BMW näyttää mallia MB:lle dieselien kehityksessä

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
740 GLE
Viestit: 2656
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Mulqvist kirjoitti:Kaikki CO2:t on huuhaata, kun järestään autot ei mene niihin kulutuksiin mihin luvataan niin samalla vedetään vessanpytystä CO2 arvot.
Ihmehän se olisikin, jos normista poikkeavalla tavalla ajaen tulisi norminmukaisia tuloksia?

Minusta suurempi vika on siinä, että normi mahdollistaa sitä suoranaisesti rikkomattakin niin paljon pelivaraa, ettei tieteellisen tutkimuksen perusvaatimus toistettavuudesta täyty.

Eli TM:n osoittamaan tapaan normin mukaan tehty mittaus voi antaa aivan eri tuloksen kuin tehtaan ilmoittama normin mukainen mittaus. Korealaiset jäivät tämän lisäksi kiinni suoranaisesta huijauksesta, mutta se ei ole enää normin vika.

Toinen virhe on manuaalivaihteistojen ajaminen väärällä vaihteella. Automaattia ajetaan D-asennossa ja se saa optimoida toimintaansa testisyklin aikana ihan niin hyvin kuin osaa. Manuaalia ajetaan normin määräämällä vaihteella olipa siinä järkeä tai ei.

Edellinen autoni meni ympärivuotisena keskiarvona muutaman desin alle normin ja nykyinen meni ensimmäisen vuotensa desin yli.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Nyt ei tiedä enää, mitä sanoa:
http://www.autospies.com/news/BMW-M550d ... esh-73574/ :!: :|
Kuva
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Komiata perskeles! 8)
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

siin aletaa jo dieseleilläki päästä autojen tehoihin eikä olla enää valmetin tasolla.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

No taitaa niissä valmeteissakin löytyä tuota teholuokkaa. :lol: (nii, tai no Valtroissa... :roll:)

Mut litratehot ja väännöt alkaa olee kohdallaan todellakin. 8)
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Vensku_ kirjoitti:No taitaa niissä valmeteissakin löytyä tuota teholuokkaa. :lol: (nii, tai no Valtroissa... :roll:)
Kuuluisi ehkä pikemminkin tuonne "Raskas kalusto"-topicciin, mutta sanottakoon nyt tässä, että 370 on tehokkain Valtran malli:
http://www.valtra.fi/products/tractors/1692.asp :roll:
Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Audi noussee BMW M 550d:n suoritusarvoihin faceliftatulla A8:lla
http://www.auto-motor-und-sport.de/news ... 20810.html
-382 hv ja mitä virityspaja ABT (+ muut) vielä saavat tuohon lisäystä. :roll:
Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Myös Porschen Panameraan 300hv-tehodiesel:
http://www.worldcarfans.com/113090262266/ :happy:
Kuva
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1674
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Laaksonen kirjoitti:Myös Porschen Panameraan 300hv-tehodiesel:
http://www.worldcarfans.com/113090262266/ :happy:
Eikös toi oo Audin kone?
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

bercedes menz kirjoitti:
Laaksonen kirjoitti:Myös Porschen Panameraan 300hv-tehodiesel:
http://www.worldcarfans.com/113090262266/ :happy:
Eikös toi oo Audin kone?
Samoja mottejahan nuo Volkkarin konsernissa eri merkeissä käyttävät. Tuskin tuota sentään Lamborghinin tahi sitten Bugattin keulalla nähdään. :lol:
No toivottavasti saadaan lähivuosina jotain tehopäivitystä Mersunkin 3-litraisen nokivasaraan. :roll:
Kuva
Von kempf
Viestit: 314
Liittynyt: 01.5.2006 12:16

Viesti Kirjoittaja Von kempf »

Olisihan ne porssella voineet laittaa tuohon panameeraan
sen v8 diiselin mikä on cayenne diesel S mallissa ja lienee
myös audin alunperin .
Mutta polttoaineen kulutus ja sen mukaan päästöt, päädytty
tähän virkeämpään v6 bi turbo diesseli päivitykseen .

