Näin siinä sitten kävi - W210 320CDI huoltoa ja korjausta

Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Näin siinä sitten kävi - W210 320CDI huoltoa ja korjausta

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Koskaan ei pitänyt väyrystä ostaa, vaan kun lueskelin noita w211 jarruongelmia, niin päädyin sitten kuitenkin tähän. Eiköhän tällä pärjää, kunnes seuraava korimalli halpuu järkevällle tasolle. Samalla voi totutella niihin älytömiin ylläpitokuluihin. W124 tarjosi 200tkm lähes huoletonta kilometriä ja lisää tulee, kunnes väyrynen on ajossa.

Haaviin siis tarttui 99-mallinen 320CDI Avantgarde. Varustusta on sähköpenkkiä, luukkua, webastoa, nahkasisustaa, nokian puhelinta yms. Kyyti on kyllä w124 tottuneelle aivan uskomatonta, kulku on niin vakaata ja ohjaus tunnokas, että kyllä kelpasi ajella. Kulutusnäyttö asettui 6.4l/100km lukemaan. Saa nähdä, jos käyttäisi roikan päässä säädössä. Tehoa ei niinkään tarvita, mutta kulutuksen minimointi kiinnostaisi.



Vikalistaa myös on, onhan tämä väyrynen. Mittaristossa palaa ABS ja BAS/EPS-valot, polttoainetta vuotaa korkeapainepumpun matalapaineputkista, alustasarja saa kyytiä - jouset ja iskarit menee myös uusiksi, ja tottakai ruostetta - etulokarit vaihtoon. Huoltoja saa tehdä myöskin koko litannian ja leimakin on kohta pitkänä. Jos tämän nyt sitten pistäisi suoraan talliin ja laitttaisi ensin kuntoon ja vasta sitten ajoon.

Siispä kysymyksiä, miten minä saisin tähän oikeat jouset ja iskarit? Tavoitteena olisi mahdollisimman Avantgardemainen alusta. Alkuperäisiä kun ei ole malliksi. KL-varaosat myy jousia, mutta kun ei niistä tiedä mitkä ovat sopivat ja kokemuksesta tiedän, että mitä tahansa sinne ei kannata laittaa. Nykyinen säädettävä lahnamaisen matala ja auto syö takarenkaita sisäreunoista.


Peltitöihin liittyen, meinasin vaihtaa etulokarit, samalla tulee uusi etupuskuri ja sitten maalarille. Muualla ei maalipinnassa ruostetta juuri olekaan ja ovet ovat suorastaan hyvät, joten korin kunto pitäisi tulla noilla ihan kohtuulliselle tasolle. Jos ruostesuojaaminen vielä vähän hidastaa väistämätöntä, niin jospa tästä saisi itselleen seuraavan käyttöauton.
Viimeksi muokannut Perttu K, 06.1.2014 15:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29278
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

KL-Varaosilta saat Avantgarde-jouset ja iskarit, siis sellaiset mitkä autossa on alunperin ollut.

Onnea uudelle ajopelille, laitahan kuvia niin päästään kauhistelemaan ja voivottelemaan ruosteita 8)
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Onko muuten vaikutusta jousiin, kun tässä on se painavin kone ja varustusta, vai osaako KL-myydä oikeat valmistenumerolla.?
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

KL osaa myydä oikeat jouset kyllä.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
MHe
Viestit: 1159
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

Toivottavasti pääset ABSIBASvaloista halvalla... :roll: ja se kulutuslukema - no mittaa tankista 8)

Onnea uudelle autolle, ja kovaa ajoo!
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Tuoltapa lisää kuvia. Toivottavasti näkyy.

https://plus.google.com/u/0/photos/1006 ... Zytic_9_wE


Meinasin käyttää auton ensin jousien ja iskarien vaihdossa. Sitten maalaukseen.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
Avatar
270w210
Viestit: 107
Liittynyt: 14.3.2013 14:43

Viesti Kirjoittaja 270w210 »

