124 300 E kierroslukumittarin johto

Vastaa Viestiin
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

124 300 E kierroslukumittarin johto

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

Moi kaikille:

perheen uusimmasta tulokkaasta kierroslukumittari ei liiku, ja konehuonetta tutkaillessa sattui silmään 3 napainen, kaareva liitin, joka tulee hihnapyörän suunnalta noin 50 cm johdolla - mistähänpäin mahtais olla irti, auto 1993 mallinen 24v 300 CE

kiitos jo etukäteen
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

eiks kellään ole bensa300 ja viittis kurkata, mihin ko johto liittyy, mulla siis irti "ei koneen" päästä enkä keksi mihin tökätä :twisted:
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Olisko kampiakselin asentotunnistimesta kyse... En tiiä mihin se menee, luultavasti ECU:lle.
Tosin mulla on semmonen anturi omassakin lossissa (W123 280E) ja se ei ole kiinni missään ja silti toimii. :lol:
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

asentotunnistimesta vissiin juu - on kuulemma testerijohto, jonka ei tarviikaan mennä mihinkään...

tarvii ruveta etsimään syytä muualta kiekkamittarin lomaan, olisko viimeinen km ruuvaaja unohtanu töpselin :D
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Rinkimittariin liityvä anturi ottaa signaalin vauhtipyörältä. :shock:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7184
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ja ylijännitesuojareleen sulake jos palaa niin usein miten kiekkamittari menee mykäksi.
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

mistäs moinen ylijännitesuoja löytyy ? lienee oma sulake sillä(e) jossain...
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Viesti Kirjoittaja Jube »

pekkovee kirjoitti:mistäs moinen ylijännitesuoja löytyy ? lienee oma sulake sillä(e) jossain...
Akun takaa löytyy rele! Sulake on siinä releen päällä...

Jos anturi on rikki niin mulla ois uus anturi mittarille, 30€
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

löyty punainen rele, jossa 2 kpl 10 A sulakkeita = molemmat ehjät :x

lisää vinkkejä..?
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

pekkovee kirjoitti:löyty punainen rele, jossa 2 kpl 10 A sulakkeita = molemmat ehjät :x

lisää vinkkejä..?
Ja ei hapettuneet? Hinkkaappa ne sulakket ja niiden paikan takuulla puhtaiksi, ei olisi ensimmäinen kerta kun vika löytyy siitä. Vaikka sulakkeet näyttäisivätkin siltä että ovat kunnossa ja puhtaat. :roll:
Avatar
Jani
Viestit: 1449
Liittynyt: 29.9.2005 18:45
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Jani »

pekkovee kirjoitti:löyty punainen rele, jossa 2 kpl 10 A sulakkeita = molemmat ehjät :x

lisää vinkkejä..?
Avaa se rele ja katso juotosten kunto.
Tuppaavat murtumaan ajan myötä :roll:
:mrgreen:
www.mese.fi/seuranta

Kuva
250D -88
® Pro 702
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

tarviipa purkaa ja tutkia, onks anturi nokan päässä, 2 napasella liittimellä ? kammo kovaks menny johto, toisessa karvassa n. akkujännite, toisessa ei ketään, anturille päin vastus 0 ohmeloa... - ok?

tää kun ratkastaan niin esitän seuraavan sähkökymysyksen...
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Avatar
mjo33400
Elektroniikkaguru
Viestit: 493
Liittynyt: 14.3.2006 11:31
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Nyppää ylijänniterele irti ja suihkauta vähän CRC;tä liitoksiin ja kokeile uudelleen. Sillä aikaa katson vähän kytkentäkuvia.
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7184
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Hö! Tämähän olikin bensakoneella :D Kiekkamittari saa signaalin sytkäboxin TD navasta. Eli todennäköisimmin mittari rikki jos kaikki johdot on kiinni ja mittari saa kunnon maadoituksen. Ja kone siis käy :D
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

jaahajaaha, autoon oli viime talven seisonnan jälkeen vaihdettu sytkäboxi (vai moduli, vasemmassa etuloksussa), ja nyt ei sitten olekaan tietoa, onko mittari kuollut siinä yhteydessä, äkkiä tulee mieleen et voisko boksi olla "vääränlainen"

toimii hyvin - mutta toimisko esim. 12 V boksilla, toihan on 24 V (300E)

hohhoh, seuraavaks tarviis keksiä, miksei hän suostu ojentamaan turvavöitä... apparin puolen penkki ei liiku kun ohjausboksi on kontissa jne jne... no ei se mitään, tollast avokkia kun ei uuten pystynyt ostamaan niin tarvii nyt "entisöidä" sellanen :D
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

edelleen kiekkamittari lepää... :oops:

olisko kellään tiedossa boksia apparin penkin alle, joka ohjaa sähkötuolia...
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Sami Moilanen
Viestit: 20
Liittynyt: 05.3.2008 17:43

