S124 250TD -92
- Arto N
- Betonileipuri <br> Miele-mies
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 14.10.2005 8:25
- Paikkakunta: Kangasala
Näillä näkymin auto olisi ensi viikon lopussa vapaa lähtemään kohti dealeria. Alkuperäinen siirtoyritys meni puihin aikataulusyistä ja se on harmillista mutta siirtotarve on edelleen. Kiinnostaako kainuun kaksikkoa kuljettaa kakkosnelonen kainuun kautta kalajokilaaksoa kohti kohta puoleen?
® Mesen linttaklubi
- kuningatar
- Viestit: 1358
- Liittynyt: 20.10.2010 9:51
- Paikkakunta: Järvenpää
Oletteko kysyneet auton korjaajalta, että väyrynen on valmis tuohon mennessäonre kirjoitti:Tuota,
Minä olen kyllä edelleen siinä käsityksessä että pokkaan lankun alle alkavan viikon perjantaina ja lähden kurvailemaan kohti Dealerilaa.
Tinaruusun haltija
Miiteissä on tullut käytyä, päivitykset eivät enää toimi
Miiteissä on tullut käytyä, päivitykset eivät enää toimi
No jos vaan jotenkin-mitenkin kävis niin ois aivan hirveen hyvä juttu! Huomenna passaa soitella koko päivän 050 347 5171 niin voidaan kattella yksityiskohdat ojennukseen? Tai pistä vaikka viesti niin soitan takas.Arto N kirjoitti:No tämä selvä. Eli siis perjantaina - käviskö lauantai eli rassauspäivä?
Jos ei käy niin kyllä se tuokin jotenkin onnistuu.
- Arto N
- Betonileipuri <br> Miele-mies
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 14.10.2005 8:25
- Paikkakunta: Kangasala
Tämä on hirveän hyvää keskustelua - sitä kutsuttaisiin ammattipiireissä projektinhallinnaksi Mitäpä jos tingitään väykän korjauksesta? Jätä hehkut laittamatta ja laita vaan se vuotava suuttimen pohjatiiviste + mitä nyt on ollut puhetta. Ilmeisesti vaihdeloota kaikkineen on OK ja vesipumpun ympäristö termareineen myös.
® Mesen linttaklubi
Voin allekirjoittaa hyvän ajettavuuden, perjantaina taittui 800 kilometriä eikä tuntunut yhtään missään. En ole koskaan ajanut alle 400 tonnia ajetulla 124:llä, mutta tämä on kyllä tähänastisista paras yksilö ajoltaan.
Samoin tuossa on kyllä aika kipakasti potkua, uskaltaisin melkein väittää että sillä ohittaa paremmin kuin mun entisellä W202 200 CDI:llä. Kiihtyvyys 80->100 on parempi.
Samoin tuossa on kyllä aika kipakasti potkua, uskaltaisin melkein väittää että sillä ohittaa paremmin kuin mun entisellä W202 200 CDI:llä. Kiihtyvyys 80->100 on parempi.
Ai niin, kyllähän sitä jo sai KORJATAKIN
Meinaan Ylivieskan raviradalta startatessa kierroslukumittari antautui n. 10 sekunnin käynnin jälkeen. Hieman myöhemmin kävi ilmi, että närhenmunat lienevät asennossa "full open", koska kajuutan lämpötila nousi niin korkeaksi ettei siellä kärsinyt olla ikkunoita avaamatta.
Tiilerin kanssa hieman tutkimme asiaa, ja kävi ilmi, että nämä ovat molemmat saman sulakkeen takana. Sulake näytti ehjältä, mutta oli vanhuuttaan hapettunut poikki. Uusi nalli paikalleen Houston, we have a lämpötilansäätö.
Meinaan Ylivieskan raviradalta startatessa kierroslukumittari antautui n. 10 sekunnin käynnin jälkeen. Hieman myöhemmin kävi ilmi, että närhenmunat lienevät asennossa "full open", koska kajuutan lämpötila nousi niin korkeaksi ettei siellä kärsinyt olla ikkunoita avaamatta.
Tiilerin kanssa hieman tutkimme asiaa, ja kävi ilmi, että nämä ovat molemmat saman sulakkeen takana. Sulake näytti ehjältä, mutta oli vanhuuttaan hapettunut poikki. Uusi nalli paikalleen Houston, we have a lämpötilansäätö.
Meriitti kai se on tuokinonre kirjoitti:En ole koskaan ajanut alle 400 tonnia ajetulla 124:llä, mutta tämä on kyllä tähänastisista paras yksilö ajoltaan.
Ei mulla aiheeseen muuta, jatkakaa.
