Komppaan edellistä, tätä hommaa ei missään nimessä saa alkaa tekemään sorapihalla tai puutteelisilla työkaluilla, ei ole remontti yksinkertasimmasta päästä
Minäkin rassasin kaikki takapään liikkuvat uusiksi kun tuon kunnostin, kaikki laakerit, jarrut, vaijerit, putket, letkut, vakaajan ynnämuut. Kaikenkaikkiaan oli melkosen työläs projekti ja kyllä tuo rakennelma on tuon ajan autotekniikalle melkonen merstariteos se ei mulle kyllä ole valjennu että mikä tuon hyöty on
Se laakeri oli mulla myös niin naimisissa napaan ja linkkuun että se piti pala kerrallaan varovasti pilleillä poltella pois. Myös jokatoinen 6 mm pultti katkesi jarrukilvestä ja käsijarrukilvestä napaan, oma työmaa kaivaa nuokin pois ja osaan piti uusia kierteet tai laittaa irtokierteet. Samalla kannattaa myös panna uusi pyörän laakeri kun hässäkkä on pöydällä päreinä, tähän tarvitaan myös oikeanlainen erikoisavain ja laakerin säätö on mallia TIUKKA ei onnistu kiristäminen ilman oikea avainta.
Ja se tukivarren pään laakerointi kannattaa myös uusia etenkin se ulompi laakeri, ne kuulat tekee itselleen kolot kun se ei juurikaan liiku ajossa mulla nuokin oli ihan huonot, HUOMIO tämä laakeri on tismalleen sama kuin uudemman ABS jarrullisen 190:sen etupyörän laakeri, tämähän löytyy siis edullisesti joka varaosaputkasta.
Laakerien saatavuudesta, kyselin myös parista laakeri putkasta noita laakereita ja saatavuus oli huono, osa myi ei oota ja yksi olisi saanut tilattua mutta hinta lähes sama kun KL varaosilla. Yritin myös orkkis numeroilla ja mitoilla netistä vähän kaivella mutta tuloksetta.
Osat sai siis helpoiten hankittua hologrammi paketeissa KL:stä, pisteet siis taas kerran sinne!, tosin toimitusaika oli pari viikkoa kun Saksasta tulivat.
Yhteenvetona sanoisin että kannattaa varata reilusti aikaa ja malttia tähän homman ja hintaa koko remontille kertyy aika reilusti jokatapauksessa.
Onnea remonttiin
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)