CDi - mersun tyypillisiä ongelmia. (ja omistajien...)

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Pyrstötähti
Viestit: 115
Liittynyt: 30.9.2005 22:39
Paikkakunta: Oulandia

Viesti Kirjoittaja Pyrstötähti »

Selvä tapaus, eli ainakin vois tarkistaa tilanteen että onko kuinka karstassa röörit.

Mutta vielä pitää kysellä että mikä osa se tuossa kuvassa tarkkaanottaen on :oops: (kun en osaa hahmottaa ihan oikeeta kohtaa)
Ei oo riemulla rajaa ku mesellä ajaa.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29292
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Se on se murikka imusarjan ilmanotossa, se johon tulee koolerin letku ja jonka kyljessä on alipainerasia.
wiimax.fi
Avatar
Vesqju
aktiivimeseläinen
Viestit: 2266
Liittynyt: 02.10.2005 17:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vesqju »

Tuossa pihalla on tiilerille yksi potentiaalinen potilas mun hiihtolomalla... :shock: :lol:

1 uudet tiivisteet suuttimiin
2 katit auki
2 imusarja puhtaaksi
3 lastu moottoriin
4 rahat vesqjulta pois... :shock:
S 212 350 CDI Avantgarde Sport -11

:boing_boing:

[miitit]011111111111001001110101[/miitit]
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29292
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Sehän varsin passaa, Vesgju. :D

Mistä ja millaisen lastun olet ajatellut hankkia ?
wiimax.fi
Avatar
Vesqju
aktiivimeseläinen
Viestit: 2266
Liittynyt: 02.10.2005 17:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vesqju »

Joo, ppd:n kans oon jutellu, ei kuulemma tarvi mitään ulkoista apparaattia, vaan uusi ohojelma moottoriin... :idea:

1 sylinterin suutin on vuotanu, kiinnityspultin kanta näkyy vielä.. :shock:
S 212 350 CDI Avantgarde Sport -11

:boing_boing:

[miitit]011111111111001001110101[/miitit]
Avatar
Vesqju
aktiivimeseläinen
Viestit: 2266
Liittynyt: 02.10.2005 17:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vesqju »

Nyt on mersu käyny pajalla..

Suutin ei olisi irronnut hajottamatta, oli tarttunu sen verran tiukasti kanteen kiinni, että vaihdettiin lopulta vain kiinnityspultti.. :oops:

Asentaja huudatti mersua n 20 minsaa, kiinnityspultti löysällä, mutta suutin ei vuotanut yhtään.. :shock:

Kiitokset Huoltokeskus R Lintoselle miellyttävästä asiakaspalvelusta :lol: :idea:

Tuolla pajalla saattaa käydä toistekkin..
S 212 350 CDI Avantgarde Sport -11

:boing_boing:

[miitit]011111111111001001110101[/miitit]
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29292
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jahas, harmillista. :?

Kyllähän sen suuttimen irti saa ulosvetäjällä kun purkaa sen ensin niin että saa vetäjän kiinni suuttimeen.
Tahtoo olla niin että suutin hajoaa siinä rytäkässä, ja uusi suutin maksaa yli 400 euroa. :(
wiimax.fi
Avatar
Vesqju
aktiivimeseläinen
Viestit: 2266
Liittynyt: 02.10.2005 17:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vesqju »

dealer kirjoitti:Jahas, harmillista. :?

Kyllähän sen suuttimen irti saa ulosvetäjällä kun purkaa sen ensin niin että saa vetäjän kiinni suuttimeen.
Tahtoo olla niin että suutin hajoaa siinä rytäkässä, ja uusi suutin maksaa yli 400 euroa. :(
Ei ollenkaan harmillista... :wink:
Veholla olisivat repineet automaattisesti " toimivan " suuttimen irti.. :shock:

Olkoon vanha suutin paikallaan ku ei vuoda niin ei vuoda.. :!:
S 212 350 CDI Avantgarde Sport -11

:boing_boing:

[miitit]011111111111001001110101[/miitit]
Avatar
Tenta
Herrasmies
Viestit: 552
Liittynyt: 09.2.2006 16:18
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tenta »

Menee tällainen tavallinen ihminen hiljaiseksi, kun lukee dealerin kirjoituksia ja katsoo kuvat. Diplomin arvoinen asia.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29292
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tutkin taannoin erästä W210 CDI:tä jossa oli ongelmia vaihteiston suhteen.

Asiakas oli kertonut varatessaan korjaamoaikaa että kakkosvaihteen kytkeytymisen kanssa on ongelmia, joita on yritetty useaan otteeseen viimeisen puolentoista vuoden aikana korjata merkkikorjaamolla.
Viimeisimmällä käynnillä vivustoa oli säädelty.

