Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10753
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Harald. Vihreen rekkari on xxx-956.

740GLE. Mekaanisen näköinen laitos tuo katkaisinpaneli. Ajotietokoneen valintarulla on vähän vastaava. Joskus taisi olla kuvia tässä topicissa, mutta suursiivous vei ne mennessään. :lol:
Avatar
740 GLE
Viestit: 2656
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Heh, asiasta muistutettuna joudun myöntämään, että tallin hyllyllä on yksi V70 ajotietokoneen monivalintakytkin, joka melkein toimii. Vain parissa asennossa tulee näyttöön "DISC".

tuota pyöritettävää valintakytkintä en ole avannut, kun satuin löytämään toimivan. Ikkunoiden katkaisinpanelin olen käyttänyt auki molemmissa meillä käyneissä S/V70 autoissa n. 200.000 km jälkeen.

Eilen tuon avattuani joudun myös korjaamaan jossain keskustelussa aiemmin esittämäni väitteen katkaisimen kosketinkärkien kautta moottoreille menevästä virrasta. Muistelin vanhaa aikaa ja 240 sähköikkunoita, jotka kärvensivät katkaisimet suurella virralla kipinöiden.

Nuo kaksi avaamaani S/V70 kytkinboksia ovat halvaantuneet pölyn ja likaantumisen vuoksi, vaikka kosketinkärjet olivatkin vielä hyvän näköiset. Uudemman mallin kytkentäkaaviota en ole edes katsonut, mutta näyttää siltä, että nyt kytkinpaneli ohjaa vain relettä?
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
boogieman
aktiivimeseläinen
Viestit: 1500
Liittynyt: 08.11.2005 11:56
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja boogieman »

Minulla oli tuosta kytkinpaneelista kuluneet kuparit puhki, niin siinä ei enää paljon putsailut auttaneet. Eikun uutta osaa siniseltä paikalleen ja taas toimii. 150 euroa kiitossss... :evil:
Avatar
740 GLE
Viestit: 2656
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Meni jo, mutta seuraavaa kertaa varten "jossain päin Britanniaa" oli firma, joka myy Volvon osia kohtuullisemmalla hinnalla myös nettikaupassa.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29281
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Papin Volvo koeajettu tänään.

Kuljettajan paikan saa mieleisekseen helposti ja penkit on hyvät.
Käynnistyksen jälkeen tietää että Volvossa istutaan, viitoskone tuntuu sisään tässäkin.
Ajaminen on vaivatonta, A-pilarit on aika leveät, vaihteisto vaihtaa hienosti ja voimavarat riittävät varmasti normiajoon.
Ajo-ominaisuuksia ei pysty syvemmälti tutkiskelemaan koska tässä yksilössä on pari kohdetta laittoa vailla, omistajan tiedossa ja listalla jo tietysti.
Kuitenkin; mitään mikä minua kuljettajana häiritsisi en havaitse parinkymmenen kilometrin lenkillä.

Jotenkin jää sellainen kuva että melkoisesti on saanut rahalle vastinetta, näiden hinnat kun eivät enää korkealla ole.
Avatar
Pakardinen
metusalem
Viestit: 908
Liittynyt: 08.11.2011 22:36
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

dealer kirjoitti:penkit on hyvät.
Nyt täytyy kyllä sanoa, että dealer hieman vähättelee. :wink: Penkit ovat loistavat.

On se kyllä jännä, että Volvo on nuo istuimet osannut aina tehdä semmoisiksi, että ne on poikkeuksetta paremmat kuin muissa saman aikakauden autoissa. Poislukien tietysti jotkut erikoismallien erikoisistuimet. Tarkoitin siis sitä, että menepä viisi vuotta vanhaan karvalakkiVolvoon ja viisi vuotta vanhaan karvalakkiMersuun. Volvon penkit hakkaa Mersun vastaavat ihan täysillä.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10753
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Jo 850 aikaan sain tuntea, että Volvon penkit ovat hyvät.

