teräsvanteen maalaus
teräsvanteen maalaus
Noniin, pitäis maalata satsi teräsvanteita kun ovat yltäpäältä ruosteessa.
Teräsraepuhallus ja milläs sitten maalataan jotta pysyy edes yhden talven? Mieluiten sais pysyä kaksikin talvea joka on rengas-sarjan käytännön kestoikä maksimissaan....
Jotenkin en luota että paukkupullosta ruikkimalla väri pysyis montaakaan viikkoa...
Nää on senverta rupiset ettei pulverilla viitsi maaluuttaa kun maksaa 80eur.
Teräsraepuhallus ja milläs sitten maalataan jotta pysyy edes yhden talven? Mieluiten sais pysyä kaksikin talvea joka on rengas-sarjan käytännön kestoikä maksimissaan....
Jotenkin en luota että paukkupullosta ruikkimalla väri pysyis montaakaan viikkoa...
Nää on senverta rupiset ettei pulverilla viitsi maaluuttaa kun maksaa 80eur.
No vedä pensselillä/telalla Tikkurilan Temadur 90 maalia. Tulee kestävä ja litra maksaa n. 40e joka riittää kyllä aika kauan. Tuolla me vedettiin kaverin G-mersukin ihan vain tela/pensselillä ja tuli kiiltävä. Siihen tietty tarvii ostaa teloja ja pensseleitä ja liuotinaineita yms. ja hinta nousee jos niitä ei ole omasta takaa esim. työmaalta.
Toisaalta jos se pulveri maksaa vain 80e ni sittehä se o iha sama vaikka laitat pulverin. et sinä millään sitä oikee edullisemmalla saa ellei sinulla ole jo kaikki välineet valmiina, jolloin sinun ei tarvisi edes kysyä tätä asiaa
A) Pulveri
B) Temadur 90 tai temalac ML 90
C) Automaalaamo/kaveri jolla on ruiskuvehkeet.
Toisaalta jos se pulveri maksaa vain 80e ni sittehä se o iha sama vaikka laitat pulverin. et sinä millään sitä oikee edullisemmalla saa ellei sinulla ole jo kaikki välineet valmiina, jolloin sinun ei tarvisi edes kysyä tätä asiaa

A) Pulveri
B) Temadur 90 tai temalac ML 90
C) Automaalaamo/kaveri jolla on ruiskuvehkeet.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
temadu HB tai SC!! löytyy se ruosteenesto pigmenttikin sieltä eikä tarvi pohjamaalin kanssa hämmästellä
Teknoksen vastaava on TeknoDUR.
Mites ne paikalliset teollisuus maalaamot?? jos värillä ei kauheemmin oo väliä tai maltat hetken odottaa niin vetäsee jotku jämävärit niihin kun hetki on sopiva,luulis että ei maksa paljoa kun ne ruiskuttaa 20l johonkin tuotteeseen ja vanteisiin niistä voisi mennä 2l (hukkaosuus)

Mites ne paikalliset teollisuus maalaamot?? jos värillä ei kauheemmin oo väliä tai maltat hetken odottaa niin vetäsee jotku jämävärit niihin kun hetki on sopiva,luulis että ei maksa paljoa kun ne ruiskuttaa 20l johonkin tuotteeseen ja vanteisiin niistä voisi mennä 2l (hukkaosuus)

Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Ei muuten huono idea muutenkaan, väriähän voi vaihtaa sitte paukkupullolla, mutta tuon jälkeen luulis pinnan kestävän sitte ruostumista aika paljon paremmin.Terho P kirjoitti:Mites ne paikalliset teollisuus maalaamot?? jos värillä ei kauheemmin oo väliä tai maltat hetken odottaa niin vetäsee jotku jämävärit niihin kun hetki on sopiva,luulis että ei maksa paljoa kun ne ruiskuttaa 20l johonkin tuotteeseen ja vanteisiin niistä voisi mennä 2l (hukkaosuus)