Kyseessä kuusivaihteinen vaihteisto.

Auto tuli ja kokeilin ajaa; kakkonen ei mennyt lainkaan päälle vaan keppi alkoi puolivälissä liikerataa "jurista", ei onnistunut pienemmälle eikä isommalle vaihtaessa.

Auton omistaja oli merkkiliikkeen kommenttien perusteella asennoitunut tilauttamaan autoonsa vaihdevivuston joka maksaa 500-600 euroa.

Vivustoja on vaihdettu meilläkin niiden väljistyttyä; keppi alkaa täristä, eikä vivustoon saa yksittäisiä osia.

Otin auton nosturille.
Selvä vika löytyi alle viidessä minuutissa.
Korjasin sen noin kymmenessä minuutissa ja lähdin koeajolle; vaihteisto OK... 8)

Tullessani koeajolta asiakas odotti pihalla ja kysyi noustessani autosta että "muuttuiko miksikään ?".
Pidin ilmeeni kurissa :? ja sanoin etten oikein tiedä; "kokeile itse".

Asiakas lähti koeajolle, tuli muutaman minuutin kuluttua takaisin, nousi autosta ja käveli sisään korjaamohalliin:
"Kylläpä oot insinööri !" :shock:

Loppupäivän oli hyvä mieli, vaikka minusta on insinööri kaukana. :lol:
wiimax.fi
Avatar
jusamb
Väyrys-Fani
Viestit: 3861
Liittynyt: 30.9.2005 12:52
Paikkakunta: Näillä main

Viesti Kirjoittaja jusamb »

dealer kirjoitti:Asiakas lähti koeajolle, tuli muutaman minuutin kuluttua takaisin, nousi autosta ja käveli sisään korjaamohalliin:
"Kylläpä oot insinööri !" :shock:
Korjaappa insinööri munkin väykystä se sama vika.
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Avatar
Tenta
Herrasmies
Viestit: 552
Liittynyt: 09.2.2006 16:18
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tenta »

Dealerin vikalista kattanee lähes kaiken mahdollisen, sisältyykö siihen kierrosen vaeltamisongelma joutokäynnillä?
Viimeksi muokannut Tenta, 10.2.2007 19:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7184
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Jos siinä on imusarjan sähköinen lämmitys niin silloin kyllä kierrokset vaeltelee.. mutta että kesällä :shock:
Avatar
Tenta
Herrasmies
Viestit: 552
Liittynyt: 09.2.2006 16:18
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tenta »

Vaeltaa vain kesälämpötilalla, ei talvella kertaakaan. Karstat ajettu pois, jos ne näillä nopeusrajoituksilla ylipäänsä palavat. Webasto ja ilmastointi eivät aiheuta kierrosten vaeltamista. Kierrokset laskevat välillä niin, että joutokäynnin ääni on mur mur mur :? Lämmettyä ja ajettaessa moottorin toiminta normaali.

Ratkaisun esittäjä tai parhaalta tuntuvan selityksen :idiot: kertova palkitaan silkkisolmiolla :)
Avatar
Toni R
Viestit: 261
Liittynyt: 06.10.2005 18:05
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Toni R »

Kävin eilen pikku koeajolla 200CDI väyrysellä vm.,1999.l

Mittarissa lukemat 440 000km. alkuperäinen "Suomiauto"
Uutena ollut taxina jonka jäkeen toiminut yrittäjän matka kumppanina joitakin vuosia.
Päällisinpuolin siisti, tosin lisätty "urheilullinen" takaspoileri mielestäni ei sopinut ko.autoon.
Ovien yläreunat yllättäen melkein joka ovessa ruosteessa :?
Sisällä käytön jäljet jo näkyivät, kojelaudassa mittariston yläpuolella parin sentin repeämä. Yleistä fiksaamista auto sisältä olisi kyllä kaivannut. No kysäisin myyjältä josko sitä voisi vähä kopasta liikenteessä. Myyjä suostuu.
Kysäisimpä vielä (koska en ole ennen ajanut 200cdi.llä) onko se tämmönen kovinkin laiska? Myyjä kehuu, "nämä on kyllä jo eri pelejä kun vanhat kaks sataset"
Koeajolle-... ensimmäiset kuopat kertovat etupäässä olevan väljää. Mennyt kilometrit tuntuvat lähinnä juuri väljinä nivelinä ja puslina. Muuten meno on hiljaista. Nimen omaan hiljaista, koska auto ei ota kun juuri tuon mainitun 3000 kierrosta jonka jälkeen kierroksia ei ole enempää tarjolla.
Toisin sanoen auto ei kulje. No koeajossa alkaa mennä maku kokonaan joten väyrysen keula kääntyy takaisin liikkeen pihaa kohti. Viimeisissä liikennevaloissa väyrynen aistii kotiolot jo lähentyneen ja innostuu, ottaa kierroksia kuten varmaan kuuluukin ja meinaa jo karata käsistä yllättävän teho "piikin" takia. Auto ei tosin herättänyt kovinkaan suurta luottamusta, joten jäi liikkeeseen odottamaan parempaa ostajaa.
On muuten myynnissä Kuopion Delta-autossa mikäli joku kiinnostui.
http://www.delta-auto.fi/vinfo.asp?osio=&vid=MIU933
W210 290 DT -96 Avantgarde

