320 CDI tehot

Katso myös W202
jyriniemela
Viestit: 320
Liittynyt: 29.12.2011 10:24
Paikkakunta: Vesilahti

320 CDI tehot

Viesti Kirjoittaja jyriniemela »

Tuli tuossa ajeltua sellanen 500 km, ja pakko on sanoa että on Mersu vaan isolla A:lla Auto, on mahtava ajaa. Mutta,, toisinaan tuntuu kun kiihdyttää ohitukseen että ihan kuin kaikki kaakit ei olis tallessa. Hetkellisesti ne sitten saattaa seuraavaan kiihdytykseen löytyä. Mitään savutuksia tai vikatiloja auto ei harrasta. Mikähän moisen voi aiheuttaa, vai onko se vaan tuntumaa? Autolla kyllä ehtiää silloinkin kun se tuntuu "voimattomammalta", mutta sit taas toisinaan sitä tehoa tuntuu löytyvän, ja mielestäni sitä oli enempi autoa ostettaessa, taikka aikaisemmin keväällä. Jouduin auton kanssa tappelemaan tuossa jokuaika sitten, kun se sammui, ja joutui sahaileen, syynä oli kampiakselin asentotunnistin, samassa rytäkässä vaihdettiin Railpaine anturi toimivaan, ja ihan kuin tämän remontin jälkeen nykyiset oireet olisi tulleet. Mikähän voisi olla???
Menneet:
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
MHe
Viestit: 1159
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

Testaa kelloo vastaan 0-100 vetoja, jos alle luvatun tai tulee hajontaa niin jotain vikaa muuallakin kun persdynossa. MAF vois olla sellanen piilevä ja epämääränen vikalähde, toinen turbopuoli eli sen toiminta ja/tai kuulerin/katin puhtaus.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
jyriniemela
Viestit: 320
Liittynyt: 29.12.2011 10:24
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja jyriniemela »

mietin et jos siellä olisi Turbossa jotai häikkää, niin mahtaisiko se joku boksi olla syypää, tarkalleen en tiedä mikä boksi, mutta vissiin EGR:llä on samanlainen vastaava, ja ne voisi kokeeksi vaihtaa ristiin??? Kovin en usko epäpuhtauksiin, kun autolla ajettii viikko sit yli 500 km yhteen soittoon, toki pari pientä kahvipaussia oli, ja sitte tänään takas, viikon auto vain seisoi. Luulisi tuolla olevan jo putsaavaa vaikutusta. Kulutus on taas ihan normia tuollaiselle isolle automaattilaatikolla olevalle kutoskoneelle, eli itse laskettuna menomatkalla meni ainetta n. 6.8L/100, ajotietokone näytti 7 litraa, siis tää after reset näyttö, tää after start näyttö näytti perille päästyä 5.9 litraa. Välillä tänäänki tuntu et ku laatikko vaihto isommalle, niin iha ku olis tullut hukkuneet pollet takas hetkeksi. Maf on vaihdettu n. vuosi sitten, joka tosin ei takaa etteikö se taas olisi rikki. Ainoa mikä tuli mieleen, että ilmanputsari pitänee vaihtaa. Se on aina huollossa vaihdettu, mutta ny vaihdoin itse öljyt, ja se unohtu vaihtaa. Silläkin lienee oma osuus tässä.
Menneet:
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

olihan railpaine anturi oikeanlainen 1350 bar järjestelmälle
ettei 1600 bar järjesrelmälle tarkoitettu
jyriniemela
Viestit: 320
Liittynyt: 29.12.2011 10:24
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja jyriniemela »

No Venetmäki sen sinne vaihtoi, että luulisi olevan oikea. Mutta ilmanmuuta asian varmistan. Lukeeko se siinä anturissa että kummalle se on??
Menneet:
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: 320 CDI tehot

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

jyriniemela kirjoitti:Tuli tuossa ajeltua sellanen 500 km, ja pakko on sanoa että on Mersu vaan isolla A:lla Auto, on mahtava ajaa. Mutta,, toisinaan tuntuu kun kiihdyttää ohitukseen että ihan kuin kaikki kaakit ei olis tallessa. Hetkellisesti ne sitten saattaa seuraavaan kiihdytykseen löytyä. Mitään savutuksia tai vikatiloja auto ei harrasta. Mikähän moisen voi aiheuttaa, vai onko se vaan tuntumaa? Autolla kyllä ehtiää silloinkin kun se tuntuu "voimattomammalta", mutta sit taas toisinaan sitä tehoa tuntuu löytyvän, ja mielestäni sitä oli enempi autoa ostettaessa, taikka aikaisemmin keväällä. Jouduin auton kanssa tappelemaan tuossa jokuaika sitten, kun se sammui, ja joutui sahaileen, syynä oli kampiakselin asentotunnistin, samassa rytäkässä vaihdettiin Railpaine anturi toimivaan, ja ihan kuin tämän remontin jälkeen nykyiset oireet olisi tulleet. Mikähän voisi olla???
Jos oireet tuntuu aina samalta ja kiertää yli 3000
niin tarkista pakoputki, jarruvalot
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
jyriniemela
Viestit: 320
Liittynyt: 29.12.2011 10:24
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja jyriniemela »

