2.6 bensa ei käynnity? KIIRE

Katso myös w124 moottori-osio.
Vastaa Viestiin
MB190
Viestit: 75
Liittynyt: 02.11.2010 19:48

2.6 bensa ei käynnity? KIIRE

Viesti Kirjoittaja MB190 »

elikkä tekniikan vaihto takana päin ja nyt alkas olemaan siinä kunnossa että pitäs jo toimia mutta ei lähe käyntiin. starttaa hienosti, mutta ei. bensa pumput pyörähtää kun laittaa virrat päälle. kipinänki saa.

onko jengillä mitään mielessä mistä vois vikaa lähtee hakemaan?

kiitos
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Ettei oo tässäki ny väärä (neloskoneen tjm.) vauhtipyörä?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
MB190
Viestit: 75
Liittynyt: 02.11.2010 19:48

Viesti Kirjoittaja MB190 »

Tekniikan vaihossa vaihdettiin moottori, laatikko ja perä niin vauhtipyörä on se mikä pitää mutta irti se on käytetty kytkimen vaihdon yhteydessä ja laitettu samaan kohtaan takasi. Tuleeko äkkiseltään muuta mieleen? Ehdotuksia vaan tulemaan!
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

kipinä on heikko. Tulee kädes, mutta sylinterissä se ei toimi.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
boogieman
aktiivimeseläinen
Viestit: 1500
Liittynyt: 08.11.2005 11:56
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja boogieman »

Sergey kirjoitti:kipinä on heikko. Tulee kädes, mutta sylinterissä se ei toimi.
Jos se toimii omassa kädessä mutta ei sylinteriin laitettaessa, niin voisiko kyseessä olla suorituspaineet? Sininen pilleri tankkiin? :tuumaus:
MB190
Viestit: 75
Liittynyt: 02.11.2010 19:48

Viesti Kirjoittaja MB190 »

Hmm, joo kyllä se kipinän kädessä antaa. Mikäs siinä vois olla vikana et se kipinä ei riitä?
MB190
Viestit: 75
Liittynyt: 02.11.2010 19:48

Viesti Kirjoittaja MB190 »

Nyt selvis se että bensa ei pääse ruiskulta eteenpäin eli suuttimille ei tullut bensaa ollenkaan. Bensaa kun kaato suoraan sinne niin hörähti käyntiin mutta sammu tietysti vähän ajan päästä. Bensaa tulee kyllä tulo putkesta mutta jostain syystä se ei suuttimille asti pääse. Mikä voisi olla vikana onko kenelläkään kokemusta? Auttakaa onnetonta.
MB190
Viestit: 75
Liittynyt: 02.11.2010 19:48

Viesti Kirjoittaja MB190 »

elikkäs nyt sitten ruettiin miettimään että voisko se olla että bensapumppujen paineet ei riitä aukasemaan suuttimia että bensa pääsis kanteen asti. no alettiin kokeilemaan niitä pumppuja (2 pumppua) niin toinen pyöri nätisti ja toinen piti ihan ihme ääntä. kytkettiin pelkästään se "rikkinäinen" pumppu ja aukastiin bensan tulo putki ruiskulta niin tuli tosi heikosti/ruikkimalla bensaa eli voisko vika olla pumpussa?

soittelin pariin varaosa paikkaan ja nyt sittten mietin että raskinko ostaa 180e maksavan bocshin pumpun ja tarvike pumppu maksaa taas sitten 46e :D että tekeekö nuilla tarvike pumpuilla mitään?
MB190
Viestit: 75
Liittynyt: 02.11.2010 19:48

Viesti Kirjoittaja MB190 »

Noniin nyt tilasin sen uuen pumpun ja maanantaina sais sen tyrkätä paikoilleen. Jospa se siinä olis se vika?! :)
MB190
Viestit: 75
Liittynyt: 02.11.2010 19:48

Viesti Kirjoittaja MB190 »

Nytpä olis pumppukin vaihettu mutta ei käynnisty. onko kellään ollut ongelmia näitten ruiskujen kanssa jos on niin kertokaahan ihmeessä mitä ja miten asia korjattu?
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5983
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

MB190 kirjoitti:Nytpä olis pumppukin vaihettu mutta ei käynnisty. onko kellään ollut ongelmia näitten ruiskujen kanssa jos on niin kertokaahan ihmeessä mitä ja miten asia korjattu?
Ohita yj rele jos pelaa silleen niin tinaa tai vaihda rele. Voi myös kokeilla antaa pa-pumpulle suoraan 12v ja jos taas opelkaa niin rele auki tai ehjää tilalle. Tyyppivika.

Edit: Sulla taiskin olla tekniikan vaihto siinä... Se voi myös vastustaa, onko pelannu uudella tekniikalla edes vähää aikaa?
MB190
Viestit: 75
Liittynyt: 02.11.2010 19:48

Viesti Kirjoittaja MB190 »

Missä tämä yj rele sijaitsee? Uudella tekniikalla ei pyörimään ole kunnolla saatu kertaakaan mutta ajamalla se talliin ajettiin ennen kun mitään ruettiin purkamaan että ei siinä mitään rikki pitäs olla. Pensa pumpuille on virtaa annettu ja pelaa kyllä. Ja toisenhan minä jo vaihoinki.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5983
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

MB190 kirjoitti:Missä tämä yj rele sijaitsee? Uudella tekniikalla ei pyörimään ole kunnolla saatu kertaakaan mutta ajamalla se talliin ajettiin ennen kun mitään ruettiin purkamaan että ei siinä mitään rikki pitäs olla. Pensa pumpuille on virtaa annettu ja pelaa kyllä. Ja toisenhan minä jo vaihoinki.
Siitä akun ja hanskalokeron välistä muovisuojuksen alta. Mutta tarkoitin kyllä PA-pumpun releä tossa aiemmin...

Siellä on PA-punpunrele ja yj rele ja tais olla jotain muutakin.

Edit: PA-pumpun rele pitää vastata auton varustelua ja sylinterilukua kuten autom, ilmastointi jne jotka on mukana relen toiminnassa jollain muotoa.
Roki
Viestit: 40
Liittynyt: 31.10.2010 14:10
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Roki »

Samanlainen tekniikanvaihto tuli tehtyä ihan samoilla ongelmilla ja ongelmakohdat oli seuraavat: Ekana oli väärä vauhtipyörä,sitten toiseksi joku moottorilta tuleva maajohto oli irti.Sen kun pisti runkoon niin johan alkoi käymään.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 moottori”