Moi. Kävin koeajamassa Tampereella moista Italiaan alunperin kiikutettua -98 autoa.
Odotukset vakio C200CDI -99:n jälkeen korkealla.
Havainto: ei kiihdy juuri mihinkään. Tai siis kiihtyy jotenkin, muttei tunnu 192hv:n kiihtyvyydeltä.
Sanoisin, että ei paljoa häviä tuo cdi kiihtyvyydessä, jos ollenkaan.
Onko tuon kompuran ominaisuus vain se alaväännön lisäys. Tasaseen kiihdytellessä en huomannut siinä parintonnin kieppeillä mitään tehonlisäystä. Tai missään muussakaan vaiheessa.
Petaalin sai huoletta runnoa pohjaan, kone kiersi kyllä sinne punarajoille. Mutta ei ollut niskat vaarassa.
Siis pitäisikö siinämain, kun kompuran pitäisi tulla mukaan, huomata edes jonkilainen tehoryntäys?
Vai onko kori vaan liian painava tuolle koneelle?
Arviolta menee yli 10 sekkaa saada se kulkemaan edes 80km/h.
Nää on pahoja selvittää tietty kyselemällä mielipiteitä, mutta kysellää ny kuitenkin.
E200 kompressorin suorituskyvyttömyys?
- veskola
- V-klasse-spesialisti
- Viestit: 1589
- Liittynyt: 30.9.2005 10:45
- Paikkakunta: Turun tienoo
- Viesti:
Re: E200 kompressorin suorituskyvyttömyys?
Mekaanisella ahtimella tehdään bensakoneessa sama vääntömomentti alakierroksille, joka dieselissä on luonnostaan. Ero pitäisi siten oikeastaan tulla siinä kohtaa kun diesel joutuu vaihtamaan vaihdetta 4500 rpm kohdalla ja bensa jatkaa vetoaan loppuun saakka.
Dieselkoneen 200 hp on aina enemmän kuin 200 hp bensakoneessa kun puhutaan normaalista käyttöalueesta eli alle 3500 rpm ja oletetaan, että dieseliin ei laitettu mitään herään huomenna holsettia.
sitten se mekaaninen ahdin nappaa vielä kampiakselilta 10-20 heppaa niin ei ollenkaan hyvä juttu.
ja kyllä se E korie vie omansa, on ne semmosia järkäleitä.
Dieselkoneen 200 hp on aina enemmän kuin 200 hp bensakoneessa kun puhutaan normaalista käyttöalueesta eli alle 3500 rpm ja oletetaan, että dieseliin ei laitettu mitään herään huomenna holsettia.
sitten se mekaaninen ahdin nappaa vielä kampiakselilta 10-20 heppaa niin ei ollenkaan hyvä juttu.
ja kyllä se E korie vie omansa, on ne semmosia järkäleitä.