Uusimmassa on jotku sporttipenkit. En ole tarkemmin syventynyt. Laitettaviin kohteisiin syvennytään lähiaikoina. Etupään nivelet ja jarrut menee tarkempaan syyniin. :lol:

Punainen sai kyytiä viikolla kun piti kuskata yhtä hevosta ja sen omistajaa pitkin maakuntia. Porsinut transporter ja korjaamon hutilointi tuotti meille aika paljon ajoa. Ruuvasin 190 Bossilaisiin 100w polttimot. Itse en ole ehtinyt tuolla ajamaan, mutta veljmiehen mukaan näkee ihan riittävästi.

Voipi olla että tyrkkeen nuo toiset 190.set maalimalle. Olen ymmärtänyt, että uusimman can sähköt ei oikein tykkee perus ballasteista. Tähän pitää saada varmistus jostain. Ei kyllä oikein kiinnostaisi myydäkään noita valoja kun ne ovat oikeasti hyvät.

Tämmöstä tänään... :D
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10753
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Syksy saapuu ja Ardic pelaa ainakin vielä :D Kahtelin tuossa vähän lohkolämmittimen asennusta. Säteilijästä ei hyvää sanaa ole sanottavana oikein kenelläkään ja Calix tarjoaa tämmöstä sarjaa...

http://www.calix.se/fi/tuotteet/tuoteha ... 1798643275

Letkulämmitin ja sen roippeet. Mietinnässä on hankkiiko ja asentaa itse vai ulkoistaako. Kuvien perusteella ei nyt ihan mahoton homma luulisi olevan. :? Mitä noita asennusohjeita katselin.

Ruotsissa taasen joku värkännyt oikein ajatuksella.
http://jagrullar.se/forum/viewtopic.php ... &sk=t&sd=a

Vihreen osalta tuli selviteltyä vielä lisää tuota huoltohistoriaa. Sain mailiini autoa huoltaneen Volvo liikkeen huoltopäällikön lähettämän postauksen, jonka liitteenä oli tehdyt huollot. Päivämäärät ja kilometrit täsmäävät auton mukana tulleisiin papereihin.

Talvivanteet ovat varattuna ja noudettavissa heti kun kerkiän ne hakemaan. Pitäisi katsella hyvät nastarenkaat kokoa 205/55 16".
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10753
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Punaseen näpläsin tänään uuden lohkolämmittimen johdon. Entisestä oli kansi hävinnyt ja hyllyssä joutilas sarja. Kiristysholkki ei lähtenyt pyörimään ja takaa ei päässyt ronkkimaan kun edessä oli ardic. Sen verran sapetti, että sahasin tuon vanhan pistokkeen poikki ja siten sain johdon menemään läpi. Sieluni silmin kyllä näin miten puskuriin tulee nyrkin mentävä reikä ja rouva pääsee sanomaan "pitikö toimivaa mennä sorkkimaan".

Aikani siinä rassasin ja sain uuden pistokkeen paikalleen. Onneksi jatkoliitos oli kohtalaisen helpossa paikkaa. Tunti töitä, ei kustannuksia.

Vihreen kävin pesemässä ja säädin ajovalot samalle tasolle. Xenonit tekee tuosssa oman jumppansa, mutta onneksi on vielä manuaalisäätö olemassa. Siinä talliin peruuttaessa nakkasi mittariston punaiseksi... mitähän nyt tuumasin. Sen verran sain tuosta saksasta selvää, että joku poltin paloi. Mielessä heti nuo xenonit. Auto käyntiin ja kierros ympäri. Takavalojen neljästä parkista oli yksi pimeenä. Eihän tällä kylällä klo 16.00 jälkeen ole mitään asemaa ees auki. Siinä mieleni synkistä sopukoista sitten lähti käsky pikkasen hipasta rystysellä takavaloa.... kas sehän syttyi :D

Venevaha on kestänyt hyvin pinnassa mitä tuossa pesun aikana kahtelin ja kokeilin. Ainoastaan se harmittaa, että listoille meni parissa paikkaa ja sen näkee nyt. Syysvahauksen kun tekee niin pitää nuo listat puhdistaa ja suojata ennen vahausta.

Lukemat taisi olla nyt niin, että punaisessa 408tkm ja vihreessä 245tkm. :D
urpo2
Viestit: 9
Liittynyt: 14.10.2006 12:55

Viesti Kirjoittaja urpo2 »

Oletkos Pappi jo xenonit vaihtanut?

