Nykimistä tiiselissä....

Katso myös W202
Vastaa Viestiin
abody64
Viestit: 142
Liittynyt: 20.4.2012 21:05
Paikkakunta: Nivala

Nykimistä tiiselissä....

Viesti Kirjoittaja abody64 »

Outoa nykimistä neloselta vitoselle vaihdettaessa :shock: Ensin kuvittelin et vika on itellä"päässä"mut nyt sen huomas jo emäntäkin.Vitoselle kun vaihtaa niin semmonen pehmeä nykiminen alkaa,korjaantuu yleensä kun lyö kaasun pohjaan.Joskus nykii pitempään ja joskus vain hetken.Kierrosaluetta en oo hoksannu kahtoo,et tuleeko tietyillä kierroksilla.Auto on 220d -96 väykky.Onko tämä vika käyttäjässä vai autossa kun muuten pelaa normaalisti??Ja ilmeni nyt muutaman viikon ajelun jälkeen.Polttoaineen suodatin on vaihdettu muutama kuukausi takaperin.
jyriniemela
Viestit: 320
Liittynyt: 29.12.2011 10:24
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja jyriniemela »

Suosittelen ainakin tarkastamaan Lucaksen kunto, eli siis syöttöpumpun.
Jollei toki ole sille jo jotain tehty. Vaimon autossa pumppu laski alleen, ja ajossa siinä toki liikkeelle lähteissä nyki aikalailla. Pumppuremontti ja vot!!
Menneet:
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
abody64
Viestit: 142
Liittynyt: 20.4.2012 21:05
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja abody64 »

Luukaksessa ei ainakaa päällisinpuolin nävy mitään vuotoja tms....kylmäkäynnistyksessä muutaman sekunnin käy vähän epätasasesti.Jos hehkuttaa parikertaa niin käy paremmin.Ja tosiaan ihmetyttää et oireet tulee 4 ja 5 vaihteen kans,tai muussatilanteessa en ainakaa ole huomannu.Onko tuo luukaksen huolto miten hintava rojekti??
jyriniemela
Viestit: 320
Liittynyt: 29.12.2011 10:24
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja jyriniemela »

abody64 kirjoitti:Luukaksessa ei ainakaa päällisinpuolin nävy mitään vuotoja tms....kylmäkäynnistyksessä muutaman sekunnin käy vähän epätasasesti.Jos hehkuttaa parikertaa niin käy paremmin.Ja tosiaan ihmetyttää et oireet tulee 4 ja 5 vaihteen kans,tai muussatilanteessa en ainakaa ole huomannu.Onko tuo luukaksen huolto miten hintava rojekti??
Tuoksuuko konehuoneessa diiisseli?? Jos ei, niin vika voi olla sit muuallakin.
Moni on luukaksensa vaihtanut vanhan mallin boschin rivipumppuun, se maksaa jonku alta 2000€. Itse vaihdoin tehdaskunnostetun luukaksen, nii ei tarvii pelätä että konttorilla kosahtaa, kun sen vanhanmallin pumpun vaihto on "laiton". Joskin tuskin niitä hirveesti vielä seurailee.
Tehdaskorjattu luukas on jossai 3000€:n paikkeilla. Mut siis pitää olla ehdottoman varma et vika on siinä. Ilmamassamittaria näissä ei ole, joten se ei ole syypää. Oletko tarkistellut ne kaikki kirkkaat polttoaineletkut, ettei niissä kulje ilmaa?
Menneet:
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29279
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kunnostettu pumppu maksaa jotain 1500.
Eihän siellä ole jo vaihdettu Bosch tilalle, niillähän tahtoo olla nykimistaipumusta ?
abody64
Viestit: 142
Liittynyt: 20.4.2012 21:05
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja abody64 »

