BMW:n "maasturille" liian vaikeaa maastoa

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
shoketti
Viestit: 1
Liittynyt: 09.5.2013 10:28

BMW:n "maasturille" liian vaikeaa maastoa

Viesti Kirjoittaja shoketti »

Tässä on tullut pyöriteltyä mielessä ajatusta jos vaikka mersuun vaihtaisin. W164 olisi luontainen vaihtoehto vetoautoksi. Nykyistä bemua kun vaivaa mystinen "peruuttamisen mahdottomuus" syndrooma.

Linkin takaa keskustelua aiheesta jo joulun tiimoilta.

http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f=13&t=4848

Kommentteja odottelen kovastikkin ja kokemuksia W164:sta vetokäytössä.
Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1359
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

Ei ole kokemusta ML:n käytöstä vetoautona, mutta kai se siinä toimii siinä missä Fiat Puntokin. Mikäli, Mersuun vaihdon syynä on BMW:n mystiset ongelmat, niin kannattaa ottaa huomioon se, että mystiset vaivat eivät välttämättä merkin vaihdon myötä vähene.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Kimmo Koo
Viestit: 3518
Liittynyt: 02.12.2007 20:31
Paikkakunta: Koskella TL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo Koo »

Heh, kävin ekaa kertaa Bemmari-aiheisella foorumilla.

No ei siinä mitään mutta monialaisena kommentoijana keksin omasta päästäni vitsi mielessä skenaarion näiden "asfalttimaastureiden" surkeuksista :roll:
esimerkkinä toisaalla "veistelin" ettei X-Bemarilla pääse edes katukivetyksen yli jos kolme pyörää on tasasella ja yksi pyörä kivetyksen päällä :lol:

No ei se sitten kaikana totuudesta ollutkaan :shock: :o

Eräs Kuopiolainen yrittäjä kertoi sen mitä asfalttikeskuksien jupit ei tiedä. "ainut maasturi on Toyota Landcruicer nykypäivänä" Muilla ei voi ajaa edes sorapintaisella tiellä- hän jatkoi. Ko.mies oli hankkinut aiemman "lantikan" jälkeen X5 Bemarin ja todennut sen huonommaksi kuin henkilömallin. Sit oli hankkinut Mersulta ML mallin. Joka ei edelleenkään kelvannut vetoautoksi. Osti sitten käytettynä "lantikan" jota ei enää tarvii vaihtaa.
Terveisiä Kuopioon sataman seudulle :)
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

uskon että tehdas korjaa ongelman
ongelma on moottorin ohjaus softassa siellä on eri vaihteille omat väännön rajoittimet myös pakille, joka on jostain syystä jäänyt liian matalaksi
joku ammattitaitoinen lastuttajahan tuon korjaisi hetkessä mutta takuu voi silloin raueta
kyllä nahkahousu siihen vielä uuden softan vääntää oo huoleti
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Heh, kannattaa muuten lukea tuo bemariforumin juttu nyt, kun asiaa on puitu... Uskomatonta. :shock: :?
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
haju
Viestit: 588
Liittynyt: 20.5.2007 12:16
Paikkakunta: Oulunsalo

Viesti Kirjoittaja haju »

Njoo. Eipä tuo ole vain bmw ongelma. Tämä uusi subaru CVT sisältää ihan saman ominaisuuden :evil:
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Aikas hurjaa on ollut vääntö ja ihan oikeesti, p*seestä on tehtaan toiminta :evil:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
rotte
Viestit: 546
Liittynyt: 20.10.2010 20:57
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja rotte »

haju kirjoitti:Njoo. Eipä tuo ole vain bmw ongelma. Tämä uusi subaru CVT sisältää ihan saman ominaisuuden :evil:
Juu, hieno ominaisuus konsanaan.

