Uuden pakoputken suojakäsittely
Uuden pakoputken suojakäsittely
Meni tuosta 300D:stä pakoputken etuosa poikki ja nyt pitäisi laittaa uusi putken etuosa alle. Kävin jo hakemassa KL:stä Eberspächerin putken ja tarkoitus olisi laittaa käyrä alle viikonloppuna.
Tuli mieleen, että kannattaisko putken hitsisaumat tai vaikka koko putki käsitellä lämmönkestävällä maalilla tai esimerkiksi jollain sinkki-pohjaisella aineella? Kaikenmaailman sinkkisprayta ja Zinc-182:sta on olemassa, mutta liekkö noista hyötyä ja pysyvätköhän putkessa? Kaippa tuossa jonkinmoinen sinkitys on jo, mutta nyt kun putki on vielä käsissä, niin helppohan siihen olisi pyyhkäistä pintaan jotain...
Tuli mieleen, että kannattaisko putken hitsisaumat tai vaikka koko putki käsitellä lämmönkestävällä maalilla tai esimerkiksi jollain sinkki-pohjaisella aineella? Kaikenmaailman sinkkisprayta ja Zinc-182:sta on olemassa, mutta liekkö noista hyötyä ja pysyvätköhän putkessa? Kaippa tuossa jonkinmoinen sinkitys on jo, mutta nyt kun putki on vielä käsissä, niin helppohan siihen olisi pyyhkäistä pintaan jotain...
Pikkunen Seatti
ex 300D -90
ex 190D 2.5 -92 Avantgarde
ex 300D -90
ex 190D 2.5 -92 Avantgarde
no itte ostin coupee eberin pakoputken, ni on pysyny uuden näköisenä ainaki viimiset 5 vuotta. Sinkitys on hyvälatuinen.
Hornalla maalasin Coupen pakosarjan ja katin etupäähän asti putken ni ei se siellä pysyny kauaa. Se ei ole vedenpitävä maali. Kun se o kuuma ja siihe vesi roiskuu ni lähtee pois noinvain.
Hornalla maalasin Coupen pakosarjan ja katin etupäähän asti putken ni ei se siellä pysyny kauaa. Se ei ole vedenpitävä maali. Kun se o kuuma ja siihe vesi roiskuu ni lähtee pois noinvain.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Mää oon ollu sellasessa käsityksessä että pakoputkien ruostuminen alkais sisältäpäin
Ulkonäköseikat on sitten erikseen, maalasin minäkin aikoinaan Matikin takapöntön kuumankestävällä mustaksi, varastorasvojen puhdistuksen jälkeen. Kyllähän se maali siinä kesti niin kauan kuin putkikin...

Ulkonäköseikat on sitten erikseen, maalasin minäkin aikoinaan Matikin takapöntön kuumankestävällä mustaksi, varastorasvojen puhdistuksen jälkeen. Kyllähän se maali siinä kesti niin kauan kuin putkikin...

® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Kunnollinen 2-komponentti kuumankestomaali taikka sitten yksi mikä on näyttänyt pysyvän yllättävän hyvin on AT:n Rosterispray. Löytyy ainakin motonetistä ja olikohan 5.90e. Sillä kun käy ainakin hitsisaumat lävitte niin kestää mätänetin putkenpätkätkin pari vuotta pidempään ennenkuin mätänee puhki
Tuommoseen kunnolliseen putkeen saattaa tuoda kummastikin lisäaikaa.

® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
Entiä onko toi horna just sellasta uunin "kakluuna" maalia mut rattorista ollaa putki sellasella hopeella maalattu ja punasena hehkuu putki ko vejättää linkoessa/kyntäessä jne ja ei maalit lähe mihinkää vaikka lunta ja vettä lentäski siihen.Sergey kirjoitti:no itte ostin coupee eberin pakoputken, ni on pysyny uuden näköisenä ainaki viimiset 5 vuotta. Sinkitys on hyvälatuinen.
Hornalla maalasin Coupen pakosarjan ja katin etupäähän asti putken ni ei se siellä pysyny kauaa. Se ei ole vedenpitävä maali. Kun se o kuuma ja siihe vesi roiskuu ni lähtee pois noinvain.
E46 330D & E46 328i
Mopon putkiston käsittelin http://kuvasto.maston.fi/product/604801 ... c-musta-1l
Hyvin on väri pysynyt vaikka alkukäyrä välillä saattaakin käydä punaisena
Hyvin on väri pysynyt vaikka alkukäyrä välillä saattaakin käydä punaisena

Suzuki GSX-R SRAD
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
Ite löysin kerran alumiini kuumankestoa, olikohan at:n valmistamaa, se on pysyny mielestäni parhaiten tähän asti pakoputkessa ja suojannukki hyvin. 

Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
AT:n rosterisuihke
Ostin nyt kokeeksi AT:n rosterisuihkeen, 6.90 e oli hintaa motonetissä. Pitänee sillä käsitellä hitsisaumat.
Kiinnitystarvikkeiksi ostin normaaleja Würthin M8-pultteja, muttereita ja jousirikkoja. Entisissä ei kyllä ollut minkäänlaisia rikkoja, mutta ajattelin nyt laittaa jousirikat, niin pysyypä ainakin kiinni. Pitänee vielä laittaa kuparitahnaa kierteisiin, jospa sitten lähtisi pultit nätisti irti seuraavassa putkenvaihdossa.
Kiinnitystarvikkeiksi ostin normaaleja Würthin M8-pultteja, muttereita ja jousirikkoja. Entisissä ei kyllä ollut minkäänlaisia rikkoja, mutta ajattelin nyt laittaa jousirikat, niin pysyypä ainakin kiinni. Pitänee vielä laittaa kuparitahnaa kierteisiin, jospa sitten lähtisi pultit nätisti irti seuraavassa putkenvaihdossa.
Pikkunen Seatti
ex 300D -90
ex 190D 2.5 -92 Avantgarde
ex 300D -90
ex 190D 2.5 -92 Avantgarde