Paavosta webasto pöydälle, miten?
Paavosta webasto pöydälle, miten?
Nyt viikonloppuna olisi ajatus rappailla paavoa ja samalla tuli mieleen että josko sille toimimattomalle webastolle tekisi nyt lopultakin edes jotain. Paavo on siis facelift-mallinen farmari ja varustelistasta on aiheeseen liittyen ruksittuna ainakin parkkitutkat.
Vikadiagnoosina on aivokortin kuoleminen, Sergey (ja muutama muukin) veikkaili että aivokortin yksi diodi kaipailisi tinojen lämmittelyä. Sinänsä se ja sama onko vika tuossa diodissa vai jossain muualla, mutta kouraanhan se koko kapistus pitäisi nyt ensialkuun saada.
Jos nyt olen oikein käsittänyt niin tuo webaston irtiotto vaatii puskurin irrotuksen, onko siinä mitään suurempaa ihmettelyä? Sähköjohdot irti, ruuvit auki ja puskuri lattialle? Jotain muovinpalasia pitää varmaan pohjasta irrotella samalla?
Mites sitten itse webaston irrotus, ajatus olisi siis pudottaa koko kapine irtaalleen ja sikäli kun nyt samalla kertaa ei löydy lääkettä niin jättää se odottamaan huoltoa. Vesiletkut voinee liittää suoraan toisiinsa, vai voisiko ne peräti ihan vaan tulpata?
Vinkit, kuvat, neuvot ja tiedot otetaan kiitollisena vastaan. Jos jollakulla on samantien varma tieto että ei kannata edes yrittää ajopukkien päällä turata, niin sekin tieto luonnollisesti kiinnostaa.
Samaan syssyyn jos tuohon nyt alkaa niin voisi katsoa yhden parkkianturin, onko kenelläkään tietoa voiko tuota anturia ja sen johtoa mittoa ihan tavan halpahalli-yleismittarilla (normaalit vastus ja volttialueet löytyy, taajuuksia tai muita hienouksia ei)? Anturi kun oireili ison aikaa siten, että useimmiten liikkeellelähtiessä tutkat toimi hetken mutta sitten järjestelmä pimeni (alkoi huutaa punaista kokoajan) joka saattaisi viitata kosketushäiriöön ja jos tuon puskurin ottaa irti niin samalla voisi ainakin mittaria tökkiä johtoon ja katsoa tuleeko anturille asti minkäänlaista jännitettä.
Vikadiagnoosina on aivokortin kuoleminen, Sergey (ja muutama muukin) veikkaili että aivokortin yksi diodi kaipailisi tinojen lämmittelyä. Sinänsä se ja sama onko vika tuossa diodissa vai jossain muualla, mutta kouraanhan se koko kapistus pitäisi nyt ensialkuun saada.
Jos nyt olen oikein käsittänyt niin tuo webaston irtiotto vaatii puskurin irrotuksen, onko siinä mitään suurempaa ihmettelyä? Sähköjohdot irti, ruuvit auki ja puskuri lattialle? Jotain muovinpalasia pitää varmaan pohjasta irrotella samalla?
Mites sitten itse webaston irrotus, ajatus olisi siis pudottaa koko kapine irtaalleen ja sikäli kun nyt samalla kertaa ei löydy lääkettä niin jättää se odottamaan huoltoa. Vesiletkut voinee liittää suoraan toisiinsa, vai voisiko ne peräti ihan vaan tulpata?
Vinkit, kuvat, neuvot ja tiedot otetaan kiitollisena vastaan. Jos jollakulla on samantien varma tieto että ei kannata edes yrittää ajopukkien päällä turata, niin sekin tieto luonnollisesti kiinnostaa.