Kuva

Siinäpä istui, ensin renkaat kiinni kanttariin ja pysähdyksistä varovasti kaasua painaen pakilla yli, etupää ei enää noussutkaan. Ei muuten kovin moni kaveri ole onnistunut jäämään Subarulla aurinkoisena kesäpäivänä kuivalla asfaltilla jumiin. :naama: Vaikka runttasi kerralla lusikan lattiaan, kierrokset jämähti 2800rpm lukemaan, eikä auto tuosta noussut.

Edit: "hauskinta" tuossa hommassa on se, että noin 25m päähän tuosta paikasta, samana iltana hajosi oma Suparu ja taas tilattiin lavettia paikalle... :lol:
Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1359
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

Mitenkäs onko näitä ongelmia manuaalivaihteiston kanssa?
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Avatar
JP74
Viestit: 721
Liittynyt: 08.11.2005 7:16
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Volkkarin dsg:n kanssa saattaa tulla vähän samoja ongelmia erikoistilanteissa. Tuttavan TDI Passat Dsg:llä jää paikoilleen hyppimään, kun yrittää lähteä raskaan kärryn kanssa ylämäkeen peruuttamaan.
Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1359
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

Siis liittyykö tämä ongelma nyt jotenkin siihen, että moottorinohjaus rajoittaa tehoa ja vääntöä suojellakseen vaihteistoa, vai mistä tässä ongelmassa on kysymys?
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Avatar
haju
Viestit: 588
Liittynyt: 20.5.2007 12:16
Paikkakunta: Oulunsalo

Viesti Kirjoittaja haju »

Harvoin kait tuollaiseen tilanteeseen luulisi joutuvan mutta itse olen jo muutamaan otteeseen joutunut tuolla metsässä tilanteeseen, jossa eturenkaat tipahti kiven/kannon taakse ja oli pakko peruutella. Korkeahko heinikko peitti näkyvyyden ja edessä oli oja. Onneksi pystyi hieman heijaamaan, että sai sen alkuvauhdin ja pääsi peruuttamaan kiven yli. Sen sijaan jyrkkään ylämäkeen peruuttaminen sujuu ongelmitta, oli sitten hiekkainen tai kovapohjainen. Kärryn kanssa asiat selviää talven mittaan jahka kelkkakausi alkaa.
pt
Viestit: 792
Liittynyt: 25.10.2005 15:23
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

Väsynyt Mies kirjoitti:Mitenkäs onko näitä ongelmia manuaalivaihteiston kanssa?
Puhutaanko bemarista vai subarusta?

Subarussa ei pitäisi ainakaan olla ja tuo nelivetohan on erilainenkin siinä, siis manuaalissa.

Eikä sillä, jos tuo voimalinja on kiinteä (kytkin kiinni) niin sammuu tai sitten menee, muttei sitä oikein mikään rajoittamaan pääse.


Pitää joskus tehdä tutkivaa journalismia, mutta jotkut vajaavetoiset automaattivaihteiset autot taitaa samallalailla jäädä jumiin, eli pysähdyksiin korkeata katukiveä vasten ja yrittää pakittaa.(?) Noloahan se on nelivedolla jäädä "jumiin" mutta tuossa nyt ei kuitenkaan ole se pito se juttu.
W124 500E
W903 316cdi
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

haju kirjoitti:Harvoin kait tuollaiseen tilanteeseen luulisi joutuvan.
Eiköhän ne ala sinnekin suunnittelemaan rotvalleja parkkiiin ajamisen esteeksi nyt kun vanhan Oulun insinöörit pääsee suunnittelemaan :lol:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Väsynyt Mies kirjoitti:Mitenkäs onko näitä ongelmia manuaalivaihteiston kanssa?
Ei ole, jossei kytkin oo sitte ihan finaalissa. :lol:

Tuokin koskee bemarin osalta vain osaa F25 sarjan X3 20dA:ta, kaikissa noissa automaateissa tuota ongelmaa ei ole. Ilmeisesti alkupään mallit on ongelmattomia ainakin...

