Paljonko on pohjat käyttölinttasi öljynkulutukselle?
Corolla TE-71 hörppäs reilun litran 80km, tikkukaan ei kuulemma kastunu... Ja justihin olin vaihtanu öljyt kyseiseen laitteesee ja ajanu sillä 160km jonka jälkeen kattonu notta öljyä on. Toki tuo 80km oli meleko reipasta ajelua..
Leikki ikä ---> koko ikä Ei riemulla rajaa ku takavedolla ajaas
2x Toyo
4x Toyo -EX
Can-Am -EX
MB -EX
Nissan -EX
VW -EX
2x Toyo
4x Toyo -EX
Can-Am -EX
MB -EX
Nissan -EX
VW -EX
W201 Imas Helsinki - Oritupa välillä 2L ==> Oritupa - Mänttä välillä reippaas 2,5 litraa ja viimesellä 60km siitä etiäpäin nii hukkus melkeen 3l jo.
(Bensapumpusta kalvo rikki ja pumppaili öljyä samaa tahtia ulos ko bensaa koneeseen)
(Bensapumpusta kalvo rikki ja pumppaili öljyä samaa tahtia ulos ko bensaa koneeseen)
® Mesen linttaklubi
W124 200Dtic ==> W201 Bilehile ==> Sunny N14 ==> Toledo (1M) TDI==> Leon TS4 1.8t "CupraR"
Suzuki GS450s ==> Honda 900RR Fireblade sc33
"Olkoon maalipintasi hapettumat aina kuin loppukesäisen iltaruskon pilvikuviot"
W124 200Dtic ==> W201 Bilehile ==> Sunny N14 ==> Toledo (1M) TDI==> Leon TS4 1.8t "CupraR"
Suzuki GS450s ==> Honda 900RR Fireblade sc33
"Olkoon maalipintasi hapettumat aina kuin loppukesäisen iltaruskon pilvikuviot"
-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
mulla sierra vei viikossa sen 4l.. aina perjantaina säästöpörssilleJuMu S kirjoitti:Sierra söi öljyä sillai että 4l kannun sisältö pysyi koneessa noin 30km.
Kupla söi (=vuoti) pari kolme litraa tuhannelle kilometrille.
kannunkuva tuikkien ja pytty euroilia joka oli
todella halpaa.. sai ottaa pihalla aina korkin auki ja kipata
koko pytyn kattomatta moottoriin.. joskus jos oli
oikeen rahoissaan niin osti kaksi ja kippas toisestakin vielä puolikkaan..
pääskin heittää kylähurua oikeen urakalla..
tästä toki aikaa 10vuotta..
124 250TD -94 , AC, ABS > AA?
124 200D -93 jäi varaosiksi
Ford Cortina -68
Ford Taunus coupe -76
Ford Taunus 2d -79
w201 ja Bmw e34 Osia myydään..
124 200D -93 jäi varaosiksi
Ford Cortina -68
Ford Taunus coupe -76
Ford Taunus 2d -79
w201 ja Bmw e34 Osia myydään..
Aika vähillä kulutuksilla on mennyt tähänastiset itselläni, vaikka aika pommeja on sekaan mahtunutkin. Rellu vei litran 5000 kilsalle, eli pari kertaa sai täytellä 15 tonnin vaihtoväleillä. Jos olisi noudattanut virallista 30 tkm ohjelmaa, olisi koko öljytilavuus ja vähän päällekin kerennyt kulumaan ennen öljynvaihtoa...
Eikös noissa neloskoneisissa ollut vajaa 4 litraa öljytilavuus, ja kutosissa reilu 4? Eli ajelit perjantaina jo kokonaan ilman öljyjä, ja hyvänä päivänä laitoit vielä 2 litraa yli täytösmäärien sisään?ft79 kirjoitti:mulla sierra vei viikossa sen 4l.. aina perjantaina säästöpörssilleJuMu S kirjoitti:Sierra söi öljyä sillai että 4l kannun sisältö pysyi koneessa noin 30km.
Kupla söi (=vuoti) pari kolme litraa tuhannelle kilometrille.
kannunkuva tuikkien ja pytty euroilia joka oli
todella halpaa.. sai ottaa pihalla aina korkin auki ja kipata
koko pytyn kattomatta moottoriin.. joskus jos oli
oikeen rahoissaan niin osti kaksi ja kippas toisestakin vielä puolikkaan..
pääskin heittää kylähurua oikeen urakalla..
tästä toki aikaa 10vuotta..
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
-
- Viestit: 109
- Liittynyt: 25.10.2010 19:03
- Paikkakunta: tornio
-84 1.6OHC Sierra hörppi öljyä 25tkm aikana varmaan ainakin kymmenisen tonkkaa? Kertaakaan ei tarvinnu laskia pois.
95E:llä ajaessa venttiilit piti säätää joka toinen päivä, kun jäivät kantamaan. 95E+venttiilinsuoja-aine nosti säätövälin viikkoon, 98E+venttiilisuoja-aine ja johan mentiin kokonaista 2 viikkoa ilman säätämistä (Ois ollu mielenkiintoista nostaa kansi pois, kuinkahan syvällä lie oli venttiilit menossa
Siinä oli muutes se insinöörityön taidonnäyte -pakosarja, joka lienee maailman huonoin tehtävässään. Vakiopakosarjalla meni hyvissä säädöissä juuri ja juuri 125km/h ja kiersi vapaalla ~5500rpm. F-ryhmäläiseen rakennetulla peltisarjalla, virtaavammalla putkistolla ja putsarilla, kylmemmällä imuilmalla ja sytkän- ja kaasarinsäädöllä venttiilit alko jätättämään 7500-8000rpm paikkeilla ja huippuja otti mittariin karvan alle 160km/h. Kerrankin meni halpa viritys onnistuneesti.