Samaan syssyyn jos tuohon nyt alkaa niin voisi katsoa yhden parkkianturin, onko kenelläkään tietoa voiko tuota anturia ja sen johtoa mittoa ihan tavan halpahalli-yleismittarilla (normaalit vastus ja volttialueet löytyy, taajuuksia tai muita hienouksia ei)? Anturi kun oireili ison aikaa siten, että useimmiten liikkeellelähtiessä tutkat toimi hetken mutta sitten järjestelmä pimeni (alkoi huutaa punaista kokoajan) joka saattaisi viitata kosketushäiriöön ja jos tuon puskurin ottaa irti niin samalla voisi ainakin mittaria tökkiä johtoon ja katsoa tuleeko anturille asti minkäänlaista jännitettä.
Any solution that doesn't involve duct tape is not properly thought out. Additional beer consumption may be required.
minä en ottanut puskuria ja valoa irti, sen saa pois ilmankin. mutta ei takaisin. takaisin laitoin sitten uusilla kiinnikkeillä ettei enään ikinä tarvi vaikeasti sitä tehdä.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
lampun alla on kaksi m6 mutteria jotka on äärimäisen ahtaasti konehuoneen puolella. se kehikko siis. omassa oli pakko irrottaa kehikkoineen kun ei muuten irronnut.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Tuolla se paavo nyt makaa appiukon tallissa ilman suuttimia ja venakoppan kantta kun piti mennä välillä katsomaan että onko saunassa lämmintä (oli siellä). Suutinpohjat on kuurattu, pulttien paikoista on kaiveltu sonta veks ja muutkin osat, poislukien suuttimet, on kuurattu. Josko se öljyvuoto pakoputkelle lopultakin asettuisi.
Huomenissa olisi sitten ohjelmassa pistää uudet tiivisteet suuttimien ympärille ja pohjaan ja läjätä muu tilpehööri takaisin paikoilleen. Sen jälkeen voisi alkaa miettimään tuota webaston irtipudotusta. Huomenna ei sentään tarvitse tehdä täyttä työpäivää alle ennenkuin pääsee paavon kimppuun.
Eipä olisi käynyt mielessä alkaa lokasuojaa repimään irti tuon kanssa, dealerille kiitokset vinkistä. Voisin jopa yrittää saada jonkun kuvaamaan äpöstystä niin jälkipolvet voivat tiirata että miten hommaa ei pidä tehdä.
Huomenissa olisi sitten ohjelmassa pistää uudet tiivisteet suuttimien ympärille ja pohjaan ja läjätä muu tilpehööri takaisin paikoilleen. Sen jälkeen voisi alkaa miettimään tuota webaston irtipudotusta. Huomenna ei sentään tarvitse tehdä täyttä työpäivää alle ennenkuin pääsee paavon kimppuun.
Eipä olisi käynyt mielessä alkaa lokasuojaa repimään irti tuon kanssa, dealerille kiitokset vinkistä. Voisin jopa yrittää saada jonkun kuvaamaan äpöstystä niin jälkipolvet voivat tiirata että miten hommaa ei pidä tehdä.
Any solution that doesn't involve duct tape is not properly thought out. Additional beer consumption may be required.
Wepaston irroitus: Hankalin osa on punoa köysi wepan ympäri, mutta pienellä sorhaamisella onnistunee. Sitta köyden toinen pää tukevan puun ympäri, hyvä solomu kiinnitykseen. Paavosta pakkia ja tilli tiskiin, kipiä wepasto jää kauniisti köyden päähän niinkuin huono hammas ja irroitus complete
Nii, pitikö se siis saaha ehiänä irti? Ja vielä joskus takasikin?
Soooori
Nii, pitikö se siis saaha ehiänä irti? Ja vielä joskus takasikin?