Hienot lokarit, itellä melkein samanlaiset vaan eipä haittaa. :lol: Onkos tuulilasinpyyhin jäänyt vähän liian ylös? :?:
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Komia on. Etulokarit löytyy uutena hyllystä sitten kun tarvii :wink:
Avatar
körmy
Viestit: 318
Liittynyt: 27.12.2007 16:33
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja körmy »

Tutun näkönen pirssi. Onkohan naapurin entinen. onko tenavien hampaan jälkiä takaovipahvissa?
MB 190 2.5D
quattro
½ 123
mb 913
Vipukirves
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Kiitosta vain, mutta ei tuota vielä oikein osaa pitää komeana. Ensinnäkin se on väyrynen ja sitten ihan kentässä. Olemus on nyt hyvin lahnamainen, jospa se siitä paranee, kun taso nousee ja silmä tottuu. :)

Kyllä siinä joku Nivala-tarra on takalasissa, joten voi hyvinkin olla sama. Hampaanjäljistä en tiedä.

Kuskinpuolelle tarvitsisin muuten lokarin, vänkärin puoli kelpasi maalarille. Laitahan vaikka YV:tä. Jospa tuo vähän aikaa jaksaa vastustaa ruostetta, kun pestää pyöränkaaret hiekalla.


Pitäisi muuten jostain saada vähän opusta tähän, ei ole ohjekirjaa, ja kyllä ne Wissit yms. olisi poikaa.

Urakassa on alustan ja korin jälkeen paneutua vuotaviin polttoaineputkiin ja pimenneisiin mittarinvaloihin, sekä lämppärinpuhaltimeen joka toimii vain viitosnopeudella ja silläkin ajoittain.

Tuntuu työmatkat kyllä taittuvan tällä varsin vauhdikkaasti. Aamulla rekan ohituksessa vauhti kiihtyi suorastaan hurjasti ja nokea pölisi putkesta mallikkaasti. :shock: :D En tiedä onko tässä lastua, mutta aika hurja tämä on vapaastihengittävän jälkeen. Kokeilin perään uudestaankin, mutta sitten ei enää puhallellut nokea.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
Avatar
körmy
Viestit: 318
Liittynyt: 27.12.2007 16:33
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja körmy »

Kyllä siinä piti lastu olla. Etujouset vaihettin tiilerin korjaamolla muistaaksen 2009 tai 2010. Samoten suuttimet.
MB 190 2.5D
quattro
½ 123
mb 913
Vipukirves
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Mukava, että autolla on jo foorumilla tuttuja ja kyllä aikaisemmat vaiheet kiinnostaa itseakin. Minua edeltävä omistaja on omistanut auton vain 3kk ja syy myyntiin oli rehellinen - liikaa laittoa.

Osaisiko muuten kukaan sanoa, mitkä kumit kannattaisi jousien päihin nyt soveltaa? Vei auton jousien ja iskareiden vaihtoon. Aikoivat laittaa kolmosen kumeila etu ja takapään, jos en jotain muuta virka maanantai-aamuna. Itsevarmana rupesin niitä kumeja laskemaan, mutta eipä epc tunne enää 210 korissa sitä laskuria (kuten w124:ssä oli), jolla oikeat kumit lasketaan korissa olevan romppeen määrän mukaan.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Projektia on nyt sotkettu eteenpäin.

Polttoainetta vuotaa tasaista tahtia korkeapainepumpun sammuttimelle menevästä putkiliitoksesta. Päästäkseni tähän asti piti jäähdyttimen päältä ja etupuolelta purkaa yhtä ja toista. Tulee nimittäin aika lähelle jäähdytintä kuutoskoneisessa. Ei se kuitenkaan niin helposti käynyt. Jostain kumman syystä on jokainen pultti päätetty tässä mallissa varustaa varsin kiinalaisella kannalla. Avainkaupaan siis tieni vei. Huomenna jatkuu yritys saada yhtä 6mm pulttia auki. Tuuletintakaan ei tietysti saa irti, mutta ei ehkä ole pakkokaan. Hihnan vaihto onnistuu ilmankin, tosin siihenkin on lisätty vaikeusastetta sitten edellisen mallin.


