Kovil-vetokoukun irroitus Jyväskylässä

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Avatar
srlq
Viestit: 87
Liittynyt: 24.9.2011 19:48
Paikkakunta: Jkl

Kovil-vetokoukun irroitus Jyväskylässä

Viesti Kirjoittaja srlq »

Tilanne olis se, et joku valopää on asennuttanut nykyisin omistuksessani olevaan s210 mersuun kovin-merkkisen irroitettavan vetokoukun ja päättänyt suuressa viisaudessaan jättää sen sitten siihen paikoilleen ruostumaan. Eihän sitä irroitettavaa nyt toki kannata pois siitä koskaan ottaa. Avauskahva kun oli tottakai jossain puolessa välissä jumissa, niin sen verran jännitti kärryn vetäminen, että päätin sitä yrittää rost offilla ja pikkulekalla suostutella rauhassa johonkin suuntaan. Noh, tilannehan on nyt kuitehi se, et kahva jäi käteen ja uus nuppi on jo postissa siihen tulossa. Kyselisinkin nyt tietääkö kukaan Jyväskylän suunnalta korjaamoa, jossa osataan rälläköidä tuo koukku oikeasta kohdasta auki vahingoittamatta ns runkoa? Viikon verran olen sitä suostutellut rost offilla ja metrin mittaisilla putkipihdeillä irti ilman tulosta joten alkaa tuo rälläköinti jo kiinnostamaan.
M-B w203 C320 Avantgarde Sport -00
EX:
Ford Focus ST-Line A6 Wagon -18
M-B E 280CDI Avantgarde -07
Opel Kadett B 1.1 -69
M-B E 200k -00
M-B E 230E -92
M-B E 300-24 CE -92
Kupla 1300 -69
M-B 190 2.0 -89
Datsun 100a -76
Ford Taunus 2.0V6 -80
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5990
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Re: Kovil-vetokoukun irroitus Jyväskylässä

Viesti Kirjoittaja AK47 »

srlq kirjoitti:Tilanne olis se, et joku valopää on asennuttanut nykyisin omistuksessani olevaan s210 mersuun kovin-merkkisen irroitettavan vetokoukun ja päättänyt suuressa viisaudessaan jättää sen sitten siihen paikoilleen ruostumaan. Eihän sitä irroitettavaa nyt toki kannata pois siitä koskaan ottaa. Avauskahva kun oli tottakai jossain puolessa välissä jumissa, niin sen verran jännitti kärryn vetäminen, että päätin sitä yrittää rost offilla ja pikkulekalla suostutella rauhassa johonkin suuntaan. Noh, tilannehan on nyt kuitehi se, et kahva jäi käteen ja uus nuppi on jo postissa siihen tulossa. Kyselisinkin nyt tietääkö kukaan Jyväskylän suunnalta korjaamoa, jossa osataan rälläköidä tuo koukku oikeasta kohdasta auki vahingoittamatta ns runkoa? Viikon verran olen sitä suostutellut rost offilla ja metrin mittaisilla putkipihdeillä irti ilman tulosta joten alkaa tuo rälläköinti jo kiinnostamaan.
Eipä vielä viikko välttämättä auta. Turbosta lähti pinnapultit irti kun liuotin jollain rostoffilla kuukauden pari... :D Lämpöäkin annettiin punahehkuun asti muttei lähtenyt vasta liuoitus pehmitti ruosteen ja sai ne irti normaalisti.