ex.W124 300 TD -91

ex.W124 250D -88
tuikku
Mersutohtori
Viestit: 317
Liittynyt: 04.11.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Minä en nyt varmaan aivan oikeaa vastausta Tentan kysymykseen tiedä, mutta joitain omia huomioita aiheesta.

Ilmeisesti mitään juuri oikeaa, tai täsmällistä tyhjäkäyntikierroslukua ei olekkaan. Vaan auton käyttöjärjestelmä säätää sitä koko ajan aktiivisesti sen mukaan, esim. mitä sähkölaitteita on päällä.
Näissä on tosi tehokas laturi ja paljon sähkölaitteita, joten rasitus muuttuu paljon eri kuormitus tilanteiden mukaan.
Myös akun kunnolla on vaikutusta asiaan.
Myös moottorin lämpö vaikuttaa, siis kylmä tai erittäin kuuma moottori.
Omien kokemuksien mukaan vaeltelu on suurimmillaan juuri ennenkuin normaali käyntilämpö saavutetaan.

Pakokaasujen kierrätysjärjestelmän säätyminen tyhjäkäyntikierroksia vastaavaksi muuttaa käyntiääntä.

Mersussa polttoaineen ruiskutusta säädellään 200 kierroksen välein portatittain. Käyttöjärjestelmä sitten interpoloi niiden portaiden välit siten ettei tietenkään niitä kaasua painettaessa huomata, mutta sillälailla se toimii.
Tyhjäkäynnille on oma "ikkunansa", mutta vaikka siinä säätö on pienemmillä portailla, niin periaate on sama.
Säädön "karkeus" voisi johtua tästä.
Muistia, tai kapasiteettia ei ole haluttu "tuhlata" tyhjäkäynnin hyväksi yhtään pakollista enempää.

Testerissä tyhjkäynti liikkuu välillä ~780 - ~820rpm.
Kierroslukumittarissa paljon enemmän, samanaikaisesti katseltuna.
Perstuntumaltakin tuntuisi vaeltavan enemmän.

Jossain ~600rpm kohdalla on raja, jonka jälkeen syöttö katkaistaan kokonaan. Siitä johtuu, että nykydiiselt saattaa herkästi sammua risteysessä.

Toivottavasti tämä selvensi hiukan asiaa, ettei tarvi merkkiä vaihtaa.
Kyseessä on ominaisuus.
Se on hyvä, että sitä tyhjäkäyntiä koko ajan "vahditaan", ei kiehuteta akkua turhaan.
.
Avatar
Tenta
Herrasmies
Viestit: 552
Liittynyt: 09.2.2006 16:18
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tenta »

Kiitos :D mersutohtori Tuikku! Vähintään silkkisolmion arvoinen selvitys. Mikä väri on mieleisesi? Panetko postiosoitteen yv:llä.

:idiot: minulle riittävän hyvin selvitetty.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29292
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tuosta aiemmin kirjoittamastani vaihteisto-ongelmasta; lootassa oli liikaa öljyä. :roll:
Huomatkaa että kyseessä on manuaalivaihteisto...
wiimax.fi
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Ihme pikeä :shock: Tervallako nuo cdi:t käy,vai mistä kemikalioliiosesta erektiosta on kyse kun lopputuloksena on tuollaista :shock:

dealer kirjoitti:Tuosta aiemmin kirjoittamastani vaihteisto-ongelmasta; lootassa oli liikaa öljyä. :roll:
Huomatkaa että kyseessä on manuaalivaihteisto...


