Kokonaispainoltaan 12t tai alle kuorma-auto
-
- Luupiä
Mun käyttöön tuollainen 3-4 tonnin kantavuus riittää. Ei mun autot (edes G) paina niin paljoa.jpeltoma kirjoitti:Sitä mää vaan tässä ihmettelen, että jos 12tn autoon kiskastaan pilkki ja vaihtolavalaittet niskaan...ja vielä vedetään lavakin sinne laitteille, niin mitä jää massaa laillisesti kuskattavaksi...mun mielestä ei mitään Mutta ei tässä varmaan sitä kyseltykään että mitä laillisesti saa kuskata, kun kuskaa vaan...
Kantavuutta saisi lisääkin jos hiabin laittaisi lavaan kiinni
-
- Luupiä
Ei taida kantavuus lisääntyä siten...kokonaispaino, kokonaispaino.jolle kirjoitti:Mun käyttöön tuollainen 3-4 tonnin kantavuus riittää. Ei mun autot (edes G) paina niin paljoa.jpeltoma kirjoitti:Sitä mää vaan tässä ihmettelen, että jos 12tn autoon kiskastaan pilkki ja vaihtolavalaittet niskaan...ja vielä vedetään lavakin sinne laitteille, niin mitä jää massaa laillisesti kuskattavaksi...mun mielestä ei mitään Mutta ei tässä varmaan sitä kyseltykään että mitä laillisesti saa kuskata, kun kuskaa vaan...
Kantavuutta saisi lisääkin jos hiabin laittaisi lavaan kiinni
-
- Luupiä
Kannattaa perehtyä kuljetuslupiin ehkä vielä pikkaisenJiitek kirjoitti:Niin, yleisesti vain meinasin jotta kyllä joka kylällä on jonkin verran menekkiä tuollaiselle vuokrattavissa olevalle pikkukuorkille. Bisnestä tuosta saa mutta saapahan edes vähän kuluja pois ja ajelee omat ajot kans.todellauupunut kirjoitti:
Eikös ole vuokrattavaksi ?
.
Melko kallista jos ei ole lupia....
Jaa, vedetääs takas...selvitellään asiaa, tuohan taitaa olla muuten ehkä sallittuakin
.
- laineracing
- Rasvanäppi
kai se on sallittua ajaa omia ajoja kaverilta lainatulla autolla? _ei_vuokratulla_autollatodellauupunut kirjoitti:Kannattaa perehtyä kuljetuslupiin ehkä vielä pikkaisenJiitek kirjoitti:Niin, yleisesti vain meinasin jotta kyllä joka kylällä on jonkin verran menekkiä tuollaiselle vuokrattavissa olevalle pikkukuorkille. Bisnestä tuosta saa mutta saapahan edes vähän kuluja pois ja ajelee omat ajot kans.todellauupunut kirjoitti:
.
Jaa, vedetääs takas...selvitellään asiaa, tuohan taitaa olla muuten ehkä sallittuakin
.
-
- Luupiä
Koitin jo soittaa kaverille jolla kuljetusliike. Noihin on tullu niin helvetisti kaikkia rajoituksia jne että jos ei ole sitä ja tätä "lisenssiä" ei meinaa saada edes kyydissä istua, edes entisaikojen ammattikuskit.laineracing kirjoitti:kai se on sallittua ajaa omia ajoja kaverilta lainatulla autolla? _ei_vuokratulla_autollatodellauupunut kirjoitti:Kannattaa perehtyä kuljetuslupiin ehkä vielä pikkaisenJiitek kirjoitti: Niin, yleisesti vain meinasin jotta kyllä joka kylällä on jonkin verran menekkiä tuollaiselle vuokrattavissa olevalle pikkukuorkille. Bisnestä tuosta saa mutta saapahan edes vähän kuluja pois ja ajelee omat ajot kans.
.