Mutta tokko on aikaa liotella kuukautta paria... Ja ajossa se ei ole niin tehokasta kun lattialla jossa saa osan niin että aine valuu aina syvemmälle itsestään.
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Antaa sille kunnon "pusuja" moskalla samalla kun liottelee :idea:
Ei niinkään, että sitä irti löisi, vaan että saa kappaleet värähtelemään :idea:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7199
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

10kg hienosäätölekalla kunnon iskuja vähän jokasuunnasta niin kyllä se siitä löysää.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5990
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Mika.T kirjoitti:10kg hienosäätölekalla kunnon iskuja vähän jokasuunnasta niin kyllä se siitä löysää.
Tai laittaa trailerin ja uuden naisystävän veneen kyytiin niin se irtoo eka mutkassa ja vene paskaksi....
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Vaihdettiin joskus väykkyyn uusi Kovil (vanha sai pusun).
Ehtiköhän olla 2 viikkoa paikoillaan, niin siitä tuli jo sen jälkeen kiinteä.
(Aiempaa Kovilia en koskaan saanut irroitettua).

Kelvoton tekele, suoraan sanottuna.
Jos siis irroitettavana sen aikoo pitää... mission impossible :D

Enää ei Kovilia, kiitos.
Nyt on eemelissä ollut puoltoista vuotta Thule, ilman irroitusongelmia.
Halpakin mielestäni oli, asennettuna odottaessa 550 e.

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
srlq
Viestit: 87
Liittynyt: 24.9.2011 19:48
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja srlq »

Juuh, hienosäätöleka, metrin mittaset putkipihdit ja rost off ice yhdistelmää jatketaan kun vaan suinkin ehditään. Tuli tuossa eilen uus nuppi postissa ja selvis samalla sitä tutkaillessa et ei tuo entinen ole kunnolla lukittuna ikinä minun aikana ollutkaan. Täytynee siis jatkaa paukuttamista ja liottamista. Omaan käyttöön se vaan olis niin näppärä kun sais pidettyä pussissa piilossa ja vaan sillon ottas käyttöön kun tarvii, sitä tarvetta kun aika vähän loppupelissä on.
M-B w203 C320 Avantgarde Sport -00
EX:
Ford Focus ST-Line A6 Wagon -18
M-B E 280CDI Avantgarde -07
Opel Kadett B 1.1 -69
M-B E 200k -00
M-B E 230E -92
M-B E 300-24 CE -92
Kupla 1300 -69
M-B 190 2.0 -89
Datsun 100a -76
Ford Taunus 2.0V6 -80
keltsi
Viestit: 953
Liittynyt: 25.9.2007 20:03
Paikkakunta: kurikka

Viesti Kirjoittaja keltsi »

tutulta kuulostaa :x omasta kun aattelin tempasta irti,voi pyhä saatana kun oli lujassa :evil: crctä rajusti ja hento leka käteen :twisted: sivuille päin reiluja iskuja ja noin 15 minuuttia :twisted: koukku irti.tuntui ensin :roll:tää on hitsattu kiinni,mutta mutta...lähtee se,kun vaan jaksaa suostutella :twisted:
mihinä kuhuna mies
Avatar
srlq
Viestit: 87
Liittynyt: 24.9.2011 19:48
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja srlq »

Kiitos forumilaisille kannustuksesta, kiitos k-raudalle lekasta, wurth:lle rost offista ja karheasta viilasta, mercedekselle työkalusatsista jonka 17" kiintolenkkiavain otti urheasti vastaan lekan iskut avaustappia käännettäessä ja kiitos jo etukäteeen myös tällä erää kyynärpäähän asti hakkaamisesta aivan turtana olevan oikean käteni toivon mukaan joskus parantavalle mobilatille.
Nyt Mondex lämpiämään ja kylmä pilsneri työpalkaksi!

Case closed.

Kuva
M-B w203 C320 Avantgarde Sport -00
EX:
Ford Focus ST-Line A6 Wagon -18
M-B E 280CDI Avantgarde -07
Opel Kadett B 1.1 -69
M-B E 200k -00
M-B E 230E -92
M-B E 300-24 CE -92
Kupla 1300 -69
M-B 190 2.0 -89
Datsun 100a -76
Ford Taunus 2.0V6 -80
Sultzi
Viestit: 196
Liittynyt: 01.5.2011 18:12
Paikkakunta: HML

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Kunnon putsaus kehiin ja reilusti vaseliinia tappiin ja reikään! :lol:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”