Ps . mukavat lukemat v6.ssa 300hv 650n .
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Von kempf kirjoitti:mukavat lukemat v6.ssa 300hv 650n .
Niin, eikä häviä paljoa esim. VW Phaetonin edesmenneelle V10-dieselille (313 hv):
http://fi.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Phaeton
Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

bercedes menz kirjoitti:
Laaksonen kirjoitti:Myös Porschen Panameraan 300hv-tehodiesel:
http://www.worldcarfans.com/113090262266/ :happy:
Eikös toi oo Audin kone?
Audin koneista puheenollen; nyt kun alamme olla jo pikkuhiljaa totuttaneet itsemme ajatukseen V8-dieseleiden sukupuuttoon (Scaniaa lukuunottamatta) kuolemisesta, julkaisee Audi Frankfurtin autionäyttelysssä melkoisen pommin V10-moottorisen diesel-konseptin muodossa. Konsernissa on kaiketi kaivettu VW:n Phaetonista ja Touaregista tuttu V10 AJS naftaliinista 544 hv:ksi terästettynä:
Kuva
http://www.firmenauto.de/audi-nanuk-zeh ... 07638.html :!: :shock:
Kuva
todellauupunut
Luupiä
Viestit: 2269
Liittynyt: 14.11.2010 10:24

Viesti Kirjoittaja todellauupunut »

http://www.kauppalehti.fi/auto/koeajot/ ... 1205175457

Eikä ole ihme....katsokaa teknisestä osiosta VÄÄNTÖ !

.
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Tuikku laittaa kovat väännöt mersuihin, mutta kyllä tuo jo lyö ennätykset laudalta :D

Vääntö: 3800 Nm/1750-2750 r/min.
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Jestas, ilmankos näistä hajoaa kaksoismassat :cool:
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

todellauupunut kirjoitti:http://www.kauppalehti.fi/auto/koeajot/ ... 1205175457

Eikä ole ihme....katsokaa teknisestä osiosta VÄÄNTÖ !

.
Jaahas... koskakohan näitä alkaa näkemään tuolla liikenteessä täysperävauyhdistelmällä :D
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
todellauupunut
Luupiä
Viestit: 2269
Liittynyt: 14.11.2010 10:24

Viesti Kirjoittaja todellauupunut »

sonikki kirjoitti:
todellauupunut kirjoitti:http://www.kauppalehti.fi/auto/koeajot/ ... 1205175457

Eikä ole ihme....katsokaa teknisestä osiosta VÄÄNTÖ !

.
Jaahas... koskakohan näitä alkaa näkemään tuolla liikenteessä täysperävauyhdistelmällä :D
Pelonsekaisin tuntein odottelen 530d:n teknistä dataa....vääntöä varmaan niin paljon että vääntää korinkin korkkiruuville :lol: .

Olishan toi aika mahtavaa 3800nm tollasessa korissa, vaihteisto kevenisi kun yhdellä rattaalla pärjäisi niinkuin hossbossissa....

.
Viimeksi muokannut todellauupunut, 17.9.2013 13:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Jopa maailman tehokkain kuorma-auto FH 16 häviää 3550 Nm:n väännöllään tuolle "momenttimonsterille":
http://www.volvotrucks.com/trucks/finla ... tions.aspx :lol:
-Nyt ymmärrrän, miksi BMW katsoi V8-dieselin nykyisin tarpeettomaksi. :roll:
Kuva
Avatar
Andy
Viestit: 781
Liittynyt: 13.10.2005 13:07

Viesti Kirjoittaja Andy »

Ei se bemarikaan täysin ongelmaton ole... :roll:

http://www.tuulilasi.fi/uutiset/pettyny ... on-netissa

Ilmeisesti omistajan varallisuustaso on "riittävä" tässä tapauksessa.

Toi onkin muuta hyvä ratkaisu kaikkiin auto-ongelmiin. Jos kukaan ei pysty vikoja korjaamaan, otetaan oma käsi käyttöön ja vedetään auto ***kaksi.
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

518-mallimerkinnän paluu; tällä kertaa dieselinä:
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288601193313.html
Kuva
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Laaksonen kirjoitti:518-mallimerkinnän paluu; tällä kertaa dieselinä:
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288601193313.html
Huvittavaa että 520d on hyvin liki samantehoinen mitä mun aikakauden 530d... Olikos tuossa nyt 184/380, ku mulla on 184/390... :lol:
Ja litra + 2 sylinteriä enempi.

