia. Ja vesi tuli rungon "juorureijästä" joka tuossakohtaa sijaitsee.
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W220 / W230 / W215 kori”