316cdi sprinter -00 ei käynnisty kuumana.
-
- Viestit: 2
- Liittynyt: 25.7.2013 15:37
- Paikkakunta: Jyväskylä
316cdi sprinter -00 ei käynnisty kuumana.
Missä lienee vika moiseen. Katsoimme tuossa vikakoodejakin, mutta niitä oli niin julmatusti, että ei oikeen niistäkään ollut apua. Tyhjennettiin vika muistit että pitää odottaa että ongelma taas palaa ja pääsee katsomaan olisiko yhtä selkeää syytä. Muilla vastaavia kokemuksia ? Sitten olisi toinen juttu, tietääkö kukaan missä saisi poistettua egr.n toiminnasta. Fyysisesti se on jo tehty, mutta ohjelmallisesti ei. Runsas vikakoodi määrä johtui osakseen tästä. Kiitokset jo näin ennakkoon...
-
- Viestit: 2
- Liittynyt: 25.7.2013 15:37
- Paikkakunta: Jyväskylä
-
- Viestit: 59
- Liittynyt: 15.10.2012 20:56
- Paikkakunta: Rovaniemi
Alota vian hakeminen starilla kun vika on päällä. Katso live arvoja....onko käynnistymis lupaa ? ? ? Jos ei niin ensimmäiseksi tarkistele nokka ja kampiakselin antureiden tiedot startatessa siis silloin kun ei käynnisty. Kylmä sprei joskus auttanut moisee ongelmaan että auto saatu pois sieltä minne jäänut.....
Jos noissa kyseiIssä antureissa vikaa niin noin kyllä monesti alkaa oireilla juuri kuumana kun koittaa käyntiin.
Ja kyllä jättää jäljen jos nyt on viat siivottu eli pitäs näkyä jälkeenkin päin jos et staria siihen hägään saa kun alkaa kuumana taasen oireilla.
Jos noissa kyseiIssä antureissa vikaa niin noin kyllä monesti alkaa oireilla juuri kuumana kun koittaa käyntiin.
Ja kyllä jättää jäljen jos nyt on viat siivottu eli pitäs näkyä jälkeenkin päin jos et staria siihen hägään saa kun alkaa kuumana taasen oireilla.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4309
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: 316cdi sprinter -00 ei käynnisty kuumana.
Kampiakselin asenno tunistin usein oireilee nointohtorisykkeli kirjoitti:Missä lienee vika moiseen. Katsoimme tuossa vikakoodejakin, mutta niitä oli niin julmatusti, että ei oikeen niistäkään ollut apua. Tyhjennettiin vika muistit että pitää odottaa että ongelma taas palaa ja pääsee katsomaan olisiko yhtä selkeää syytä. Muilla vastaavia kokemuksia ? Sitten olisi toinen juttu, tietääkö kukaan missä saisi poistettua egr.n toiminnasta. Fyysisesti se on jo tehty, mutta ohjelmallisesti ei. Runsas vikakoodi määrä johtui osakseen tästä. Kiitokset jo näin ennakkoon...
(Ei näkynyt tietoa onko manuaali, automaati, sprintsift,
Millä testerilä vika muisti luettu/muuten tutkittu,
Edelä olevat tiedot auttaa saamaan nopeampia vastauksia...)
Jos on vaan mekaanisesti tulpattu niin vika tila tulee,
Ohjelmasta Egr:än voin ottaa pois päältä
Alla toiminta ohjeet ja lisäämällä viestiin puh numeron
Homma nopeutuu (vaikka "loma" onkin nyt)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Vähän saman oloista
vähän samanlaista ongelmaa 208 sprinterissä vuosimallia 2001, 2.2 litrasella koneella.
Pitkä tarina tappelua ja hyviäkin hetkiä, mutta historiaa laitan ehkä myöhemmin. Nyt tilanne se, että on tehty suutin remonttia (yksi uusittu 3:een vaihdettu kärjet ja säädöt yms. diesel pajalla) ja kaveri laittanut paikoilleen virittämällä, kun oli poikkaissut pultin kanteen. Tämä eka viritys ei toiminut kuin 1 km matkan (oli kait helikoilkierteillä ja normaalipulteilla laittanut). Kaveri vaihtoon, toinen kaveri porasi ensimmäisen kaverin helikoilit varovasti pois ajan kanssa ja teki suoraan kanteen kierteet 8mm ja pehmeäjenkasilla erikoispulteilla kiinni. Tämä viritys toimi jotenkuten, supsutusta kuitenkin oli ja hajuakin vielä. Ajoin auton maaseutukiertueelta missä se oli korjailtavana noin 3kk:tta helsinkiin ja vähän vielä seuraavana päivänä (yht noin 200km) kunnes aamulla lähtiessäni edc valo syttyi ja auto sammui eikä enään lähtenyt käyntiin. Ajattelin että johtuu vuodosta kupariprikan alta ja purin pakosarjat ja kaksi taaempaa suutinta olikin vuotanut. Irrroitin ne ja vaihdoin vielä uudet kupari prikat, testaus, ja lähti käyntiin noin 5 sekunnin sahauksella, kävi hyvin siinä illalla ja en käynyt koeajolla mutta tutkin niin ei vuotanut suuttimien juurista. SEuraavana päivänä kasasin pakosarjat ja käyntiin noin 20 minuutin päästä sammui itsestään kun vähän lämpeni ja edc valo päälle eikä enään lähtenyt. Jätin homman sikseen ja illalla kun kokeilin uudestaan lähti heti taas käyntiin helposti, käytin tyhjäkäynnillä ainakin puolituntia tein pienen lenkin ja auto vaan kävi,lämmöt oli jo yli 80 asteessa ollut pitkään, eikä vuotoa suuttimista, juuri kun työnsin lamppua taas, että tarkistan vuotoja auto taas teki saman ja sammui ja edc valo... ???