Soooori
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
No ny se on pöydällä, meni tosin huomattavasti pidempään kuin tuolla jovin metodilla, lopputuloksen kannalta tuo nopeampikin metodi olisi ajanut asian. Kehikko jäi autoon, lokasuojan puoleinen pää oli niin lujassa ettei omat kalut pystyneet alkuunkaan. Eli rengas ja sisälokari irti, sumari irti ja webaston kummastakin kyljestä 3 ruuvia irti. Välillä tapellaan ruosteisia klemmareita ja juuttuneita letkuja vastaan ja kirsikkana kakussa kaivetaan inkvisiittoreiden ohjekirja esiin, kun mietitään soveltuvaa kohtaloa sille ihmistenvihaajalle joka on a) keksinyt ylipäätään lukolliset sähköliittimet ja b) pistänyt ne sinne hankalimpaan mahdolliseen rakoon ja c) asetellut ne liittimet vielä siten ettei niitä saa irti ilman lehmän hermoja ja korealaisen sorminäppäryyttä.
Noh, kun sain teepannusta enimmät kotimaat kopisteltua niin aloin ihmettelemään että mitenkä tuon aivoihin pääsee käsiksi. Muovikannen nurkissa on 4 ristipäätä, yksi irtosi suunnilleen poranterän näköisenä, loput 3 poikki. Sain kuitenkin aivot pöydälle ja pikainen silmämääräinen tutkiskelu paljasti selkäpuolelta levyä 2 pintaliitoskomponenttia mukavan valkoisen hapettuman peitossa. Samaten koko levy näytti vähän siltä kuin se olisi käynyt turhan lämpöisenä, paha sanoa varmaksi.
Eli jos tuosta nyt meinaa kalun saada, niin tuo ällilevy pitää joko korjata tai vaihtaa kokonaan, katkenneet ruuvit pitää jollain opilla seppiä irti ja koko komeus sen jälkeen istuttaa takaisin. Pikkujuttu, helppo tehdä, eikös juu
Kuvasaastetta tulee jossain vaiheessa tuosta itse vedenkeittimestä ja sen aivokopasta, tehdessä ei tullut kameraa heilutettua.
Noh, kun sain teepannusta enimmät kotimaat kopisteltua niin aloin ihmettelemään että mitenkä tuon aivoihin pääsee käsiksi. Muovikannen nurkissa on 4 ristipäätä, yksi irtosi suunnilleen poranterän näköisenä, loput 3 poikki. Sain kuitenkin aivot pöydälle ja pikainen silmämääräinen tutkiskelu paljasti selkäpuolelta levyä 2 pintaliitoskomponenttia mukavan valkoisen hapettuman peitossa. Samaten koko levy näytti vähän siltä kuin se olisi käynyt turhan lämpöisenä, paha sanoa varmaksi.
Eli jos tuosta nyt meinaa kalun saada, niin tuo ällilevy pitää joko korjata tai vaihtaa kokonaan, katkenneet ruuvit pitää jollain opilla seppiä irti ja koko komeus sen jälkeen istuttaa takaisin. Pikkujuttu, helppo tehdä, eikös juu
Kuvasaastetta tulee jossain vaiheessa tuosta itse vedenkeittimestä ja sen aivokopasta, tehdessä ei tullut kameraa heilutettua.
Any solution that doesn't involve duct tape is not properly thought out. Additional beer consumption may be required.
Webasto pöydällä, mitäs sitten tehdään?
Tämmöinen kattila siis kyseessä:
Lobotomia oli hieman haastavaa kuten jo mainitsin, nuo jäljelläolevat ruuvit istuvat alumiinissa kuin purkka tukassa
Aivolastu näyttää yläpuolelta ihan kelvolliselta, ei pullistuneita konkkia eikä ainakaan ilmeisiä kylmäjuotoksia/irroneita tinauksia
Alapuolelta sitten löytyy hieman hapanta
Kuka tunnistaa komponentit viimeisestä kuvasta? Nuo pari pintaliitoshitua vaihtamalla tuo saattaisi herätä henkiin. Aiheen vierestä, onko kenelläkään tietoa miten tuota kiuasta ajetaan ilman auton omaa älliä? Vai pysyykö tuo täysin mykkänä kun ympärillä ei ole täyttä nestekiertoa ja polttoainepumppua?