Lueskelin tässä vanhoja juttuja tästä tpicista,ja jäikin jo häiritsemään kun tuohon ei tullut selvyyttä ensimmäisessä jutussa :wink: Aika jännä homma...mitenkähän se voi noin tehdä..liikaa öljynpaineita :roll: Kolffissa on muten vastava homma mutta toisinpäin,jos öljyä liian vähän niin vaihteet ei pysy päällä :lol:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29292
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tämän topikin kakkossivulla on juttua:
...kakkosvaihteen kytkeytymisen kanssa on ongelmia, joita on yritetty useaan otteeseen viimeisen puolentoista vuoden aikana korjata merkkikorjaamolla.
Kyseisen auton omistaja kävi tänään korjaamolla erään toisen asian takia.
Vaihteisto kuulemma toimii oikein hyvin.

Hän oli käynyt em. merkkiliikkeessä kertomassa miten helposti vaihteiston ongelmat korjattiin, taisipa moitiskellakin merkkikorjaamoa pikkuisen.
Työnvastaanottaja / korjaamopäällikkö oli sanonut että
"öljymäärällä ei ole mitään merkitystä siinä hommassa" :shock:

Todella merkillistä.
Kyseisestä ongelmasta on huoltotiedote Autodatassakin, kerrotaan selvällä suomenkielellä että jos kakkosvaihteen kytkeytymisessä on ongelmia syynä voi olla liian suuri öljymäärä.
Vaikea uskoa ettei merkkikorjaamo olisi asiasta tietoinen. :?

Kyseiseen :roll: merkkikorjaamoon en ole koskaan soitellut tai käynyt siellä, me asioimme Oulun Vehon kanssa ja kokemukset ovat sellaiset että siellä on hyvin tietoa ja halua auttaa - siis pelkästään positiiviset.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29292
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Päivitellään tätäkin topikkia hieman.
Ellet halua kuulla Mersuja moitittavan, älä lue.

Otetaan kohteeksi cdi "väykky", siis 210-korinen Mersu joka on max 8 vuotta vanha.
Jätetään vanhat taksit omaan arvoonsa, samoin yksilöt joista on mahdollisesti ruuvattu matkamittaria.

Unohdetaan myös kommentit tyyliin ”ei ne muutkaan merkit kestä”.
Puhutaan mersuista. Hienoista, kalliista saksalaisista laatuautoista ?

Ei lähdetä myöskään linjalle "muissakin uusissa autoissa on ongelmia" - nyt ei puhuta uusista autoista.

Siispä: täydellisellä huoltokirjalla varustettu suomiauto jonka kilometrit on tarkistettavissa paikoista joissa autoa on korjattu / huollettu ja kenties vielä AKE:lta.

Autolla ajettu alle 200000 kilometriä.

Mitä vikaa tällaisessa autossa voisi olla :?:

Ei mitään, hyviä vehkeitä, sanoo mersumies jolla on kokemusta yhdestä toimivasta autosta ja sitäkautta omasta mielestään tietää kaiken Mersuista... :roll:

Samaa sanoo myös pitkänlinjan mersumies joka tietää totuuden mutta itsetunto ei anna periksi myöntää ; johtotähdissä on ongelmia. :roll:

Sama käsitys on myös nuorella Mersumiehellä joka ajaa 123-201-124-korisella Mersulla ja perustaa mielipiteensä isin/ muitten sukulaisten palopuheisiin (kokemusta on, joo joo joo) Mersun erinomaisuudesta kautta linjan. :roll:

Tässä ei ole tarkoitus käsitellä heidän ns. ”tietoaan” vaan lähestyä aihetta todellisen kokemuksen kannalta. :idea:

Kurkataan konepellin alle, voisiko siellä jotain mennä rikki näin vähillä kilometreillä ? Ei kai ? :shock:

-termostaatti rikki; muutenkin hitaasti lämpiävä auto on kun jääkaappi.
-suuttimien tiivisteet vuotavat; hirveä haju sisälle autoon.
-polttoaineputkissa ilmavuotoja; huono käynnistyminen
-ilmamassamittari rikki, ei kulje mihinkään.
-imusarjan painetunnistin; ei kulje
-hukkaportin ohjaus; ei kulje
-EGR ohjaus; ei kulje
-hehkutulppa rikki ja jumissa, irrotus erittäin vaikeaa, voi tulla huomattavan kalliiksi
-katalysaattori tukossa; ei kulje
-suutin hajalla; huono käynnistyminen, epätasainen käynti
-imusarja rikki; erittäin yleistä, epätasainen käynti ym.

