Nelivetoa, ellei peräti maastoautoa eli Range Roveria
Nelivetoa, ellei peräti maastoautoa eli Range Roveria
Tässä on taas tarve ostaa ajoneuvo. Mielellään sellainen että ei ole aina ihan pienissä pehmeiköissä tai lumikokkareissa kiinni. Mitään offroad-hirveyttä en halua vaan auton jolla voi ajella vaikkapa pienen maantielenkinkin. Vastaus olisi tietenkin G, mutta ainakin kotimainen tarjonta on olematonta ja kunto keskimäärin heikohkoa. Ruotsissa on sama tilanne. Saksassa olisi, mutta ei kannata raahata muutaman tonnin kotkotinta sieltä asti.
Mites sitten Land Cruiser, 4Runner, Patrol, Pajero, Trooper tai joku muu itäauto? Ennenkaikkea se ruoste. Onko nuo kaikki oikeasti pelleitään niin huonoja että 90-luvun kamppeet on jo kertaalleen hitsattuja ja toista kierrosta aloitellaan? Kulutus? Koneiden kestävyys? Onko joku merkki/malli/kone/muu juttu ehdoton ei?
Nettiautossa on hienoja ja vähänajettuja Ladoja. Nivoja. Sehän se kans tässä nyt vähän kiinnostais. Onko tiedossa jotain temppua millä semmoisen maantieajettavuuden saisi edes Zetorin tasolle?
Mites sitten Land Cruiser, 4Runner, Patrol, Pajero, Trooper tai joku muu itäauto? Ennenkaikkea se ruoste. Onko nuo kaikki oikeasti pelleitään niin huonoja että 90-luvun kamppeet on jo kertaalleen hitsattuja ja toista kierrosta aloitellaan? Kulutus? Koneiden kestävyys? Onko joku merkki/malli/kone/muu juttu ehdoton ei?
Nettiautossa on hienoja ja vähänajettuja Ladoja. Nivoja. Sehän se kans tässä nyt vähän kiinnostais. Onko tiedossa jotain temppua millä semmoisen maantieajettavuuden saisi edes Zetorin tasolle?
Viimeksi muokannut Juhanit, 11.10.2013 23:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Isäukolla ollut yli 10v. "pahanpäivän varalle" 2.koppanen Pajero ja hyvin tuollakin on jo yli 500tkm matkaa taitettu. Mitään ihmeempää ei tuon reilun 10v. aikana ole ollut, paitsi löpöpumppu tihkutti jostain rakosesta ja se rempattiin täysin, muuten menty niillä perus alustanosien vaihdolla.
Ruosteista sen verta että tuossa oli ostaessa etusiivestä kuoriutunut 1x2cm alata maalit ja ei ole mennyt miksikään tässä ajassa, joten koriin hölvätty sinkkiä ilmeisesti 1.kopankin edestä
Hyvä ajaa maantiellä 100 vauhdissa, kovemmassa vauhdista ei tietoa mutta paljoa kovempaa tuo 2,5TD ei edes kulkisi, mikä on pieni moitteenaihe.
Ruosteista sen verta että tuossa oli ostaessa etusiivestä kuoriutunut 1x2cm alata maalit ja ei ole mennyt miksikään tässä ajassa, joten koriin hölvätty sinkkiä ilmeisesti 1.kopankin edestä

