Mä käytin ~600tkm tienoilla ex 200 CDI:stä venttiilikopan auki eikä nokissa ollut mitään sanomista. Kyllä ne kestää.janiperho kirjoitti:Ja muuten nokat tuntui ihan sileiltä, joten pisteet dealerille.
Sprinterin kansi vaihdettu, muut korjailut jatkuu...
Tänään pääsi tunnin pari jatkamaan, hommat loppui vielä kanteen, kun ei ollut e18 torx päätä, piti käydä ostoksilla. Isomman momenttiavaimen ostin myös. Kansi tuntui olevan aika tiukassa kun 15 hokilla vähän kokeilin. No huomenna varmaan lähtee kansikin vihdoin.
Kuvia.

Nokat lähti, paketoin kelmuun odottelemaan.

Roikotus, huomenna vaihdan vielä sillälailla, että rautalangalla kahdenrattaan väliseltä alueelta kiedon ketjun niin pysyy ilman roikottamista, helpottaa kannen nostamista paikoiltaan.

kelkka hydraulisilla nostimilla myös kelmuun.

Ja kansi siis enään jäljellä.
Osa hintoja tiedustellut ja kannen pultit ainakin jo valmiina, kansi pitäis hakee ensiviikolla, ehkä ensiviikonloppuna pääsee kasailemaan
Kuvia.

Nokat lähti, paketoin kelmuun odottelemaan.

Roikotus, huomenna vaihdan vielä sillälailla, että rautalangalla kahdenrattaan väliseltä alueelta kiedon ketjun niin pysyy ilman roikottamista, helpottaa kannen nostamista paikoiltaan.

kelkka hydraulisilla nostimilla myös kelmuun.

Ja kansi siis enään jäljellä.
Osa hintoja tiedustellut ja kannen pultit ainakin jo valmiina, kansi pitäis hakee ensiviikolla, ehkä ensiviikonloppuna pääsee kasailemaan

No niin.
Nyt on kansi irti. huh.
Oli aika tiukalla pultit, mutta lähtihän se.
Pari kysymystä/neuvoa tuli vastaan:
Siellä oli metallinen tiiviste, onko tälläisessa normaalisti alunperin se vaiko pahvi? Kiinnostaisi tietää, jos on tehty kansiremppa jo aiemmin.

Ja toinen asia:
Kun otin hammasrattaat pois huomasin ketjukotelossa kannen alareunan tasalla muovisen valkoisen osan

Eli tuon mustassa laatikossa olevan valkoisen osan näköinen osa, ja muistelin, että olen jossain nähnyt samanlaisen, ja taisi olla tuossa polttoaine pumpussa ?

Ja se osa oli tuossa ja tuollein kun tuo punainen piirros, ja kun nostin kannen pois se putosi tuonne sinisen nuolen osoittamaan paikkaan.
Eli ketjukoteloon, ja kuului kun se putosi sinne pohjalle.
Eli mikä neuvoksi, mitä on siellä ketjukotelon pohjalla? onko siitä haittaa siellä? Riskit?
Vaiko purkamaan lisää
Tässä muita kuvia tältä päivältä



Neuvoja odotellessa?
Nyt on kansi irti. huh.
Oli aika tiukalla pultit, mutta lähtihän se.
Pari kysymystä/neuvoa tuli vastaan:
Siellä oli metallinen tiiviste, onko tälläisessa normaalisti alunperin se vaiko pahvi? Kiinnostaisi tietää, jos on tehty kansiremppa jo aiemmin.

Ja toinen asia:
Kun otin hammasrattaat pois huomasin ketjukotelossa kannen alareunan tasalla muovisen valkoisen osan

Eli tuon mustassa laatikossa olevan valkoisen osan näköinen osa, ja muistelin, että olen jossain nähnyt samanlaisen, ja taisi olla tuossa polttoaine pumpussa ?

Ja se osa oli tuossa ja tuollein kun tuo punainen piirros, ja kun nostin kannen pois se putosi tuonne sinisen nuolen osoittamaan paikkaan.
Eli ketjukoteloon, ja kuului kun se putosi sinne pohjalle.
Eli mikä neuvoksi, mitä on siellä ketjukotelon pohjalla? onko siitä haittaa siellä? Riskit?
Vaiko purkamaan lisää

Tässä muita kuvia tältä päivältä



Neuvoja odotellessa?
Hyvä tietää tuo peltitiiviste, kun muutenkin availlessa kaikki pultit vaikutti ensikertalaisilta, oli sinistä päissä kaikissa, niin aloin jo miettiä, että onko jo kansiremppakin tehty kertaalleen...
JA tuo muoviosa jonkin verran kyllä hirvittää...
Onko mahdollista, että pääsee jakopään pohjalta, sieltä jostain kampiakselin rattaan alta, öljynkierron mukana liikkeelle tukkimaan öljykanavia tai jotain muuta vastaavaa, tai hyppää ketjuun ja laittaa sen solmuun tai tekee jotain muuta ikävää. Menee palasiksi ja sitten kulkeutuu jonnekin...
Jos olisi tietoa mitä sijaitsee siellä alhaalla minne se putosi ja onko sieltä pääsy minne?
Kiitos, ensimmäinen vastaus jo kyllä helpotti aika paljon.
JA tuo muoviosa jonkin verran kyllä hirvittää...