Lämmityslaitteen puhallin oli alkuun kuopasta heräävää mallia, sitten äärimmäisen hiljaista mallia. Pienen tutkiskelun jälkeen vika tarkentui etuvastukseen. Moottorillakin näkyi olevan tunteja takana, mutta se toimi kuitenkin hyvin kun kokeilin suoralla sähköllä.

Vara-avain sai uudet patterit, saa nähdä virkoaako se toimimaan. Ainakin valo alkoi vilkkua nappia painellessa.

Tulevia haasteita laatikko ja peräöljyn vaihto. Mittatikkua tässä ei tietenkään ole, joten oikea öljymäärä määriteltäneen tuurilla. Jos se sattuisi riittävästi kohdalleen, että pääsisin näyttämään autoa Starille.


Mietin tuossa vesiletkujen kohtaloa. Ne ovat saaneet polttoainekylpyä jonkin aikaa ja jonkin asteista pehmenemistä on havaittavissa. Luottaisinkohan niiden suhteen pesuun vai pitäisikö nuo vaihtaa jo nyt?

Paljon on vielä matkaa leimalle... :lol: Täytyy sanoa, että paljon on auto muuttunut. Tosi outoa ja hidasta rassata kun ei rehellisesti osaa mitään - kaikki on väykyssä omituisesti tai ainakin eritavalla.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29278
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Itsevarmana rupesin niitä kumeja laskemaan, mutta eipä epc tunne enää 210 korissa sitä laskuria (kuten w124:ssä oli), jolla oikeat kumit lasketaan korissa olevan romppeen määrän mukaan.
Kyllä se on EPC:ssä myös 210 kohdalla.
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Ulkoistin alustahommat ja tuli tuurilla hyvä. Laittoivat pajalla uudet kolmosen kumit kumpaakin päähän. Samalla tietysti jouset ja iskarit. Keula ja perä ovat ihan sopusuhtaisella korkeudella, ei lökötä kumpikaan pää. Aika matala tämä vaan vieläkin on, mutta kun alusta on nyt tarkalleen alkuperäisellä palikalla kasattu, niin luotan että tällainen se on ollut uutena. Jouset ja iskarit tilattiin runkonumerolla.

Moottorintilan osalta projekti on vähän venynyt kun kuskia on remontoitu. Hihnan kiristin ja hihna tulee uudet. Katson vielä laturin vapaakytkimen. Samalla laitan uudet polttoaineputket ja o-renkaat. Vesiletkujen kuntoa varmaan tyydyn tarkkailemaan. Alavesiletku on saanut polttoainetta, mutta sen voi vaihtaa myöhemminkin. Samalla tulisi sitten lohkolämmitin tai vastaava.

Saako näihin muuten lohkolämmitintä? En usko että aamuin illoin webastolla lämmittäminen toimii. Parempi olisi lähteä roikasta.

Laatikkoon olisi öljynvaihto edessä. Muuten se pelaa hienosti, mutta turbiinilukko ei kytkeydy. Onkohan tuolle mitään tehtävissä? Öljynvaihdossa kannatanee katsoa se kuuluisa liitin. Onko öljymääristä ja laaduista muuten saatavissa jostain kätevästi tietoa?
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
Avatar
BTriker
Viestit: 570
Liittynyt: 21.10.2010 20:45
Paikkakunta: Näläkämaa

Viesti Kirjoittaja BTriker »

Saako näihin muuten lohkolämmitintä? En usko että aamuin illoin webastolla lämmittäminen toimii. Parempi olisi lähteä roikasta.

Laatikkoon olisi öljynvaihto edessä. Muuten se pelaa hienosti, mutta turbiinilukko ei kytkeydy. Onkohan tuolle mitään tehtävissä? Öljynvaihdossa kannatanee katsoa se kuuluisa liitin. Onko öljymääristä ja laaduista muuten saatavissa jostain kätevästi tietoa?
Saapi lohkarin. Defan vastuksen numeroa en muista. Peltilommi jengoilla oikeella puolen konetta.