Tarkastellaan muuta tekniikkaa ? No, vilkaistaan vaan mitä näissä usein on ongelmana…

-Etujousen yläkupit ovat ohkaista peltiä ja huonosti korissa kiinni. Yhdessä ruostumisalttiuden kanssa muodostaa ongelman jonka takia moni myrtynyt mersumies on joutunut tuomaan autonsa lavetin kyydissä korjaamolle. Uusi kuppi laitetaan 11 popniitillä kiinni.
-Etupyöränlaakeri on rasvattu huonosti tehtaalla; leikkaa kiinni, auto lavetille, uusi laakeri ja tuenta…osat vajaa 500 euroa.
-Etuapurunko ruostuu käsittämättömällä tavalla, muutaman vuoden vanhoissa on tavattu läpilahoja palkkeja. Veholla on korjaussarja estämään ruostumista.
-Takajarrulevyt ruostuvat ja alkavat täristää
-Alapalloniveliä ja ”narinaheloja” menee, puhumattakaan etukallistuksenvahaajan päätytangoista joiden suunnittelussa on varmasti jouduttu näkemään vaivaa että niistä on saatu noin heikot.
-Pyörintänopeusanturi hajoaa automaattivaihteistosta, senjälkeen toimii vain kakkonen ja pakki. Anturia ei saa erikseen vaan on vaihdettava koko ohjainlaite joka on vaihteiston sisällä.
-Vaihteistoon menevän johtonipun liittimen sisään vuotaa öljyä vaihteistosta aiheuttaen erilaisia ongelmia.
-Etujousia katkeilee.
-Raidepäät väljistyvät.
-Jarruletkut murtuvat
-Xenonien ohjainlaitteita hajoaa, noin 400 euroa / umpio.
-Laturin vapaakytkin jumittuu, 100 euroa.

Sitten kun ajellaan 200000 > kilometrejä tulee tiensä päähän mm. laturi joka maksaa 700-900 euroa ja monenlaista muuta.
Milloin mistäkin syystä moottorinohjaus menee vikatilaan jolloin cdi on huomattavasti laiskempi kuin vanha 200D…


Paljon kuulee myös sanottavan että
Aina uusinta mallia haukutaan kun se tulee markkinoille, pelätään uutta tekniikkaa mutta hyvin ne toimii…”
No, verrataan vielä 124 koriseen mersuun.
Yllä listattuja ongelmia ei 124:ssä ollut, suurinta osaa yksinkertaisesti koska kyseisiä järjestelmiä / osia ei 124:ssä ole olemassakaan. :lol:
Etujousten katkeilu oli, ruostevikojakaan ei lähestulkoonkaan näillä kilometreillä / muutamassa vuodessa.

Kaikenkaikkiaan väykyissä on liian monta heikkoa kohtaa joiden ansiosta auto voi mennä ilman ennakkovaroitusta ajokelvottomaan kuntoon.

”Väykky” on hieno peli ja hyvä auto ajaa, mutta ruusuiset unelmat halvoista kilometreistä voitte unohtaa.
En sano etteikö jollain voi olla onneakin.
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

Kerrassaan tyrmistyttävää luettavaa... :shock: onnex on tuo 124:nen :pusuposkelle:
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4401
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Juu ei,edes tälleen :toks: väykkyä :shock: .

Mitenhän,jos kuitenkin innostuu siirtymään näistä hyväksihavaituista mersuista uudempaan,niin tuommonen 95-uudempi C-sarjalainen 2,5dt,ja siihen laitattais mynällä boschin rivipumpun kylkeen :idea: .
Tekiskö tuommosella mitään :?: .
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
Salmi
Kokkolan kuiskaaja
Viestit: 666
Liittynyt: 30.9.2005 20:36
Paikkakunta: Häppämäki

Viesti Kirjoittaja Salmi »

dealer kirjoitti:
-Etujousen yläkupit ovat ohkaista peltiä ja huonosti korissa kiinni. Yhdessä ruostumisalttiuden kanssa muodostaa ongelman jonka takia moni myrtynyt mersumies on joutunut tuomaan autonsa lavetin kyydissä korjaamolle. Uusi kuppi laitetaan 11 popniitillä kiinni.
Tiileri ei varmasti laske leikkiä näillä asioilla, mutta tuo popniitti korjaus tuntuu uskomattomalle :shock:
Lumikolat korjataan popniiteillä, ei autoja :pappa:
Länsi-Suomen lääninhäirikkö


W201 190 D -85
W123 220 D -77 eläkeläinen

Autuaita ovat puupäät, sillä he eivät tuskaa tunne...
Ja pysyvät myöskin hyvin pinnalla.
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Onkos ne lopettaneet sen pyörintänopeusanturin myymisen erikseen ?
Ei tossa nyt niin pitkä aika ole kun semmonen erikseen vaihdettiin.