Huh, kyl ihme vikoja saatu autoon aikaseksi suunnitelluvaiheessa. :lol:
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
jadke
Viestit: 499
Liittynyt: 03.2.2007 19:57
Paikkakunta: jalasjärvi

Viesti Kirjoittaja jadke »

eihän tuo mikää vika oo se on ominaisuus :lol:
Avatar
T3Syncro
Viestit: 26
Liittynyt: 30.8.2013 9:56
Paikkakunta: Tölkkifoorumi.fi

Viesti Kirjoittaja T3Syncro »

Kimmo Koo kirjoitti:Eräs Kuopiolainen yrittäjä kertoi sen mitä asfalttikeskuksien jupit ei tiedä. "ainut maasturi on Toyota Landcruicer nykypäivänä" Muilla ei voi ajaa edes sorapintaisella tiellä- hän jatkoi. Ko.mies oli hankkinut aiemman "lantikan" jälkeen X5 Bemarin ja todennut sen huonommaksi kuin henkilömallin. Sit oli hankkinut Mersulta ML mallin. Joka ei edelleenkään kelvannut vetoautoksi. Osti sitten käytettynä "lantikan" jota ei enää tarvii vaihtaa.
Terveisiä Kuopioon sataman seudulle :)
Toyotista en mitään tiedä, mutta "Lantikka" on Land Rover, sillä ei ole Toyotan kanssa mitään tekemistä!
Avatar
rotte
Viestit: 546
Liittynyt: 20.10.2010 20:57
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja rotte »

Väsynyt Mies kirjoitti:Mitenkäs onko näitä ongelmia manuaalivaihteiston kanssa?
Enpä itse ole tuolla omalla manuaalivaihteisella Subaru Outbackilla jäänyt jumiin voimansiirron takia, kun on oltu kiinni, ollaan kyllä kivasti killuttu pohjan varassa renkaat iloisesti ilmassa. :lol: Manuaalivaihteisessa kun se suurin rajoitin on käytännössä kuljettaja. Oma nousi tuosta samasta paikasta ihan leikiten pintakaasulla.
mustang 66
Viestit: 311
Liittynyt: 05.11.2011 12:09
Paikkakunta: kerava(nivalasta)

Viesti Kirjoittaja mustang 66 »

Kyllähän tuota tojotan landcruiseria on kans sanottu lantikaksi niin kauan ku muistan.
mercedes benz 203 200 cdi farmari -05
ford mustang ht 351 cleaveland -66
ford taunus coupe -76 (ikuisuusprojekti)
suzuki intruder 1400 -92

ex:124 300 tdt
ex:124 200 d
ex:201 200 d
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

mustang 66 kirjoitti:Kyllähän tuota tojotan landcruiseria on kans sanottu lantikaksi niin kauan ku muistan.
Niinhän sitä on sanottu vaikka ittekkin pidän lantikkana Land Roveria.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Ääni Land Roverille :ope:

Land Cruiserista ei ollut vielä tietoakaan, kun Lantikalla oli jo ajettu iät ja ajat.... :pappa:

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7180
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Avatar
Castillo
Viestit: 766
Liittynyt: 01.11.2006 13:47
Paikkakunta: Tavastkyro

Viesti Kirjoittaja Castillo »

Kiva topici jotenki :D 8) Ei oo defen kanssa ilmenny vastaavaa harmia.