Starin nokassa käyttää lootavian takia ensiksi. Se liittimen läpivientiholkki uusine o-renkaineen maksaa ~10e niin se on sama kyllä vaihtaa. EGS boksi kahtoo onko öljyä sisällä ja jos on niin puhistus. Öljyjen vaihto huuhtelemalla ja äkkiäkös sen uuden turbiinin lukkoventtiilin(kybin) sinne nakkaa samalla kun suodattimen vaihtelee. Samalla näkkee miten paljon "lietettä" siellä venttiilipöyvällä on.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 om606 compound STC,
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Kyllä näihin lohkolänppärin saa, taisi olla sama vastuskin kuin W124?
Mulla laulaa aamuin, illoin ja päivisin webasto, enkä ole lohkolämppäriä asennellut enkä kaivannut.
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Kyllä lohko on hyvä olla. Tuo nykyinen oli eka talven minulla ilman. Webastolla kolmesti päivässä käyntiin ja kaikki väliajat tyhjäkäyntiä. Aina oli sähkö vähänä ja keväällä oli akku sökö. Kohtuullisemmalla käytöllä olisi varmaan toiminut ongelmitta.

Ainakin minulla on ihan hyvä olla kotona ja työmaalla roikassa. Vielä kun näppää ctekin sopivaan paikkaan, niin voi käytellä webatoa surutta aina kun tarvii. Webastolle voisi laittaa kaukosäätimen, jos löytyy sopivan hintainen sarja.

Järjestys siis ensin piuhaan sitten öljynvaihto? Minä meinasin tehdä toisinpäin, mutta miksipä ei ensin piuhaan, tuos bas/eps-syndrooma varmasti käytättää kuitenkin kahdesti testerissä. Laatikko pelaa kyllä muuten terveesti, mutta turbiini ei tiellä ota lukkoa, ei yritäkään. Miten tuo kyb? Onko sama pistää suosiolla suoraan uusi niin kuin läpivientikin?

Öljynvaihto huuhtelemalla? Saako tästä vaihdettua perinteisesti eli onko turbiinissa roppu? En tiedä onko täällä päin huuhtelioita laatikolle, melko tarkkaan se kyllä vaihtuu jos turbiinin saa tyhjäksi.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
Avatar
BTriker
Viestit: 570
Liittynyt: 21.10.2010 20:45
Paikkakunta: Näläkämaa

Viesti Kirjoittaja BTriker »

Perttu K kirjoitti:Kyllä lohko on hyvä olla. Tuo nykyinen oli eka talven minulla ilman. Webastolla kolmesti päivässä käyntiin ja kaikki väliajat tyhjäkäyntiä. Aina oli sähkö vähänä ja keväällä oli akku sökö. Kohtuullisemmalla käytöllä olisi varmaan toiminut ongelmitta.

Ainakin minulla on ihan hyvä olla kotona ja työmaalla roikassa. Vielä kun näppää ctekin sopivaan paikkaan, niin voi käytellä webatoa surutta aina kun tarvii. Webastolle voisi laittaa kaukosäätimen, jos löytyy sopivan hintainen sarja.

Järjestys siis ensin piuhaan sitten öljynvaihto? Minä meinasin tehdä toisinpäin, mutta miksipä ei ensin piuhaan, tuos bas/eps-syndrooma varmasti käytättää kuitenkin kahdesti testerissä. Laatikko pelaa kyllä muuten terveesti, mutta turbiini ei tiellä ota lukkoa, ei yritäkään. Miten tuo kyb? Onko sama pistää suosiolla suoraan uusi niin kuin läpivientikin?