Niitä luistamisongelmia on korjailtu venttiilipöydän vaihdoilla, ellei adaptointi eli uudelleenopettaminen ole auttanut. No anyway onneksi sinne vaihteistoon saa osia, ettei ole kuten kaverin BMW:ssä jonka vaihteisto alkoi nyppimään yms. ja ainoat saanissa olevat varaosat (merkkilikkeessä) olivat:
- suodatin
- tiiviste öljyphjaan
- öljy
- koko vaihteisto :shock: .......
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29292
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Onkos ne lopettaneet sen pyörintänopeusanturin myymisen erikseen ?
Ei oo alottaneet eikä lopettaneet, "pyörintänopeusanturi 3" joka useimmiten pettää on saatavana vain ohjainlaitteen mukana.
Ainakaan meille Veho ei myy erikseen. :roll:
Tiileri ei varmasti laske leikkiä näillä asioilla, mutta tuo popniitti korjaus tuntuu uskomattomalle
Semmonen on korjaustapa, kummallekin puolelle viisi niittiä vieriviereen ja yksi keskelle. :o
wiimax.fi
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Puhutaan varmaan eri antureista sitten.....se iso muoviliuska on se jota tarkoitin.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
korhora
Viestit: 147
Liittynyt: 15.10.2006 20:49

Viesti Kirjoittaja korhora »

Olen mersumies henkeen ja vereen olen omistanut tähän nuoreen ikääni 33V 5 kappaletta mercedeksiä W123 3kpl jä W124 farkkuja nyt on toinen menossa. Vaihdoin tän toisen farkun aika tarkalleen vuosi sitten 4.1.2006 ja kävin itseni kanssa kovan henkisen kamppailun minkä mercedeksen ostan ajelin vm-98 240 väyrysfarkulla 108tkm ajetulla (siis koeajo liikkeestä) ovet olivat ruosteessa mut ne kauppias oli jo käynnyt näyttämässä ja saanut takuu korjauksen sovittua tammikuun loppuun!! ajossa keulasta kuului samanlaista kolinnaa kuin ensimmäisestä 123 vm-78 miljoona ajetusta vanhasta helsingin taksi mersusta, kauppias kertoi olevan "koiranluiden" olevan väljät keulasta mutta nekin korjattaisi ennen kaupan tekoa. Auto oli ajoltaan muuten tienpäällä jämäkkä ja ero 124 mielestäni vähintään samaa luokkaa kuin 123 vm 84 550tkm ajetussa oli vm -91 124 230 te 291tkm ajettuun farkkuun eli siis huomattavasti parempi!

Olin myös kuullut varakkaammilta kuin itse olen "väykyn" heikkouksista ja itsekkin yö yli miettiessäni hylkäsin kyseisen väykyn vaikka hinta oli mielestäni edullinen 22500Eur. Tein kaupat seuraavalla viikolla 165tkm ajetusta W124 E220Te vm -94 kahdella omistajalla olleesta autosta jossa oli muunmuassa ruostesuojaus todistus vuodelta -97 ja jälkitarkastus leimat joka vuodelta sen jälkeen. Autoon oli ostettu uutena 104000 markalla lisävarusteita ja voin kertoa että edelleen kaikki toimii moitteettomasti. Ruostetta en ole autosta löytänyt edes tunkin reikien vierestä kun otin siitä kesällä kaikki "muovihelmat" pois. Autoon olen vaihtanut etujarrulevyt kun olivat kuluneet lähelle ala mittaansa.

Olen ajanut vuoden aikana autolla 37tkm eikä ensimmäiskään häiriötä tai vikaa autosta ole vastaan tullut. maksoin autosta itseni kipeäksi eli 12500 Eur mutta kauppaan en ole katunut hetkeäkään.

Tarkoitus olisi autolla ajella vielä pari vuotta ja sitten vaihdella "uusi" koriseen e-sarjan mercedekseen. Ovat kuulemma parempia kuin "väykyt"

Eli ostin vanha korimallisen mercedeksen mutta se onneksi toimii niin kuin olen tottunut mercedeksen toimivan. Hyvää uutta vuotta kaikille mesen lukijoille!! :P :P :P
Avatar
jusamb
Väyrys-Fani
Viestit: 3861
Liittynyt: 30.9.2005 12:52
Paikkakunta: Näillä main

Viesti Kirjoittaja jusamb »

dealer kirjoitti: Autolla ajettu alle 200000 kilometriä.
Mitä vikaa tällaisessa autossa voisi olla :?:
-termostaatti rikki; muutenkin hitaasti lämpiävä auto on kun jääkaappi.
-polttoaineputkissa ilmavuotoja; huono käynnistyminen
-hehkutulppa rikki ja jumissa, irrotus erittäin vaikeaa, voi tulla huomattavan kalliiksi
-suutin hajalla; huono käynnistyminen, epätasainen käynti
-imusarja rikki; erittäin yleistä, epätasainen käynti ym.