Tosin puhalluksen jälkeen maalaus ois tietysti hyvä suorittaa kohtuu nopeesti, kun alkaa niin nopeaa ilmankosteudeustakin ruostumaan...
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Re: teräsvanteen maalaus
jos olet lähellä kuopiota, niin puhallus/maalaus käyvis näppärästi oppilastyönäAK47 kirjoitti:Noniin, pitäis maalata satsi teräsvanteita kun ovat yltäpäältä ruosteessa.
Teräsraepuhallus ja milläs sitten maalataan jotta pysyy edes yhden talven? Mieluiten sais pysyä kaksikin talvea joka on rengas-sarjan käytännön kestoikä maksimissaan....
Jotenkin en luota että paukkupullosta ruikkimalla väri pysyis montaakaan viikkoa...
Nää on senverta rupiset ettei pulverilla viitsi maaluuttaa kun maksaa 80eur.

siellä meillä on teollisenpintakäsittelyn linja, täyskokoisilla puhaltamo/maalamo stydemeillä.
Re: teräsvanteen maalaus
Juu, meni puhallus ilta/yövuoroon.
Sen verta pistemäistä ruostetta että sai naamapuolet puhtaaksi ruosteesta 2.5 tunnissa ja sisäpuolelta jäi jonkin verran hitsisaumojen ympäristöihin ruostepinholeja.
Rungot jäi ilmatilan puolelta puhaltamatta kun ei olleet ruosteessa.
Sensijaan rengasliikkeen edustaja kehoitti jättämään sisäpinnan puhaltamatta siihen asti kun ruoste alkaa ja taasen puhalluskaapin omistaja ehdotteli rengasta vasten olevan sivun siistimiseen vaikkapa sorvia ja hiomapaperia. Onkos tuo teräsrae nyt niin paha että ei ilmat pysy renkaassa jos sillä vetää renkaan reunat?
Vielä siis on pikkuisen ruosteen poistoa tiedossa kaiketi käsipelillä
.
Kun ne sisäpinnan ruostepaikat ei oikein tahdo lähteä 100% niin enpä juurikaan pulverin 80eur kustannusta pidä järkevänä koska joutuisi puhaltamaan koko vanteet ja puhalluskaapille on matkaa 60km... ja se ruoste ei taatusti lähde kokonaan pois sieltä pahimmista paikoista.
Kai tässä joku teollisuusmalarikin olisi ja on tuolla amiksella automaalausosasto....
Meinasin jo että vetäisen kilikalipullosta värit ja kattelen keväällä miten on suola vaikuttanu.....
Nyt kun ajatus lentää niin öljypolttokin kävi mielessä.....
No, pitää kysellä paikallisilta maalareilta....
Sen verta pistemäistä ruostetta että sai naamapuolet puhtaaksi ruosteesta 2.5 tunnissa ja sisäpuolelta jäi jonkin verran hitsisaumojen ympäristöihin ruostepinholeja.
Rungot jäi ilmatilan puolelta puhaltamatta kun ei olleet ruosteessa.
Sensijaan rengasliikkeen edustaja kehoitti jättämään sisäpinnan puhaltamatta siihen asti kun ruoste alkaa ja taasen puhalluskaapin omistaja ehdotteli rengasta vasten olevan sivun siistimiseen vaikkapa sorvia ja hiomapaperia. Onkos tuo teräsrae nyt niin paha että ei ilmat pysy renkaassa jos sillä vetää renkaan reunat?
Vielä siis on pikkuisen ruosteen poistoa tiedossa kaiketi käsipelillä