Viesti Kirjoittaja Sami Moilanen »

Pirskule, itellä 300E 86:ssa on se että kiekkamittari on kyllä mutta se on ihan död. Akun takana on jotakin ihme laatikoita kaks. Heti kun joskus viimeinki keksin miten ne saa sieltä auki ilman lekaa niin katon onko siellä joku palanut
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Sivonen kirjoitti:Olisko kampiakselin asentotunnistimesta kyse... En tiiä mihin se menee, luultavasti ECU:lle.
Tosin mulla on semmonen anturi omassakin lossissa (W123 280E) ja se ei ole kiinni missään ja silti toimii. :lol:
mulla on 280se ja siinä se menee sytkä poksille :D
Lepist0
Viestit: 70
Liittynyt: 13.9.2007 15:06

Viesti Kirjoittaja Lepist0 »

Itsellä kans kiekkamittari kuollut (c124 300-24v:stä). Porukka puhunut ylijännitesuoja releistä. Mikäli tämä kyseinen rele on rikki, tai sulake siltä palanut, mitä muita toimintoja pitäisi olla pimeenä, kuin kierrosluku mittari?
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

nostellaas wanhaa topiccia, kun oireet on edelleen...

eli tuo dampperin suunnalta tuleva noin 50 cm pitkä piuha, päässä inan banaanin muotoinen (siis kaareva) liitin, kolme naaras napaa ja numerot navoissa 7,8,9, - pitäiskö olla kiinni jossain ?

toinen murhe, öljynpainemittari pamahtaa tappiinsa kun sytkävirta päällä, eikä vaikutusta vaikka nyppää anturilta piuhan irti ? kuin päin tää kuuluis toimia ?

potilas siis -93 mallinen 300E-24
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

vastaanpa itse itselleni:

- liitin piuhan päässä kuuluu pyöreään diagnostiikatöpseliin, joku joskus unohtanu pujauttaa sen alakautta paikalleen = ratkaistu

- öljynpainemittari toimii näköjään niinpäin, että piuha irti tai anturi kuolleena näyttää täysiä = ääretöntä... maadoittamalla putoaa nollaan

tilaanpa siis anturin ...
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

öp mittari tuli kuntoon anturi vaihtamalla

nyt vielä tää kiekka mittari.... pulssi tulee käydessä, jotenkin tarvis varmistaa tuo maadoitus... kiekkamittarille tulee siis ymmärtääkseni signaali yhdellä johdolla, ja lisäks kaks johtoa yhdelle kaksnapaiselle liittimelle... pitäiskö niistä maadoittua vai onko koko mittaristo maissa jollain omallaan ???

puuh...
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

jatketaan yksinpuhelua...

yksnapanen liitin on kello

kaksnapanen liitin on + ja signaali, mulla molemmat ok

maadoitusta en oo kiekkamittarin osuudelle ymmärtäny, voiko olla merkkivalojen maadoitusten varassa ???

kiekkamittari ei siis toimi vieläkään, yhden kylmäjuotoksen löysin ja korjasin, vaan ei apuja :oops:

ja neula nousee sopivalla kytkennällä, eli sekin "moottori" toimii...

EI JAKSA TAJUTA !!!
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

jatketaan yksinpuhelua...

yksnapanen liitin on kello

kaksnapanen liitin on + ja signaali, mulla molemmat ok

maadoitusta en oo kiekkamittarin osuudelle ymmärtäny, voiko olla merkkivalojen maadoitusten varassa ???

kiekkamittari ei siis toimi vieläkään, yhden kylmäjuotoksen löysin ja korjasin, vaan ei apuja :oops:

ja neula nousee sopivalla kytkennällä, eli sekin "moottori" toimii...

EI JAKSA TAJUTA !!!
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 sähkö”