Juu ei vikatiloja, eikä muutoin normaalista poikkeavaa, muutakuin tuo tehon pienoinen aleneminen. Jarruvalokatkaisija vaihdettiin myös, koska tuli abs/bas herjat tauluun, ja jarruvalot paloi kokoajan. Jotenkin tuntuisi että tämä viittaisi jollainlailla Turbon pelistä tippumiseen. Autoa on viritetty, ja käsittääkseni ihan ohjelmalla, koska eun ylimääräisiä bokseja ole löytänyt, myöskin pakoputki lienee Turbolta lähtien olevan vissii Brabus mallia, ainakin äänenvaimennin perässä on muutakuin orkkis. Se on ollut sellainen niin kauan kuin auto on mulla ollut. Mitä siitä pakarista pitää tarkistella? Äkkinäisesti vilkaistuna en mustaa löytänyt jatkoskohdista. Toki mitä vois katsella on Maf, ja tiedän ainakin sen liittimien juurista olevan suojakuori kulunut puhki, mutta sekin on ollut samanlainen niin kauan kuin auto on ollut. Maf vain vaihdettiin n vuosi sitten, kun auto meni vikatilaan sen hajoamisen takia.
Menneet:
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
jyriniemela
Viestit: 320
Liittynyt: 29.12.2011 10:24
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja jyriniemela »

Kannattaako alkaa kokeilemaan, jos vaihtaa ne alipaine????? mokkulat ristiin Turbon ja EGR:n kesken? Vai meneekö auto vikatilaan, jos jompikumpi olisi rikki? Molemmat päästää sellasen särinän sammutuksen jälkeen, eli jotai henkeä niissä on kyllä. =)
Menneet:
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
jyriniemela
Viestit: 320
Liittynyt: 29.12.2011 10:24
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja jyriniemela »

Mites sen turbon alla olevan kellon kuuluu liikkua? Auto sammuksissa kun siitä tangosta painaa alaspäin, niin liikkuu ja palautuu, mutta kuinka "jouhea" sen kuuluu olla? Ja miten sen kuuluu liikkua auton käydessä?
Menneet:
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
jyriniemela
Viestit: 320
Liittynyt: 29.12.2011 10:24
Paikkakunta: Vesilahti

w210 320 CDI tehot

Viesti Kirjoittaja jyriniemela »

Eilen olin huomaavinani että ihan kuin tämä pieni tehon alennus tulisi kun moottori saavuttaa käyntilämpötilansa. Polkasin autoa ohituksessa kun moottori oli vähän päälle 60 asteinen, ja tehoa löytyi, kuten ennenkin. Seuraavassa kun oli kone kuuma, tuntui tämä tehon alenema. Ei ole kuitenkaan niitä savupilviä eikä muuta poikkeamaa.
Menneet:
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: w210 320 CDI tehot

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

jyriniemela kirjoitti:Eilen olin huomaavinani että ihan kuin tämä pieni tehon alennus tulisi kun moottori saavuttaa käyntilämpötilansa. Polkasin autoa ohituksessa kun moottori oli vähän päälle 60 asteinen, ja tehoa löytyi, kuten ennenkin. Seuraavassa kun oli kone kuuma, tuntui tämä tehon alenema. Ei ole kuitenkaan niitä savupilviä eikä muuta poikkeamaa.
Kannataa tarkistella lämpötila anturit
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
jyriniemela
Viestit: 320
Liittynyt: 29.12.2011 10:24
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja jyriniemela »

Mistä kaikkialta niitä löytyy? Vissii Starilla pitäisi saada tarkisteltua?? Voiko se alipaine mokkula aiheuttaa tällaista? Eli se mötikkä jollainen samanlainen on EGR venttiilillä? Vai jos se olisi viallinen aiheuttaisiko se vikatilaa??
Menneet:
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
jyriniemela
Viestit: 320
Liittynyt: 29.12.2011 10:24
Paikkakunta: Vesilahti

w210 320 CDI tehot

Viesti Kirjoittaja jyriniemela »

