Vanne/rengaskoko

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
Vastaa Viestiin
mesemies49
Viestit: 181
Liittynyt: 30.12.2006 7:55

Vanne/rengaskoko

Viesti Kirjoittaja mesemies49 »

Mikä on tarkoitus jos vaihtaa vanne ja rengaskokoa isommaksi ja rengasta matalalaprofiiliseksi :idea: Minä luulisin,että tehdas on testannut parhaan mahdolisen kompromissin äänen,tärinän,ajettavuuden ym.
Auto on käyttöä varten
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1937
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

Siis itsehän sanoit että valinta on kompromissi. Jotkut vaihtaa vannekokoa myös pienemmäksi, vähemmän meluisammaksi, kulutuskestävämmäksi, pehmeämpikyytiseksi ja vielä edullisemmaksi renkaaksi.

Yksi omistaja haluaa tietyn piirteen olevan parhaimmillaan, toinen toisen. Ei tehdas pysty molempia tyydyttämään samalla rengasvalinnalla. Useimmitenhan isompaa rengasta laitetaan vain ulkonäön takia (omistajan tulkinta ulkonäön paranemisesta).
mesemies49
Viestit: 181
Liittynyt: 30.12.2006 7:55

Vanne/rengaskoko

Viesti Kirjoittaja mesemies49 »

Itsellä kuva ja kokemusta jonku verran,isontaminen ,leventäminen ja profiilin pienentäminen ei tee muuta,kuin huonontaa ajomukavuutta ja lisää ääntä niin myös Mesessä.Näkö on eri juttu ja kenelle se merkkaa,vai onko isontamisessa muita hyviä puolia :?:
Auto on käyttöä varten
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Esim. seuraavat koot on tehtaalta valittu erinomaisiksi valinnoiksi W211 alle, varmasti hyviä kompromisseja kaikki:
16" - 225/55R16
17" - 245/45R17
18" -
Etu: 245/40R18
Taka: 265/35R18
19" -
Etu: 245/35R19 93W
Taka: 275/30R19 96W

Miksi eri kokoisia renkaita laitetaan autoihin? varmasti auton käyttötarkoitus ja olosuhteet kertoo eniten. Esim. Suomalainen taksinkuljettaja suosii tuota 16 tuumaista koska kehitysmaiden maanteiden kunto on kehno joten mukavuus paranee niillä, renkaat kuluu nopeasti ja ovat halpoja.

Saksalainen moottoritietä ajava taas valitsee nuo isommat ja matalemmat sen takia että tuo 16 tuumainen on niissä nopeuksissa ja olosuhteissa aivan paska. Tiet on hyväkuntoisia eikä renkaat kulu niin nopeasti.

Ja sitten se ulkonäkö... sehän on se tärkein syy miksi niitä isoja valitaan tääl suomessa 8)
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Suksipoika
Viestit: 231
Liittynyt: 10.6.2008 5:02
Paikkakunta: sjk

Viesti Kirjoittaja Suksipoika »

Nostetaas vähän. Osaako joku sanoa rupeaako w211 jo herjaamaan jarruja jos rengastukseksi laittaa eteen 225/40 huom. R18 ja taakse 245/35 R19, kehäeroa tulee 1.7cm ja olivat w202 ainakin tuolla alla eikä herjannut jarruja paitsi kerran johtuen ehkä jostain muusta syystä..? Eteenhän sais mahdollisesti olla sentin pari leveämpi kumi mutta jos tuollakin menee ilman herjoja ja muita haittoja niin voihan ton koon ensin päästää loppuun.. Tällä hetkellä on 235/35 R19 ja 245/35 R19 renkaat alla ilman herjoja.
Mersuja laidasta laitaan on ja ollut.

Star @ E-P
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 alusta”