Esim. Mulla tota hiabbia ei saa käyttää kukaan muu kuin minä omiin harrastejuttuihin kun sitä ei ole kymppivuotistarkastettu....
.
Joo, ei millään viittis enää kun tuli noita asioita muuan vuosi Jyväskylässä tankattua, paljoa niistä ei tosin enää muistissa ole.todellauupunut kirjoitti:Kannattaa perehtyä kuljetuslupiin ehkä vielä pikkaisenJiitek kirjoitti:Niin, yleisesti vain meinasin jotta kyllä joka kylällä on jonkin verran menekkiä tuollaiselle vuokrattavissa olevalle pikkukuorkille. Bisnestä tuosta saa mutta saapahan edes vähän kuluja pois ja ajelee omat ajot kans.todellauupunut kirjoitti:
.
.
-
- Luupiä
Joo omia, nimenomaan jos on jotain kyydissä ja sheriffit pysäyttää...ne on aina omia. Jopa naapurille kuljettaminen menee nykyisin kuljetusyrittämiseksi. Piirturikiekko tai digikortti pitää nykyisin olla käytössä yksityiskäytössäkin, ennen ei tarttenu sitäkään.jolle kirjoitti:Kyllä mun tietääkseni saan ajaa omalla autollani omia ajojani ja käyttää omaa nosturiani silloin kun haluan (siis jos sellainen olisi)
Ammattiliikenteen säännöt sitten erikseen ja ne on nykyään niin monimutkaiset ettei siitä ota kukaan selvää, ainakaan selväjärkinen
.
-
- Luupiä
Nii'i, 2011 alusta tuli voimaan laki että yksityiskäytössäkin kiekkopiirturissa pitää olla kiekko ja ajoneuvossa jossa digipiirturi on oltava digikortti....et kirjoitti:Hä ?todellauupunut kirjoitti: Piirturikiekko tai digikortti pitää nykyisin olla käytössä yksityiskäytössäkin, ennen ei tarttenu sitäkään.
En tienny minäkään....aikaisemmin.
Näihin oli joitakin poikkeuksia jne.
.
Tuossa ote yhdestä nettikeskustelusta...
Hei
Omistat 8 tonnin kokonaispainoisen kuorma-auton ja kysyit tarvitseeko sinun käyttää ajopiirturia käyttäessäsi autoa yksityiskäytössä. Nykyinen lain tulkinta on, että ajoneuvon painon ylittäessä 7.5 tonnia on ajoneuvossa AINA käytettävä ajopiiruria (koskee myös yksityisajoa).
T rikoskomisario Jukka Lankinen
-
- Luupiä
-
- Luupiä
Onko näin?....sama 6.0 kone kuitenkin kuin 1117:ssa....romu-ukko kirjoitti:1114 on ilman turboa (laiska ) 1117 on turbolla voimaa on iha eri malliin.
onko tämä kyseessä ?
http://www.nettikone.com/mercedes-benz/1114/1129994
.
Ei ole tuo yksilö mutta aika pitkälti vastaava, eri värinentodellauupunut kirjoitti:Onko näin?....sama 6.0 kone kuitenkin kuin 1117:ssa....romu-ukko kirjoitti:1114 on ilman turboa (laiska ) 1117 on turbolla voimaa on iha eri malliin.
onko tämä kyseessä ?
http://www.nettikone.com/mercedes-benz/1114/1129994
.
-
- Luupiä
-
- Luupiä
Näin minullakin käsitys....pumpun säätö?, mahtaiskohan tosta 1117:sta saada tehoa kuinka paljon lisää, samaa moottoria käsittääkseni on 240hv:nakin olemassa Ategoissa...jolle kirjoitti:Mulla on sellanen käsitys että molemmissa on ahdin, pumpun säädössä vaan ero..todellauupunut kirjoitti:Molemmissa kuitenkin ahdin ?.romu-ukko kirjoitti:1114 on 140hevosta ja 1117 on 170hevosta kone on sama om366
.
.