Onko noin? Minä kun olen jo papparainen ja aukonut vain ennen vuotta 1990 valmistettuja koneita, niin kaikissa on ollut räikkäsysteemi kiristimessä.xr kirjoitti:kiristimiä kerran tutkin ja tulin siihen tulokseen ettei vanha ollut sen huonompi kuin uusikaanjoskami kirjoitti:Riittääkö pelkän ketjun vaihto vai pitääkö vaihtaa muutakin samalla?
edit itse itselle vastaten: nähtävästi ketjun kiristin.
uskaltaisin väittää että pelkkä ketjun vaihto riittää ensimmäisellä kerralla
uus tai vanha kiristin niin molemmat ovat susia jo syntyessään mitään onglmaa ei olisi jos lukko mallinen että se ei pääsisi löysälle päin
kuinka helppo se olisi ollut tehtaan korjata tuo kiristin malli mutta ei
pointi tässsä koneessa on se että ketju pitää olla niin hyväkuntoinen että se ei pääse hyppäämään imunokalla ylitse kun kiristin on löysimmässä kohdassa oli sitten vanha tai uus kiristin
W203 bensa jakoketjut
Ajattelin tarkistuttaa pari viikkoa sitten käytettynä ostetusta autosta jakoketjun kunnon, koska moottorina on tuo pahamaineinen M271, jossa on ollut jakoketjun kanssa ongelmia. Veholla kävin kyselemässä hintaa, ja siellä tarkistaisivat 150 eurolla. Yllättävän kova hinta tarkistamisesta?
Olisiko Oulun seudulla muuta varteenotettavaa paikkaa, jossa tuo ketjun kunto kannattaisi käydä tarkistamassa? Auto on -09 W204 180 Kompressor, ajettu 83 tkm.
Olisiko Oulun seudulla muuta varteenotettavaa paikkaa, jossa tuo ketjun kunto kannattaisi käydä tarkistamassa? Auto on -09 W204 180 Kompressor, ajettu 83 tkm.
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
Kyläseppä katteli moottoria ja totes ihan oudon näköinen en oo ennen roplannu sit kyselin fiksuksesta ja autoaasilta eikä nekään ollu ennen moista toimenpidettä tehneet ja epäilivät tarvitaanko jotain erikoistyökaluja et kai tää on sitte vain VEHON hommia mut nekin on näin töissäkäyvälle aika kaukana. Onko tietoo onko säkylä loimaa sektorilla sellaista pajaa joka on tommosen ketjunvaihdon joskus ennenkin tehny?
Kysele Teijon korjaamolta Ihodesta. Viime kerralla tosin vastaus oli ettei näissä ole ollut mitään ongelmia eikä vaihdeta nytkään mutta työkalut ja osaaminen ainakin olisixooox kirjoitti:Kyläseppä katteli moottoria ja totes ihan oudon näköinen en oo ennen roplannu sit kyselin fiksuksesta ja autoaasilta eikä nekään ollu ennen moista toimenpidettä tehneet ja epäilivät tarvitaanko jotain erikoistyökaluja et kai tää on sitte vain VEHON hommia mut nekin on näin töissäkäyvälle aika kaukana. Onko tietoo onko säkylä loimaa sektorilla sellaista pajaa joka on tommosen ketjunvaihdon joskus ennenkin tehny?
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Tuo kuulostaa (yhä)oudolta...jolle kirjoitti:Kysele Teijon korjaamolta Ihodesta. Viime kerralla tosin vastaus oli ettei näissä ole ollut mitään ongelmia eikä vaihdeta nytkään mutta työkalut ja osaaminen ainakin olisixooox kirjoitti:Kyläseppä katteli moottoria ja totes ihan oudon näköinen en oo ennen roplannu sit kyselin fiksuksesta ja autoaasilta eikä nekään ollu ennen moista toimenpidettä tehneet ja epäilivät tarvitaanko jotain erikoistyökaluja et kai tää on sitte vain VEHON hommia mut nekin on näin töissäkäyvälle aika kaukana. Onko tietoo onko säkylä loimaa sektorilla sellaista pajaa joka on tommosen ketjunvaihdon joskus ennenkin tehny?
jos ei oletiedossa että onkelmia niissä on
vai meinaavatko että vaihdossa ei ole mitään onkelmia
(ja eihän siinä olekaan oikeila työ kaluilla)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
Joo käyntihäriöt ovat vääntyneet venttiilit=ei puristuksia. Toisissa tapauksissa venttilin lautanen tippuu männän päälle ja on paskana kaikki.
Ketju venyy, sammuttaessa tai stumpatessa moottori pyörähtää hiukan takasin päin ja kiristin ei pidä liikaa venynytyä ketjua kireellä ja jako on sekasin.
On niitä menny ihan ajostakin paskaks ettå ei tarvi ku lapioida vanha kone romulavalle ja etsiä uusi ehjä tilalle.
Ketju venyy, sammuttaessa tai stumpatessa moottori pyörähtää hiukan takasin päin ja kiristin ei pidä liikaa venynytyä ketjua kireellä ja jako on sekasin.