Omassa lossissa on xenon polttimon vaihto ajankohtainen ja ohjeita on vaikka mihinkä lähtöön... IT alan työntekijöiden konsensus työohjeelle tuntuu olevan toimittaa auto xenonien vaihtoon Volvolle.

Motonetistä kävin varsin kyselemässä polttimoita, ko malliin oli tarjota peräti kolmea eri xenon vaihtoehtoa, kyseessä bi-xenoneilla varustettu auto. No enpä ottanut yksiäkään sitten. Vielä olisi lämmintä puuhailla pihalla aiheen parissa.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10753
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

En ole vaihtanut. Tuskin tulee tälle talvea vaihdettua.

Pitkiin voisi olla mukava lisä. Joutuisi vaan investoimaan can väylään passelin sarjan. Pari normi settiä on hyllyssä.
Avatar
740 GLE
Viestit: 2656
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

urpo2 kirjoitti:Omassa lossissa on xenon polttimon vaihto ajankohtainen ja ohjeita on vaikka mihinkä lähtöön... IT alan työntekijöiden konsensus työohjeelle tuntuu olevan toimittaa auto xenonien vaihtoon Volvolle.
Mikä malli? Pattikylkinen S60 / V70 on ilmanpuhdistimen vuoksi aika ahdas vasemman umpion takaa, mutta oikealle puolelle mahtuu hyvin.

S80 on juuri sen verran pidempi myös konepellin alta, että siihen vaihto ei pitäisi olla ongelma, kun työkohteeseen yltää muutakin kuin sormenpäät.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
740 GLE
Viestit: 2656
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Aika jännä ylläri löytyi S80 katsastusyrityksen sivuvaikutuksena. Lämmitysjohto sorvaa raitaa vetoakseliin. Korjaus on helppo, johtonipun kannakkeelle on jo kierteet lohkossa, kuvassa johtonipun oikealla puolella. En tiedä, onko kaapelien kannake pudonnut, vai onko sellaista aiemmin ollutkaan, mutta nyt on.

Tässä on uuteen autoon Volvon osilla koottu lämmitin, eli tinaviitosella ajavan saattaa kannattaa tarkistaa asia oman autonsa osalta
Kuva

Eikä mennyt läpi. Oikea raidetangonpää väljää. Motonetin kautta miittiin.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
urpo2
Viestit: 9
Liittynyt: 14.10.2006 12:55

Viesti Kirjoittaja urpo2 »

740 GLE kirjoitti: Mikä malli? Pattikylkinen S60 / V70 on ilmanpuhdistimen vuoksi aika ahdas vasemman umpion takaa, mutta oikealle puolelle mahtuu hyvin.

S80 on juuri sen verran pidempi myös konepellin alta, että siihen vaihto ei pitäisi olla ongelma, kun työkohteeseen yltää muutakin kuin sormenpäät.
V70 II D5. Pelkääjän puoli kyseessä. Joku aivoboksihässäkkä siinä näyttäisi liki umpiota olevan.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10753
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Päivitystä.

Eilen oli tehokas päivä. Olen pikkuhiljaa kerännyt pisteosia tuohon vihreeseen.

Taka-akselille tuli uusi ilmanohjain. Vasen takavanne keräsi todella paljon soraa sisälleen ja toiveissa on, että tämän norsunkorvan asennuksen myötä ongelma vähenee.

Kuva

Oikealla on" vastaava" ja siellä ongelmaa ei ole. Original tilbehör12€. Asennus piti miettiä ihan itse kun eivät Volvollakaan osanneet tarkalleen sanoa, mihin kohti tuo tulee kiinni.

Samalla vauhdilla vaihdoin kuskinoven sisemmän tiivisteen ehjään. Oli vähän hieraantunut ja kun löysin ehjän tiivisten niin vaihtoon. "purkuosa".

Tästä täytyy olla jo pikkusen ylpee... Volvon oma puhelin juonitteli. Näppäimistöstä ei saanut järkevästi numeroita 789 esille, joten toimenpiteisiin. Purkuautosta puhelin, joka toimi muuten, mutta ajotietokoneen näyttöön ei tullut mitään infoa :lol: Eipä siinä mittään, entinen pöydälle ja tutkimaan. 4 pientä torxia auki ja tutkimaan. No joo, tää on ihan mekaaninen juttu. Näppäinten päässä on kumitassut, jotka ottaa kontaktin piirilevyyn. Puhdistin kaikki pinnat rasvanpoisto aineella ja kasaan. Näppäimistö toimii... Heureka.