Tänään koko kotimatkan oli kaikki hummat kyydissä. Ehkä se Maffi joutuu tarkkailuun. Silmämääräisesti oli puhdas. Ilmansuodatin on vaihtoa vailla. Myös tarkastelin suuttimien juuret, ja yhden juuresta löytyi kiiltävää mustaa ryönää, eli tiivistevaihtoon..
Menneet:
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
snopro81
Viestit: 47
Liittynyt: 18.9.2012 18:04

Viesti Kirjoittaja snopro81 »

Jos egr on poistettu ohjelmasta, niin kannattaa tulpata se kokonaan. Mulla ilmeisesti venttiilirunko oli sen verran elähtäny, et päästi ahtopaineen karkaamaan sieltä kautta. Antoi vikakoodina liian alhaista ahtopainetta. EGR:n tulppaaminen auttoi asiaan. Sitä vaan ei voi tulpata, jos ohjelma vaatii sen käyttöä -> vikatila.

Ja kannattaa kattoa ne alipaineletkut huolella läpi, pienikin vuoto sekottaa koneen.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

snopro81 kirjoitti:Jos egr on poistettu ohjelmasta, niin kannattaa tulpata se kokonaan. Mulla ilmeisesti venttiilirunko oli sen verran elähtäny, et päästi ahtopaineen karkaamaan sieltä kautta. Antoi vikakoodina liian alhaista ahtopainetta. EGR:n tulppaaminen auttoi asiaan. Sitä vaan ei voi tulpata, jos ohjelma vaatii sen käyttöä -> vikatila.

Ja kannattaa kattoa ne alipaineletkut huolella läpi, pienikin vuoto sekottaa koneen.
Ohjelmast pois laitto on onneksi helppo tehdä
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
jyriniemela
Viestit: 320
Liittynyt: 29.12.2011 10:24
Paikkakunta: Vesilahti

320 CDI tehot

Viesti Kirjoittaja jyriniemela »

Vuodon kohdalla luulisi että tehottomuus olisi kokoajan läsnä. En osaa ihan varmaksi sanoa kun tämä pieni tehon alennus tuntuu että onko se kaksi nopeaa kiihdytystä ja se on siinä, vai se että kone on kuuma. Jotenkin kallistun siihen ekaan.

EGR:n mukana oloa en osaa sanoa, toivon että se olisi pois ohjelmasta otettu lastutuksessa, mikäli sitä on edes lastutettu. Mutta, sen EGR:n haluan pois myös tästä, jos se mukana vielä on. Perheen toisesta (vapari) väyrysestä se on jo tulpattu, mutta siinä se ei haittaa tietokoneita.
Menneet:
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

IC ulkopuolelta tukossa -> reilusti kuormaa -> ahtoilman lämmöt karkaa -> pienentää syöttöä?

Kunhan vaan puskista huutelen rumia. :oops: (mahdollisuus muutama prosentti, mutta pakko se lusikka soppaan on heittää edes vähän pölhöllä idealla.)
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
jyriniemela
Viestit: 320
Liittynyt: 29.12.2011 10:24
Paikkakunta: Vesilahti

320 CDI tehot

Viesti Kirjoittaja jyriniemela »

Mut jos cooleri olis tukossa, vaikuttaisi se kai sit kokoajan???? Millä tuota uskaltaa siivota? Ihan paineilmalla? vai vesiletkulla?? Jotain pientä märkää kuraa siin coolerin vasemmassa kulmassa on kyl.
Menneet:
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Ajatus oli että pitäs olla jo melko tukossa että vaikutusta olisi, jos vähän reunasta niin eipä silloin niin herkästi.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
jyriniemela
Viestit: 320
Liittynyt: 29.12.2011 10:24
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja jyriniemela »

Nii aiva, ei se kovin likainen ole. Pestessä aina painan painepesurilla sinnekin, toki kaukaa ettei mikään hajoa. Pitää ainakin se suuttimen tiiviste vaihdattaa, ja tarkistaa se maffin toiminta staarilla.
Menneet:
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
snopro81
Viestit: 47
Liittynyt: 18.9.2012 18:04

Viesti Kirjoittaja snopro81 »

CDI203 kirjoitti:
snopro81 kirjoitti:Jos egr on poistettu ohjelmasta, niin kannattaa tulpata se kokonaan. Mulla ilmeisesti venttiilirunko oli sen verran elähtäny, et päästi ahtopaineen karkaamaan sieltä kautta. Antoi vikakoodina liian alhaista ahtopainetta. EGR:n tulppaaminen auttoi asiaan. Sitä vaan ei voi tulpata, jos ohjelma vaatii sen käyttöä -> vikatila.