On niitä menny ihan ajostakin paskaks ettå ei tarvi ku lapioida vanha kone romulavalle ja etsiä uusi ehjä tilalle.
Onpa tästäki taas lisää kokemusta..... ei voi muuta sanoa. 150tkm ajettu w204 jossa oireet että kylmänä vähän kone kälättää.
Venakoppa auki ja ketjun vaihtoon> Hammaskeiju oli käyny ja vieny nokkapyöristä hampaat ja samoin alapyörä aika kulunut. Ketju venynyt yli lenkin verran eli toista senttiä. Ketjun kiristimen mäntä tuli ulos itekseen kun ruuvas irti> uudessa ei tule.
Kone pöydälle ja purkamaan. Alapyörää ei saa pois ennenkuin saa toisen laahaimen pois> laahain ei lähde ennenkuin kansi pois. Tasapainoketjua ei saa vaihdettua ennenkuin öljypohja pois> pohja ei lähde kuin etukelkka edessä>kone pois tai etuakselisto pois. Eli täysin perse eellä kasattu kone vielä kaiken heikkoutensa lisäksi. Ois vaan tuoki levenny niin ois saanu tilata saksasta uuden koneen.
Parilla tonnilla osia ja muutama päivä töitä
Kyllä tiisseliveroa pitäis olla vara maksaa jokaisella mersumiehellä
Venakoppa auki ja ketjun vaihtoon> Hammaskeiju oli käyny ja vieny nokkapyöristä hampaat ja samoin alapyörä aika kulunut. Ketju venynyt yli lenkin verran eli toista senttiä. Ketjun kiristimen mäntä tuli ulos itekseen kun ruuvas irti> uudessa ei tule.
Kone pöydälle ja purkamaan. Alapyörää ei saa pois ennenkuin saa toisen laahaimen pois> laahain ei lähde ennenkuin kansi pois. Tasapainoketjua ei saa vaihdettua ennenkuin öljypohja pois> pohja ei lähde kuin etukelkka edessä>kone pois tai etuakselisto pois. Eli täysin perse eellä kasattu kone vielä kaiken heikkoutensa lisäksi. Ois vaan tuoki levenny niin ois saanu tilata saksasta uuden koneen.
Parilla tonnilla osia ja muutama päivä töitä
Kyllä tiisseliveroa pitäis olla vara maksaa jokaisella mersumiehellä
Alapyörät on yhtä jöötiä ja lähtee vasta kun tuo toinen ohjuri on pois eli kansi pois jne... Ketjun vaihto kiristimineen jossain 850€ tienoilla tuo laaharihomma 5-tonniasipi kirjoitti:Onks noi alapyörät yhtä kappaletta?
Vaihdoin tänään itse kylppärin 7 vuotta vanhan Oraksen uuteen, kun putkimiehen mukaan niitä ei kannata korjata. Hinta 250 euroa, putkimiehen kanssa olisi ollut 300+. Mitähän tuon ketjun vaihto maksaa, kahden vai kolmen Oraksen verran?
KÄÄKAki P kirjoitti:tuo laaharihomma noin 20 Orastasipi kirjoitti:Mitähän tuon ketjun vaihto maksaa, kahden vai kolmen Oraksen verran?
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Alapyörä näyttää kuvassa kuitenkin kohduulliselta, sensijaan yläpyörät ovat ilmeisen kaput. Tuon ilmiön voisi selittää alapään paremmalla voitelulla, tai siis ylärattaiden huonolla voitelulla. Alaratashan itseasiassa tekee enemmän työtä, vastaa molempien nokka-akseleiden kitkoista ja jousipaineista, ja pyörii lisäksi tiuhemmin.
Onpa melkoinen älypeli. Ei paljonkaan oisi tarvinnut tehdä erilaista, niin oisi tuon liu'un saanut pois paikoiltaan ilman kannen irrotusta.
t.
Risto
Se ei kuitenkaan pyöritä ketjua vaan toista hammaspyörää. Lienekö eroa kuluvaisuudessa? Onhan noita akseliin koneistettuja hammaspyöriä ollut jo esim. vaihdelaatikoissa ja perissä.xr kirjoitti:sitten kun se jakopää löytyy moottorin takaosasta niin se alapyörä ja kampiakseli on yhtä jöötiä
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Alapyörä oli tosiaan vielä kohtuullinen, mutta kulunut sekin sitten livenä aikalailla. Alaosahan ui öljyssä ja yläpyörissä ajoituksen säädöt ym. hässäkät jotka omilla kolinoilla ja värinöillään varmaan myös rasittavat tuota hengetöntä ketjua Venynyt ketju nuo pyörät sitten syö kun ketju ei mene enää omassa kolossaan.sipi kirjoitti:Alapyörä näyttää kuvassa kuitenkin kohduulliselta, sensijaan yläpyörät ovat ilmeisen kaput. Tuon ilmiön voisi selittää alapään paremmalla voitelulla, tai siis ylärattaiden huonolla voitelulla. Alaratashan itseasiassa tekee enemmän työtä, vastaa molempien nokka-akseleiden kitkoista ja jousipaineista, ja pyörii lisäksi tiuhemmin.