Onko mahdollista, että pääsee jakopään pohjalta, sieltä jostain kampiakselin rattaan alta, öljynkierron mukana liikkeelle tukkimaan öljykanavia tai jotain muuta vastaavaa, tai hyppää ketjuun ja laittaa sen solmuun tai tekee jotain muuta ikävää. Menee palasiksi ja sitten kulkeutuu jonnekin...
Jos olisi tietoa mitä sijaitsee siellä alhaalla minne se putosi ja onko sieltä pääsy minne?
Kiitos, ensimmäinen vastaus jo kyllä helpotti aika paljon.
-
- Viestit: 120
- Liittynyt: 21.6.2008 21:08
Lähinnä se, että koska haluat tehdä tämän projektin uudestaan?janiperho kirjoitti:Lähinnä se, että jos sorrun pahviseen, kuinka hyvin se siellä kestää. Puolet halvempidealer kirjoitti:Mitäkä että "paffi vs. pelti" ?janiperho kirjoitti:Niin ja arvelut..
paffi vs. pelti ?

Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Kuten aiemmin on tullut ilmi, ja nyttenkin
Ei mulla ole paljon hajua moottoreista taikka niiden osista yms. nimistä. Yritän nyt kuitenkin. Tiivisteistä olen kysynyt juuri tuota reilu sadan euron yläpään tiivistesarjaa, ja luulin, että tuo olisi halvempi, ja jotain muuta materiaalia, kun peltinen. Varmasti olen käsittänyt väärin jotain. En nyt enään tiedä mikä on mikä.
No sittenhän se selviää kun uuden saa käsiin.

Ei mulla ole paljon hajua moottoreista taikka niiden osista yms. nimistä. Yritän nyt kuitenkin. Tiivisteistä olen kysynyt juuri tuota reilu sadan euron yläpään tiivistesarjaa, ja luulin, että tuo olisi halvempi, ja jotain muuta materiaalia, kun peltinen. Varmasti olen käsittänyt väärin jotain. En nyt enään tiedä mikä on mikä.
No sittenhän se selviää kun uuden saa käsiin.
Nimenomaan!dealer kirjoitti:Ei haittaa yhtään mitään. Rohkeasti vaan kyselet kuten tähänkin asti, aihe on vallan mukava ja peukut pystyssä odotellaan että saat paikat onnistuneesti kasaanEi mulla ole paljon hajua moottoreista taikka niiden osista yms. nimistä. Yritän nyt kuitenkin.


Nopeastihan tuo on tuntunu etenevän.