Kun ne sisäpinnan ruostepaikat ei oikein tahdo lähteä 100% niin enpä juurikaan pulverin 80eur kustannusta pidä järkevänä koska joutuisi puhaltamaan koko vanteet ja puhalluskaapille on matkaa 60km... ja se ruoste ei taatusti lähde kokonaan pois sieltä pahimmista paikoista.
Kai tässä joku teollisuusmalarikin olisi ja on tuolla amiksella automaalausosasto....
Meinasin jo että vetäisen kilikalipullosta värit ja kattelen keväällä miten on suola vaikuttanu.....
Nyt kun ajatus lentää niin öljypolttokin kävi mielessä.....
No, pitää kysellä paikallisilta maalareilta....
Jaa, oon luullu että uunitus polttaa vanhan maalin piloille.xin811 kirjoitti:Kyllä pulverilla voi maalata vaikkei "sisäpuolta" maalaakkaan.
Pitää katsella jaksaisko puhaltaa ilmatilan kanssa jos sittenkin tekis kunnolla...
Mites se olikssn saako renkaan vastapinnan raepuhaltaa vai oisko paras hioa sorvissa (sama kysymys aluvanteille kun niitäkin tossa yks satsi puhallettuna).
Millälaitteella kkestää noin kauan vanteiden puhallus teräksellä!
Ite olen ehkä kymmeniä vanteita puhallellu teräkskellä ja ei siinä nyt montaa minuttia per vanne mene, oli sit kuinka ruosteessa.. Ja kokonaanhan me kannattaa puhdistaa kun kerta on hommaan alettu. Tulee kerralla kattavat kalvot. Ja ite suihkisin märkämaalila. senkin takia että siihen keskiön ja kehän saumakohtaan kantsii laittaa liimatiivistemassa. Ei rupee heti visva valumaan raosta;)
ja maaliksi justiinsa joku yks kerros uretaani. Puhalluksen jälkeen kun käy pinnat hiomapaperilla läpi että saadaan korkeimmat piikit puhallusprofiilista pois. Silloin ei tartte maalia niin paksulti.
Ja kun kesknkertaista yrittää, ni riimaa pukkaa:D
Ite olen ehkä kymmeniä vanteita puhallellu teräkskellä ja ei siinä nyt montaa minuttia per vanne mene, oli sit kuinka ruosteessa.. Ja kokonaanhan me kannattaa puhdistaa kun kerta on hommaan alettu. Tulee kerralla kattavat kalvot. Ja ite suihkisin märkämaalila. senkin takia että siihen keskiön ja kehän saumakohtaan kantsii laittaa liimatiivistemassa. Ei rupee heti visva valumaan raosta;)
ja maaliksi justiinsa joku yks kerros uretaani. Puhalluksen jälkeen kun käy pinnat hiomapaperilla läpi että saadaan korkeimmat piikit puhallusprofiilista pois. Silloin ei tartte maalia niin paksulti.
Ja kun kesknkertaista yrittää, ni riimaa pukkaa:D
Ite just eilen puhalsin oikeen ristus ruosteiset vanteet, niisä ei ollut muutakuin ilmatilassa semmsia kohtia jossa ei ruostetta ollut ja sitä oli vahvalti
Tunti meni kunnon laitteilla hiekalla siitä kun kaikki oli valmiina. Piti puhaltaa vielä erityisen tarkoin kun itse ei saanu maalata HETIPIAN perään vaan meni paljaana asiakkaalle takasin niin niin
Ja tiän kyllä kertoa että ei varmasti niistä kukaan ota pois niitä ruosteen tekemiä koloja siitä vanteen olkapäästä. En kauheen tarkoin kelloa kattonu kun siinä oli onneksi muita hommia.
Maalaustavoista ja teräsrakeen koosta varmaan riippuu teräsrakeen piiloon saanti siitä olkapään kohdalta. Äkkiähän sen tietysti pyhkäsee jollakin karkeella santapaperilla sen olakkeenkin. mutta nyt kyllä tuntuu että sulle on tehty tiedettä tuosta vanteiden maaluusta


Maalaustavoista ja teräsrakeen koosta varmaan riippuu teräsrakeen piiloon saanti siitä olkapään kohdalta. Äkkiähän sen tietysti pyhkäsee jollakin karkeella santapaperilla sen olakkeenkin. mutta nyt kyllä tuntuu että sulle on tehty tiedettä tuosta vanteiden maaluusta

Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Tiedettäpä hyvinkin. Minä oon vaa puhalluttanut ne kokonaan miettimättä. Maalit päälle ja autoon. Hyvin pelaa. Puhallettu siis myös se renkaan vastepinta karkeeks.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Lyhyesti juurikin näin. Moni pelkää sen tiiviistepinnan puhaltamista. Mut kumpi on parempi puhdistaa se metallille ja maali päälle, vai jättää se enempi tai vähempi ruosteiseksi maalin alle muhimaan....Sergey kirjoitti:Tiedettäpä hyvinkin. Minä oon vaa puhalluttanut ne kokonaan miettimättä. Maalit päälle ja autoon. Hyvin pelaa. Puhallettu siis myös se renkaan vastepinta karkeeks.
Ja olipa rae sitten mitä karkeutta hyväänsä paineella ja puhallus etäisyydellä saa passattua iskemää:)
Eiköhän se aika riipu ruosteen syvyydestä, eikä laitteesta - Se aika. 4 bar paineella teräsraepuhallus. Sai puhaltaa aika hitaasti kun oli ruostetta semmoisen neulanpiston sisässä siellätäällä. Muualtahan lähti nopeesti.aadolf kirjoitti:Millälaitteella kkestää noin kauan vanteiden puhallus teräksellä!
Ite olen ehkä kymmeniä vanteita puhallellu teräkskellä ja ei siinä nyt montaa minuttia per vanne mene, oli sit kuinka ruosteessa.. Ja kokonaanhan me kannattaa puhdistaa kun kerta on hommaan alettu. Tulee kerralla kattavat kalvot. Ja ite suihkisin märkämaalila. senkin takia että siihen keskiön ja kehän saumakohtaan kantsii laittaa liimatiivistemassa. Ei rupee heti visva valumaan raosta;)
ja maaliksi justiinsa joku yks kerros uretaani. Puhalluksen jälkeen kun käy pinnat hiomapaperilla läpi että saadaan korkeimmat piikit puhallusprofiilista pois. Silloin ei tartte maalia niin paksulti.
Ja kun kesknkertaista yrittää, ni riimaa pukkaa:D
Olen yrittänyt päästä irti japanialaisesta täydellisyydestä, perfektionismi on teknistä epäkypsyyttä

Periaatteessa näihin vanteisiin käy huitaisu tai täydellisesti tekeminen... mutta kun hyvät vanteet saa halvemmalla kuin näistä kunnolla tekemällä niin vois tehdä ihan semmoiset että kestää sen aikaa mitä renkaatkin eli talven pari.
Juu, kumman voimakkaita on ollu muutamat näkemykset siitä renkaan ja vanteen kosketuspinnasta. Puhallan nyt sit koko vanteet, kuten oisin asiasta kysymättä tehnytkin jos jaksan ajella puhalluskaapin luokse vielä

No siis kaappivehkeet ilmankos kestää... Ite puhaltanu ihan kunnon suihkupuhdistus laitteilla kammiossa. Ja lähtee puhtaaksi oli sit miten ruosteiset hyvänsä:-)
Kaappivehkeillä tosiaan hidasta ja työlästä. Mut tyhjää pare tietysti.
Maaliksi tosiaanki jokin ykskerrosuretaani. Nykysellään kun sisältävät ruosteenestopigmenttejä ni kestää hyvin vuosikausia.
Kaappivehkeillä tosiaan hidasta ja työlästä. Mut tyhjää pare tietysti.
Maaliksi tosiaanki jokin ykskerrosuretaani. Nykysellään kun sisältävät ruosteenestopigmenttejä ni kestää hyvin vuosikausia.
Josko... Tuli semmoinen aivopieru että jos maalais joka vanteen eri tavalla ja maalilla, niin saisi testattua mikä ei kestä ja mikä kestää. Kun se auton pohjaan laitettava testipellinpalakin jäi silloin jo unohduksiin painuneessa topikissa tekemättä.
Mitäs nyt kokeilis vaihtoehdoiksi?
Ehdolla olisi happomaali+pur maali, happo+2k epoksi, jopa miranolia heitettiin yhdeksi vaihtoehdoksi
. Vanteita on valitettavasti vain 4.
Hyvän testialustan tästä tekee se vanteen sisäpinta jossa on hitsaus saumojen lämpöalueen kohdilla oleva "tasalaatuinen" ruosteen raiskaama alue jossa "pinholeissa" eli neulanpistomaisissa kolosissa ruostetta joka ei varmasti lähde 100% pois ellei rälläkällä hio puolta milliä ainetta pois.
Näinollen saisi siis maalata ruoste-ongelmaiseen teräkseen ja katsoa mikä pelaa parhaiten.
Mitäs nyt kokeilis vaihtoehdoiksi?
Ehdolla olisi happomaali+pur maali, happo+2k epoksi, jopa miranolia heitettiin yhdeksi vaihtoehdoksi

Hyvän testialustan tästä tekee se vanteen sisäpinta jossa on hitsaus saumojen lämpöalueen kohdilla oleva "tasalaatuinen" ruosteen raiskaama alue jossa "pinholeissa" eli neulanpistomaisissa kolosissa ruostetta joka ei varmasti lähde 100% pois ellei rälläkällä hio puolta milliä ainetta pois.
Näinollen saisi siis maalata ruoste-ongelmaiseen teräkseen ja katsoa mikä pelaa parhaiten.