Vastus pitäisi olla luokkaa 60-100 ohmia.
Osa taitaa tuostakin löytyä imusarjan alta eli vasemmalta puolelta moottoria ?
Startti irti ja vaihtamaan, ei ole piharemonttina tehtävissä.
Olisi lohkolämppärin asennus edessä W211 270 CDI. Elementti ja muut tykötarpeet on jo hommattu. Pari kysymystä olisi kuitenkin mielessä:
- Tuleeko tässäkin moottorissa elementti imusarjan puolelle?
- Pitääkö asentaa alakautta startti irrottaen vai onnistuuko yläkautta?
- Saako sitä tulppaa irti muuten kuin sillä spesiaalihylsyllä?
- Jäähdytysjärjestelmä ilmeisesti ilmaantuu itsekseen?
No niin tuli pyhänä hommaa yritettyä tavoitteena asentaa vastus imusarjan alle alakautta. Homma tyssäsi startin irrotukseen.
Sain kyllä startin irti, mutta en saanut sitä kokonaan pois tieltä. Moottorin toiselta puolelta tulevassa paksussa kaapelissa ei ollut tarpeeksi löysää, jotta olisi nähnyt liittimen ja saanut sen irti. Enkä pelkästään käsikopelolla tohtinut yrittää kaapelia irti, kun se pitäisi vielä saada kasattuakin.
No sain sentään väsähtäneet moottorin tukikumit vaihdettua.
Olisiko hyviä vinkkejä startin irrotukseen tai edes kuvia kohteesta?
No niin lämmitin on nyt reiässä ja toimiikin vielä. Startin paksut kaapelit on tosiaan vain yhdellä 13mm mutterilla kiinni solenoidin päässä. Mutterin päällä on muovisuojus, joka vähän hämää.
Pakkastulpan irrotukseen hommasin spesiaalihylsyn, joka löytyy suoraan Defan kataloogista. Aika lujassa oli tulppa ja tuskin olisi lähtenyt ilman tuota hylsyä.
Tulpan juuressa oleva o-rengas oli kovettunut koppuraksi ja lähti irti puukolla pieninä palasina.
Jos vielä asentelisi sen defan akkulaturin. Ilmeisesti vänkärin lattiamaton alla on itse päävirtakaapeli, jos sen sinne kytkee ellei ole parempia paikkoja.