ilmastointi
ilmastointi
Moi!miksi ilmastointi ensin puhalta keskikylmä,mutta kun samutta ja laita uudestan käyntiin niin lämintä ilma? kiitos
-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
ilmastointi
automaatti on ..näyttöinen paneeli...
-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
Noo kysytään nyt näin kun ei ilmeisesti haluta tuhlata vokaaleita kauheasti.
Kun auto siis on käynnissä, puhaltaa keskihaaleaa (mitälie se onkaan
), onko asetus silloin LO vai jotain muuta?.
Auto sitten sammutetaan ja heti startataan?, alkaa puhaltaa kuumaa täysillä ?...ja tämä jatkuu ja jatkuu ennenkuin nappeihin koskee?
Vai kuinka tämä ilmiö tapahtuu?
Kun kerrot vähän lisää uskon että löydetään ratkaisu....ainakin epäilys.

Kun auto siis on käynnissä, puhaltaa keskihaaleaa (mitälie se onkaan

Auto sitten sammutetaan ja heti startataan?, alkaa puhaltaa kuumaa täysillä ?...ja tämä jatkuu ja jatkuu ennenkuin nappeihin koskee?
Vai kuinka tämä ilmiö tapahtuu?
Kun kerrot vähän lisää uskon että löydetään ratkaisu....ainakin epäilys.

ilmastointi
Kun käynnistää kylmän auton se puhaltaa viileää. Mutta kun lämpötila nousee ulkona ja sisällä se puhaltaa lämmintä, olen kokeillut LO ja 18C mutta lämmintä se pukkaa kuitenkin. Ohjausboksi on vaihdettu juuri sen vuoksi. EC:tä on kokeiltu pois päältä ja päällä ei auta. Voiko olla että nesteet tai paineet olis vähissä autoa on edellinen omistaja laiminlyönyt. Help Paavoa! 