Öljynvaihto huuhtelemalla? Saako tästä vaihdettua perinteisesti eli onko turbiinissa roppu? En tiedä onko täällä päin huuhtelioita laatikolle, melko tarkkaan se kyllä vaihtuu jos turbiinin saa tyhjäksi.
Sillä tuo piuhassa käyttö ensin(siellä missä yv:llä kerroin), että jos sieltä pitää muuta vaihtaa lootan sisältä niin joutuu uudet öljyt laskemaan poikkeen. Ei ole turbiinissa roppua eli joutuu huuhtelemaan. Kysäse tekkeekö Seppänen tai Karppinen&Åman tai Kaijala Kuittinen huuhtelemalla. Ite tullu nuo tehtyä niin en ossaa suorilta sanoa mikä firma niin tekis. Parashan(omasta mielestä) se ois käydä luetuttamassa ja nollauttamassa, ajoa ja uudelleen luku niin ei vanhat viat kummittele. Öljyn, suodattimen vaihto sekä tarvittaessa kybbi+muuta, läpivientiholkki ja boksin tarkastus ja puhdistus ja vielä kerran luku ja tarvittaessa nollaus. Tosin voin minä käyvä Carsoftilla ne lukemassa ja nollaamassa ensmäisen kerran ja käyt sitten tarkemman diagnoosin ottamassa starilla. Pääsen lukemaan EGS:n koodit sillä.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 om606 compound STC,
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Pientä etenemää saavutettu. Lämmityslaitteen puhallin palasi normaali toimintaan uuden vastuksen myötä. Paikallisessa liikkeessä 150e kl olisi myynyt 118e:lla.

Hihnanvaihdossa paljastui toinen ohjainrulla laakerivikaiseksi toinen olikin sitten kahtena kappaleena. Laturin vapaakytkin kuitenkin toimi. Kiristin on vielä tulossa. Tilaillaan osia ja odotellaan.

Alavesiletkuista lyhempi on räjähdyspisteessä. Ulkokerros on jo revennyt. Polttoainekylpy on tehnyt tehtävänsä. En löytänyt kuin alkuperäisen nyt tulee tähtipaketissa molemmat alavesiletkut.

Sen verran on minun reissut pitkiä, että jopa väyrynen olisi saatava korjattua luotettavaksi. Onkohan se mahdollista. W124:ssa 200tkm aikana suurinremontti tien päällä on ollut pesunesteen lisäys.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Pientä etenemää saavutettu. Lämmityslaitteen puhallin palasi normaali toimintaan uuden vastuksen myötä. Paikallisessa liikkeessä 150e kl olisi myynyt 118e:lla.

Hihnanvaihdossa paljastui toinen ohjainrulla laakerivikaiseksi toinen olikin sitten kahtena kappaleena. Laturin vapaakytkin kuitenkin toimi. Kiristin on vielä tulossa. Tilaillaan osia ja odotellaan.

Alavesiletkuista lyhempi on räjähdyspisteessä. Ulkokerros on jo revennyt. Polttoainekylpy on tehnyt tehtävänsä. En löytänyt kuin alkuperäisen nyt tulee tähtipaketissa molemmat alavesiletkut.

Putsailin vielä kennot paineilmalla. Tukossahan ne oli niin kuin kaikissa vanhemmissa. Hiekkaa oli kennon välit täynnä. Puhdistaminen ei onnistu kuin kennot irrottamalla, koska on kaksi kennoa päällekkäin. Huomenna tulee puuttuvat osat, joten sirten alkaa moottorin etupään kasaus.

Sen verran on minun reissut pitkiä, että jopa väyrynen olisi saatava korjattua luotettavaksi. Onkohan se mahdollista. W124:ssa 200tkm aikana suurinremontti tien päällä on ollut pesunesteen lisäys.

Tässä on näköjään sähköinen lisälämmitin ja webasto. Normaalisti webasto lähtee aina kylmänä lämmittämään jos ei laita estoa päälle tuhlakupin vierestä. Sammuuko samalla myös sähkölämmitin? Ilman webastoa ei minusta lämmöt kovin nopeasti nousseet syksyllä.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Vuosimallia tuijottamalla sanoisin että webasto on tehtaalla asennettu ajon aikaiseksi lämppäriksi eli se tottelee sitä katkaisijaa ja sähkölämppäriä siinä ei silloin olisi ollenkaan, vai olenko ihan hakoteillä? :shock:
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

-99 malleissa on molempaa eli sähköä ja webaa :wink:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Tuhkakupissa on kello, jolla weban saa päälle esilämmitystä varten. Se lähtee myös automaattisesti, jos sitä ei estä em. Katkaisijasta. Mitähän se katkaisija vaiktuttaa sen sähkölämppärin toimintaan.

