Jartuon 309 projekti.
Jartuon 309 projekti.
Jos joku ajattelee "Mitä järkee" Vastaus on ei mitään!
Mulla on joka talvi ollut joku prokkis, viime talvena se oli minikaivuri
Klippå på linkki: https://drive.google.com/folderview?id= ... sp=sharing
Näin kesällä vuorella palavan pensaan ja se sanoi "Jartuo hommaa itsellesi 309"
Auto tuli hankittua, ehkä vielä vähän sokeana kirkkaasta pensaasta ostin auton ja sain päälikauppaa reilusti ruostetta,
Nojoo, en ollutkaan hakemassa valmista pirssiä, mutta jotenkin sokeana ostin sen kuitenkin. Toimii ja näytti päällisin puolin ihan ok:lta.
Matkalla kotiin, morjestelin rekkakuskeille, joku morjesti takaisin ja joku näytti keskaria.
Koneena om617, jo matkalla päätin, että seuraavan kerran kun Mersu lähtee kotipihalta siinä oku muu kone kuin om617, aivan järkytävä ajaa.
Kotipihalla kuvattuna
Ei siinä mitään, homma alkuun, tekniikka pois paikoiltaan, hytti tyhjäksi, siitä se alkaa.
Alion ottamaan silikoneja pois etupelleistä, aika pehmeää oli, tuossa tonen puoli on jo korjattu. Nyt se on jo kunnossa ja odottaa asennustaan.
Koneeksi tulee 0m603. Laatikko on Sprintterin 5 vaihteinen, ihan kelpo tekniikka. Alussa en tiennyt paljonkjo muutoksia joutuu tekemään, ennen kuin koneen saa sopimaan paikoilleen. Onneksi sain neuvoja täältä foorumilta, siitä iso kiitos JOHIVALLE.
Jotain pitää itsekkin tehdä kun kaikkea ei löydy valmiina.
Tonen moottorinkorva.
Talvi tulee ja talliin pitää saada tilaa, helpoimalla pääsee kun sahaa auton kahtia.
Ainut pelti minkä olen ostanut on ikkunan alla oleva lista, se oli jo niin paha etten jaksanut siihen panostaa. Uutta peltiä tuli tuuletus aukkojen ympärille + sinne sun tänne. Avaldissa 40€. Minusta aika edullinen, samalla ostin uudet moottorinkumit a 30€ ja uudet sisälokarit eteen a 7€ ne oli jo tosi halvat.
To be continue
Mulla on joka talvi ollut joku prokkis, viime talvena se oli minikaivuri
Klippå på linkki: https://drive.google.com/folderview?id= ... sp=sharing
Näin kesällä vuorella palavan pensaan ja se sanoi "Jartuo hommaa itsellesi 309"
Auto tuli hankittua, ehkä vielä vähän sokeana kirkkaasta pensaasta ostin auton ja sain päälikauppaa reilusti ruostetta,
Nojoo, en ollutkaan hakemassa valmista pirssiä, mutta jotenkin sokeana ostin sen kuitenkin. Toimii ja näytti päällisin puolin ihan ok:lta.
Matkalla kotiin, morjestelin rekkakuskeille, joku morjesti takaisin ja joku näytti keskaria.
Koneena om617, jo matkalla päätin, että seuraavan kerran kun Mersu lähtee kotipihalta siinä oku muu kone kuin om617, aivan järkytävä ajaa.
Kotipihalla kuvattuna
Ei siinä mitään, homma alkuun, tekniikka pois paikoiltaan, hytti tyhjäksi, siitä se alkaa.
Alion ottamaan silikoneja pois etupelleistä, aika pehmeää oli, tuossa tonen puoli on jo korjattu. Nyt se on jo kunnossa ja odottaa asennustaan.
Koneeksi tulee 0m603. Laatikko on Sprintterin 5 vaihteinen, ihan kelpo tekniikka. Alussa en tiennyt paljonkjo muutoksia joutuu tekemään, ennen kuin koneen saa sopimaan paikoilleen. Onneksi sain neuvoja täältä foorumilta, siitä iso kiitos JOHIVALLE.
Jotain pitää itsekkin tehdä kun kaikkea ei löydy valmiina.
Tonen moottorinkorva.
Talvi tulee ja talliin pitää saada tilaa, helpoimalla pääsee kun sahaa auton kahtia.
Ainut pelti minkä olen ostanut on ikkunan alla oleva lista, se oli jo niin paha etten jaksanut siihen panostaa. Uutta peltiä tuli tuuletus aukkojen ympärille + sinne sun tänne. Avaldissa 40€. Minusta aika edullinen, samalla ostin uudet moottorinkumit a 30€ ja uudet sisälokarit eteen a 7€ ne oli jo tosi halvat.