Kyllä se luukas on,eikä nafta haise konehuoneessa eikä muuallakaan.Ja missään ei vuotoja näy ja lätäköitä ei alle ilmaannu.Pitääpä ne letkut kahtoo piakkoin,ku ois vähä pitempi reissu tulossa.Tohtiikohan tällä pihatietä pitemmälle ees lähtee??Aika kalliilta tuntuu nuo pumput ku auton hintasia :shock: Mikä nuista pumpuista sit oikeen hajoo ku oon kuullu mitä ihmeellisempiä tarinoita??
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29279
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Mikähän määränsäätöyksikkö se oli joka hajoaa. Kannattaa ostaa sitten jos on pakko pumppuremppaa tehdä joku 124 200D romu ja siirtää siitä Bosch tilalle, tosin mainittua nykimistä tahtoo olla Bosch pumpulla pienemmilläkin vaihteilla...
abody64
Viestit: 142
Liittynyt: 20.4.2012 21:05
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja abody64 »

No onneks nuita 124 kulkineita on muutama jemmassa :D En vaan vielä jaksa tohon pumppuvikaan uskoo...Tai mistäpä sitä tietää,ihme vaan että se on tuo neloselta vitoselle vaihto ainoo missä se ilmenee.Muuten pelaa hyvin.
abody64
Viestit: 142
Liittynyt: 20.4.2012 21:05
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja abody64 »

Ei näkyny minkäänmoisia ilmakuplia letkuissa.
jyriniemela
Viestit: 320
Liittynyt: 29.12.2011 10:24
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja jyriniemela »

Heh, joskin muistan kyllä kun isäukolla joskus oli 200 D 124 ja sitä piti "osata ajaa" juuri neloselta vitoselle vaihdon jälkeen saatto hiuka hypähtää jos oli kytkimen kanssa hätäinen, tosi toki tarkempaa se oli joka vaihteella. =D Mut ei tuo meidän 220D kyl nyvi mitään. Ilmaa kulkee vähän putkissa, joka pitää selvittää mistä imee sitä. Joskus se käy käynnistyksen jälkeen kuumalla koneella vähä rykien ekan sekunnin, mutta syynä lienee se ilma, ja EGR:n tulppaus alipaineletkuista.
Menneet:
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
abody64
Viestit: 142
Liittynyt: 20.4.2012 21:05
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja abody64 »

Joo nuo kakssataset oli jotku melko humppaajia :lol: ennenku oppi ajaan.Pitää vielä tutkia tilannetta ja voihan se olla että tälläkin pitää"oppia"ajaan.
jyriniemela
Viestit: 320
Liittynyt: 29.12.2011 10:24
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja jyriniemela »

No joo, niihä ne oli. =D Joo voihan se olla että pitää kytkintä nostaa rauhallisemmin. Mut kyl nää vaparit on vielä niitä aitoja työjuhtia, ei ne helpolla hajoa. Enemmän tohon CDI koneeseen on remontteja tehty ku tähän vapariin. Ei tähä oo tehty ku se pumppuremontti. Kilsoja tässä on nyt 362tkm.
Menneet:
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
jyriniemela
Viestit: 320
Liittynyt: 29.12.2011 10:24
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja jyriniemela »

Niistä Pumpuista alkaa tiivisteet vuotamaan, ja kun aikansa vuotaa, niin sitten niistä hajoaa se sähköpuoli. Omassa ei ehtinyt sähköpuoli hajota, kun ei tullut kulkemiseen oireita pientä nypystä lukuunottamatta (eli ei syttynyt moottorinelektroniikan EPC merkkivaloja), ja diisselilammikkoa alla. Tuo tehdaskorjattu pumppu maksoi sen kolmisen tonnia. Muttakun auton kunnon muutoin tiedän, ja on koriltaan ehjä, niin päädyttiin vaihtamaan pumppu, ja pitämään auto itsellä. Nyt oon sillointällöin kaatanut desin 2-tahtiöljyä täyteen tankkiin, joka voitelee sitä pumppua ja sen tiivisteitä, etteivät alkaisi kovettua ja vuotamaan. Liekö sitten tämä suomen "kuiva" diisseli joka ei voitele tarpeeksi.
Menneet:
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
abody64
Viestit: 142
Liittynyt: 20.4.2012 21:05
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja abody64 »

