S124 300 TE-24 ABS+ASD ei toimi+käyntihäiriöitä+päästöt+öljy
S124 300 TE-24 ABS+ASD ei toimi+käyntihäiriöitä+päästöt+öljy
Keväällä toimi kun kello, lähti kun palmun alta -20 asteellakin ja kävi kylmänä hyvin (ei mitään näitä ongelmia!). ABS ja ASD toimi. Sitten oli tallissa 3 kk ja pelkkää ongelmaa sen jälkeen...
Lähtee kyllä käymään, mutta saa sahata kauan/yrittää pari kertaa (lämpimänä lähtee melko ok). Täristää paljon (!!) pari ekaa minuuttia. Kierrokset minusta liian alhaalla, jossain 600-700 (keväällä oli ok eikä ole säädetty). Jos antaa maltillisesti kaasua (kierrokset noin 1000) hetken aikaa, jää tyhjäkäyntikierroksetkin ylemmäs (saattaa kaasun annosta tukehtua ja melkein sammua). Jos ei anna käydä jonkun aikaa, tukehtuu liikkelle lähtiessä kaasusta ja melkein sammuu. Tekee tuon tukehtumisen kerran tai kaksi ja sitten toimii normaalisti.
ABS valo palaa tosi himmeästi (näkyy vain pimeällä) eikä ABS toimi. Ei myöskään ASD. Turvatyynyn toiminnasta ei tietoa, mutta tuskin toimii sekään.
Lisäksi katsastukseen ei päästöt tyhjäkäynnin osalta kelvannut.
CO 1,38 (sallittu 0,50)
HC 163 (sallittu 100)
Ennen päästömittaukseen menoa ajettu lämpimäksi ja vedetty urku auki motarilla...
Lisäksi öljyä häviää melkoisen paljon johonkin! Venttiilikopan tiiviste uusittu keväällä ja siitä oli vuotanut ties kuinka kauan (ostin auton siis vuoden alussa), joten konehuone on öljyinen vaikka on kyllä pesty paristi sen jälkeen. Hankala siis sanoa, että mistähän mahtaa vuotaa, kun ei ainakaan maassa ole mitään suurempia lätäköitä (pohjapanssari) eikä minun mielestä haise sille, että hirveästi sitä polttaisikaan. Öljynä 10W-40 ja öljynvaihdon jälkeen kerkisin ajaa vajaa 2000 km kun alkoi öljyvalo palaa...
Tankattu vain 98sia ja laitettu pullollinen Masinolia tankkiin, eipä auttanut. Akku pitäisi olla ok. Laturista meni keväällä jännitteensäädin, mutta laitettu uusi (laturi siis vanha ja luultavasti alkuperäinen). Tilattu uusi yj-rele (ei vielä saatu).
Ideoita?
Jos tätä sattuu lukemaan joku w201 mestari, niin tasan samaa käyntihäiriöltä myös toisessa silmäterässä. Muuten toimii kaikinpuolin, mutta kylmänä lähtee kolisten käymään ja täristää, tukehtuu myös ihan samalla lailla ja nykii jonkun verran (pahempaa kuin tuolla s124lla). Lämpimänä hyvä. Ryyppy toimii. On uudet tulpat ja johdot, vj-kansi, pyörijä, bensasuodatin, tankattu vaan 98sia. Auto on yli 400tkm ajettu ja 2.0 bensa (kaasari).
Lähtee kyllä käymään, mutta saa sahata kauan/yrittää pari kertaa (lämpimänä lähtee melko ok). Täristää paljon (!!) pari ekaa minuuttia. Kierrokset minusta liian alhaalla, jossain 600-700 (keväällä oli ok eikä ole säädetty). Jos antaa maltillisesti kaasua (kierrokset noin 1000) hetken aikaa, jää tyhjäkäyntikierroksetkin ylemmäs (saattaa kaasun annosta tukehtua ja melkein sammua). Jos ei anna käydä jonkun aikaa, tukehtuu liikkelle lähtiessä kaasusta ja melkein sammuu. Tekee tuon tukehtumisen kerran tai kaksi ja sitten toimii normaalisti.