Kuulostaako kenellekään tutulta vialta?? Testerimies pitäisi tulla huomenna katsomaan vika koodeja, mutta täältä löytyy aina hyviä neuvoja, joten ajattelin kysäistä. Kysykää vaan myös lisätietoja jos tarvii.
Pitkä tarina tappelua ja hyviäkin hetkiä, mutta historiaa laitan ehkä myöhemmin. Nyt tilanne se, että on tehty suutin remonttia (yksi uusittu 3:een vaihdettu kärjet ja säädöt yms. diesel pajalla) ja kaveri laittanut paikoilleen virittämällä, kun oli poikkaissut pultin kanteen. Tämä eka viritys ei toiminut kuin 1 km matkan (oli kait helikoilkierteillä ja normaalipulteilla laittanut). Kaveri vaihtoon, toinen kaveri porasi ensimmäisen kaverin helikoilit varovasti pois ajan kanssa ja teki suoraan kanteen kierteet 8mm ja pehmeäjenkasilla erikoispulteilla kiinni. Tämä viritys toimi jotenkuten, supsutusta kuitenkin oli ja hajuakin vielä. Ajoin auton maaseutukiertueelta missä se oli korjailtavana noin 3kk:tta helsinkiin ja vähän vielä seuraavana päivänä (yht noin 200km) kunnes aamulla lähtiessäni edc valo syttyi ja auto sammui eikä enään lähtenyt käyntiin. Ajattelin että johtuu vuodosta kupariprikan alta ja purin pakosarjat ja kaksi taaempaa suutinta olikin vuotanut. Irrroitin ne ja vaihdoin vielä uudet kupari prikat, testaus, ja lähti käyntiin noin 5 sekunnin sahauksella, kävi hyvin siinä illalla ja en käynyt koeajolla mutta tutkin niin ei vuotanut suuttimien juurista. SEuraavana päivänä kasasin pakosarjat ja käyntiin noin 20 minuutin päästä sammui itsestään kun vähän lämpeni ja edc valo päälle eikä enään lähtenyt. Jätin homman sikseen ja illalla kun kokeilin uudestaan lähti heti taas käyntiin helposti, käytin tyhjäkäynnillä ainakin puolituntia tein pienen lenkin ja auto vaan kävi,lämmöt oli jo yli 80 asteessa ollut pitkään, eikä vuotoa suuttimista, juuri kun työnsin lamppua taas, että tarkistan vuotoja auto taas teki saman ja sammui ja edc valo... ???
Kuulostaako kenellekään tutulta vialta?? Testerimies pitäisi tulla huomenna katsomaan vika koodeja, mutta täältä löytyy aina hyviä neuvoja, joten ajattelin kysäistä. Kysykää vaan myös lisätietoja jos tarvii.
no niin
ok. Tänään kokeilin testerikaveria odotellessani lähteekö kylmänä käyntiin taas, mutta nyt ei lähtenytkään... outoa. Odottelin testeriä. Vihdoin saapui laite ja otettiin vikakoodit, oli aika liuta koodeja, kun siellä on nyt monta "asentajaa" käynyt räpläämässä. Oli hehkua, oli ilmamassamittaria, kaikki suihkutusventtiilit, moottorin ajonestoa, kuormituspaineensäädin, kampiakseli/nokka-akselin synkronointi. Nollattiin viat ja uusi starttaus, ei tietenkään lähtenyt, edc vain syttyi. Uudestaan vikakoodit, jäi hehku ja 3 suihkutusventtiili. Aijaa, helpottaa via etsimistä...
Testerikaveri katseli ja mietti, niin minäkin...
Ajattelin ääneen, olisiko suuttimen plugi vain, kontakti häiriö tai vastaava. Testerikaveri sanoi, että pitäisi käydä kolmella pytyllä, joten ei olisi se. Sanoi kyllä myös ettei tiedä mersuista niin paljoa...
Otin kuitenkin 3 suuttimen plugin irti ja suihkautin crc:tä perään ja takas kiinni..
Starttasin ja hyrähti kiltisti käyntiin. Jihuu.
Koe ajolle en uskaltanut edes lähteä, täytyy vielä irroittaa pakosarja ja tutkia kaikki johdot nippusidettää kaikki nätisti kiinni...
Jää nähtäväksi loppuiko viat vai jatkuuko 3 kk:tta kestänyt projekti edelleen...
