S124 E320TE -93 Wankkuri. Huolto- ja korjauskirjanpito.
Monen asian voi mitata rahassa mutta taitavaa velipoikaa ei
1400,- olis maksanu johtosarja. Nyt säästyi roima summa vaikka ekstraa tekijälle suorittaakin(tai sitten jos hän tuon ostaa itelleen)
Tarvii Lotota jos sais voittaessa hankittua autokorjaamon johon olis jo tekijäkin valmiina
Paikka ja nimikin olisi jo katottuna Parhaalla liikepaikalla tulevaisuutta silmällä pitäen. Samassa pihassa olis kotikin asentajalle.
1400,- olis maksanu johtosarja. Nyt säästyi roima summa vaikka ekstraa tekijälle suorittaakin(tai sitten jos hän tuon ostaa itelleen)
Tarvii Lotota jos sais voittaessa hankittua autokorjaamon johon olis jo tekijäkin valmiina
Paikka ja nimikin olisi jo katottuna Parhaalla liikepaikalla tulevaisuutta silmällä pitäen. Samassa pihassa olis kotikin asentajalle.
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Ja tuolta löytyy sitten konehuoneen muita liittimiä jos ja kun tulee ajankohtaiseksi uusia se koneen päällä kulkeva nippu.
http://www.autotune.fi/kategoria/19/ant ... dulit-muut
Nuo jr. power timer liittimet on sopivia mersuun.
Ja samansarjan jr. power timer liitinnastat käy vanhoihin liitinrunkoihin.
http://www.autotune.fi/kategoria/19/ant ... dulit-muut
Nuo jr. power timer liittimet on sopivia mersuun.
Ja samansarjan jr. power timer liitinnastat käy vanhoihin liitinrunkoihin.
Wankkuri toimii nyt hienosti ja kulutus on laskenut musertavasti alle kympin. catti kertoi taas päässeen sillä 8,5 litran kulutuksella. Melko pientä sanoisin...
peräkärryn vedossa tuo on omiaan. Alavääntävä moottori takaa hyvän ajonautinnon 90n vakkarinopeudessa. Ei tarvii vaihtaa kuin pysähtyessä ja liikkeelle lähtiessä.
peräkärryn vedossa tuo on omiaan. Alavääntävä moottori takaa hyvän ajonautinnon 90n vakkarinopeudessa. Ei tarvii vaihtaa kuin pysähtyessä ja liikkeelle lähtiessä.
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Nyt Mersu myynnissä.
Kolmen Mersun pitäminen on aikeissa laskea kahteen. Joten laitoin wankkurin myyntiin.
Myynnissä Nettiautossa.
Myynnissä Nettiautossa.
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Wankkuri on nyt palvellu melko hyvin ilman vikatilaa.
Mukava talvileikkeihin.
Wäyryyn kun saadaan leima, joutaa tämä meillä kauiten palvellu Mersu luovuttaa seuraavalle käyttäjälle. Kaupat on sovittu alustavasti. Pakoputkessa pieni vuoto ennen takavaimenninta, uusi radioantenni odottaa asennusta. Vikakoodit luen mitä muistiin on jääny vikatilasta. Vaikka enää ei ole ilmaantunutkaan. Viimeisin kerta oli poikkeuksellinen. Meni vikatilaan taas kääntymisen jälkeen. Mutta poistu samantein. Sen jälkeen ei ole vikatilaan menny.
Katsotaan miten asia etenee, toteutuuko kauppa.
Mukava talvileikkeihin.
Wäyryyn kun saadaan leima, joutaa tämä meillä kauiten palvellu Mersu luovuttaa seuraavalle käyttäjälle. Kaupat on sovittu alustavasti. Pakoputkessa pieni vuoto ennen takavaimenninta, uusi radioantenni odottaa asennusta. Vikakoodit luen mitä muistiin on jääny vikatilasta. Vaikka enää ei ole ilmaantunutkaan. Viimeisin kerta oli poikkeuksellinen. Meni vikatilaan taas kääntymisen jälkeen. Mutta poistu samantein. Sen jälkeen ei ole vikatilaan menny.
Katsotaan miten asia etenee, toteutuuko kauppa.
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Wankkuri on jälleen ajossa tulevalla omistajallaan. Syvällinen suhde Tähdelliseen tarvii perehdyttämisen
Mutta sitten taas arkisiin tilanteihin. Eilen kun oltiin Däyryä viemässä Rassaustallille, Wankkuriin tuli vika samassa paikassa missä meidän Tähdelliset "romahtaa" useimmin. Sillä seurauksella että Veskolalta haettiin hinausköysi jolla vedin Däyryllä Wankkurin kotio.
Syy matkan katkeamiseen oli pakeliittiputken räjähtäminen lämppärin sisäänsyöttölinjassa jarrutehostimen vierestä. Siinä missä siitä haarautuu lasinpesunestesäiliön lämmitysputki.
Paikallinen putkiliike teki siitä rikkoutuneesta putkesta mallina käyttäen metallisen korvikkeen. Joka onkin parempi kuin alkuperänen putki.
Nesteet sisään ja matkaan... Taas toimii sen puolesta.
Sitten se käyntivikatila joka konetta on vaivannu, kohdistuu kaasuläppäanturiin. Sain sen testatessa nesteputken pitävyyttä, vikatilaan kaasuttaessa käsin konehuoneesta vivusta johon kaasuvaijeri tulee.
Tämä erittäin kiusallinen vika taitaa tulla kuntoon kun se kaasuläppäanturi tai koko kotelo vaihdetaan. Tai mitä siihen nyt kuuluukin. Kun en ole niitä perehtyny purkamalla..
