Olen tässä kysellyt uutta alustaa tuohon omaan katiskaan. Dr wheellgoods vai mikä lie pyysi Eibachin B12 alustasta 759 euroa plus postit tänne.
Saksasta saisi samaa settiä 600 euroon, ilmoituksissa (kaikissa) ei kuitenkaan ole mainintaa että mitä iskareita paketissa käytetään. Käsittääkseni iskarit voivat olla bilsteinin B6 tai B8. Kysyin yhdeltä myyjältä saksan Ebaysta niin hänen B12 pakettinsa tulee B6 iskareilla. B6 ei tule itselle kysymykseenkään kun alustan vaihdon pointti on päästä vakiomittaisista iskareista eroon.
Kallistuksenvakaajien päivittäminen on myöskin pyörinyt pitkään mielessä. Eibach valmisti joskus w202 sopivia vakaajia mutta niiden valmistus on lopetettu. Hr tekee edelleenkin sarjaa jota saisi johonkin 400-500 väliin saksasta.
Eniten kuitenkin kiinnostaisi mersun alkuperäiset vakaajat koska niiden kanssa voi käyttää vakiopuslia eli pitemmän päälle voi olla parempi ratkaisu. Yhdet c43 amg vakaajat olis tiedossa saksan maalla mutta pitää ensin mittailla niiden erot noihin nykyisiin.
S202 alustan parantaminen
http://www.ebay.de/itm/BILSTEIN-B12-Pro ... 5654a685ea
Tuossa olisi Bilsteinin sarja, bilsteinin numero kertoo että tuo sarja on tarkoitettu isokoneisiin w202 mutta etuakselipainossa ei ole kuin 20 kg ero ja jousi näkyy olevan sama molemmissa paitsi että tuo isokoneisen jousi on 10mm pidempi.
Nuo Ebayn halvemmat sarja missä ei ole esim. bilsteinin numeroa näkyvillä ovat varustettu Eibachin Pro-kit jousilla ja B6 tai B8 iskareilla (useimmiten kai B6 että hinta on saatu alas)
Bilsteinin setissä jouset eroaa normaaleista pro-kitin jousista, ne ovat jäykemmät mutta sitä en osaa sanoa miten suuri tuo ero on
Siinäpä pulma. Tilaako erikseen B8 iskarit ja sitten Pro-kitin jouset vai tuon bilsteinin hiukan epäsopivan sarjan.
EDIT: Näkyy olevan tuossa bilsteinin omassa sarjassa 2 vuoden takuu, pelkillä iskareilla erikseen ostettuna on 1 vuoden takuu.
Tuossa olisi Bilsteinin sarja, bilsteinin numero kertoo että tuo sarja on tarkoitettu isokoneisiin w202 mutta etuakselipainossa ei ole kuin 20 kg ero ja jousi näkyy olevan sama molemmissa paitsi että tuo isokoneisen jousi on 10mm pidempi.
Nuo Ebayn halvemmat sarja missä ei ole esim. bilsteinin numeroa näkyvillä ovat varustettu Eibachin Pro-kit jousilla ja B6 tai B8 iskareilla (useimmiten kai B6 että hinta on saatu alas)
Bilsteinin setissä jouset eroaa normaaleista pro-kitin jousista, ne ovat jäykemmät mutta sitä en osaa sanoa miten suuri tuo ero on
Siinäpä pulma. Tilaako erikseen B8 iskarit ja sitten Pro-kitin jouset vai tuon bilsteinin hiukan epäsopivan sarjan.
EDIT: Näkyy olevan tuossa bilsteinin omassa sarjassa 2 vuoden takuu, pelkillä iskareilla erikseen ostettuna on 1 vuoden takuu.
Minullahan tuo auto on s. taksi alustalla eli ainakin kovat korkeat jouset ja jäykät iskarit.
Taksialusta ei ole sama kuin vahvistettu alusta koska ainakin etuvakaaja noissa varustepaketeissa on eri.
Taksialustaisessa on sama etuvakaaja kuin classic malissa ja vahvistetulla alustalla vakaaja on sama kuin sport / esprit alustaisessa.
Vaihdoin tuohon omaan katiskaani sport mallin etuvakaajan ja avot. Nyt kulkee suoraan ja eleettömästi niin kuin kuuluukin, aivan käsittämätön ero tuolla vakaajalla vs. vakiovakaajatanko väljillä kumeilla.
Minä nappaan vielä muutaman kuvan vakajoiden erosta kun pitää laittaa uudet puslat ja maalata vielä koko tanko.
Taksialusta ei ole sama kuin vahvistettu alusta koska ainakin etuvakaaja noissa varustepaketeissa on eri.
Taksialustaisessa on sama etuvakaaja kuin classic malissa ja vahvistetulla alustalla vakaaja on sama kuin sport / esprit alustaisessa.
Vaihdoin tuohon omaan katiskaani sport mallin etuvakaajan ja avot. Nyt kulkee suoraan ja eleettömästi niin kuin kuuluukin, aivan käsittämätön ero tuolla vakaajalla vs. vakiovakaajatanko väljillä kumeilla.
Minä nappaan vielä muutaman kuvan vakajoiden erosta kun pitää laittaa uudet puslat ja maalata vielä koko tanko.