To be continue
Viimeksi muokannut jartuo, 11.8.2015 2:43. Yhteensä muokattu 6 kertaa.
On se kyllä sälli tämä jartuo, ei sitten lähtenytkään helpoimman kautta käyttisavolavaa tekemään Meinasikkonää jatkaa runkoa kun pistit hytän takaa poikki, vai ihanko tosissaan kyse on talliin mahtumisesta
Eikä kestä kiitellä, mukava on ollut homman etenemistä seurata
Muuten, tuo konehan on siis OM602, joku siittä sannoo kuitennii jossen minä
Kun sulla näyttää syntyvän niin mitäs jos näyttäsit mallia ja laittasit tuohon konepakettiin vielä turpon
Hyvä topikki, menee seurantaan
Eikä kestä kiitellä, mukava on ollut homman etenemistä seurata
Muuten, tuo konehan on siis OM602, joku siittä sannoo kuitennii jossen minä
Kun sulla näyttää syntyvän niin mitäs jos näyttäsit mallia ja laittasit tuohon konepakettiin vielä turpon
Hyvä topikki, menee seurantaan
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
En oikein siitä turbosta tiedä, olen vanhanliitonmiehiä
Joo tosiaan se on 602 eikä 603:nen
Kyllä se piti ihan sen takia laittaa poikki kun ei olisi enää mahtunut ympärillä hääräämään. Yhdistäminen on aika pikkujuttu, vähän saumaa ja sen päälle vanvistus laatta. Katsotaan mitä tulee? Saan huomenna paremman hiekkapuhallus setin, sillä toivottaasti lähtee vanhat massat pois?
Joo tosiaan se on 602 eikä 603:nen
Kyllä se piti ihan sen takia laittaa poikki kun ei olisi enää mahtunut ympärillä hääräämään. Yhdistäminen on aika pikkujuttu, vähän saumaa ja sen päälle vanvistus laatta. Katsotaan mitä tulee? Saan huomenna paremman hiekkapuhallus setin, sillä toivottaasti lähtee vanhat massat pois?
Taas ehtinyt hetkeksi Mersun kimppuun. Aika on mennyt massojen poistamisessa varsin hidasta hommaa tai työkalut on väärät?
Ikkunan alle tulevan pellin asensin paikoilleen
Lokasuojat on hiekkapuhallettu, 2 x pohjamaali + 2x Bilteman emalimaali. Lopuksi massaa päälle. Toivottavasti pysyyy ruosteet pois hetken aikaa?
Etuosa pohjamaalattuna
Tallikaveri mukana asennuksissa.
Ikkunan alle tulevan pellin asensin paikoilleen
Lokasuojat on hiekkapuhallettu, 2 x pohjamaali + 2x Bilteman emalimaali. Lopuksi massaa päälle. Toivottavasti pysyyy ruosteet pois hetken aikaa?
Etuosa pohjamaalattuna
Tallikaveri mukana asennuksissa.
Hyvä tuloo
Sitta kun joskus alat tekniikkaa pistelemään paikalleen niin laita semmoinen lisävaruste kuin kiertovesipumppu lämppärin kennolle, tekee aika paljon asiaa hytän lämpimänäpysymiseen Ainakin ihtellä tuntuu että tuo OM602 ei iliman sitä saa etenkään alakierroksilla vettä kennossa kunnolla kiertämään.
Sitta kun joskus alat tekniikkaa pistelemään paikalleen niin laita semmoinen lisävaruste kuin kiertovesipumppu lämppärin kennolle, tekee aika paljon asiaa hytän lämpimänäpysymiseen Ainakin ihtellä tuntuu että tuo OM602 ei iliman sitä saa etenkään alakierroksilla vettä kennossa kunnolla kiertämään.
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Pientä päivitystä tännekkin. Pohja on nyt loppujen lopuksi putsattu ja pohjamaali vedetty yhteen kertaan. Ruostesuojaus ei ole ihan onnistnut Mersun tehtaalla? Ruostetta pukkaa melkein mistä vaan.
Kummankin oven yläreunassa olevat saumat oli vaihtokunnossa.
Ilmeisesti tyyppivika?
Kuskinpuoli, joku oli aiemmin koittanut saada vähän siistimmäksi pakkelilla ja silikonilla
Lähtökohta:
Tuon verran joutui ottamaan pois, ennenkuin riittävän tervettä peltiä tuli vastaan.