95E:llä ajaessa venttiilit piti säätää joka toinen päivä, kun jäivät kantamaan. 95E+venttiilinsuoja-aine nosti säätövälin viikkoon, 98E+venttiilisuoja-aine ja johan mentiin kokonaista 2 viikkoa ilman säätämistä (Ois ollu mielenkiintoista nostaa kansi pois, kuinkahan syvällä lie oli venttiilit menossa
Siinä oli muutes se insinöörityön taidonnäyte -pakosarja, joka lienee maailman huonoin tehtävässään. Vakiopakosarjalla meni hyvissä säädöissä juuri ja juuri 125km/h ja kiersi vapaalla ~5500rpm. F-ryhmäläiseen rakennetulla peltisarjalla, virtaavammalla putkistolla ja putsarilla, kylmemmällä imuilmalla ja sytkän- ja kaasarinsäädöllä venttiilit alko jätättämään 7500-8000rpm paikkeilla ja huippuja otti mittariin karvan alle 160km/h. Kerrankin meni halpa viritys onnistuneesti.
mazza kirjoitti:-84 1.6OHC Sierra hörppi öljyä 25tkm aikana varmaan ainakin kymmenisen tonkkaa? Kertaakaan ei tarvinnu laskia pois.
95E:llä ajaessa venttiilit piti säätää joka toinen päivä, kun jäivät kantamaan. 95E+venttiilinsuoja-aine nosti säätövälin viikkoon, 98E+venttiilisuoja-aine ja johan mentiin kokonaista 2 viikkoa ilman säätämistä (Ois ollu mielenkiintoista nostaa kansi pois, kuinkahan syvällä lie oli venttiilit menossa
Siinä oli muutes se insinöörityön taidonnäyte -pakosarja, joka lienee maailman huonoin tehtävässään. Vakiopakosarjalla meni hyvissä säädöissä juuri ja juuri 125km/h ja kiersi vapaalla ~5500rpm. F-ryhmäläiseen rakennetulla peltisarjalla, virtaavammalla putkistolla ja putsarilla, kylmemmällä imuilmalla ja sytkän- ja kaasarinsäädöllä venttiilit alko jätättämään 7500-8000rpm paikkeilla ja huippuja otti mittariin karvan alle 160km/h. Kerrankin meni halpa viritys onnistuneesti.
kyllä noi mulla on kulkenu ton ~160km/h ihan tehtaan laisilla osilla..
tainnu olla jotain muutakin peintä hämminkiä..
124 250TD -94 , AC, ABS > AA?
124 200D -93 jäi varaosiksi
Ford Cortina -68
Ford Taunus coupe -76
Ford Taunus 2d -79
w201 ja Bmw e34 Osia myydään..
124 200D -93 jäi varaosiksi
Ford Cortina -68
Ford Taunus coupe -76
Ford Taunus 2d -79
w201 ja Bmw e34 Osia myydään..
Niitä huonoimpia pakosarjoja ei kai monessa vuosimallissa ollu. Tuo oli -84. Saattohan siinä tietysti joku vaimenninkin olla "vähän" tukossa, äänet kyllä oli melko hiljaset vakioputkellaft79 kirjoitti:mazza kirjoitti:-84 1.6OHC Sierra hörppi öljyä 25tkm aikana varmaan ainakin kymmenisen tonkkaa? Kertaakaan ei tarvinnu laskia pois.
95E:llä ajaessa venttiilit piti säätää joka toinen päivä, kun jäivät kantamaan. 95E+venttiilinsuoja-aine nosti säätövälin viikkoon, 98E+venttiilisuoja-aine ja johan mentiin kokonaista 2 viikkoa ilman säätämistä (Ois ollu mielenkiintoista nostaa kansi pois, kuinkahan syvällä lie oli venttiilit menossa
Siinä oli muutes se insinöörityön taidonnäyte -pakosarja, joka lienee maailman huonoin tehtävässään. Vakiopakosarjalla meni hyvissä säädöissä juuri ja juuri 125km/h ja kiersi vapaalla ~5500rpm. F-ryhmäläiseen rakennetulla peltisarjalla, virtaavammalla putkistolla ja putsarilla, kylmemmällä imuilmalla ja sytkän- ja kaasarinsäädöllä venttiilit alko jätättämään 7500-8000rpm paikkeilla ja huippuja otti mittariin karvan alle 160km/h. Kerrankin meni halpa viritys onnistuneesti.
kyllä noi mulla on kulkenu ton ~160km/h ihan tehtaan laisilla osilla..
tainnu olla jotain muutakin peintä hämminkiä..
Mutta 0-100km/h otti reilu 11s, eli paremmin se meni kuin ehjä vakio. Toki kakkosella pystyi vedättämään reilusti yli satkuun, joten se varmasti säästi jo sekunnin vrt. vakio.
Oli muutes elämäni hirvein auto. Liukkaankelin radalla oikealle kaartuvaan mutkaan piti tulla alle 30km/h, ettei vasen etupyörä lukkiintunut (jarru ylhäällä!), mutta kun käsijarrulla heitti auton pieneen luisuun, pystyi tulemaan helposti reilu 40km/h alkunopeudella . Pientä vastusta taisi olla jarrussa/laakerissa
-
- Viestit: 744
- Liittynyt: 15.5.2011 2:33
- Paikkakunta: Siilinjärvi
-
- Viestit: 10
- Liittynyt: 09.9.2012 21:58
- Paikkakunta: Lappi
- kaksnelkku
- Viestit: 48
- Liittynyt: 26.3.2008 22:26
- Paikkakunta: Northern Karelia