ABS valo palaa tosi himmeästi (näkyy vain pimeällä) eikä ABS toimi. Ei myöskään ASD. Turvatyynyn toiminnasta ei tietoa, mutta tuskin toimii sekään.
Lisäksi katsastukseen ei päästöt tyhjäkäynnin osalta kelvannut.
CO 1,38 (sallittu 0,50)
HC 163 (sallittu 100)
Ennen päästömittaukseen menoa ajettu lämpimäksi ja vedetty urku auki motarilla...
Lisäksi öljyä häviää melkoisen paljon johonkin! Venttiilikopan tiiviste uusittu keväällä ja siitä oli vuotanut ties kuinka kauan (ostin auton siis vuoden alussa), joten konehuone on öljyinen vaikka on kyllä pesty paristi sen jälkeen. Hankala siis sanoa, että mistähän mahtaa vuotaa, kun ei ainakaan maassa ole mitään suurempia lätäköitä (pohjapanssari) eikä minun mielestä haise sille, että hirveästi sitä polttaisikaan. Öljynä 10W-40 ja öljynvaihdon jälkeen kerkisin ajaa vajaa 2000 km kun alkoi öljyvalo palaa...
Tankattu vain 98sia ja laitettu pullollinen Masinolia tankkiin, eipä auttanut. Akku pitäisi olla ok. Laturista meni keväällä jännitteensäädin, mutta laitettu uusi (laturi siis vanha ja luultavasti alkuperäinen). Tilattu uusi yj-rele (ei vielä saatu).
Ideoita?
Jos tätä sattuu lukemaan joku w201 mestari, niin tasan samaa käyntihäiriöltä myös toisessa silmäterässä. Muuten toimii kaikinpuolin, mutta kylmänä lähtee kolisten käymään ja täristää, tukehtuu myös ihan samalla lailla ja nykii jonkun verran (pahempaa kuin tuolla s124lla). Lämpimänä hyvä. Ryyppy toimii. On uudet tulpat ja johdot, vj-kansi, pyörijä, bensasuodatin, tankattu vaan 98sia. Auto on yli 400tkm ajettu ja 2.0 bensa (kaasari).
Ei oo sama.
Jollei vika korjaannu tolla yj-releellä, niin mitähän sitä kokeilis seuraavaksi? Jotain jännitepuolen ongelmaahan toi on, eikö? En jaksa uskoa, että ABS+ASD anturit hajonnu yhtä aikaa... Nää ongelmat tosiaan alko kun akku oli muutamaan kertaan tyhjentynyt ihan kokonaan tän 3 kk seisomisen aikana (autoa siirrelty).
Aika suolasen hintasia nää 24 venttiilisen osien hinnat! Tai ainakin tuli mulle aika shokkina, kun w201 osat halpaa kun saippua tähän verrattuna...
Jollei vika korjaannu tolla yj-releellä, niin mitähän sitä kokeilis seuraavaksi? Jotain jännitepuolen ongelmaahan toi on, eikö? En jaksa uskoa, että ABS+ASD anturit hajonnu yhtä aikaa... Nää ongelmat tosiaan alko kun akku oli muutamaan kertaan tyhjentynyt ihan kokonaan tän 3 kk seisomisen aikana (autoa siirrelty).
Aika suolasen hintasia nää 24 venttiilisen osien hinnat! Tai ainakin tuli mulle aika shokkina, kun w201 osat halpaa kun saippua tähän verrattuna...
Tänään vaihdettu yj-rele ja kovin jänään juttu mutta kaikki toimii taas! Lähtee kun palmut alta taas ja absit ja asd palasi toimintaan... Huomen aamulla näkee sit pätkiikö/tukehtuuko kylmänä vielä. Jotenkin tuntus aavistuksen myös pirityneen releen vaihdosta. Tais olla aiemmin hiukan joku ropannut tota relettä kun koko kansi puuttui...