Noh, jotain positiivistakin, paavo vuotaa taas hetkenaikaa vähemmän öljyä ainakin yhdestä kohtaa:
Ja pannuhuonetta tuli samaan syssyyn muutenkin vähän virutettua, vaikkei tuota nyt puhtaaksi vieläkään voi kehua
Tuossa rapatessa tuli sitten huomattua että lasinpesurin letkun pikapurkkakorjaus oli pettänyt. Letku on joskus jäänyt johonkin luukun saranan väliin tms ja aikanaan korjasin sen vain pikaisesti erkkateipillä. Korjuu oli antanut myöten, mutta samaan metodiin joutui turvautumaan nytkin kun ei tuommoista lämmitysvastuksilla olevaa letkua satu olemaan käsillä. Samaten kuskinpuolen lasinpesurin suutin pitäisi vaihtaa, siitä on muutama klipsu jäänyt johonkin välille ja vesi lentää pikkuisen turhan paljon alaviistoon.
Lobotomia oli hieman haastavaa kuten jo mainitsin, nuo jäljelläolevat ruuvit istuvat alumiinissa kuin purkka tukassa
Aivolastu näyttää yläpuolelta ihan kelvolliselta, ei pullistuneita konkkia eikä ainakaan ilmeisiä kylmäjuotoksia/irroneita tinauksia
Alapuolelta sitten löytyy hieman hapanta
Kuka tunnistaa komponentit viimeisestä kuvasta? Nuo pari pintaliitoshitua vaihtamalla tuo saattaisi herätä henkiin. Aiheen vierestä, onko kenelläkään tietoa miten tuota kiuasta ajetaan ilman auton omaa älliä? Vai pysyykö tuo täysin mykkänä kun ympärillä ei ole täyttä nestekiertoa ja polttoainepumppua?
Noh, jotain positiivistakin, paavo vuotaa taas hetkenaikaa vähemmän öljyä ainakin yhdestä kohtaa:
Ja pannuhuonetta tuli samaan syssyyn muutenkin vähän virutettua, vaikkei tuota nyt puhtaaksi vieläkään voi kehua
Tuossa rapatessa tuli sitten huomattua että lasinpesurin letkun pikapurkkakorjaus oli pettänyt. Letku on joskus jäänyt johonkin luukun saranan väliin tms ja aikanaan korjasin sen vain pikaisesti erkkateipillä. Korjuu oli antanut myöten, mutta samaan metodiin joutui turvautumaan nytkin kun ei tuommoista lämmitysvastuksilla olevaa letkua satu olemaan käsillä. Samaten kuskinpuolen lasinpesurin suutin pitäisi vaihtaa, siitä on muutama klipsu jäänyt johonkin välille ja vesi lentää pikkuisen turhan paljon alaviistoon.
Any solution that doesn't involve duct tape is not properly thought out. Additional beer consumption may be required.
- veskola
- V-klasse-spesialisti
- Viestit: 1589
- Liittynyt: 30.9.2005 10:45
- Paikkakunta: Turun tienoo
- Viesti:
Re: Webasto pöydällä, mitäs sitten tehdään?
Noista pintaliitoskomponenteista on mahdollista tunnistaa käytännössä vain vastukset, jos ne ei ole palanet poikki. Transistorien ja kondensaattorien kaanssa menee arvauspeliksi. Konkat voi arvata lähinnä koon perusteella hehtaariluokalla oikein, mutta usein konkkien arvoilla ei ole niin väliä silloin kun transistorit toimivat kytkiminä. Keltaiset konkat on isoja, valkoiset on pieniä ja yleensä käytössä vain radiotekniikan laitteissa. -> Keltaisten tilalle kytkentää tekevissä piireissä käy luultavasti lähes mikä vain 1-100 nF konkka.
Itse lähtisin haarukoimaan tuota näin:
- Ensin pestään piirilevy vaikkapa jäänestolla ja pienellä pensselillä, sekä talouspaperilla.
