getrakin vaihdevivusto järjestys
getrakin vaihdevivusto järjestys
eli ois getrakin loota ja getrakin keppi muttei ihan käypäisiä vaihdevivustoja joutuu hieman lyhentelemään.190 korinen vehje kyseessä.vähän jo ihmettelinkin näitä vivustoja ja olisi hyvä jos saisi varmistuksen jos menisi varmasti oikein ekalla kertaa
eli tartteis tietää etummaisen,keskimmäisen ja takimmaisen lootan vivut minne ne kuuluu?takimmainen ilmeisesti menee keppiin 4-5 vaihteelle mutta entäs nämä muut?

Muistelisin että: Takimmainen 4-5
Keskim: 2-3
etummaanen:1-R
Samaa järjestystä noidatetaan myös normi 5-vaihteisessa askissa. Tarttis kans haalia nuihin siirtäjä keppeihin niitä muutaman euron rinkuloita sinne säädettävään päähän
Niin se getragin kepin juuri on heleppo tai ainakin halapa ehjätä uudeksi kun käyttää kepin irti ja hakee 10e/puslat sinne, voi ja ehkä kannattaa jopa tivistellä sikaliimalla ne puslat niin johan toimii hianosti
taitaa tosin mennä samat puslat myös vakiokeppeihin. Tulihan taas tarinaa 
Keskim: 2-3
etummaanen:1-R
Samaa järjestystä noidatetaan myös normi 5-vaihteisessa askissa. Tarttis kans haalia nuihin siirtäjä keppeihin niitä muutaman euron rinkuloita sinne säädettävään päähän

Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Kai normi askissa ees menee tikut tuossa järjestyksessä mitä kerroin?
Missäänkohti ne tikut ei mene ristiin ainakaan. Siitä mäkin olen varma
Tuos kossuketragis on se pakki ja 1 vaihde siä kepillä ollessa samassa nurkkauksessa. Helkkari kun hankala asia selevittää,vielä kun on oikeen epävarma ittekki
Missäänkohti ne tikut ei mene ristiin ainakaan. Siitä mäkin olen varma
Tuos kossuketragis on se pakki ja 1 vaihde siä kepillä ollessa samassa nurkkauksessa. Helkkari kun hankala asia selevittää,vielä kun on oikeen epävarma ittekki

Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
Viikko sitten sunnuntaina vivut oli tuossa järjestyksessä niinkuin sanoin ainakin mun tapauksessa eli mulla etummainen 3-4, keskimmäinen 1-2 ja takimmainen 5-pakki. Mulla vaan on erilainen getrag missä on ihan normaali vaihdekaavio missä vitonen ja pakki ovat samalla linjalla oikealla niin että vitonen on ylhäällä ja pakki alhaalla oikealla. Cossun getragissa taas jos on käännetty kaavio niin että 1 on vasemmalla alhaalla ja pakki vasemmalla ylhäällä pitäisi vivut mennä niin että etummainen on 4-5 koska 5on suora, 2-3 on keskimmäinen ja 1-pakki olis takimmainen vipu. Jos nuo meneekin jotenkin muuten kuin olen asian ajatellut cossun tapauksessa niin sitten haluan kyllä nähdä ja kuulla rakenteesta lisää
.

W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
aika vahvasti itsekkin tuota terhon ehdottamaa järjestystä oisin veikannut kun niitä vipuja tutkin ja pähkäilin miten ne VOISI mennä
enpäs ole niin tarkkaan vielä tutkinu sitä keppi hässäkkää että kumman laidan vipua se liikuttaa kun esim 1-R vaihdetta kepistä laittaa pykälään,jos se toimii päinvastoin kuin kuvittelin niin sitten tuo jarin veikkaus voi pitää kutinsa
en tiedä ottiko kukaan tästä sepostuksesta mtään selvää 

enpäs ole niin tarkkaan vielä tutkinu sitä keppi hässäkkää että kumman laidan vipua se liikuttaa kun esim 1-R vaihdetta kepistä laittaa pykälään,jos se toimii päinvastoin kuin kuvittelin niin sitten tuo jarin veikkaus voi pitää kutinsa