Hyvä ajaa maantiellä 100 vauhdissa, kovemmassa vauhdista ei tietoa mutta paljoa kovempaa tuo 2,5TD ei edes kulkisi, mikä on pieni moitteenaihe.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Pajero vois olla ihan hauska. Minulla on kieltämättä vähän ennakkoasenteellisuutta Mitsuja kohtaa, mutta yritän vakaasti niistä päästä. Mielikuvat Hiluxista ovat kullituneet ja en ehkä edes kunnolla huomaa miten yliarvostettuja Land Cruiserit ovat.sonikki kirjoitti:Isäukolla ollut yli 10v. "pahanpäivän varalle" 2.koppanen Pajero ja hyvin tuollakin on jo yli 500tkm matkaa taitettu. Mitään ihmeempää ei tuon reilun 10v. aikana ole ollut, paitsi löpöpumppu tihkutti jostain rakosesta ja se rempattiin täysin, muuten menty niillä perus alustanosien vaihdolla.
Ruosteista sen verta että tuossa oli ostaessa etusiivestä kuoriutunut 1x2cm alata maalit ja ei ole mennyt miksikään tässä ajassa, joten koriin hölvätty sinkkiä ilmeisesti 1.kopankin edestä
Hyvä ajaa maantiellä 100 vauhdissa, kovemmassa vauhdista ei tietoa mutta paljoa kovempaa tuo 2,5TD ei edes kulkisi, mikä on pieni moitteenaihe.
Minä vuonna tämä korin sinkitys on alkanut ja koskeeko se myös runkoa? Onko koneet hyviä? Uskaltaako 2,5 TD -konetta edes ajatella? Entäs bensat?
Kyllä mä ostaisin tuollaisen 2. koppasen Pajeron tarvittaessa mikä päivä tahansa vaikka muuten japsia eksyy tuskin koskaan pihaan. Nuo kun ei edes maksa mitään nykyäänJuhanit kirjoitti:Pajero vois olla ihan hauska. Minulla on kieltämättä vähän ennakkoasenteellisuutta Mitsuja kohtaa, mutta yritän vakaasti niistä päästä. Mielikuvat Hiluxista ovat kullituneet ja en ehkä edes kunnolla huomaa miten yliarvostettuja Land Cruiserit ovat.
Minä vuonna tämä korin sinkitys on alkanut ja koskeeko se myös runkoa? Onko koneet hyviä? Uskaltaako 2,5 TD -konetta edes ajatella? Entäs bensat?

Käsittääkseni kaikki 2. koppaset on sinkittyjä, rungosta en tietä mutta hyvässä kunnossa ainakin tämä pohjaltaan. Tällä 2,5 TD:llä on tosiaan ajettu tuo +500tkm suht pienillä murheilla mutta kansivikoja saattaa näissäkin esiintyä ja kone on aika perso jälkikäytölle, varsinkin jos reilummin huudatetaan. Bensoilla ajaessa jeesaa kummasti jos omistat oman öljykentän

S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Alkaa aika mennä jo ohi, mutta T3 Syncro Caravelle on lajissaan ainoa: pikkubussi/tila-auto/matkailuauto/pakettiauto/maasturi. Maastoliikkuvuus erinomainen ja hakkaa ajo-ominaisuuksissa maantiellä jäykkäakseliset latijousiset sahapukkimaiset japsimaasturit mennen ja takas palaten.
Pensapelejä riivaa tolkuton kulutus ja diiseleitä verot, mutta niinkai tuo on monessa muussakin.
Pensapelejä riivaa tolkuton kulutus ja diiseleitä verot, mutta niinkai tuo on monessa muussakin.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Ei näissä taida monessakaan "pikkumaasturissa" olla keskitasauspyörästöä.
Eli nämä Hiluksit, LJ/HJ landcruiserit, 4runnerit, pajerot, L200set, jne jne ovat nelikolla ajaessa varsin kankeita kun ei ole sitä keskitasauspyörästöä.
HZJ/HDJ80 landcruiserissa, G-mersussa, Lada nivassa? ja muutamassa land roverissa on keskitasauspyörästökin.
No ja sitten nämä uudemmat "sitimaasturit" omaa tottakai keskitasurin tai jotenkin erikoisesti kytkeytyvän nelikon.
Kaverilla on kyllä niin läpilaho mk2 pajero ettei siinä ole kyllä sinkkiä käytetty lainkaan.
Eli nämä Hiluksit, LJ/HJ landcruiserit, 4runnerit, pajerot, L200set, jne jne ovat nelikolla ajaessa varsin kankeita kun ei ole sitä keskitasauspyörästöä.
HZJ/HDJ80 landcruiserissa, G-mersussa, Lada nivassa? ja muutamassa land roverissa on keskitasauspyörästökin.
No ja sitten nämä uudemmat "sitimaasturit" omaa tottakai keskitasurin tai jotenkin erikoisesti kytkeytyvän nelikon.
Kaverilla on kyllä niin läpilaho mk2 pajero ettei siinä ole kyllä sinkkiä käytetty lainkaan.