- Sitten mitataan yleismittarilla transistorit (ne kolmijalkaiset mustat mötikät, tosin ne voi olla diodejakin), niistä pitäisi erottua onko npn vai pnp, jos erottuu niin osa on ehjä.
- Vastukset kannattaa käydä läpi ja katsoa että mittari näyttää jotain, mieluusti sitä mitä on osan arvokin, mutta kytkentä vaikuttaa arvoon pienentävästi.
- Kun kyseesä on vettä saanut kytkentä juotokset kannattaa käydä läpi pienellä juottimella ja ohuella tinalla.
- Seurava testi pitäisi tehdä käyttötilanteessa, eli sähköt kytkettynä ja alkaa mittailemaan mitä näkyy diodeissa ja transistoreissa. Silloin pitää jo vähän tietää mikä on transistorin toimintaperiaate.
Kytkentäkaavio olisi ihan ehdoton pintaliitoskytkentöjen kanssa.
Itse lähtisin haarukoimaan tuota näin:
- Ensin pestään piirilevy vaikkapa jäänestolla ja pienellä pensselillä, sekä talouspaperilla.
- Sitten mitataan yleismittarilla transistorit (ne kolmijalkaiset mustat mötikät, tosin ne voi olla diodejakin), niistä pitäisi erottua onko npn vai pnp, jos erottuu niin osa on ehjä.
- Vastukset kannattaa käydä läpi ja katsoa että mittari näyttää jotain, mieluusti sitä mitä on osan arvokin, mutta kytkentä vaikuttaa arvoon pienentävästi.
- Kun kyseesä on vettä saanut kytkentä juotokset kannattaa käydä läpi pienellä juottimella ja ohuella tinalla.
- Seurava testi pitäisi tehdä käyttötilanteessa, eli sähköt kytkettynä ja alkaa mittailemaan mitä näkyy diodeissa ja transistoreissa. Silloin pitää jo vähän tietää mikä on transistorin toimintaperiaate.
Kytkentäkaavio olisi ihan ehdoton pintaliitoskytkentöjen kanssa.
Jonkinmoinen käsitys noista hippusista on, mutta tuommoiseen jännitteiden seurailuun ja etsintään pitkin piirilevyä ei oikein ole aikaa eikä kalustoa, osaamisenkin kanssa mennään melkolailla ylärajoilla tai niiden yläpuolella.
Mutta tuota...
Eikös Jovihava touhua jotain tuommoisten erot.....elektroniikkahippuloiden kanssa ihan työkseen? Tästähän tehdään selvästi fifti-siksti diili, Jovi korjaa minun webaston ällin ja minä sepin Casa De Jovihavan it-infrastruktuurin iskuun siinä odotellessa, eikös juu
Mutta tuota...
Eikös Jovihava touhua jotain tuommoisten erot.....elektroniikkahippuloiden kanssa ihan työkseen? Tästähän tehdään selvästi fifti-siksti diili, Jovi korjaa minun webaston ällin ja minä sepin Casa De Jovihavan it-infrastruktuurin iskuun siinä odotellessa, eikös juu
Any solution that doesn't involve duct tape is not properly thought out. Additional beer consumption may be required.
kolme yleisintä vikakohtaa
1=mittaa palopesän lämpötilaa rikkiollessaan ilmoittaa palopesän lämpötilaksi 125 astetta ja vepahan ei tällöin syty
muistelisin että pitäis olla n. 0,33 ohmia huoneen lämmössä oikea arvo korostan vielä että muistelin
2=hoitaa hehkutuksen ja liekin valvonnan
3=vikaantuvat konkat kuvassa nuo kyllä näyttävät vielä hyvinkin toimivilta
Normikolveja löytyy kotosalta parikin kappaletta, joten jos puhdistus ja reflow riittää niin siihen löytyy kyllä lääkkeet.