Käyppäs katsomassa konehuoneessa pyöriikö ilmastoinnin kompura. Aineet vois olla vähissä minkä takia ei pelaa, kun on näytöllinen ilmastointi sieltä saa kaiveltua tietoa järjestelmästä esille.. Löytyy täältä foorumilta ne selityksetkin mitä on mikin ja miten ne saa näkyviin.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
Re: ilmastointi
noniin.Andrei kirjoitti:Kun käynnistää kylmän auton se puhaltaa viileää. Mutta kun lämpötila nousee ulkona ja sisällä se puhaltaa lämmintä, olen kokeillut LO ja 18C mutta lämmintä se pukkaa kuitenkin. Ohjausboksi on vaihdettu juuri sen vuoksi. EC:tä on kokeiltu pois päältä ja päällä ei auta. Voiko olla että nesteet tai paineet olis vähissä autoa on edellinen omistaja laiminlyönyt. Help Paavoa!
eli, auto käyntiin ja pistäpä LO:lle ne säädöt. anna käydä viisi minuuttia.
paina EC nappia sellaiset 10sek ja näyttöön tulee vasemmalle 1 ja oikealle joku luku...esim 20.
ja siinä kun se käy tyhjää sen ensimmäisen viisi minuuttia, tarkastele pyörähteleekö flektit aikaajoin...?
vasemman puolen napilla (iso nappi) kelaat läpi vasemman puolen numerot 1-10 ja merkkaat aina numeron vastapuolelta oikealta ne luvut ylös.
laitat ne tänne niin kerrotaan mikä sitä vaivaa...
.
Viimeksi muokannut todellauupunut, 17.5.2012 21:19. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
Re: ilmastointi
kahteen kertaan
-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
taitaa olla niin että kun väykyssä ei ilmastointi toimi eli on vikatilassa, palaa EC napin punainen kokoajan.....Multiviri kirjoitti:Käyppäs katsomassa konehuoneessa pyöriikö ilmastoinnin kompura. Aineet vois olla vähissä minkä takia ei pelaa, kun on näytöllinen ilmastointi sieltä saa kaiveltua tietoa järjestelmästä esille.. Löytyy täältä foorumilta ne selityksetkin mitä on mikin ja miten ne saa näkyviin.
.
ilmastointi
kyll se mun mielestä pyörii...
-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
tässä selitykset niille numeroille:
1= sisälämpötila
2=ulko lämpötila
3= kuljettajan puolen kenno (arvon tulee olla alle 6)
4= pelkääjän puolen kenno (arvon tulee olla alle 6)
5= höyrystimen lämpötila, muistaakseni
6=koneen lämpö
7=paine ilmastointijärjestelmässä (arvon tulee olla yli 10 ja pyöriä 12-15 väliä, samalla kuin flektit käy)
8= lauduttimen lämpö
1= sisälämpötila
2=ulko lämpötila
3= kuljettajan puolen kenno (arvon tulee olla alle 6)
4= pelkääjän puolen kenno (arvon tulee olla alle 6)
5= höyrystimen lämpötila, muistaakseni
6=koneen lämpö
7=paine ilmastointijärjestelmässä (arvon tulee olla yli 10 ja pyöriä 12-15 väliä, samalla kuin flektit käy)
8= lauduttimen lämpö
ilmastointi
1 2
1-19 1-20
2-12 2-12
3-29 3-26
4-30 4-25
5-21 5-24
6-84 6-87
7-00 7-00
8-23 8-21
9-05 9-05
10-2.0 10-2.0
tommoiset lukemat sain...onko paha???
1-19 1-20
2-12 2-12
3-29 3-26
4-30 4-25
5-21 5-24
6-84 6-87
7-00 7-00
8-23 8-21
9-05 9-05
10-2.0 10-2.0
tommoiset lukemat sain...onko paha???
-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
Re: ilmastointi
Aineet karannut koska järjestelmän paine 0.Andrei kirjoitti:1 2
1-19 1-20
2-12 2-12
3-29 3-26
4-30 4-25
5-21 5-24
6-84 6-87
7-00 7-00
8-23 8-21
9-05 9-05
10-2.0 10-2.0
tommoiset lukemat sain...onko paha???
Ilmastointihuoltoon ja mieluiten ensin koeponnistus typellä...sitten vasta alipainetesti ja täyttö.
.
ilmastointi
niin avistin,että tyhja on tai kompura rikki...mutta kiitos kokeilaan seurava ilmastointi huolto/tarkastus...kiitti..jos tamperelle asia,niin tarjon pulla ja kahvit..
Ilmastointi ei lähde käyntiin
Moi.
Mulla w210 farmarissa automaatti ilmastointi ja kävin sen täyttöhuoltamassa
ja EC valo palaa ( eli ilmastointi pois) ja en saa valoa sammumaan, enkä siis ilmastointia käyntiin. Pitääkö se jotenkin kuitata vai olisiko kompura mennyt...
Ei viitsisi ostaa parin sadan kompressoria turhaan.
Mulla w210 farmarissa automaatti ilmastointi ja kävin sen täyttöhuoltamassa
ja EC valo palaa ( eli ilmastointi pois) ja en saa valoa sammumaan, enkä siis ilmastointia käyntiin. Pitääkö se jotenkin kuitata vai olisiko kompura mennyt...
Ei viitsisi ostaa parin sadan kompressoria turhaan.
-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
Onnistuu, konehuoneessa kuskinpuolella tuulilasin läheisyydessä on sulakerasia jossa 38pin liitin josta mersuissa pääsee käsiksi "aivoihin".SHIELD77 kirjoitti:Ajan lauttasaareen mielelläni! Asun Kalliossa.
Auto on siis 2001vm, mutta siinä ei jostain syystä ole OBD-pistoketta missään. Onnistuuko se silti?
Pistän yv:tä alkuviikosta. Samallahan siitä ruoditaan muutkin vikakoodit ulos ja nollaillaan pois.
Miksei foorumilla järjestetä "vikakoodimiittejä" ?

.
Paitsi heinä ja joulukuussa muuten kylläSergey kirjoitti:no eikö se hotari niitä järjestä joka kuukausi?

Ja loytyy muuten typpi vehkeet ja täyttö masiinakin ja testerit

W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
Lege.todellauupunut kirjoitti:tässä selitykset niille numeroille:
1= sisälämpötila
2=ulko lämpötila
3= kuljettajan puolen kenno (arvon tulee olla alle 6)
4= pelkääjän puolen kenno (arvon tulee olla alle 6)
5= höyrystimen lämpötila, muistaakseni
6=koneen lämpö
7=paine ilmastointijärjestelmässä (arvon tulee olla yli 10 ja pyöriä 12-15 väliä, samalla kuin flektit käy)
8= lauduttimen lämpö
Yllä on selitykset ja ohjearvot jotka toimivassa ilmastoinnissa löytyvät.
Sinulla on kohdat 3 ja 4 liian korkealla. Eli kylmästöinti ei toimi.
.