Webasto -> w202 200 cdi -99
Webasto -> w202 200 cdi -99
Tuli tuollanen hommattua ebaysta:
Ja vähän tarvisi jelppiä. mistä saan hommattua polttoaineputkea, joka soveltuisi välille tankki-webasto. Tankilta siirtopumpulle ja webastolta suodattimelle laitan lyhyet pätkät kumiletkua, mutta mistä saisin jonkinlaista (muovi?)putkea joka kestäisi dieseliä, auton alla kiviryöpyn ja pysyisi muodossaan? Etrasta kävin jo kyselemässä mutta myyjä tyrkytti vain kumiletkua..ei hyvä.
Tulipa muuten hommattu ebaysta myös tuommoinen: http://www.ebay.com/itm/260830405429?ss ... 1497.l2649
Eli halpa kiinanpojan kauko-ohjain 12v käyttöön. Siitä meinasin tehdä webastolle kaukokäynnistyksen hieman halvemmalla kuin webaston omat telestartit
ps. laittelen kuvia mikäli homma edistyy...ja muistan kuvia ottaa.[/img]
Ja vähän tarvisi jelppiä. mistä saan hommattua polttoaineputkea, joka soveltuisi välille tankki-webasto. Tankilta siirtopumpulle ja webastolta suodattimelle laitan lyhyet pätkät kumiletkua, mutta mistä saisin jonkinlaista (muovi?)putkea joka kestäisi dieseliä, auton alla kiviryöpyn ja pysyisi muodossaan? Etrasta kävin jo kyselemässä mutta myyjä tyrkytti vain kumiletkua..ei hyvä.
Tulipa muuten hommattu ebaysta myös tuommoinen: http://www.ebay.com/itm/260830405429?ss ... 1497.l2649
Eli halpa kiinanpojan kauko-ohjain 12v käyttöön. Siitä meinasin tehdä webastolle kaukokäynnistyksen hieman halvemmalla kuin webaston omat telestartit
ps. laittelen kuvia mikäli homma edistyy...ja muistan kuvia ottaa.[/img]
Viimeksi muokannut juhanimi, 02.7.2013 18:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Autossa ei ole webastoa koska joku on joskus kolauttanut keulan ruttuun ja ilmeisesti(?) webastokin on siisä samassa mennyt paskaksi..mutta tankkiotin ja pumppu ja piuhat löytyy valmiiksi. Ainoa puute tuo polttoaineputki ja itse webasto.jolle kirjoitti:Polttoaineletkua olen muistaakseni hakenut Ad:sta. En nyt muista mikä se sisähalkaisija piti olla mutta 2 tai 3mm. ja sitä läpinäkyvää muovia ehdottomasti.
Siellä pitäisi olla tankissa valmis paikka webaston polttoaineletkulle.
Tai no autossahan pitäisi olla webasto jo valmiinaan?
Tulipahan haettua biltemasta tuollaista 6mm kupariputkea joka kulkee myös jarruputken nimellä. Kuparistahan noita polttoaineputkia on ilmeisesti muutkin tehneet.Pega kirjoitti:Mullon s202 webaston polttoaine linja metalliputkella ja sit liitynnät lyhvillä pätkillä kumiletkua, vaikuttas alkuperäseltä asennukselta
Muoviputkea sinne on yleensä tullut laitettua. Toki mikä vaan letku käy jos sisähalkaisija on oikea eikä letku mene kurveista lyttyyyn kun sitä taittelee..juhanimi kirjoitti:Autossa ei ole webastoa koska joku on joskus kolauttanut keulan ruttuun ja ilmeisesti(?) webastokin on siisä samassa mennyt paskaksi..mutta tankkiotin ja pumppu ja piuhat löytyy valmiiksi. Ainoa puute tuo polttoaineputki ja itse webasto.jolle kirjoitti:Polttoaineletkua olen muistaakseni hakenut Ad:sta. En nyt muista mikä se sisähalkaisija piti olla mutta 2 tai 3mm. ja sitä läpinäkyvää muovia ehdottomasti.
Siellä pitäisi olla tankissa valmis paikka webaston polttoaineletkulle.
Tai no autossahan pitäisi olla webasto jo valmiinaan?