Aika metkasti salama vääristää tippalistan, mielestäni se tuli suoraan laitettua? Pitää vielä tarkistaa.
Oikea puoli oli ihan sama juttu.
Tinattuna.
Tinan tartunta mitä lie ainetta, joka kuummennetaan ennen tinausta. Oliskohan sitä hyvä laittaa hitsaussaumojen päälle vaikka ei tinaa laittaisikaan?
Laitoin pellin reunaan sitä tartuntaa ja vein ulos. Saa nähdä ruostuuko se samalla tavalla kuin hiottu peltikin? Homma jatkuu....
Kummankin oven yläreunassa olevat saumat oli vaihtokunnossa.
Ilmeisesti tyyppivika?
Kuskinpuoli, joku oli aiemmin koittanut saada vähän siistimmäksi pakkelilla ja silikonilla
Lähtökohta:
Tuon verran joutui ottamaan pois, ennenkuin riittävän tervettä peltiä tuli vastaan.
Aika metkasti salama vääristää tippalistan, mielestäni se tuli suoraan laitettua? Pitää vielä tarkistaa.
Oikea puoli oli ihan sama juttu.
Tinattuna.
Tinan tartunta mitä lie ainetta, joka kuummennetaan ennen tinausta. Oliskohan sitä hyvä laittaa hitsaussaumojen päälle vaikka ei tinaa laittaisikaan?
Laitoin pellin reunaan sitä tartuntaa ja vein ulos. Saa nähdä ruostuuko se samalla tavalla kuin hiottu peltikin? Homma jatkuu....
-
- Viestit: 72
- Liittynyt: 29.6.2012 15:13
- Paikkakunta: Hell
- klonksvaagen
- Viestit: 212
- Liittynyt: 27.12.2011 21:28
- Paikkakunta: Punaraja
- klonksvaagen
- Viestit: 212
- Liittynyt: 27.12.2011 21:28
- Paikkakunta: Punaraja
Hiljaiseksi meinaa vetää Todella upean näköistä jälkeä näyttää syntyvän Kyllä tällä tyylillä kun jatkat niin saat todella upean lava mersun Vähän meinaa nostattaa tämä projekti itellekin kaappikuumetta mutta onneksi nyt ei ole liikaa aikaa eikä rahaa kun omassa hallissa seisoo 3000 ford mitä varustelen omiin hommiin käypäiseksi
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-97 Chrysler
-97 Chrysler
Kiitosmese300 kirjoitti:Hiljaiseksi meinaa vetää Todella upean näköistä jälkeä näyttää syntyvän Kyllä tällä tyylillä kun jatkat niin saat todella upean lava mersun Vähän meinaa nostattaa tämä projekti itellekin kaappikuumetta mutta onneksi nyt ei ole liikaa aikaa eikä rahaa kun omassa hallissa seisoo 3000 ford mitä varustelen omiin hommiin käypäiseksi
Ei saa, isäukko olisi yhden 309:n rekisteröinyt työkoneeksi mutta tuli vastaan tuo uorma-autoksi rekisteröinti joka ei olisi onnistunut koska ilmeisesti noita ei ole lainkaan suomessa KA:na...JTuom kirjoitti:Saiskohan tuon katsastettua kuorma-autoksi, olis edullinen pitää.
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Juu kiitoksia vaan, kuvissa kaikki näyttää paremmaltaJTuom kirjoitti:On kyllä todella hienon näköistä jälkeä.
Mistä löysit tuon tuulilasin alareunapellin?
Saiskohan tuon katsastettua kuorma-autoksi, olis edullinen pitää.
Tilasin sen peltiosan täältä: http://alvadi.ee/varuosad/mercedes-benz ... si-paneel/
Huomenna jos joulu ei ole kaikkea ehtinyt sekoitamaan, niin posti tuo uudet asennus osat kumpaankin oven alareunaa.
Vähän päivitystä tännekkin.
Loppujen lopuksi koko pohja on pohjamaalattu sen päällä on emalimaalia parikerrosta ja massaa. Konehuoneen maalasin vielä massan päälle, vähän valoisampi tehdä remppaa.
Tulipeltiin tein äänieristykset, toivotavasti niistä on jotain hyötyä.
Jarruputket tein uudet, osa tehty ja osa odottaa hyllyllä.
Koneistamosta sain vauhtipyörän, kytkinpintaa sorvattiin isommaksi ja paineasetelmalle tehtiin uudet kiinnikkeen. Kaveri pyysi 30€ annoin 50.
Lopulta sain koneen ja laatikon paikalleen.
Joutui tosi paljon siirtämään konetta oikealle, ennenkuin se meni suoraan.