Testerikaveri katseli ja mietti, niin minäkin...
Ajattelin ääneen, olisiko suuttimen plugi vain, kontakti häiriö tai vastaava. Testerikaveri sanoi, että pitäisi käydä kolmella pytyllä, joten ei olisi se. Sanoi kyllä myös ettei tiedä mersuista niin paljoa...
Otin kuitenkin 3 suuttimen plugin irti ja suihkautin crc:tä perään ja takas kiinni..
Starttasin ja hyrähti kiltisti käyntiin. Jihuu.
Koe ajolle en uskaltanut edes lähteä, täytyy vielä irroittaa pakosarja ja tutkia kaikki johdot nippusidettää kaikki nätisti kiinni...
Jää nähtäväksi loppuiko viat vai jatkuuko 3 kk:tta kestänyt projekti edelleen...
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4309
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: no niin
Vuotavat pohja tiiviste ei (jos ei kaikki vuoda niin että puristus puttuu)janiperho kirjoitti:ok. Tänään kokeilin testerikaveria odotellessani lähteekö kylmänä käyntiin taas, mutta nyt ei lähtenytkään... outoa. Odottelin testeriä. Vihdoin saapui laite ja otettiin vikakoodit, oli aika liuta koodeja, kun siellä on nyt monta "asentajaa" käynyt räpläämässä. Oli hehkua, oli ilmamassamittaria, kaikki suihkutusventtiilit, moottorin ajonestoa, kuormituspaineensäädin, kampiakseli/nokka-akselin synkronointi. Nollattiin viat ja uusi starttaus, ei tietenkään lähtenyt, edc vain syttyi. Uudestaan vikakoodit, jäi hehku ja 3 suihkutusventtiili. Aijaa, helpottaa via etsimistä...
Testerikaveri katseli ja mietti, niin minäkin...
Ajattelin ääneen, olisiko suuttimen plugi vain, kontakti häiriö tai vastaava. Testerikaveri sanoi, että pitäisi käydä kolmella pytyllä, joten ei olisi se. Sanoi kyllä myös ettei tiedä mersuista niin paljoa...
Otin kuitenkin 3 suuttimen plugin irti ja suihkautin crc:tä perään ja takas kiinni..
Starttasin ja hyrähti kiltisti käyntiin. Jihuu.
Koe ajolle en uskaltanut edes lähteä, täytyy vielä irroittaa pakosarja ja tutkia kaikki johdot nippusidettää kaikki nätisti kiinni...
Jää nähtäväksi loppuiko viat vai jatkuuko 3 kk:tta kestänyt projekti edelleen...
Samuta autoa ja estä käynnistymistä,
Ei käy ja eikä pitäis käydä kolmella,
jos yksikin suutimen johto on huonosti kiinni/huono
Niin siinä syy(usein juuri kuvatu pultti sekoilut "tai oikeammin niiten tekijät..."on viimäinen "isku"
Mikä on johdolle liikaa)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Harmillista että taitamattomat räpeltävät noita paikkoja aiheuttaen jopa lisätuhoa...kaveri laittanut paikoilleen virittämällä, kun oli poikkaissut pultin kanteen. Tämä eka viritys ei toiminut kuin 1 km matkan (oli kait helikoilkierteillä ja normaalipulteilla laittanut). Kaveri vaihtoon, toinen kaveri porasi ensimmäisen kaverin helikoilit varovasti pois ajan kanssa ja teki suoraan kanteen kierteet 8mm ja pehmeäjenkasilla erikoispulteilla kiinni. Tämä viritys toimi jotenkuten, supsutusta kuitenkin oli ja hajuakin vielä.

Kuten CDI203 edellä kertoi, EI käy kolmella jos on yhdestä suuttimesta sähköt poikki.
Löytyy kansi takuukilometreillä, jos kiinnostaa niin varmistetaan vielä että varmasti sopii autoosi:
viewtopic.php?t=41754
joo. Alunperin auto meni vaan suuttimenpohjantiivisteen vaihtoon... ja se eka kaveri ei edes minulle viitsinyt kertoa mitä oli tehnyt... huomasin sitten koeajolla kun sen viritykset levisi. Nyt tuntuu pitävän jo suuttimet ja toiminut (käy), mutten vielä motarilla ole koe-ajanut.
Jossain oli kuulemma 400 euroo takuukorjattu kansi, mutta en tiedä mitä se sisälsi. Siitä on kysely päällä vielä.
Mitä osaisit sanoa dealer, jos hoitaisit koko paketin kuntoon kyseisellä kannellasi (jos vain sopii), laita vaikka yv:llä tarjous.
Oon pari kolme päivää pois, mutta perjantaina taas maisemissa.
Jossain oli kuulemma 400 euroo takuukorjattu kansi, mutta en tiedä mitä se sisälsi. Siitä on kysely päällä vielä.
Mitä osaisit sanoa dealer, jos hoitaisit koko paketin kuntoon kyseisellä kannellasi (jos vain sopii), laita vaikka yv:llä tarjous.
Oon pari kolme päivää pois, mutta perjantaina taas maisemissa.