Tarkastellaan muuta tekniikkaa ? No, vilkaistaan vaan mitä näissä usein on ongelmana…

-Takajarrulevyt ruostuvat ja alkavat täristää
-Laturin vapaakytkin jumittuu, 100 euroa.

”Väykky” on hieno peli ja hyvä auto ajaa, mutta ruusuiset unelmat halvoista kilometreistä voitte unohtaa.
En sano etteikö jollain voi olla onneakin.
Höh, mulla on vasta 21 tyyppiviasta (manuaali) 7 oikein. :? Kuinka monta pitää olla oikein ennen kuin saa vaihtaa Tojotaan tai Volvoon? Riittääkö 10? Tosin Dealerin listasta puuttui ruostuva kori, joten siitä saan itselleni vielä yhden lisäpisteen. :roll: :D
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Avatar
mesewarrior
Viestit: 97
Liittynyt: 11.5.2006 10:52

Viesti Kirjoittaja mesewarrior »

dealer kirjoitti: Autolla ajettu alle 200000 kilometriä. Mitä vikaa tällaisessa autossa voisi olla?
Tämä puheenvuoro kirvoitti monenlaisia ajatuksia meikäläisessä.

Kehitelläänpä edelleen:

1. Haastatellaan poliisia ja kysytään että minkälaisia rötöksiä ovat tehneet asemalle tuodut teinit? Kuulemme että teinit tekevät monenlaisia rikoksia, mutta yleisimmät ovat juopumuksia ja näpistyksiä. Muutamat ovat syyllistyneet varkauksiin ja jopa ryöstöihin. Joku on raiskannut ohikulkijan ja se yksi umpihullu löi puukolla tuntematonta. Jo vanhempi poliisimies toteaa että teinit tekevät ihan kaikenlaisia kamalia rikoksia loppujen lopuksi. Poliisin mielestä nuoriso on ihan kauheaa nykyään, sillä rikoksia tehdään niin monenlaisia. Mutta kysytäänpä vielä tarkemmin: Onkos joku tehnyt tätä kaikkea? Ja syyllistyvätkö kaikki nuoret näihin? Ja jos kaikki nuoret eivät syyllisty niin kuinka monta prosenttia tietystä ikäryhmästä syyllistyy? Saamme kuulla että ei kukaan tätä kaikkea tee vaan tämä vain on tapausten kirjo, joka syntyy suuresta määrästä tapauksia. Ei myöskään jokainen teini tee pahojaan, vaan tietty osa heistä. Toisaalta poliisi ei osaa kertoa prosenttilukuja, joka olisi elintärkeää tietää asian valaisemiseksi.

Pointti: Jos mennään poliisiasemalle passiin ja kotsotaan tapahtumia niin varmasti syntyy perspektiiviharha, sillä asemalle tuodaan vain rötöksen tehneitä ja jos poliisi/muu tarkkailija ei ole tarkkana niin voi syntyä väärä käsitys nuorisosta yleensä. Tätä harhaa voidaan torjua tuomalla julki tarkkaa tilastotietoa rikollisuuden esiintymisestä tietyssä ikäryhmässä.

2. Haastatellaan lääkäriä ja kysytään että millaisia sairauksia esiintyy vaikkapa nelikymppisten miesten keskuudessa Suomessa. Lääkäri kertoo että hänen vastaanotollaan on hoidettu aivan kaikenlaisia tapauksia. On flunssaa, allergiaa, diabetesta, mielenterveysjuttuja, alkoholismia, ihosairauksia, silmätauteja, korvatauteja, sydän- ja verisuonitrauteja sekä muutakin. Haastattelija pelästyy toden teolla. Onko tosiaan suomalaiset nelikymppiset miehet näin sairaita kaikki? Lääkäri vastaa että ei tokikaan. Vastaanotolle tulevat vain ne, joilla on ongelma; lääkärihän ei tapaa terveitä ollenkaan vaan pelkkiä sairaita. No onko tapauksia joita vaivaavat kaikki luetellut taudit? Yleensä ei, mutta joskus tietty sairaus voi altistaa toiseen ja kyllä niitä tosisairaitakin joskus näkyy, joita tuntuu vaivaavat kaikki mahdollinen riesa, mutta he ovat harvinaisia poikkeuksia. Yleensä tullaan yhden tietyn vaivan takia. No kysytäänpä vielä että onko lääkärillä laajempaa kuvaa suomalaisten sairastelusta noin yleensä, kun ainakin haastattelijan vastaanotolla näkemien tapausten perusteella on tilanne paha? Lääkäri sanoo että kaikki tapaukset tilastoidaan ja viranomaisten toimesta kerätään koko maan kattavat tarkat tilastot joten perspektiiviharhaa ei synny. Sairastuvuuden kuva siis tunnetaan tarkoin ja tieto on julkista. Siis emme olekaan oikeasti näin sairaita, tarkentaa haastettelija? Enkö siis saakaan tähän ikäryhmään kuuluvana tätä tautia?? Todennäköisyydellä x % voit toki sairastua, vastaa lääkäri, kuten pitkän ajan tilastot ennustavat, mutta muuta ei voida sanoa.