Noista xr:n kommenteista vielä senverran että tuo ällilastu on todettu toimimattomaksi ihan starin kanssa. Vesipumpun vaihdon jälkeen kaima yritti *lla saada tuohon eloa, mutta homma loppui siihen kun weban aivo ei suostunut kommunikoimaan takaisin päin. Tämä ei toki sano etteikö lämpömittarissakin voisi olla hämminkiä, mutta ensin tuo aivo pitäisi saada ylipäätään käyntiin.
Noista xr:n kommenteista vielä senverran että tuo ällilastu on todettu toimimattomaksi ihan starin kanssa. Vesipumpun vaihdon jälkeen kaima yritti *lla saada tuohon eloa, mutta homma loppui siihen kun weban aivo ei suostunut kommunikoimaan takaisin päin. Tämä ei toki sano etteikö lämpömittarissakin voisi olla hämminkiä, mutta ensin tuo aivo pitäisi saada ylipäätään käyntiin.
Any solution that doesn't involve duct tape is not properly thought out. Additional beer consumption may be required.
Nonni, nyt on pulttien tumpit irti Ne kaipasivat vähän lämpöä ja halauksia, eli tumppi kiinni ruuvipenkin halaukseen ja pillillä varovasti pulttiin lämpöä että liimat sai vähän notkeutta jonka jälkeen kaikki kolme lähtivät ihan nätisti pyörittämällä pois. Pitää vielä putsailla tapilla kierteet ennenkuin liimaa uudet ruuvit kiinni. Ennen pillin kanssa leikkejä pistin toki koko kapineen palasiksi ja irrottelin tiivisteet ja muun tulenaran, ja lämpöä nimenomaan ruuvinpätkään eikä alumiinirunkoon ja lämmittelyä muutenkin melko maltilla.
Ällikortillekin oli ilmaantunut yyveellä korjaustarjous johon tullee tartuttua, eli pahasti näyttää siltä että tuo kattila puhisee lämmintä jo seuraavien lumien aikana.
Nyt kun tuo on paloina niin tuon kapineen voisi tiskata, onko ehdotuksia mitä tuonne palopesään ruutaisi pikeä irrottamaan? Moottorinpesuainetta, bärkliiniä, fairia vai jotain muuta? Entäs se itse poltin, millä sitä tohtisi puhdistella? Entäs saako tuohon jostain edullisesti tiivistesettiä? Ja miksi taivas on sininen? Entä miksi vesi on märkää? Mitä muita kysymyksiä vielä voi tullakaan vastaan, jatkoa seuraa huomisen jaksossa!
Ällikortillekin oli ilmaantunut yyveellä korjaustarjous johon tullee tartuttua, eli pahasti näyttää siltä että tuo kattila puhisee lämmintä jo seuraavien lumien aikana.
Nyt kun tuo on paloina niin tuon kapineen voisi tiskata, onko ehdotuksia mitä tuonne palopesään ruutaisi pikeä irrottamaan? Moottorinpesuainetta, bärkliiniä, fairia vai jotain muuta? Entäs se itse poltin, millä sitä tohtisi puhdistella? Entäs saako tuohon jostain edullisesti tiivistesettiä? Ja miksi taivas on sininen? Entä miksi vesi on märkää? Mitä muita kysymyksiä vielä voi tullakaan vastaan, jatkoa seuraa huomisen jaksossa!
Any solution that doesn't involve duct tape is not properly thought out. Additional beer consumption may be required.
Tämäkin rojekti etenee. Yyveelaatikkoon oli napsahtanut viesti että korjattu älli on jossain itellan potkittavana tulossa takaisinpäin ja paikallinen varaosaputka ilmoitti että tiivistesarjaakin löytyy.
Tiskaamiseen en ole vielä ehtinyt ajatusta uhraamaan, pitänee ottaa ihan perus moottorinpesuainetta ja hinkkailla enimmät moskat pois. Semmoinen kävi mielessä, että olisiko mitään ideaa lakata tuo älykortti ennenkuin ruuvaa takaisin sillä ajatuksella että se ei hapettuisi ihan samantien uusiksi? Olisiko raadilla suositella jotain lakkaakin?
