Moottori kysymyksiä E 290 TD

Katso myös W202
Vastaa Viestiin
Avatar
blacklake
Viestit: 1159
Liittynyt: 22.11.2010 13:14
Paikkakunta: Reisjärvi

Moottori kysymyksiä E 290 TD

Viesti Kirjoittaja blacklake »

Joo elikkäs katselin eilen hankkimani väykyn konetta ja lohkon kyljessä oleva numero alkaa 602..

Kysymys kuuluu siis: Käykö tähän koneeseen esim. w124 250D:n mekaaninen pumppu ja suuttimet suorilta?

Toinen kysymys: Käykö tähän suorilta myös w124 mersun manuaalilaatikko kun tarkoitus riisua tästä tekniikasta kaikki ylimääräiset sähköroippeet pois?

Kolmas kysymys: Mitä nää kaksysikymppi koneet kestää ottaa tehoa (tiedossa olisi holset hx35 ja 6mm pumppu) eli tulisi varmaan jotain kahdensadan ja kahdenpuolensadan väliin hevosia?

Auto on vuosimallia -98 (ja loppuauto myydään muuten osina kunhan saa koneksen nostettua pois)
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29379
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Suoraruutakone, ei mene esikammiovehkeen suuttimet ja pumppu siihen suorilta eikä vääriltä.
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Muistaakseni MF:llä oli aikoinaan juttua kun tuollaiseen oli laitettu rivipumppu, orkkis suuttimilla. Taisi vaatia hieman lohkon muokkausta ja ennakonsäädin ei tainnut oikein kunnolla toimia...
Avatar
blacklake
Viestit: 1159
Liittynyt: 22.11.2010 13:14
Paikkakunta: Reisjärvi

Viesti Kirjoittaja blacklake »

menisköhä om605 kannella sitte paremmi. tai vanhalla om602kannella
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Esikammion kansi niin sitte menee. Ja männät. :roll:

Eli 2,3, 2,9 tai 3,5 litrasesta esikammikoneesta, mieluiten turbosta (eli S350 Turbodiesel?) koneesta mukit. Kun ei käy suoraruutan ja esikammion männät oikein yksiin.

On tässä pohdittu tuon 2,9 Rintterin kanssa, mutta näillänäkymin alkaa 2,5DT kone löytymään, sitte alkaa savustus. 8)

Eli toisinsanoen helpompi nostaa 2,5 turboD kone sinne, kuin alkaa tuosta 2,9:stä rakentamaan esikammiokonetta. :roll:

Riittäähän siinä vakiopumpussakin ruoka aika pitkälle tietääkseni, mutta toki sitä sähköä on siinä sitte ja tarvii joku welho kaivamaan sitä ruokaa sieltä pumpun ohjauksesta, jossei EVRY:llä sitte haluta rikkoa konetta. 8)

Nii onko tuossa väykässä (5-vaihteinen?) tomaatti? :twisted:
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
blacklake
Viestit: 1159
Liittynyt: 22.11.2010 13:14
Paikkakunta: Reisjärvi

Viesti Kirjoittaja blacklake »

Vensku_ kirjoitti:Esikammion kansi niin sitte menee. Ja männät. :roll:

Eli 2,3, 2,9 tai 3,5 litrasesta esikammikoneesta, mieluiten turbosta (eli S350 Turbodiesel?) koneesta mukit. Kun ei käy suoraruutan ja esikammion männät oikein yksiin.

On tässä pohdittu tuon 2,9 Rintterin kanssa, mutta näillänäkymin alkaa 2,5DT kone löytymään, sitte alkaa savustus. 8)

Eli toisinsanoen helpompi nostaa 2,5 turboD kone sinne, kuin alkaa tuosta 2,9:stä rakentamaan esikammiokonetta. :roll:

Riittäähän siinä vakiopumpussakin ruoka aika pitkälle tietääkseni, mutta toki sitä sähköä on siinä sitte ja tarvii joku welho kaivamaan sitä ruokaa sieltä pumpun ohjauksesta, jossei EVRY:llä sitte haluta rikkoa konetta. 8)

Nii onko tuossa väykässä (5-vaihteinen?) tomaatti? :twisted:


Kiitosta, kyllä mun joutuu tästä alakaa tekkee konesta yykaakoohon.

Viisvaihteinenhan tuo on. hyvin pelaava laatikko, vaihtaa pienempää het ko tarvii ja pehmeästi. eikä luistele.
Ihan eri ko yykaakoon tomaatti :lol:
Onko se muute jotensakki sähköohjattu tuo loota? jos kovinki monta kilometriä pittää laatikon takia vettää yykaakoohon lissää sähköjä nii sen sitte joutaa myyvä :wink:
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

mikäs ettei koko konelaatikko paketti sinne, ei se paljoa sähköä / montaa boksia kaipaa :lol:

tiedä sitten haluisko se moottorinohjaus tietoa perältäkin, vaan senhän kyllä sille saa ...


ja manuaalikskin saat helpolla, kun vaan vauhtipyörylä on siitä mistä laatikkokin ...
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 moottori”