Kuva

Jos nyt lukija miettii, millainen tuo puhelin on käyttää niin käytettävyys on lähellä tätä.
http://www.gsmarena.com/ericsson_gh_688-106.php
Ajotietokoneessa on 2 rivinen näyttö ja puhelimen toiminnot ovat melko verkkaiset. Kuitenkin toimii ja pystyy käytttämään vaikka hanskat kädessä.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Pappi kirjoitti:Ajotietokoneessa on 2 rivinen näyttö ja puhelimen toiminnot ovat melko verkkaiset. Kuitenkin toimii ja pystyy käytttämään vaikka hanskat kädessä.
Niin se oli väykyssäkin. Mitenkä kohinanvaimennus? Väykyssä oli nykypuhelimiin verrattuna kohinageneraattori tai ainakin käänteinen kohinanvaimennus :lol:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
L.Samarialainen
Viestit: 2178
Liittynyt: 05.11.2005 17:27

Viesti Kirjoittaja L.Samarialainen »

Pappi kirjoitti:Päivitystä.

Eilen oli tehokas päivä. Olen pikkuhiljaa kerännyt pisteosia tuohon vihreeseen.

Taka-akselille tuli uusi ilmanohjain. Vasen takavanne keräsi todella paljon soraa sisälleen ja toiveissa on, että tämän norsunkorvan asennuksen myötä ongelma vähenee.

Kuva

Oikealla on" vastaava" ja siellä ongelmaa ei ole. Original tilbehör12€. Asennus piti miettiä ihan itse kun eivät Volvollakaan osanneet tarkalleen sanoa, mihin kohti tuo tulee kiinni.
No ei kyllä ole mitään apua, ainakaan talvella ikävä kyllä. Nämä eivät ole "ne" norsunkorvat :cry:
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10753
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

No, eipä tuossa tule konkurssia. Jos ei toimi niin pitää tilata samanlainen kuin toisella puolen. Muistaakseni se "norsunkorva" maksaa vitosen.

Näitähän löytyy kolmea eri mallia, ainakin varaosamyyjän mukaan.

:D
Avatar
L.Samarialainen
Viestit: 2178
Liittynyt: 05.11.2005 17:27

Viesti Kirjoittaja L.Samarialainen »

Juu, se tukivarteen kahdella pultilla tuleva auttaa. Itsekkin ostin nuo viimetalveksi suurin odotuksin ja petyin
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10753
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Tuossahan noita on valita asti...

Kuva

Yhenlainen arpa, jossa kaikki ei voita. :lol:
Avatar
740 GLE
Viestit: 2656
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Ongelmassa tuntuu olevan vanteen syvyydellä, mallilla ja offsetilla aika paljon merkitystä.

Minun V70 I vaatimattominen renkaineen ei kärsinyt ongelmasta, mutta Rouvan S80:n takapyörät olen pahimpana talvena käyttänyt pois useita kertoja hakatakseni jarrujen vanteeseen jäädyttämät jääklimpit pois.

Paras ratkaisu on kardaaniveto ja isoreikäiset kissan läpijuostavat avonaiset vanteet, joista voi talven pahimman lumimyrskyn jälkeen päältä päin harjat lumet pois vanteista 8)
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10753
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

740 GLE kirjoitti:Paras ratkaisu on kardaaniveto ja isoreikäiset kissan läpijuostavat avonaiset vanteet
Oisko se sitten ratkaisu jos aatteelee D5 AWD... Nämä uudemmat 16" vanteet, mitkä ostin reissusta ovat umpinaisemmat kuin auton mukana tulleet. Pienempää vannetta tähän ei kannata tarjota kun etujarrut ovat 305mm. 15" vanne ei sovi paikalleen.