Tiskaamiseen en ole vielä ehtinyt ajatusta uhraamaan, pitänee ottaa ihan perus moottorinpesuainetta ja hinkkailla enimmät moskat pois. Semmoinen kävi mielessä, että olisiko mitään ideaa lakata tuo älykortti ennenkuin ruuvaa takaisin sillä ajatuksella että se ei hapettuisi ihan samantien uusiksi? Olisiko raadilla suositella jotain lakkaakin?
Any solution that doesn't involve duct tape is not properly thought out. Additional beer consumption may be required.
Kuusenalushuoltoon ei tainnut lakka kuulua hintaan Mutta paikallisesta elektroniikkaputkasta löytyy jotain tuohon käyttöön suunniteltua tököttiä spraypullossa, joten eiköhän sillä mennä.jolle kirjoitti:Usein kun piirikortti on huollossa niin se lakataan samalla.
Any solution that doesn't involve duct tape is not properly thought out. Additional beer consumption may be required.
Melko ryminää ja kolinaa saattaisi osat pitää tuommoisessa pesurissa. Olen tosin miettinyt että (jos olisi sitä tilaa enemmän kuin tässä kerroskuutiossa) niin yleismallin osa/haalari/työkalupesukoneen väsääminen voisi olla ihan mielenkiintoinen haaste.
Mitä taas tuohon webastoon tulee niin taitaa mennä ämpäri ja tiskiharja -linjalle Ensin moottorinpesuaineella pahimmat ja sen jälkeen pitää varmaan hinkkailla liuotinpesulla tiukemmassa olevat möhnät.
Any solution that doesn't involve duct tape is not properly thought out. Additional beer consumption may be required.
-
- Viestit: 125
- Liittynyt: 18.2.2007 21:03
Jos sillä MrMuscle uuninpuhdistusaineella tulee nokiset turbot kuntoon niin miksei webastot?take kirjoitti: mitä tuonne palopesään ruutaisi pikeä irrottamaan? Moottorinpesuainetta, bärkliiniä, fairia vai jotain muuta? Entäs se itse poltin, millä sitä tohtisi puhdistella?
Sivuraiteille: ehkä sitä musclea voisi laittaa likaisiin imusarjoihin mutta jotenkin se pitäisi tehdä niin ettei kaikki noet lähde kerralla liikenteeseen muuten voi venttiilit ottaa nokkiinsa...
Aika tukkosia egr sarjoja tullut nähtyä jos kaikki noet lähtee liikenteeseen kerralla niin voi tulla ongelmia...
Avot, näistä lähdettiin:
Aseistuksena tämmöistä ja jotain suihkepullossa ollutta CRC:n värkkiä, siitä jäi kuva nappaamatta.
Pesuvati, tiskiharja ja karhunkieli kouraan ja hetki hierontaa:
Ei tuo nyt ihan uudenveroinen ole, mutta kelvatkoot. Tiivistepintoja tuli pesun jälkeen pyhkäistyä vähän hiekkapaperilla. Ajatus oli ruuvailla koko komeus nippuun, mutta sittenpä huomasin kivan pikku yllärin edellisen rapaajan jäljiltä:
Oli mokoma katkaissut ruuvin ja jättänyt sinne. Yritin tuota lämmitellä ja pyöritellä irti sekä lukkopihdeillä että sahaamalla hahlon (kuvassa) mutta millin nitkahduksen jälkeen ruuvi antoi myöten ja siihen jäi. Pitää tuo siis vielä entrata jollain vastakierretapilla tms kuntoon ennnekuin lyö läjään. Josko tuo kattila kuitenkin olisi jo viikonpäästä takaisin omalla paikallaan.