Pajeroissahan tuli joku super select (?) laatikko, joka mahdollisti neliveto päällä ajon ihan normialustallakin? Ainakin näissä 2000-luvun taitteen vehkeissä tuo on, mutta mielestäni myös vanhemmissa??Mika.T kirjoitti:Eli nämä Hiluksit, LJ/HJ landcruiserit, 4runnerit, pajerot, L200set, jne jne ovat nelikolla ajaessa varsin kankeita kun ei ole sitä keskitasauspyörästöä.
HZJ/HDJ80 landcruiserissa, G-mersussa, Lada nivassa? ja muutamassa land roverissa on keskitasauspyörästökin.
Lisäksi tuohon listaan voi lisäillä Jeep:t.
Jos haluaa vanhan pajeron, mutta hieman vähemmillä vuosilla, niin Hyundai Galloper alle? Perustuu vanhaan pajeroon, mutta 2000-luvulla vasta rakennettu.
W124 500E
W903 316cdi
W903 316cdi
2 koppainen pajero tuli 90 luvun alussa ja siihen sai heti super select jakolaatikon, itse en edes harkitsisi tavallisella laatikolla olevaa. Gls mallit on ainakin kaikki superselectillä,
Niin ja tuosta sinkitystä korista, ei se koppa sinkityksi muutu jos siihen 1. koppaseen pajeron koriin ja runkoon laitetaan isot muovilevikkeet joka puolelle...
Välillä vähän yllättää kun ottaa niitä levikkeitä pois niiin alla ei olekkaan mitään
Sama runko siellä on alla
2,5 kone on minusta vähän lapsellinen esitys, tai siis vahva kone se on jos joku insinööri olisi tajunnut laittaa siihen jakopään ketjulla. Monella pajerolla on ajettu se 500 tkm mutta jakopää ja kansiremppa on tehty niin monta kertaa ettei välttämättä yhden käden sormet riitä...
2.8 kone onkin sitten parempi kun se on ketjulla.
Muuta mitä tulee mieleen että automaattilaatikko on näppärä ja vahva.
Tasauspyörästön lukko on lisävaruste taakse, suomi-autoista se usein löytyy mutta saksantuonneista puuttuu.
Voimansiirtohan on pajerossa hyvä ja vahva, niiissä ei ole ongelmia.
Niin ja tuosta sinkitystä korista, ei se koppa sinkityksi muutu jos siihen 1. koppaseen pajeron koriin ja runkoon laitetaan isot muovilevikkeet joka puolelle...


Sama runko siellä on alla

2,5 kone on minusta vähän lapsellinen esitys, tai siis vahva kone se on jos joku insinööri olisi tajunnut laittaa siihen jakopään ketjulla. Monella pajerolla on ajettu se 500 tkm mutta jakopää ja kansiremppa on tehty niin monta kertaa ettei välttämättä yhden käden sormet riitä...

2.8 kone onkin sitten parempi kun se on ketjulla.
Muuta mitä tulee mieleen että automaattilaatikko on näppärä ja vahva.
Tasauspyörästön lukko on lisävaruste taakse, suomi-autoista se usein löytyy mutta saksantuonneista puuttuu.
Voimansiirtohan on pajerossa hyvä ja vahva, niiissä ei ole ongelmia.
Sanoisinko että tämä vois olla erinomaisen hyvä vaihtoehto, jos haluaa tuollasen "käytännöllisen" pajeron, mutta vähemmillä ruosteilla ku mitä noi "80-luvun" jokapaikassa ryssityt ja yli puolimiljoonaa ajetut miinat.pt kirjoitti:Jos haluaa vanhan pajeron, mutta hieman vähemmillä vuosilla, niin Hyundai Galloper alle? Perustuu vanhaan pajeroon, mutta 2000-luvulla vasta rakennettu.

Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Hihnat on kuitenkin helppo vaihtaa ja jakopää kestää vaihtovälinsä.jolle kirjoitti:2,5 kone on minusta vähän lapsellinen esitys, tai siis vahva kone se on jos joku insinööri olisi tajunnut laittaa siihen jakopään ketjulla. Monella pajerolla on ajettu se 500 tkm mutta jakopää ja kansiremppa on tehty niin monta kertaa ettei välttämättä yhden käden sormet riitä...
2.8 kone onkin sitten parempi kun se on ketjulla.
...
Voimansiirtohan on pajerossa hyvä ja vahva, niiissä ei ole ongelmia.
Kansi on heikko, ja sitä se on myös 2,8 koneessa.
Vanhimmissa oli vaihteistovikaa jokaisessa jo vähillä kilometreillä.
Huntai Santa Feellä on ajeltu nelisen vuotta. On 2,7 kutoskoneela ja automaattilootalla. On sanottava, jotta rouva ei kyllä mersulla oo ajellu viimevuosina. Tykkevää tuosta enempi. On kyllä muutaman tonnin autoks miustai tuo huihai meleko makee peli. Helevetin hyvät sisätilat, lämmin, hyvä ajettava ja on voimooki mukavasti. Automaatti-ilimastointiki. Kilsoja ei vielä oo paljo yli saan tonnin, mutta eipä jarrupaloja kummempoo remppookaa oo tehty. Ovat näköjään aika halapojakii nykysin.
Tota..mie kyl mieluummi ajan tuolla Kaapilla ennemmi ko Huntailla. Sori. Ja pensankulutustakii tuossa iha tarpeeksi..Seppä kirjoitti:Huntai Santa Feellä on ajeltu nelisen vuotta. On 2,7 kutoskoneela ja automaattilootalla. On sanottava, jotta rouva ei kyllä mersulla oo ajellu viimevuosina. Tykkevää tuosta enempi. On kyllä muutaman tonnin autoks miustai tuo huihai meleko makee peli. Helevetin hyvät sisätilat, lämmin, hyvä ajettava ja on voimooki mukavasti. Automaatti-ilimastointiki. Kilsoja ei vielä oo paljo yli saan tonnin, mutta eipä jarrupaloja kummempoo remppookaa oo tehty. Ovat näköjään aika halapojakii nykysin.
Mut kattellaan, onha noita vaihtoehtoja.

I can please only one person per day. Today is not your day, and tomorrow doesn´t look good either.
Taijat vuan olla kuappihullu. Ja mitä se pensankulutus tähän... Miula on nivakii ja samala tavala syöp kaikki mitä tankkiin pistää. Ja Sisu syöp kansa. Nehän myövät sitä melekeen joka kylälä. Millonkas se pensankulutus ei sitten ois tarpeeks?taikis kirjoitti:Tota..mie kyl mieluummi ajan tuolla Kaapilla ennemmi ko Huntailla. Sori. Ja pensankulutustakii tuossa iha tarpeeksi..Seppä kirjoitti:Huntai Santa Feellä on ajeltu nelisen vuotta. On 2,7 kutoskoneela ja automaattilootalla. On sanottava, jotta rouva ei kyllä mersulla oo ajellu viimevuosina. Tykkevää tuosta enempi. On kyllä muutaman tonnin autoks miustai tuo huihai meleko makee peli. Helevetin hyvät sisätilat, lämmin, hyvä ajettava ja on voimooki mukavasti. Automaatti-ilimastointiki. Kilsoja ei vielä oo paljo yli saan tonnin, mutta eipä jarrupaloja kummempoo remppookaa oo tehty. Ovat näköjään aika halapojakii nykysin.
Mut kattellaan, onha noita vaihtoehtoja.
keskitasauspyörästössä on sähköinen lukko akseleillekin saa lukkoja mutta ovat kalliitaJuhanit kirjoitti:Tässä nyt mietin sitten että oisko se G:n korvaava ajoneuvo sitten Range Rover. Tiisselinä. Näissä on kai jonkinlainen jatkuva neliveto mutta onko lukkoja missään rattaistossa? Ruoste varmaan syö englantilaista peltiä tuplanopeudella ja muutakin vasenkätistä vikaa lienee? Ei taida olla järkeä?
korihan on hyvin pitkälle alumiiniä toki sekin happnee jonnin verran takaluukku on peltiä ja ruostuu hyvin
kyyti on kyllä tasaista
no entäs tällänen
http://www.nettiauto.com/land-rover/freelander/5526814
- Väsynyt Mies
- Tolokun mies
- Viestit: 1359
- Liittynyt: 22.5.2007 21:55
- Paikkakunta: Kotka
No eipä oikein mairittelevia ylistyssanoja heru patriotille tuolla Jeep foorumilla....mitä tullut oman cherokeen takia seurattua muutama vuosi
Aivan uskomattomia vikoja ympäri autoa järjestään ja alustan nivelet kestoltaan passais paremmin johonkin lasten polkutraktoriin, kuin "maasturiin". Juttuja lukiessa jäänyt mielikuva, että 2milj. ajettu täysin huoltamaton väyrynenkin helpompi pitää ajokunnossa