Muutama photo vielä pohjasta:
Akselisto paikallaan.
Sitten välillä siirrytään tuning osastolle. Löysin rompparista hanskalokeronkannen. Jotenkin se olisi parempi se avautuisi eteenpäin, eikä taakse kuten sen olisi tarkoitus?
Mittariston pistin nollille. Kiilloitin mittaristojen reunat ja "lasin" hioin naarnmut pois ja uutta kiiltoa.
Loppujen lopuksi koko pohja on pohjamaalattu sen päällä on emalimaalia parikerrosta ja massaa. Konehuoneen maalasin vielä massan päälle, vähän valoisampi tehdä remppaa.
Tulipeltiin tein äänieristykset, toivotavasti niistä on jotain hyötyä.
Jarruputket tein uudet, osa tehty ja osa odottaa hyllyllä.
Koneistamosta sain vauhtipyörän, kytkinpintaa sorvattiin isommaksi ja paineasetelmalle tehtiin uudet kiinnikkeen. Kaveri pyysi 30€ annoin 50.
Lopulta sain koneen ja laatikon paikalleen.
Joutui tosi paljon siirtämään konetta oikealle, ennenkuin se meni suoraan.
Muutama photo vielä pohjasta:
Akselisto paikallaan.
Sitten välillä siirrytään tuning osastolle. Löysin rompparista hanskalokeronkannen. Jotenkin se olisi parempi se avautuisi eteenpäin, eikä taakse kuten sen olisi tarkoitus?
Mittariston pistin nollille. Kiilloitin mittaristojen reunat ja "lasin" hioin naarnmut pois ja uutta kiiltoa.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
MInkä ikänen tämmöen kaappi on? OOt muuten varmaan ensimmäänen olento joka parsii alle 20v työvälineen nuon asiallisesti. Kunnolla sitten joka koteloon rasvaa kunhan alkaa olemaan siinä tällissä Hatunnosto hymiö
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Joo onhan siinä paljon hommaa, ei voi kieltää. En ihan uskonut noin valtavaksi hommaksi. Massata koitan vähän sieltä ja täältä mahdollisemman paljon. Sellaiset pesät joihin kura kerääntyy olen kylmästi ottanut pois, hyvä tai huono juttu? aika näyttää.
Tuo on mallia -88 ajettu mittarin mukaan 500 tkm. Ei noista kilmetreistä mitään tiedä. Kunnon mukaan ainakin yksi sotareissu sillä on tehty?
En tiedä miten oikea oppinen kiinnitys runkoon tulee.
Se on vedetty poikki 1mm laikalla. Eli millin rako on juuri sopiva hitsausta ajatellen. Hitsaussauma hiotaan tasaiseksi ja kierretää 50x2mm laatalla ympäriinsä, joka hitsataan kummaltakin puolelta kiinni. Uskoisin sen kestävän? Jos jollakin on parempia ideoita niin olen erittäin avoin niille.
Kaikkia pahempia ruoste paikkoja en edes ole kehdannut tänne laittaa
Mulla on sellainen unelma, että joskus hommaisin arvokkaamman entisöitävän kohteen jos tästä tulee edes kohtalainen?
Tuo on mallia -88 ajettu mittarin mukaan 500 tkm. Ei noista kilmetreistä mitään tiedä. Kunnon mukaan ainakin yksi sotareissu sillä on tehty?
En tiedä miten oikea oppinen kiinnitys runkoon tulee.
Se on vedetty poikki 1mm laikalla. Eli millin rako on juuri sopiva hitsausta ajatellen. Hitsaussauma hiotaan tasaiseksi ja kierretää 50x2mm laatalla ympäriinsä, joka hitsataan kummaltakin puolelta kiinni. Uskoisin sen kestävän? Jos jollakin on parempia ideoita niin olen erittäin avoin niille.
Kaikkia pahempia ruoste paikkoja en edes ole kehdannut tänne laittaa
Mulla on sellainen unelma, että joskus hommaisin arvokkaamman entisöitävän kohteen jos tästä tulee edes kohtalainen?
-
- Viestit: 72
- Liittynyt: 29.6.2012 15:13
- Paikkakunta: Hell
Paljon mahdollista, mutta takaraivossa tuntuu paremmalta vahvistaa sauma vielä lisä lattaraudalla.Antikainen kirjoitti:Eikös niitä oikeiden kuorma-autojen runkoja jatketa sillälailla, että sauma on viistossa?
Ja ei kait siihen lisälappuja tarvitse sauman päälle laittaa. Hitsaushan kuitenkin saattaa aiheuttaa jännityksiä.