Ruuuvailin uudet polttoaineputket paikalleen.alavesiletku oli hyvin mielenkiintoinnen rakennelma koostuen kahdesta letkusta ja alumiiniiputkesta. Jotenkin sain nekin vaihdettua ahtoputken alle.
Huomiselle jäi sopova 17mm hylsyn metsästys ja hihnan asentelu paikalleen uusilla rullilla. Sitten vain kaikki purettu paikalleen.

Tähän ei vissiin käy kuin punainen neste. Ainakin sellaista vanha on. Laadun vaihto ei onnstu vihreäksi ilman huuhtelua.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Mersu käy jälleen. Hyvin meni nippuun, paitsi jäähdyttimen ympärillä ollut muovinen ilmanohjain jäi pois. Olisi vissiin pitänyt laittaa ennen jäähdytintä. Olkoon vähän aikaa ilman.

Toisella yrittämällä se tosiaan lähti. Sain vikakoodien määrän kasvamaan kuuteen. Nyt siellä on joku Electric power control. Olosiko käynyt jännitteet alhaalla? Tyhjäkäynnissä oli havaittavissa pientä aaltoilua. Polttoainetta ei enää vuoda, eli saattoi korjautuakin

Piuhan nokkaan varmaan seuraavaksi ja talvirengasta alle. Pitänee tankkailla talvilaatua tankkiin, entinen on aika vähänä ja kesälaatu alkaa olla kyseenalaista tavaraa
Parinkympin pakkasilla.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Uskaltaako sitä paavon moottoria pestä? Melko pahaenteisen näköiset sähköt on vedetty ympäri moottoria. Äkkiä luulisi, ettei tuo kerran vettä saatuaan käynnisty ikinä.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
Avatar
JuhoL
Infected Amis
Viestit: 1056
Liittynyt: 25.10.2006 18:49
Paikkakunta: Petäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

kyllä mää ainaki oon pessy aivan surutta. Ei vaa kovin tähtäile niihin jarru tehostajan ja ecun lokeroihin. mut perus moottoriin oon aivan paineella vettä antanu.
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Minäpä kokeilen. Avaudun sitten täällä, jos väykky jää pesupaikalle.

Jos matkahuolto tuo huomenna talvipyörät, niin otan mersun liikenteeseen. Katsotaan ensin vikakoodit, jos syy noiden vikavalojen palamiseen selviäisi. Viikon päähän on varattu jo maalausaika. Pistetään tämä samaan konkurssiin kuntoon ja ajetaan sitten.

Käyttelin moottoria lämpimäksi. Webasto heräsi automaattisesti, sähköinen lisälämmitin ei. Epäilen sen johtuvan epc vikatilasta. Eikös tuo juuri hallitse virtasyöppöjä laittteita.

Varavaimet heräsivät uusilla pattereilla. Mitään koodailuja ei tarvittu. Vikalistalle tuli takaluukun lukkopesä ja konepellin avausvedin. Ilmanputsarin koppa pärrää tyhjäkäynnillä, tarvinnee uudet kumit.

Kovin hengettömästi lämmityslaite puhaltaa. Onko raitisilmasuodatin vänkärin jalkatilassa?

Onlo tämä cdi kuinka erilainen öljyjen suhteen? 606 toimi täydellisesti raskaankaluston öljyllä, eikä vieläkään 600tkm mittarisaa tarvitse lisätä öljyä 20tkm matkalla. Nostajat ei myöskään naputa. Mietin vain, tykkäisikö cdi moisesta.
Viimeksi muokannut Perttu K, 16.1.2014 20:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29278
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Siellähän se, paitsi jos automaatti-ilmastointi niin hanskakotelon takana.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7180
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kyllä minä ainakin olen CDI koneen pessy monta kertaa liuottimilla ja painepesurilla. Eipä tuo ole ollut moksiskaan.

Ilmanputsarin räminän saa kuriin kun avaa kopan ja laittaa M10 prikat sinne pulttien alle jolla koppa on kiinni kannessa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / W208, sedan, farmari, coupe, avo”