Ootko kannen missä käyttäny oikaistavana?
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
No kyseessä on kannen vaihto kokonaan tehdasuuteen, kun edellistä eräät "autokorjaajat" porasivat suuttimien kierteet niin pahasti pilalle, ettei voinut holkeillakaan korjata. Kyllä sen koneistamolla olis kuntoon saanut, mutta tuleepahan nyt sitten uudet kaikki.Vensku_ kirjoitti: Ootko kannen missä käyttäny oikaistavana?
Tänään tuli putsattua imusarjat ja tutkailtua niitä muutenkin, 4 läppää alaosassa pelaa ja yläosan isompi myös. Egr:n kin purkasin ja kurkkasin olisi kohta ollut venttiili jumissa, oli töhnää sopivasti. Imusarjoissakin oli sellainen parin millin karsta kauttaaltaan, ilkeää putsata, kun tuntuu ettei koskaan oo riittävän hyvä.
Tuli vielä mieleen se turbon putsaus, se on vieläkin kiinni pakosarjoissa ja puhaltelin vaan ilmalla sitä puhtaaksi, tekisi mieli puhdistaa jotenkin, mutta...
Onko siihen mitään konstia vai onko vaan parempi jättää näin, sen verran kokeilin myös, että läppä liikkuu, ja tuntui liikkuvan ihan hyvin?
Huomenna tampereen suunnalle kantta hakemaan, vanha mallina mukana.
Tuli vielä mieleen se turbon putsaus, se on vieläkin kiinni pakosarjoissa ja puhaltelin vaan ilmalla sitä puhtaaksi, tekisi mieli puhdistaa jotenkin, mutta...
Onko siihen mitään konstia vai onko vaan parempi jättää näin, sen verran kokeilin myös, että läppä liikkuu, ja tuntui liikkuvan ihan hyvin?
Huomenna tampereen suunnalle kantta hakemaan, vanha mallina mukana.
Kansi haettu, toivotaan et sopii, myöhemmin kuvia.
Yksi nopee kysymys:
Kannessa ohjeet sanoo, et pitää asentaa 8 mm kuula kanteen jos vanhassa on ollut samanlainen.Vanhassa ei ollut kuulaa, ainakaan enään. Sattuuko olemaan tietoa kuulan tarkoituksesta ja siitä onko mun om 611.98*: n kannessa sitä alunperin?
Taks.
Yksi nopee kysymys:
Kannessa ohjeet sanoo, et pitää asentaa 8 mm kuula kanteen jos vanhassa on ollut samanlainen.Vanhassa ei ollut kuulaa, ainakaan enään. Sattuuko olemaan tietoa kuulan tarkoituksesta ja siitä onko mun om 611.98*: n kannessa sitä alunperin?
Taks.
Kansi haettu, toivotaan et sopii, myöhemmin kuvia.
Yksi nopee kysymys:
Kannessa ohjeet sanoo, et pitää asentaa 8 mm kuula kanteen jos vanhassa on ollut samanlainen.Vanhassa ei ollut kuulaa, ainakaan enään. Sattuuko olemaan tietoa kuulan tarkoituksesta ja siitä onko mun om 611.98*: n kannessa sitä alunperin?
Taks.
Yksi nopee kysymys:
Kannessa ohjeet sanoo, et pitää asentaa 8 mm kuula kanteen jos vanhassa on ollut samanlainen.Vanhassa ei ollut kuulaa, ainakaan enään. Sattuuko olemaan tietoa kuulan tarkoituksesta ja siitä onko mun om 611.98*: n kannessa sitä alunperin?
Taks.
Vielä kukkumassa.
Ilta epäilys heräsi.
(kansi odottaa toisen auton takakontissa pääsyä omalle paikalleen, josko huomenna).
Nyt tuli sellainen pelkotila ( tarvitaan foorumilaisten neuvoja/rauhoittelua), että voisiko männät ottaa kiinni uuteen kanteen????
Koska, muistaakseni vanhassa kannessa ( jäi vaihdossa nokialle) venttiilien ympäristö (pyöreä alue, näkyy ylemmissä kuvissa) oli hiukka sisällä kannen pinnasta (pohjasta), ja taas mäntä tulee hiukka lohkon tasopinnan yläpuolelle joiltakin osin (ei venttiilien kohdalta), kun taas uusi kansi on täysin tasainen pohjastaan??????
Tietysti kannen tiiviste nostaa tasoa vähän, mutta riittääkö, vaiko pitäisikö näissä yleensä laittaa paksumpi tiiviste?
Mitä materiaalia on männän pinta?
Hölmöjä kysymyksiä tietysti taas, mutta rupesi nyt oikeesti vaivaamaan.
Eikä nyt taas heti viitsisi alkaa paksumpaa tiivistettä metsästämään. Nyt mulla normaali elringin peltinen 1,8 mm muistaakseni hommattuna.
Ilta epäilys heräsi.
(kansi odottaa toisen auton takakontissa pääsyä omalle paikalleen, josko huomenna).
Nyt tuli sellainen pelkotila ( tarvitaan foorumilaisten neuvoja/rauhoittelua), että voisiko männät ottaa kiinni uuteen kanteen????
Koska, muistaakseni vanhassa kannessa ( jäi vaihdossa nokialle) venttiilien ympäristö (pyöreä alue, näkyy ylemmissä kuvissa) oli hiukka sisällä kannen pinnasta (pohjasta), ja taas mäntä tulee hiukka lohkon tasopinnan yläpuolelle joiltakin osin (ei venttiilien kohdalta), kun taas uusi kansi on täysin tasainen pohjastaan??????
Tietysti kannen tiiviste nostaa tasoa vähän, mutta riittääkö, vaiko pitäisikö näissä yleensä laittaa paksumpi tiiviste?
Mitä materiaalia on männän pinta?
Hölmöjä kysymyksiä tietysti taas, mutta rupesi nyt oikeesti vaivaamaan.
Eikä nyt taas heti viitsisi alkaa paksumpaa tiivistettä metsästämään. Nyt mulla normaali elringin peltinen 1,8 mm muistaakseni hommattuna.