Any solution that doesn't involve duct tape is not properly thought out. Additional beer consumption may be required.
katselin tänään muuatta juttua.dealer kirjoitti:Jep, tehdään huoltoa kunhan auto asettuu aloilleen
Pitää tänään vilkaista työpaikalla mitä kaikkea korjaushistoriasta löytyy, tosi hyvä tuo ainakin on ajaa. Alustan osaa on tietysti vaihdettu muuallakin kuin meillä.
Laitoin n. metrin pätkän uutta putkea, näytti pitävän ja perä kohosi hieman.Arto kirjoitti:Hydraulijärjestelmä
vuotanut tyhjäksi, putki ruostunut poikki takapyörän edestä.
Vikakoodi 32 puhaltimesta, eli joko se tai aivot. Katsotaan...Arto kirjoitti: Eberi
ei ole toiminut moneen vuoteen
Tänään töitten jälkeen pesin auton päältä, liuotin + muut myrkyt + painepesuri jne... ja jätin sen korjaamolle kuivumaan, jos huomenna vahaisi ja pesisi sisältä.
Nyt toimi liiankin kanssa, nimittäin oikea ajovalo ei meinannut suostua sammumaan.Arto kirjoitti:Tuossa jokin aika sitten lisävaloja poistaessani molemmilta puolilta etuvalot ( sekä pitkä ja pätkät eli ne mitkä on releytetty ) lakkasivat toimimasta.
Vahasin, ja pesinkin....jos huomenna vahaisi ja pesisi sisältä.
Sattuneesta syystä aikataulut ei antaneet periksi tehdä kumpaakaan hommaa niin kuin olisin halunnut, eli vahaus tuli vain yhteen kertaan ja sisäpesusta toteutui jonkinmoinen kojelaudan ym. puhdistus, penkkien pesu painehuuhtelulaitteella (mutta ei tarpeeksi aikaa liuotella) ja pikainen lasien pesu.
Moottoriöljyt + suodatin ja polttoainesuodatin menivät vaihtoon. Filtterit tuli auton mukana, kiitoksia.
Perä- ja vaihteistoöljyn tarkastin, kirkkaat oli ja riittävästi. Samaten tehostimen öljy.
Moottoriöljynä on Total Quartz 5w30.
Pitäisi ostaa valkoista paikkamaalia. Kuskin puolen etulokarinkin voisi ostaa, jos löytyisi erittäin hyvä valkoinen. Eikös se olisi helppo vaihtaa.
Nykyinen toki paikkansa täyttää, maali vaan vähän halkeillut.
Perävälitys on 3,64 ja alkuperäinen on ollut 3,91.
Noin seitsemän prosentin "pidennys" yhdessä PPD pumpun kanssa ovat kuulemma tehneet tästä 250 farkuksi taloudellisen yksilön, onrekin oli sen huomannut reilun tuhannen kilometrin reissullaan.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
- Arto N
- Betonileipuri <br> Miele-mies
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 14.10.2005 8:25
- Paikkakunta: Kangasala
Kiva kuulla että noinkin pienellä työllä pääsee.
Kuskin lokarin maalaus näytti hyvältä n. vuoden. Savolaene69 aikanaan möi mulle valmiiksi pohjamaalatun lokarin joka oli pintoja vaille valmis. Toissa kesänä vetelin sen väriin paukkupullolla ( S&H:n liukkariväri )
Oikea etuvalo temppuili aikanaan ja poltti polttimoita n. 3 vuoteen. Valojen releytyksen ( n. v. 2011 ehkä? ) jälkeen polttimoita ei enää mennyt mutta se lähivalon rele on mennyt kertaalleen. Maadoituksia tutkin myös nimenomaan siltä puolta ja luulin sen tulleen kuntoon. Olen yhdistänyt nuo ongelmat sadekeliin.dealer kirjoitti:...
Nyt toimi liiankin kanssa, nimittäin oikea ajovalo ei meinannut suostua sammumaan.
Kuskin lokarin maalaus näytti hyvältä n. vuoden. Savolaene69 aikanaan möi mulle valmiiksi pohjamaalatun lokarin joka oli pintoja vaille valmis. Toissa kesänä vetelin sen väriin paukkupullolla ( S&H:n liukkariväri )
® Mesen linttaklubi
Vettä tihuuttaa, ja just kävin repimässä H4 pistokkeen irti kun oli liikaa ulkovalojaOlen yhdistänyt nuo ongelmat sadekeliin.
Tämmönen peli:
Tänään ajelin satakunta kilometriä. Perä kahisee löysätessä mutta alla olevat Nokia Hakkamöyryäjä 4:t ovat pääasiallinen melun lähde.
Kierroksia on 100 mittarinopeudessa n. 2300.