Yritän tässä vaan sanoa sitä että asentajat näkevät työssään nimenomaan viallisia autoja, sellaisia jotka eivät toimi kuten niiltä odotetaan. He pääsevät näkemään koko kirjon vikoja ja saavat siten kaikkia muita paremman käsityksen siitä, millaisia vikoja kussakin automerkissä saattaakaan esiintyä ja vieläpä syntyy varmasti sormituntumaa siihenkin, mitkä ovat niitä tyypillisimpiä vikoja. Jos nimenomaan kalliissa merkeissä esiintyy aivan typeriä, huonosta suunnittelusta tai laadunvalvonnasta johtuvia vikoja niin kyllä siinä varmasti tietty kiukku ja kummastus herää ja saattaa mennä usko koko merkkiin. Mutta se tieto mikä meiltä kaikilta puuttuu on tilastoihin perustuva tieto tiettyjen vikojen esiintymistiheydestä ja tiettyjen osien rikkoutumisherkkyydestä. Näitä tietoja ei ole mahdollista kerätä keskitetysti mitenkään sen jälkeen kun takuuaika on umpeutunut ja takuuajan osalta merkkiliikkeiden keräämä data on takuulla salaista. Perspektiiviharhan torjumiseksi sanottu tarkka tilastotieto olisi tietenkin täysin välttämätöntä. Pajoilta saatu sormituntumatieto useimmin esiintyvistä vioista ei tätä puutetta paikkaa, sillä ehjiä autoja ei pajoille viedä.

Itseäni kiinnostaisi esimerkiksi seuraavat tiedot:

1. Kuinka monta prosenttia vm. -98--99 200-220 cdi Väykyistä on imusarjarempattu? Missä kilsoissa se tapahtui? (Ja erikoisesti kiinnostaisi tietää onko maiden välillä eroja. Saksassa ei mennä alle 2500 kierroksen ikinä baanalla ainakaan. Suomessa taidetaan mennä pääsääntöisesti alle sen lähes kaikkialla). Tätä ei kannata kysyä firmasta, jossa niitä korjataan! He vastaavat että 'kaikissa tänne tuoduissahan se rikki oli'. Varmasti tätä vikaa esiintyy vaikka kuinka paljon, mutta paljonko on paljon?? Veho ei tasan kerro montako uutta imusarjaa ovat noihin malleihin myyneet vaikka luulen että heidän tietokonettaan olisi moni kiinnostunut ronkkimaan...

2. Kuinka monta prosenttia 07/-99 jälkeen tehdyistä cdi koneista on tosiaan saanut sen uuden vesijäähdytteisen laturin. Tiedossa on että noita menee ja kalliskin se on, mutta vain prosentit kertovat laadusta jotain. Kuinka monta prosenttia niistä pitää hajota vaikkapa ennen 200 000 km lukemaa ennen kuin toteamme että ne ovat yleisesti ottaen herkkiä hajoamaan.

3. Myös olisi erittäin kiintoisaa saada esimerkiksi Helsingin cdi taksiväykkyjen täydelliset korjaushistoriat kaikkien autojen osalta vuosilta -98--02 vaikkapa. Mitähän sieltä paljastuisi meille uteliaille? En tiedä, mutta suhtautuisin saatuun dataan kuitenkin vakavammin kuin kenenkään yksittäisen taksimiehen kehuihin/moitteisiin. Ja Vehohan ei kerro.

Dealerin terveisistä osan varmasti saa sellaiset firmat kuin Bosch, Pierburg, Hella/Bosch, Getrag jne mutta eihän se että osien kehittelyvastuuta on siirretty alihankkijoille kuten nykymenoon kuuluu poista MB:n lopullista vastuuta tuotetusta laadusta.

Ja tässäpä lisää vettä myllyyn:

1. Kiukkuisia jenkkejä ja huonoja Mesejä:
http://www.mercedesproblems.com/

2. Mesen laadun mittaamisesta:
http://www.businessweek.com/autos/autob ... merce.html

3. Mesen rankkautuminen kuluttajilla:
http://money.cnn.com/2006/11/17/autos/p ... /index.htm


Hyvää uutta vuotta kaikille!!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”