No, ehkä noilla dieseleillä ei ajella puolta miljoonaa "heittämällä"...?
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Vensku_ kirjoitti:
Laaksonen kirjoitti:518-mallimerkinnän paluu; tällä kertaa dieselinä:
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288601193313.html
Huvittavaa että 520d on hyvin liki samantehoinen mitä mun aikakauden 530d... Olikos tuossa nyt 184/380, ku mulla on 184/390... :lol:
Ja litra + 2 sylinteriä enempi.

No, ehkä noilla dieseleillä ei ajella puolta miljoonaa "heittämällä"...?
Aivan samoihin lukemiin pääsee Skodakin:
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288601215025.html
Kuva
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Vensku_ kirjoitti:No, ehkä noilla dieseleillä ei ajella puolta miljoonaa "heittämällä"...?
Ei siis suurempaa muutosta asiassa sen suhteen :wink:
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Ainahan noissa jotain ropailtavaa on, eli jotakuinkin kaikki apulaitteet saa uusia ainakin kertaalleen ja suuttimet kahesti 500tkm matkalla.
Ainaskii M57 koneessa. Vaatii vaan vähän harrastemieltä, myös lämiskältä. :)

EDIT: Ei sillä että olisi kovinkaan vakaata uskoa noiden muiden kilpailijoiden huollon tarpeeseen, samoja riesoja kaikissa.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

sonikki kirjoitti:
Vensku_ kirjoitti:No, ehkä noilla dieseleillä ei ajella puolta miljoonaa "heittämällä"...?
Ei siis suurempaa muutosta asiassa sen suhteen :wink:
Jotenkin haiskahtaa pieni vittuilu... :lol:


No eipä siinä, oon kuunnellu kun tulee aikamoisia kuoleman jurinoita, että mistä se on lähtösin, kun tulee ikäänkuin "kojetaulun takaa"...
Eilen sitten kekkasin, kuskin lattian alla oleva polttoainepumppu.. :evil:

Ei tarvis nyt ihan just särkyä kuitenkaan... :roll:
Josko tilais valmiiks tai ettis jostain paikallisesta puljusta, oisko sopivaan hintaan....
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Vensku_ kirjoitti:Jotenkin haiskahtaa pieni vittuilu... :lol:
Ei tää nyt suoranaisesti sulle ollut tarkoitettu :lol:
Vaan tarkoitin tällä lähinnä noita bemarin pikku dieseleitä, mitkä ei mun käsittääkseni ole kovinkaan kaksisia laitteita mitä huolettomiin ajometreihin tulee? Tai ainakin todella harvoi noita näkee edes reilummin ajettuna jos verrataan noihin bemarin isompiin dieseleihin.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Ihan totta turiset, ei noi neloskoneiset, niin bensa kuin dieselitkään, ole niitä lujimpia bemarin koneita, poislukien toki M10. :wink:

Bemarilla jos haluaa huoletta ajella, niin se on oltava rivi-6. Kasikin taitaa kyllä olla ihan suht huoleton?

Ei vedä vertoja mitkään näille 200:lle, niin d kuin cdi koneille, niillähän rullaa niin kauan kun perse kestää. :P
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

topikin otsikko on kyllä kohillaan

näinhän se näytti mersullekin mallin että jakopää siirretään moottorin takapäähän ja mikä onkaan tulos, hajoavia romuja
pemun nelos dieselin jakopää ongelmat eivät ole vielä ihan täyteen kukkaan puhjenneet mutta pian alkaa kunnolla poksahtelemaan (150tkm +- 100tkm)

mersulla ei tuo mallinottaminen onnistunut ihan täydellisesti kun sen jakoketjun ilmeisesti saa vaihdettua ilman moottorin poistoa

pannaan kuuluisi julistaa tuollaiset moottoein valmistajat kun eivät tiedä mihin jakopää moottorissa kuuluu

aatanan hattu tohtorit :lol:
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

xr kirjoitti:mersulla ei tuo mallinottaminen onnistunut ihan täydellisesti kun sen jakoketjun ilmeisesti saa vaihdettua ilman moottorin poistoa
:lol:

Mikäs järki tässä koko asiassa muuten edes oli? Ihan kun muistelisin että tuolla asialla olisi ollut jotain tekemistä jalankulkijaturvallisuuden tms. kanssa?
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”