Punaisen osalta taidan lopettaa tuon tankkausten seuraamisen. Sen verran p*ska tuo tankkaus.com nykyään, että oksettaa. :evil:

Vihreen kulutus on nyt 6,89ltr/100km. Matkaa on taitettu 5415km. Polttoainetta ostettu 373 litraa. Co2 päästö 985kg ja kustannuksia 557€. :lol:
man 12-224
aktiivimeseläinen
Viestit: 1112
Liittynyt: 26.10.2010 16:17
Paikkakunta: sonkajärvi

Viesti Kirjoittaja man 12-224 »

:ritsa: Samat viat näkyy olevan niin volvossa kuin ooppelissa... polttoainetta syö ja hiekkaa kerää takavanteisiin :naama: Talveksi otettava kyytiin tolokuttoman kokonen leka :klapi: myös kirves toimii...
...voi voi kuinka tuo vanha mercedes savuttaa ja kuljettajaa naurattaa niin että kärpäset lentää suuhun...
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

V70 II ja C5 oli kanssa yksiä p*rkeleitä tuon lumen ja muun tauhkan keräämisen suhteen takavanteiden osalta. Avonaiset 5-puolaiset alut tosiaan poisti tämän ominaisuuden molemmista melko tehokkaasti!
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29281
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Orkkis peltivanteisiin keräsi lunta myös 850, ja tosi pahasti.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10753
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Tuossa on valokuviosta kuvat. Samalla suoralla lyhyet ja pitkät.

Ensin lyhyet.
Kuva

Sitten pitkät.
Kuva

Tuohon kun laittaisi kaveriksi lisäpitkät xenoneilla. No, näkee aika mukavasti näinkin. Parhaat valot mitä minun autoissa on vakiona ollut. Suoran pituus on noin 500m.

:)
Avatar
740 GLE
Viestit: 2656
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Heh, etuveto-Volvon lumiongelmaan löytyy näköjään elegantti ratkaisu, eli Mersun aluvanne etuvetoisen syvällä offsetilla:

http://www.vannetukku.fi/avantgarde-sport-p-34857.html

Voisi melkein laittaa Rouvan Volvoon tuollaiset, kun omassa on jo saman näköiset (mutta toki eri offsetilla) :D
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10753
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Siisti vanne mutta nuo puolien välit on melekosen syvältä pesun kannalta.

Kaveri tuossa soitteli, että miten ois jos hommattais vikakoodinlukija porukassa... mjaa miksiköhän :lol: tästä lähti kysely http://www.elekma.com/volvo_vikakoodinlukija_1

Vrcf.n puolella olisi myynnissä yksi bsr.n testeri, mutta ei kehtois ihan niin paljoa laittaa rahaa kiinni. Toki, jos merkissä pysyy niin samahan tuo olisi ostaa kerralla kunnollinen.

Nastarenkaita olen tässä kysellyt ja viimesin järkevä tarjous oli tästä renkaasta.
http://www.vannetukku.fi/noranza-2-evo- ... rrency=EUR
Sama liike tarjosi myös tätä
http://www.vannetukku.fi/hercules-winte ... 46421.html
"Tätä asennetaan meillä uusiin autoihin" kun sitten kyselin, että mites asiakkaat on rengasta kehuneet niin myyjä punastui ja yskien yritti selittää jotain made in usa tms soopaa.

Yhden reissun teen vielä mökille kesärenkain mutta kaippa nuo pitää kohta jotkut ostaa valmiiksi varastoon. :?
urpo2
Viestit: 9
Liittynyt: 14.10.2006 12:55

Viesti Kirjoittaja urpo2 »

Sotketaas vielä topikkia valoasioilla.

Oma v70 käväisi huollossa ja pyysin samalla vaihtamaan hiipuneen xenonin. D2R poltin vaihtotöineen 110€.

Poltin tosin ei ollu aito "Volvo" eikä Biltemakaan vaan Philips.
Volvon hinta olisi ollut n 100€, Biltema n 30€ ja
Philips tinkaamisen jälkeen n 50€

Ihanan kallista :shock:
Mutta nyt näkee.

(PaitsiettäsetoinenpuolinäyttääVähänhiipuneelta ) :evil:
Olkoon.
Avatar
740 GLE
Viestit: 2656
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Pappi kirjoitti:Siisti vanne mutta nuo puolien välit on melekosen syvältä pesun kannalta.
Motonetistä saa U-kirjaimen muotoon väännetyn hoikan pulloharjan, jolla nuo lähtee kätevästi kertapyyhkäisyllä.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”