Ja kannattaa kattoa ne alipaineletkut huolella läpi, pienikin vuoto sekottaa koneen.
Ohjelmast pois laitto on onneksi helppo tehdä
Siitä en tiedä, asiaan perehtynyt bittinikkari sen on pyydettäessä saanut pois toiminnasta. On vaan sellanen vikakohde tuossa autossa, että HYVIN mielelläni varmistaisin sen toiminnasta poistamisen. Kahdessa samanlaisessa tapellut sen kanssa, kummassakaan vikakoodit ei ole osoittaneet vikakoodeja egr:ään, vaikka vika on siellä ollut. Toisessa ei ilmaantunut vikakoodeja ollenkaan, auton toiminta oli samanlaista kuin topicin aloittajalla.
jyriniemela
Viestit: 320
Liittynyt: 29.12.2011 10:24
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja jyriniemela »

snopro81 kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
snopro81 kirjoitti:Jos egr on poistettu ohjelmasta, niin kannattaa tulpata se kokonaan. Mulla ilmeisesti venttiilirunko oli sen verran elähtäny, et päästi ahtopaineen karkaamaan sieltä kautta. Antoi vikakoodina liian alhaista ahtopainetta. EGR:n tulppaaminen auttoi asiaan. Sitä vaan ei voi tulpata, jos ohjelma vaatii sen käyttöä -> vikatila.

Ja kannattaa kattoa ne alipaineletkut huolella läpi, pienikin vuoto sekottaa koneen.
Ohjelmast pois laitto on onneksi helppo tehdä
Siitä en tiedä, asiaan perehtynyt bittinikkari sen on pyydettäessä saanut pois toiminnasta. On vaan sellanen vikakohde tuossa autossa, että HYVIN mielelläni varmistaisin sen toiminnasta poistamisen. Kahdessa samanlaisessa tapellut sen kanssa, kummassakaan vikakoodit ei ole osoittaneet vikakoodeja egr:ään, vaikka vika on siellä ollut. Toisessa ei ilmaantunut vikakoodeja ollenkaan, auton toiminta oli samanlaista kuin topicin aloittajalla.
Kukahan varmistaisi sen eliminoinnin, tulppauksineen?? ;-) Mielelläni ottaisin pois toiminnasta mikäli se käytössä on.
Menneet:
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
snopro81
Viestit: 47
Liittynyt: 18.9.2012 18:04

Viesti Kirjoittaja snopro81 »

jyriniemela kirjoitti:
snopro81 kirjoitti:
CDI203 kirjoitti: Ohjelmast pois laitto on onneksi helppo tehdä
Siitä en tiedä, asiaan perehtynyt bittinikkari sen on pyydettäessä saanut pois toiminnasta. On vaan sellanen vikakohde tuossa autossa, että HYVIN mielelläni varmistaisin sen toiminnasta poistamisen. Kahdessa samanlaisessa tapellut sen kanssa, kummassakaan vikakoodit ei ole osoittaneet vikakoodeja egr:ään, vaikka vika on siellä ollut. Toisessa ei ilmaantunut vikakoodeja ollenkaan, auton toiminta oli samanlaista kuin topicin aloittajalla.
Kukahan varmistaisi sen eliminoinnin, tulppauksineen?? ;-) Mielelläni ottaisin pois toiminnasta mikäli se käytössä on.
Eikö näitä ohjelman tekijöitä ole täällä foorumilla useampikin. En usko että on kovin suuri työ asiaan perehtyneeltä henkilöltä tarkastaa mitä ecu on syönyt, ja siinä samalla sit ohjelmoida se jos ei vielä ole sitä tehty. Kustannus ón kumminkin minusta kohtuullinen. Itse ohjelmoinnista en ymmärrä mitään, tietokoneen käynnistäminen on jo minulle huima tietotekninen saavutus ..

Karalan Mika turbotecillä saa sen ainakin pois, hän hoiti mun edellisen mersun ohjelmoinnin. Nykyisen auton ecu kävi eräällä toisella dieseleiden ohjelmointiin perehtyneellä vanhemmalla herrasmiehellä. Tulppauksen voit sit hoitaa itse, sokea laippa vaan johonkin sopivaan väliin ennen egr:ää. Loppuu sonnan tulo imusarjaan.