Sivujuonteena tuli taas todettua että miljoonapakista oikeanlaisen osan löytyminen on enemmän poikkeus kuin sääntö. Ne ohjainkortin kuorien ruuvit kun irrottaessa katkesi niin ajatus oli tietty käydä miljoonalaatiko(i)sta kollaamassa 4kpl uusia. Sopii arvata löytyikö, saati että neljää samanlaista. Hakusalla oli koko M4*60, M4*50 ruuveja löytyi kourallinen, mutta ei tietty yhtään sarjaa jossa olisi ollut neljä samanlaista, saati edes samanlaisilla kannoilla. Eikä tuo 50mm ruuvi edes yltänyt kuin vähän huulille, senverran nyt kuitenkin että sai ehjätyn ja suojalakatun kortin omalle paikalleen suojaan kuljetuksen ajaksi.
Aseistuksena tämmöistä ja jotain suihkepullossa ollutta CRC:n värkkiä, siitä jäi kuva nappaamatta.
Pesuvati, tiskiharja ja karhunkieli kouraan ja hetki hierontaa:
Ei tuo nyt ihan uudenveroinen ole, mutta kelvatkoot. Tiivistepintoja tuli pesun jälkeen pyhkäistyä vähän hiekkapaperilla. Ajatus oli ruuvailla koko komeus nippuun, mutta sittenpä huomasin kivan pikku yllärin edellisen rapaajan jäljiltä:
Oli mokoma katkaissut ruuvin ja jättänyt sinne. Yritin tuota lämmitellä ja pyöritellä irti sekä lukkopihdeillä että sahaamalla hahlon (kuvassa) mutta millin nitkahduksen jälkeen ruuvi antoi myöten ja siihen jäi. Pitää tuo siis vielä entrata jollain vastakierretapilla tms kuntoon ennnekuin lyö läjään. Josko tuo kattila kuitenkin olisi jo viikonpäästä takaisin omalla paikallaan.
Sivujuonteena tuli taas todettua että miljoonapakista oikeanlaisen osan löytyminen on enemmän poikkeus kuin sääntö. Ne ohjainkortin kuorien ruuvit kun irrottaessa katkesi niin ajatus oli tietty käydä miljoonalaatiko(i)sta kollaamassa 4kpl uusia. Sopii arvata löytyikö, saati että neljää samanlaista. Hakusalla oli koko M4*60, M4*50 ruuveja löytyi kourallinen, mutta ei tietty yhtään sarjaa jossa olisi ollut neljä samanlaista, saati edes samanlaisilla kannoilla. Eikä tuo 50mm ruuvi edes yltänyt kuin vähän huulille, senverran nyt kuitenkin että sai ehjätyn ja suojalakatun kortin omalle paikalleen suojaan kuljetuksen ajaksi.
Any solution that doesn't involve duct tape is not properly thought out. Additional beer consumption may be required.
Taas nousee savu puskurin juuresta. Katkennutta ruuvia yritettiin houkutella irti, mutta huonolla menestyksellä. Loppupelissä todettiin että jos se kerran on ollut jo poikki x vuotta niin menee se edelleen, joten tiivistesarjasta yksi uusi soppeli tiiviste paikoilleen, loput piti laittaa vanhoilla ja kattila nippuun. Sen jälkeen nosturille ja kamina paikoilleen ja jännityksellä liekkinappia kojelaudasta, henkiinhän tuo heräsi.
Jotenkin laiskan makuinen tuo poltto vielä kuitenkin oli, liekö ulkoilman plussa-asteet syypäänä. Seuraillaan tilannetta, toistaiseksi näyttää kutenkin ihan lupaavalta.
Jotenkin laiskan makuinen tuo poltto vielä kuitenkin oli, liekö ulkoilman plussa-asteet syypäänä. Seuraillaan tilannetta, toistaiseksi näyttää kutenkin ihan lupaavalta.
Any solution that doesn't involve duct tape is not properly thought out. Additional beer consumption may be required.