dealer kirjoitti:Felicia
äkkäysi toissailtana töistä lähtiessä, ei syttynyt hehkunvalo ja eihän se sitten käyntiin lähde kun ei hehkuta.
Koputtelin muka jotain konetilassa, ei auttanut, sitten hain johdonpätkän ja sillä suoraa virtaa hehkuille sormet polttaen kymmenisen sekuntia, käyntiin ja kotiin
Juuri hetki sitten muistin tapahtuneen seuraavan kerran, ja kyselin ohimennen vaimolta että ekkössää oo ajellu pari päivää skodalla ? Juu-u, kunniin ? Eeei mittää.
Ei asiakasvalitusta = ei ongelmaa. Eiköhän tuo taas pelaa
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Okko tiileri ihan varma ettei se skoota tykkää vaimostas enempi ku sinusta
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
Siis niinku kuskina, en minä muuten mutta minä kerran ostin vaimolle 360 volvon, hyvä peli oli, ehjä ja leimattu, sai ajella yli vuoden ilman että tarvitti polliisien ruuvaamisia peljätä.
Noo, se jyllis olikin perheessä sitten kakkos autona ja vaimo sillä tykkäs ajella, välillä tuntui että lähtee kauppaan jotta pääsee jylleilemään, kunnes minä jousuin sen ottamaan viikoks jokapäiväiseen käyttöön.
Ihmettelin kun ei meinannu ohituksia päästä kunnolla tekemään, meno oli jotenki tahmaista ja hitaan puoleisia kiihdytykset, ois sen mun mielestä paremmin kulkea, no aloinpa asiaa sitten tutkimaan ja olihan siellä "pieniä" vikoja.
Eturenkaitten suuntaukset päin prinkkalaa, ainakin kun kattelin ni oikea eturengas ulkopuolelta ihan sileä, puoleen rekaan kulutus pinnalta, vasen taa sisäpuolelta, taka-akselistosta kuulu kaasupohjassa kiihyttäessä pientä kolinaa ja takaosa ihmeellisesti nytky, toinen ajovalo näytti tietä...siis suuntaus oli niin alas kun just tippuva lamppuhässäkkä vaan näyttää voi, pyyhkijöistä toinen raapi karmealla äänellä tuulilasia, apparin oven lukko ei toiminu kun sisältä, välillä ei sieltäkään, pensaa kulutti enempi kun venäläisten panssarivaunut ja sulakepesätä liki puolet oli yhtä muovimössöä eikä lämpöä tullu kapiiniin juurikaan yhtään...vaikka namiskuukkelit oli täyslämmöllä.
Noo menin ja varasin yhdeltä raktorikorjaamolta ajan ja yhden viikonlopun aikana saatiin viat paikallistettua ja korjattua, ja samalla uusittiin sytkyosia kaikki ja muitakin kulkuun liittyviä osia aikas paljon, ja kun sitten sunnuntaina menin laittamaan loppuja irrotettuja osia kiinni ja tein koeajon niin oli kun oisin aivan eri jylliksellä kotio ajellu, ja se viikko meni ilman mitään ongelmia....minulla.
Kun sitten vaimo sai taas käyttöönsä jylliksen ja lähti täältä vaasata käymään somerolla, nii jo matkan aikana oli ihmetelly ihme nykimisiä välillä, pyyhkijät oli itekseen alkanu toimimaan ja kun oli melkein perillä veljeni luona nii oli sitten ihmetelly kun vetää ojan puoleen sen verran ettei meinannu vaimin voimat riittää, kun oli sitte topannu ja kiertäny jylliksen ympäri oli ojan puolelta kummatki suht uudet renkaat tyhjiä, jälkeenpäin ei niitä löytyny mitään reikää ja muutkin ihme viat oli kadonnu kun velipoika oli niitä ettiny....eikä löytäny, no pääsi kotio kuitenkin kunhan oli porissa tankannu tankin täyteen.....kotio tullessa se oli melkein tyhjä
Kävin sitte ite sillä aika pitkän pätkän ajelemassa ja tankkasin, ei kuulunu mitään kolinnoita ei lähteny pyyhkijät itekseen toimimaan, ei vilkkunu perä aikä etuvalot enkä muutenkaan huomannu yhtikäs mitään ihmeellistä.