Kannattaa kyllä katsoa tarkkaan myös se coolerin kunto, minulla on ollut molemmissa autoissa se halki (molemmilla ajettu +350tkm). Öljy paljastanut vuodon molemmissa tapauksissa. Toisesta se ei tosin näkynyt kuin puskurin irroittamalla.
jyriniemela
Viestit: 320
Liittynyt: 29.12.2011 10:24
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja jyriniemela »

No tuossa on ainakin coolerin vasen reuna vähän samannäköinen kuin ilmastoinnin kenno vuotaessaan. Eli näkyy kostea läntti täynnä pölyä. Helvetti jos senkin joutuu uusimaan. On joutunut tähän farmariin pistää rahaa ihan tosissaan, olisi kiva välillä vaan ajaakin. Tuohon vanhempaan eemeliin ei ole tarvinnut pumppuremontin jälkeen tehdä yhtään mitään. Millainen työ se cooler on vaihtaa, uskaltaako/voiko käyttää motonet tuotteita??
Menneet:
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
snopro81
Viestit: 47
Liittynyt: 18.9.2012 18:04

Viesti Kirjoittaja snopro81 »

motonet.fi, ei tuu kalliiks. Kannattaavaan samalla puhdistaa kaikki ahtopaine letkujen liitokset ja vaihtaa niihin uudet o-renkaat. Ei ole iso homma kun purat keulan muutoinkin.

Kilanderilla tais olla ohjeet coolerin vaihtoon jossain topicissa...
jyriniemela
Viestit: 320
Liittynyt: 29.12.2011 10:24
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja jyriniemela »

JOS päädyn vaihtamaan sen coolerin, niin onhan tuo Motonetin sadan euron cooleri hyvä?? Ei taida kuitenkaan ihan irroita, kiinnitä tyylillä mennä?? Mitä kaikkea tarvikkeita tarvitaan? Ainakin vissii päihin 90 asteen kulmat?? Entä coolerin kiinnitys?? Ainaki kyllä se egr pitää saada eliminoitua! :)
Menneet:
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
jyriniemela
Viestit: 320
Liittynyt: 29.12.2011 10:24
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja jyriniemela »

Tällain useamman koeajo kertojen jälkeen tuntuisi että tämä lievä tahmeus olisi näin lämpimällä ilmalla. Viileällä ja kostealla ilmalla auto on pirteä kuin mikä, niinkun on ollut. Onko syynä se cooler vai kiusaako joku anturi?
Menneet:
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

jyriniemela kirjoitti:JOS päädyn vaihtamaan sen coolerin, niin onhan tuo Motonetin sadan euron cooleri hyvä?? Ei taida kuitenkaan ihan irroita, kiinnitä tyylillä mennä?? Mitä kaikkea tarvikkeita tarvitaan? Ainakin vissii päihin 90 asteen kulmat?? Entä coolerin kiinnitys?? Ainaki kyllä se egr pitää saada eliminoitua! :)
Motonetin cooleri on ihan ok. Laitettiin kaverin autoon sellainen. Olisi tainnut vaati ekana supisteet ja sitten 90 mutkat ja sopivan metalliputken pätkät. kunnollisia klemmareita :idea:

Ei ollut motonetissa sopivia osia niin otettiin 316 sprinterin ahtoletkusta tarvittavat osat. Ei tarvinnu supisteita eikä 90 mutkia.
jyriniemela
Viestit: 320
Liittynyt: 29.12.2011 10:24
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja jyriniemela »

No juu, mä ajatteli että hitsuutan siihen motonetin pienempään cooleriin isommat lähdöt 90 asteen kulmilla. Pitäs vaa tietää että paljonko niiden putkien väli on siinä coolerissa, että pitääkö siin päissä olla pätkä suoraa ennenkuin tulee mutka, vai saako se lähtee heti coolerin päästä kääntymään. =) Toivottavasti tuo lämpimällä ilmalla ilmenevä tahmeus johtuu tosta Coolerista.
Menneet:
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
snopro81
Viestit: 47
Liittynyt: 18.9.2012 18:04

Viesti Kirjoittaja snopro81 »

Helpommalla mielestäni pääset kun ostat ne 90 asteen silikoni mutkat, käy suoraan paikalleen, silikoni supisteet ja niiden väliin sopivat holkit. Putket on silloin helppo mitoittaa oikean mittaisiksi.

Osat kannattaa tilata nettikaupan kautta ni varmasti saa kaikki.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 moottori”