Tulipahan haettua biltemasta tuollaista 6mm kupariputkea joka kulkee myös jarruputken nimellä. Kuparistahan noita polttoaineputkia on ilmeisesti muutkin tehneet.Pega kirjoitti:Mullon s202 webaston polttoaine linja metalliputkella ja sit liitynnät lyhvillä pätkillä kumiletkua, vaikuttas alkuperäseltä asennukselta
Tälläistä tänään:
Mukavan helppoa taivutella tuota kupariputkea tuonne.
Polttoainepumppukin sai hieman uutta väriä pintaan ja uutta letkua.
Tuonne pitäisi saada se itse webasto mahtumaan, tuli jo kokeiltua yhtä asentoa pelkällä telineellä, ei ainakaan pystyssä mahdu olemaan.
Noh, jahkas ne tiivisteet tulisi niin voisi kokeilla sovitella weba telineessä kiinni...
Mukavan helppoa taivutella tuota kupariputkea tuonne.
Polttoainepumppukin sai hieman uutta väriä pintaan ja uutta letkua.
Tuonne pitäisi saada se itse webasto mahtumaan, tuli jo kokeiltua yhtä asentoa pelkällä telineellä, ei ainakaan pystyssä mahdu olemaan.
Noh, jahkas ne tiivisteet tulisi niin voisi kokeilla sovitella weba telineessä kiinni...
Minulla on jo tuollainen väykyn teline olemassa, jos sillä jotenkin saisi modattua tuon tuonne. Tiivisteetkin saapuivat tuossa perjantaina, joten weba on taas kasassa. Vielä kun ehtisi joskus laittamaan paikalleen.jolle kirjoitti:Kannattaa kysellä että mitä se mallikohtainen teline maksaa, pääsee suhteellisen helpolla.
Webasto on alkuperäisenään kyljellään. Webaston ilmanottoputki on sellainen vänkyrä joka menee sinne etupuskurin ja korin väliin ylös.
Alkuperäisenä tuossa cdi:ssä on z-malli ollut...mutta ajatushan olisi tästä tehdä myös kaukokäynnistyksellä varustettu, joten jätin pumpun kiinni ettei tarvitse mesen oman kiertovesipumpun johdotuksia ruveta muuttamaan. Laitan tuon webaston pierburgin toimimaan silloin kun käytetään esilämmittimenä. Ja tässä kun ei ole ilmastointia joten ei myöskään ole REST-nappia, olisikin ollut liian helppoa sen kautta ohjata auton omaa kiertovesipumppua ja puhallinta. Nyt täytyy erikseen vedellä johdot tuolle puhaltimelle ja pumpulle.jolle kirjoitti:Onkos tuo webasto C vai Z malli?
Jos webasto on mallia Z niin miksi toinen kiertovesipumppu? Letkut ei mene suoraan ja muutenkin turha riasa tuo webaston pään pumppu.
Filtteriä ei kannata laittaa webaston letkun väliin.
Äänenvaimentimen olen jättänyt kaikista webastoista pois
Onko tuosta polttoainesuodattimesta jotain haittaa webaston toiminnalle? Itse ainakin olisin kuvitellut että puhdas aine ilman turhia paskoja höyrystimeen olisi hyvä asia, mutta toki jos siitä voi olla jotain ongelmaa toimintaan liittyen sen saa vielä helposti pois.
Vaimentaako tuo paljonkin ääntä tuo äänenvaimennin, onko siitä oikeasti jotain hyötyä? Ei kyllä yhtään haittaisi että nuo kiemurat jäisi välistä pois, "asennusteknisistä syistä".
Ei sillä vaimentimella mitään tee. Se vaimentaa hiukan meteliä ja poistaa mahdollsia kipunoita. Periaattessa vaimennin kuuluu laittaa kun muutetaan z malli c malliksi eli ajonaikainen pöhisijä ajastettavaksi.
Kyllä minä ottaisin filtterin pois.
Eli kyseessä on siis z mallin aivot jos ymmärsin oikein? Kiertovesipumppu ja puhallin pyörimään releillä webaston kellon ohjastamana?
Kyllä minä ottaisin filtterin pois.
Eli kyseessä on siis z mallin aivot jos ymmärsin oikein? Kiertovesipumppu ja puhallin pyörimään releillä webaston kellon ohjastamana?