Seuraavana päivänä piti vaimon lähteä apoteekkiin joka silloisen asuinpaikkakunnassa oli lähimpänä noin 15 kilsan päässä, hän käväisi samalla pankissa asioilla, kun sitten tuli pankista ja piti siirtyä ruokakaupan parkkiselle oli akku tyhjä (viikonvahna akku), tankki tyhjä( tankkasin sen edellisenä iltana puolitäyteen) apparin puolen eturengas tyhjä( alla oli liki uudet kesätossut) ja apparin ovi ainoa mistä pääsi jyllikseen sisään ottamaan luurinsa ja soittamaan mulle.
Silloin meillä oli ns vara-auton vm-73 145 volvo, se lähti aina käyntiin ja kulki kun tarvetta ilmeni, senkin olin vaimolleni hommannut, mutta se oli hänen synttärilahja, joten lähdin sillä matkaan vararengas ja benziiniä mukana.
kun pääsin perille ja koitin niin pikkujyllis lähti kerrasta käyntiin ja tankin mittari näytti yli puolitankillista ainetta, ihmettelin moista ja vaihdoin eturenkaan ja sanoni vaimolle että nyt voi jatkaa matkaa, mutta mutta, kun meillä oli omat avaimet kumpaankin kulkineeseen niin otin omani virtalukosta pois....eikä se pikkujyllis suostunu käynnistymään vaimon avaimilla, vaan kadotti virrat ja oli mustan synkeä, vaihdettiin avaimia...ja tulos oli sama.
Aloin sitte virittelemään narua autojen väliin, mutta ajattelin että koitanpa vielä..ja kas kumma kun minä istuin kuskin jakkaralle nii volvo toimi moitteetta, mutta sammui heti kun vaimo laittoi jalkansa auton sisään
Tähänpäivään mennessä ei siitä vikaa löytyny, ei edes vaasan käyttöauto siitä siitä löytäny, se vaan hukkas virrat kun ei korjauksen jälkeen tykänny vaimon ajotavasta, minulla se toimi ja liikkui ...no niinkuin volvo 2 litrasella koneella nyt voi liikkua, eikä sen jäkeen ole yhdessäkään muussa autossa moisia vikoja ollu, siis sellaisia joiden alkuperä ois jääny selvittämättä. Vovlo löysi sittemmin uuden omistajan...moottorille ja oville, muut osat meni kuusakosken kierrättämisen jälkeen tiesminne, muuten oli hyvä kulkine joka sopi silloisiin tarpeisiin, ainut vika oli siinä se kori joka happani silmissä.
Mutta jos tiilerilläkin se sokota suuttu siitä ettei sitä ajanu nainen
Yllä olevan kertomuksen voi vahvistaa käyttöauton eläkkeellä oleva asentaja, hän luuli että häntä viilataan linsiin urakalla työkavereiden puolesta, mutta kun volvo teki sammumis tempun siellä käyttöauton pihassa kun vierellä oli korjaamon työnjohtaja sekä tämä nykyisin eläkkeellä oleva asentaja. niin uskoi...mutta ei uskonut, eikä vikaa löytnyt sen 4 päivän aikana mitä sitä tutkivat, lasku moisesta tutkimuksesta oli noin 400 euroa, kun siinä oli mukana joku "uskomaton juttu" alennus...tai sitten ne vaan säälistä laittovat sen vaan neljään sataan, en tiedä.
Sen tiedän ettei vaimo enään sillä sen jäkeen suostunut ajamaan kertaakaan, ja minulla ei ollu sen kanssa yhtikäs mitään ongelmia, tosin kun jokaisen tojotan kanssa mulla on ollu ja sen takia sellasta ei meille tulekkaan
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.