Sullahan on vasta sisäänajossa ku noin pienet kilometrit :D Tällä työjuhdalla on nielty tietä jo 750 000kilometrin eestä :shock: Mut ei ne oikeestaan näy ku mittarissa.Ja tuntus et noihin kilometreihin ois jo remonttiakin tarvinnu tehä.Ja jos pumppuremontti tulee nii kait se pitää vielä tehä ku ei raaski vanhusta vielä paalinkaan laitaa.Leimaki tuli huomautuksitta :contract:
jyriniemela
Viestit: 320
Liittynyt: 29.12.2011 10:24
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja jyriniemela »

Juu se on vasta sisään ajossa. Meidän autoilla on ehkä yhteensä ajeltu sen 700 tkm. Tää Vapari on vielä Suomi-auto, mutta ei ole käynyt taksissa. Farkku onkin sit Saksan tuonti. Meillä Luukas huokaisi tuos reilussa 300 tkm:ssa, niin luulen että sun autoon se on ainakin kerran vaihdettu, tai korjattu kuitenkin. Niitä vuotoja pystyy Suomessa korjaan, jos vasta on vuoto asteella, ja sen hinta on jossain vajaassa tonnissa, joskin pumppu pitää irroittaa ja kiinnittääkin. Mut ei tosiaan kannata mitään tehdä jos ei vuoda. Sen kyl haistaa selvästi jos konehuoneessa diisseliä on.
Menneet:
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
abody64
Viestit: 142
Liittynyt: 20.4.2012 21:05
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja abody64 »

Joo ei tosiaankaan oo mitään vuotoja,ja muutenkin konehuone on "epäillyttävän"siisti.Moottori on aivan puhdas eikä tiiseli ja öljynkäry haise.Käy todella sievästi ja muutenki ryhdikäs kottero.Suomiauto mut taksina on uutena ollu.
jyriniemela
Viestit: 320
Liittynyt: 29.12.2011 10:24
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja jyriniemela »

Joo kyl noista huomaa, jos on huolta pidetty. =) Tuli sellainen mieleen, että voisikohan moottorin tukikumit aiheuttaa moisen?? Jos ne alkaa olemaan loppu, niin kone pääsee heilahtamaan kun pykältää vitoselle. Sillä kuitenkaan ei sillee enää kiihdytetä, vaan ajetaan tasakaasulla?? Vai onko niille hiljan tehty jotain? No joo toisaalta vanhat taksit poistuessaan taksista käy aika suuren huoltolistan kuulemma läpi, ennenkuin menee myyntiin yksityiseen käyttöön.
Menneet:
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29279
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

No joo toisaalta vanhat taksit poistuessaan taksista käy aika suuren huoltolistan kuulemma läpi, ennenkuin menee myyntiin yksityiseen käyttöön.
Se oli sitä Vaihtotähti-aikaa, kun 123:t tulivat taksista yksityiskäyttöön ...
abody64
Viestit: 142
Liittynyt: 20.4.2012 21:05
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja abody64 »

Mulla oli 124:sessa moottorin tyynyt hajalla ja se puisti koko autoo meleko reippaasti,ja kierroksia ku anto nii sit tasottu.Ajettu taas parisataa kilsaa ja nyt nyki jo satasen vauhissa tasakaasullakin...Tuntuu niinku hyytys ja lähtee sit heti,saattaa tehä sen ihan millonvaan.Oiskohan luukas vääntämässä kylmän pierun??Alkaa jo vähän huolestuttaan ku oireet pahenee.Pitäsköhän tuo varalta ne suodattimet vaihella vaikka nuokaan vanhat ole.
axu87
Viestit: 61
Liittynyt: 14.8.2011 10:52

Viesti Kirjoittaja axu87 »

Lainataas topiccia sen verran, sain laturin vaihdeltua ja seuraava rojekti olisi edessä, alkuviikosta auto alkoi starttauksen jälkeen käymään epätasaisesti, ei aina. Jos starttauksen jälkeen on havaittavissa n200 kierroksen pomppimista, yhden ryntäytyksen jälkeen tasoittuu, suuttimien välistä ei tussauttele mutta suuttimien juuressa näkyisi olevan jotakin kellertävää nestettä, ei haise dieselille... Mitä tuosta tarvisi tutkia?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 moottori”