Jos se vaimennin vaan mahtuu tuolla olemaan, jätän sen kyllä sinne. Ja filtterinkin jätän pois vaan jos tulee joku (oikea) syy miksi en laittaisi.jolle kirjoitti:Ei sillä vaimentimella mitään tee. Se vaimentaa hiukan meteliä ja poistaa mahdollsia kipunoita. Periaattessa vaimennin kuuluu laittaa kun muutetaan z malli c malliksi eli ajonaikainen pöhisijä ajastettavaksi.
Kyllä minä ottaisin filtterin pois.
Eli kyseessä on siis z mallin aivot jos ymmärsin oikein? Kiertovesipumppu ja puhallin pyörimään releillä webaston kellon ohjastamana?
Z-malli, kyllä. Ja kelloa ei ole eikä tule. Pelkkä kauko-ohjaus releillä pumpulle ja puhaltimelle. Ehkä, korostan sanaa ehkä, myös napista käynnistys tuon rinnalle.
Webaston off-napista lähtevä johto si-pu nr.6 on se, jolla webaston saa manuaalisesti käyntiin kun siihen syöttää jännitettä. Tulipa tuokin tutkittua.
Sain sen webastonkin muuten jo paikoilleen, ainoastaan vesiletkut pitäisi enää liittää, ja samalla vaihdella jäähdytysnesteet ja termostaatit. Myös pienimuotoinen koekäyttö tehty, polttoainepumppu naksuttaa ja paloilmapuhallin pyörii kun antaa virtaskaa. Vaikuttaa lupaavalta.
Vielä pitäisi johdotuksia tehdä, kiertovesipumpulle ja sisätilan puhaltimelle.
Kuvia myöhemmin tulossa, jäi tällä kertaa ottamatta.
Sain sen webastonkin muuten jo paikoilleen, ainoastaan vesiletkut pitäisi enää liittää, ja samalla vaihdella jäähdytysnesteet ja termostaatit. Myös pienimuotoinen koekäyttö tehty, polttoainepumppu naksuttaa ja paloilmapuhallin pyörii kun antaa virtaskaa. Vaikuttaa lupaavalta.
Vielä pitäisi johdotuksia tehdä, kiertovesipumpulle ja sisätilan puhaltimelle.
Kuvia myöhemmin tulossa, jäi tällä kertaa ottamatta.
Nojuu, savut on otettu jo moneen kertaan pihalle tästäkin vehkeestä, hyvin pelittää.
Nyt sain tuon puhaltimen ohjauksenkin kytkettyä, kiitokset siitä kuuluu jäsen peltipuskuri:lle.
Näillä näkymin tämä projekti alkaa olla päätöksessään, jossain vaiheessa voisi jonnekkin lisätä vielä merkkivalon mistä tietää että webasto on päällä.
E: testattu, lämmönsäätörullat täytyy jättää punaiselle jotta sisälle tulee lämmintä.
Nyt sain tuon puhaltimen ohjauksenkin kytkettyä, kiitokset siitä kuuluu jäsen peltipuskuri:lle.
Taitaa puhaltimen lisäksi lähteä myös kv-pumppu pyörimään kun tuohon nastaan syöttää jännitettä, mikä on hyvä asia. Siitä en kyllä tiedä muuttaako tuo lämpötila-asetusta, pitäisi vielä testata...rullat kylmälle ja weba pöhisemään->tuleeko lämmintä?peltsipuskuri kirjoitti:En nyt ota kantaa tuohon vesipumppukytkentään mutta puhallinohjauksen kannalta taitaa mennä seuraavasti.
C-sarjan, W202, puhallinkytkennässä riittää kun lämmitysohjainlaite saa herätevirran oikeaan nastaan. Webaston / Eberin johtosarjass oleva puhallinrele voidaan poistaa ja liittää puhtimen ohjausjohdin suoraan auton ohjainlaitteeseen:
Heizungsautomatikissa liitin on 18-napainen ja
ilmastoiduissa versioissa 29-napainen
Liitäntä Heizungsautomatik versioon:
- Pelkkä lämmityslaite: Liitä johdin nastaan Pin 8
Liitäntä Temperaturautomatik versioon:
- Liitä johdin nastaan Pin 23
Liitäntä Klimaautomatik versioon:
-Liitä johdin nastaan Pin 26
Näillä näkymin tämä projekti alkaa olla päätöksessään, jossain vaiheessa voisi jonnekkin lisätä vielä merkkivalon mistä tietää että webasto on päällä.
E: testattu, lämmönsäätörullat täytyy jättää punaiselle jotta sisälle tulee lämmintä.