edit. Lueskelin penarifoorumin jutun läpi. Onpas kyllä ikävä asia topikin aloittajalla, jos ei ominaisuutta saada eliminoitua. Väyryskässä parin tonnin vaunu koukussa ei loivaankaan ylämäkeen halunnu juuri pakitella vaikka se liikkuikin, lootan luistatus vaan hirvitti. Defellä viime kesänä vekslailin vaunua nurmikolla ja vaunun käsijarru oli unohtunu päälle. Havahduin asiaan vaunun mitan ajettuani rouvan huitoessa että "pysähy, vaunun renkaat ei pyöri vaikka se liikkuu" . Hetken äimistelin jotta mitä hä, kunnes ymmärsin vapauttaa käsijarrun vaunun aisasta. No, olihan siinä aamukasteinen nurtsi ja defessä hidas puoli tietysti kytkettynä. Miten lie jos ois automaatti. Paitsi onhan noita safarilla LR tuotteita näkyny automaattinakin rypemässä, enkä oo vastaavaa havainnu.
Viimeksi muokannut Castillo, 30.8.2013 20:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Avatar
T3Syncro
Viestit: 26
Liittynyt: 30.8.2013 9:56
Paikkakunta: Tölkkifoorumi.fi

Viesti Kirjoittaja T3Syncro »

Ari66 kirjoitti:Ääni Land Roverille :ope:

Land Cruiserista ei ollut vielä tietoakaan, kun Lantikalla oli jo ajettu iät ja ajat.... :pappa:
Veit sanat suustani, olin juuri kommentoimassa samaa ;)
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Harmillinen ominaisuus tosiaan, jos autolle luvataan parin tonnin kärrynvetokyky, mutta hiemankaan pehmeämmällä alustalla auto ei suostu kärryn kanssa yhtään liikkumaan taaksepäin. Hankalia tilanteita tulee kärryn kanssa varmasti.

Ymmärrän täysin sen henkilön harmistuksen joka todella on tarvinnut sitä kärrynvetokykykyä eteenpäin sekä taaksepäin.

Jalkakakäytävädemostroinnit on toki tehty pelkästään sen takia että saadaan ongelmatilanne esille.
Von kempf
Viestit: 314
Liittynyt: 01.5.2006 12:16

Viesti Kirjoittaja Von kempf »

Täältä myös ääni tälle että " Lantikka " on Land Rover .
Von kempf
Viestit: 314
Liittynyt: 01.5.2006 12:16

Viesti Kirjoittaja Von kempf »

Täältä myös ääni tälle että " Lantikka " on Land Rover .
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Ite tottunu et lantikka on land cruiser, mut toki tosimiehet puhuu vaan LR:stä lantikkana.
On vaan cruiseri niin paljon yleisempi kuin Roveri...

Ja mä oon aivan sick off this, "lantikka on Land Rover" meininkiin... :roll:

oli mikä oli, jos auton todellinen malli (nyt siis LC) tulee viestistä esiin. ;)
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
T3Syncro
Viestit: 26
Liittynyt: 30.8.2013 9:56
Paikkakunta: Tölkkifoorumi.fi

Viesti Kirjoittaja T3Syncro »

Vensku_ kirjoitti:Ite tottunu et lantikka on land cruiser, mut toki tosimiehet puhuu vaan LR:stä lantikkana.
On vaan cruiseri niin paljon yleisempi kuin Roveri...

Ja mä oon aivan sick off this, "lantikka on Land Rover" meininkiin... :roll:

oli mikä oli, jos auton todellinen malli (nyt siis LC) tulee viestistä esiin. ;)
Mikä häly nousisi, jos Mese tai Bemu nimeä alettaisiin käyttää jostain itäautosta, ihan vaan siksi että niitä nyt sattuu olemaan Suomessa enemmän?
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Vensku_ kirjoitti:Ite tottunu et lantikka on land cruiser, mut toki tosimiehet puhuu vaan LR:stä lantikkana.
On vaan cruiseri niin paljon yleisempi kuin Roveri...

Ja mä oon aivan sick off this, "lantikka on Land Rover" meininkiin... :roll:

oli mikä oli, jos auton todellinen malli (nyt siis LC) tulee viestistä esiin. ;)
Sie oot vaan tottunna ihan väärin. Sano tästä etteenpäin Lantaruiskuksi. :D
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”