Taitaa tarvita vaivata broidia vielä tuon kohteen kanssa.
Mutta sitten taas arkisiin tilanteihin. Eilen kun oltiin Däyryä viemässä Rassaustallille, Wankkuriin tuli vika samassa paikassa missä meidän Tähdelliset "romahtaa" useimmin. Sillä seurauksella että Veskolalta haettiin hinausköysi jolla vedin Däyryllä Wankkurin kotio.
Syy matkan katkeamiseen oli pakeliittiputken räjähtäminen lämppärin sisäänsyöttölinjassa jarrutehostimen vierestä. Siinä missä siitä haarautuu lasinpesunestesäiliön lämmitysputki.
Paikallinen putkiliike teki siitä rikkoutuneesta putkesta mallina käyttäen metallisen korvikkeen. Joka onkin parempi kuin alkuperänen putki.
Nesteet sisään ja matkaan... Taas toimii sen puolesta.
Sitten se käyntivikatila joka konetta on vaivannu, kohdistuu kaasuläppäanturiin. Sain sen testatessa nesteputken pitävyyttä, vikatilaan kaasuttaessa käsin konehuoneesta vivusta johon kaasuvaijeri tulee.
Tämä erittäin kiusallinen vika taitaa tulla kuntoon kun se kaasuläppäanturi tai koko kotelo vaihdetaan. Tai mitä siihen nyt kuuluukin. Kun en ole niitä perehtyny purkamalla..
Taitaa tarvita vaivata broidia vielä tuon kohteen kanssa.
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Sillä se voittaa aina määrällään.
HEP!Kimmo Koo kirjoitti:
Sitten se käyntivikatila joka konetta on vaivannu, kohdistuu kaasuläppäanturiin. Sain sen testatessa nesteputken pitävyyttä, vikatilaan kaasuttaessa käsin konehuoneesta vivusta johon kaasuvaijeri tulee.
Tämä erittäin kiusallinen vika taitaa tulla kuntoon kun se kaasuläppäanturi tai koko kotelo vaihdetaan. Tai mitä siihen nyt kuuluukin. Kun en ole niitä perehtyny purkamalla..
Taitaa tarvita vaivata broidia vielä tuon kohteen kanssa.
Siellä on varmasti samanlainen pieni mikrokytkin kaasupolkimen varressa kuin vastaavalla ruiskutekniikalla olevassa 600:ssa
Ei kestä kaasutella konehuoneesta... Välitön vikatila.
=kaasuvaijerissa on säätö molemmissa päissä jolla säädetään kaasuvivusto palautumaan oikein ja kaasupolkimessa pitää olla pieni "tyhjäalue" alussa jolloin kaasupolkimessa oleva kytkin toimii oikein.
Ja jos itse poljin jostain syystä ei palaudu täysin "nollakohtaan" niin mikrokytkin ei avaudu vaikka kaasuläppä menee tyhjäkäyntiasentoon... vikatila. (vaijeri liian tiukalla, itse kaasupoljin jumii kuivuuttaan tms)
Kuva 600sen muovisesta kaasupolkimen varresta.
Kiitoksia tästä. Olen poistanu siitä sen tyhjän. Kun se toiminta on silloin epätarkkaa. Mutta kokeilen tyhjän palauttamista siihen huomenna. Ilmoittelen mitä se vaikutti.Mika.T kirjoitti:HEP!Kimmo Koo kirjoitti:
Sitten se käyntivikatila joka konetta on vaivannu, kohdistuu kaasuläppäanturiin. Sain sen testatessa nesteputken pitävyyttä, vikatilaan kaasuttaessa käsin konehuoneesta vivusta johon kaasuvaijeri tulee.
Tämä erittäin kiusallinen vika taitaa tulla kuntoon kun se kaasuläppäanturi tai koko kotelo vaihdetaan. Tai mitä siihen nyt kuuluukin. Kun en ole niitä perehtyny purkamalla..
Taitaa tarvita vaivata broidia vielä tuon kohteen kanssa.
Siellä on varmasti samanlainen pieni mikrokytkin kaasupolkimen varressa kuin vastaavalla ruiskutekniikalla olevassa 600:ssa
Ei kestä kaasutella konehuoneesta... Välitön vikatila.
=kaasuvaijerissa on säätö molemmissa päissä jolla säädetään kaasuvivusto palautumaan oikein ja kaasupolkimessa pitää olla pieni "tyhjäalue" alussa jolloin kaasupolkimessa oleva kytkin toimii oikein.
Ja jos itse poljin jostain syystä ei palaudu täysin "nollakohtaan" niin mikrokytkin ei avaudu vaikka kaasuläppä menee tyhjäkäyntiasentoon... vikatila. (vaijeri liian tiukalla, itse kaasupoljin jumii kuivuuttaan tms)
Kuva 600sen muovisesta kaasupolkimen varresta.
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Joo siinä kuuluu olla se ~sentti tyhjää jotta tuo polkimen kytkin toimii ja ruiskunohjaus saa oikeaa tietoa siitä että koska moottorin pitää käydä tyhjäkäyntiä.
Eli kaasua hitaasti löysätessä ensin kaasuläpän pitää sulkeutua ja kaasuvivun pitää palautua täysin nollakohtaansa ja sen jälkeen kaasupolkimen "löysät" vapautuu.
Eli kaasua hitaasti löysätessä ensin kaasuläpän pitää sulkeutua ja kaasuvivun pitää palautua täysin nollakohtaansa ja sen jälkeen kaasupolkimen "löysät" vapautuu.