Aivan uskomattomia vikoja ympäri autoa järjestään ja alustan nivelet kestoltaan passais paremmin johonkin lasten polkutraktoriin, kuin "maasturiin". Juttuja lukiessa jäänyt mielikuva, että 2milj. ajettu täysin huoltamaton väyrynenkin helpompi pitää ajokunnossa

..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Joo Mölliin ei aleta. Halvimmat melkein kymppitonnin ja autot puolimiljoonaa ajettuja amerikaanojen tuotantolinjan harjoituskappaleita.
Tarve ei ole nyt pyhäautolle. Niitä on jo. Tarvis on ihan muutaman tonnin kasalle, jolla saa rymistellä arkena ja lauantaina eikä heti tarvi olla pesemässä autoa jos lintu kakkii konepellille.
Tarve ei ole nyt pyhäautolle. Niitä on jo. Tarvis on ihan muutaman tonnin kasalle, jolla saa rymistellä arkena ja lauantaina eikä heti tarvi olla pesemässä autoa jos lintu kakkii konepellille.
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
No miulahan se semmonen löytyy. Tuo jo monesti tiälähi palstala kirroiltu Iikori. Luulin jo siitä piässein, kun tyttären porukka sen vei Imatrale. Pari vuotta sitä pitivät, vai liekö ollu kolmeki. Ni eikö perkule nuo toi sen takasi, kun alako pojan kulettelu hoitoon. Ei tykänneet turvapotan asentelusta kaksovisen takapenkile. Ostivat semmosen pienen neliovisen kipon. Nyt on Iikori seissu tuas kuusenalla tuossa meijän pihan laijassa. Senkö helevettii mie senni kansa tien. Niin ol lämmin kesä, jotta ei into riittänä sitä etes katsastammaan. Taitasha sen vieläki ehtii. Kasi on numero. Olikos se lokakuun loppuun.Juhanit kirjoitti:Joo Mölliin ei aleta. Halvimmat melkein kymppitonnin ja autot puolimiljoonaa ajettuja amerikaanojen tuotantolinjan harjoituskappaleita.
Tarve ei ole nyt pyhäautolle. Niitä on jo. Tarvis on ihan muutaman tonnin kasalle, jolla saa rymistellä arkena ja lauantaina eikä heti tarvi olla pesemässä autoa jos lintu kakkii konepellille.
Ahvenanmaan naapuri osti uutena tuollaisen ja sehä o mainio peli.Vensku_ kirjoitti:Sanoisinko että tämä vois olla erinomaisen hyvä vaihtoehto, jos haluaa tuollasen "käytännöllisen" pajeron, mutta vähemmillä ruosteilla ku mitä noi "80-luvun" jokapaikassa ryssityt ja yli puolimiljoonaa ajetut miinat.pt kirjoitti:Jos haluaa vanhan pajeron, mutta hieman vähemmillä vuosilla, niin Hyundai Galloper alle? Perustuu vanhaan pajeroon, mutta 2000-luvulla vasta rakennettu.
Ainoo miinus minusta pajerossa on vääntövarsijousitus ja se ruostevaiva. Hyvin niillä on päässy melko muhkuraista polkua, tuolla Lobellon isällä oli ennen sellainen 2.5 turbo vuosikausia ja kävin pari kertaa koittamassa ihan tiettömällä tielläkin.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.