Kyl tällä moottori tyypillä on työllistävä vaikutus kun 2 miestä repii ketjua ja yksi kääntää moottorii
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
w203 -03 ajettu 180000km
Tulipa käytyä tämän ketjun ja monen muun kommentin perusteella vaihdattamassa m271 moottorin jakoketju Tampereella Vänttisen huollossa.. Siellä olikin ollut lähiaikoina pari autoa korjautuksella tämän vian vuoksi ja vahinkoa oli jo päässyt tulemaan. Yhteen ainakin jouduttiin vaihtamaan moottori kokonaan.
Hintaa tuli yhteensä noin 500e. Osia vaihdettu:
- Ketjunkiristin M271 88e
- Jakoketju M271 komp. iwis 76e
- Vk. Tiivistesarja 43e
- Tulppa jakop. koteloon 30mm 4e
- Laahain ylä 2e
Ehkä tämä oli ihan järkevää käydä vaihtamassa vaikka mitään vikaa ei ilmeentynytkään.. Kyllähän toi huollon hinta aina vähän kirpaisee.
Hintaa tuli yhteensä noin 500e. Osia vaihdettu:
- Ketjunkiristin M271 88e
- Jakoketju M271 komp. iwis 76e
- Vk. Tiivistesarja 43e
- Tulppa jakop. koteloon 30mm 4e
- Laahain ylä 2e
Ehkä tämä oli ihan järkevää käydä vaihtamassa vaikka mitään vikaa ei ilmeentynytkään.. Kyllähän toi huollon hinta aina vähän kirpaisee.
Huomenna pitäisi käydä katsomassa kaverin kanssa 3 eri clk mersua, kaikissa on m271 moottori ja ajokilometrit 110 ja 171 tuhannen väliltä.
Olettaisin ettei yhteenkään autoon ole vaihdettu ketjua. Kylmäkäynnistyksessä oletettavasti rapinaa kuuluu jos kuuluu.
Lämpimänään kulunutta ketjua ei taida tunnistaa äänen perusteella?
Mitäs muuta tuollaisesta koneesta pitää huomioida?
Olettaisin ettei yhteenkään autoon ole vaihdettu ketjua. Kylmäkäynnistyksessä oletettavasti rapinaa kuuluu jos kuuluu.
Lämpimänään kulunutta ketjua ei taida tunnistaa äänen perusteella?
Mitäs muuta tuollaisesta koneesta pitää huomioida?
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
Kyseessä olisi potilas M271 joka on saapunut vastaanotolle sydän pysähtyneenä. Öölproppu ensin pois...hmmm jäähdytysneste sijaitseekin öljypohjassa tässä mallissa.... Tarkemmissa tutkimuksissa (kansi pois) todettu katkennut venttiilinlautanen joka tehnyt välttämättömän poistumissaukon sylinterinputkeen.... vesitilaan, lohko halki siis.
Kertokaapa raati, miten kone lähtee helpoiten. Automaattilaatikolla. Otetaanko koko paketti laatikkoineen irti? Vain jääkö loota autoon. Tarviiko keulaa purkaa että kone (+ehkä laatikko) pääsee kääntymään.
Kertokaapa raati, miten kone lähtee helpoiten. Automaattilaatikolla. Otetaanko koko paketti laatikkoineen irti? Vain jääkö loota autoon. Tarviiko keulaa purkaa että kone (+ehkä laatikko) pääsee kääntymään.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Ainakin imu vuodot,jolle kirjoitti:Huomenna pitäisi käydä katsomassa kaverin kanssa 3 eri clk mersua, kaikissa on m271 moottori ja ajokilometrit 110 ja 171 tuhannen väliltä.
Olettaisin ettei yhteenkään autoon ole vaihdettu ketjua. Kylmäkäynnistyksessä oletettavasti rapinaa kuuluu jos kuuluu.
Lämpimänään kulunutta ketjua ei taida tunnistaa äänen perusteella?
Mitäs muuta tuollaisesta koneesta pitää huomioida?
johtosarjan öljyämis osan toiminta
jos on hyvä kaveri niin älä anna ostaa moista konetta...
kolauta vaikka jollain niin kaveri kiittää herätyän
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
Koko pakettina. Mahtuu kääntymään ilman purkamisia.jpeltoma kirjoitti:Kyseessä olisi potilas M271 joka on saapunut vastaanotolle sydän pysähtyneenä. Öölproppu ensin pois...hmmm jäähdytysneste sijaitseekin öljypohjassa tässä mallissa.... Tarkemmissa tutkimuksissa (kansi pois) todettu katkennut venttiilinlautanen joka tehnyt välttämättömän poistumissaukon sylinterinputkeen.... vesitilaan, lohko halki siis.
Kertokaapa raati, miten kone lähtee helpoiten. Automaattilaatikolla. Otetaanko koko paketti laatikkoineen irti? Vain jääkö loota autoon. Tarviiko keulaa purkaa että kone (+ehkä laatikko) pääsee kääntymään.