Narinahela

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
katso myös W201.
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Cool Hand Saku kirjoitti:
Olette te vaan ihme risaperseitä, kun ammattitaitoisen korjaamon noin 1/2
tunnin työveloitus on liian kallista.

NO SIINÄHÄN KONTTAATTE KÖYHÄT. 8)
Todennäköisesti vuosituloni on huonommat kuin sinulla. En silti huutelisi täällä vaikka tienaisnkin enemmän. Joskus sitä voi muuten rassata ihan vaan harrastuksenakin.

Säätöpultti on tosiaan moottorin puolella, tällainen muistikuva minulla on vuosien takaa.
Kein siknatuur
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29405
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Säätöpultti on tosiaan moottorin puolella
Joo, eli ei siellä takarenkaan vieressä vaan lähempänä kardaania / perää :happy:
Avatar
Dixon
aktiivimeseläinen
Viestit: 1136
Liittynyt: 18.12.2011 13:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Dixon »

Moskalla lähti nätisti ko anto lämpöä.

Turhia kapineita noi oikeet ulosvetimet ko ei hievahtanukkaa sillä. Korkkas vaa 12.9 pulttiki ja muttereita kasa. :D
E46 330D & E46 328i
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3050
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Ei se sillä ulosvetäjälläkään lämmittänättä/lyömättä lähde. Sillä kiristää vähän kerrassaan välillä vasaralla leipoen, niin jo vot.
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5992
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Dixon kirjoitti:Onko kellää ollu niin tiukassa toi hela ettei lähe pois vaikka on työkaluaki sitä varten?

12mm pulttia ja hylsyjä/ite tehtyä holkkia oon käyttäny vaa ei irtoo.


Sorvarilta tilasin nyt sitte mittojen mukaan karkaistut holkit ja kovan pultin ni saa nähä lähteekö silläkään sitten.


Nii ja kummassa päässä mahtaa olla noi takapään säätö pultit, et jos navan irrottasin pöyälle ni meneekö sääjöt perseelleen?
Siellä on kultakatriinan pussin palanen välissä.... :lol:
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5992
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Cool Hand Saku kirjoitti:
Dixon kirjoitti:
Sampo N. kirjoitti:Mitäs meinaat takapään säätöpulteilla? Renkaan kulman säädöllehän siellä on molemmilla rattailla yksi sellanen tukivarren näköinen. Se on kiinni sellasella epäkeskopultilla, siitä säädetään asentoa.
Sitä et kummassa päässä tukivartta ois se epäkesko pultti.

Ei niin jaksanu kaivella ite ko ei ollu paineilma just siinä et ois kurat puhallellu pois pulteista.






Säädöt on sisäpäässä :!: :!: :!:

Olette te vaan ihme risaperseitä, kun ammattitaitoisen korjaamon noin 1/2
tunnin työveloitus on liian kallista.

NO SIINÄHÄN KONTTAATTE KÖYHÄT. 8)
Vaihdatin alapallon 202:seen, 330eur oliko kohtuullista (pallo 70eur ja sit kymppi polttimon vaihosta)? Paskat, 3 h työtä hommasta joka menee niillä ammattitaitoisilla korjaajilla 1/2 tunnissa.

Ainiin mutta eihän ne osannukkaan vaihtaa sitä tosta vaan.... Jospa ne ei ollukkaan ammattilaisia.... :roll:

Ainiin, luin sitten leimaa ootellessa jostain lehdestä että korjaamotoiminta ei kannata.... :D Vittu kun repesin.
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

Mulle makso viimeks narinan poistot kummaltaki puolen noin 380€, aikaa hommeliin meni 2,5 tuntia, oisin ne ite vaihtanu, mutta eipä ollu sopivaa ulosvetäjää, toki tuohon korjaamon hintaan sain ne takajarrutkin säädettyinä ja pari muuta pikkuhommaa tekivät samalla, joten työnmäärä komensoi työnhinnan.

Mulle ku se 100€ 30-45 minuutin korjaamokäynnistä on liikaa, paitti jos vika on semmonen että se kerralla kuntoon tulee.

Toisilla on varaa korjaamoilla käyttää ja toisilla taas ei, näin se vaan menee.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Alle puoli tuntia meni viimeks kun korjaamolla vaihdettiin narinat molemmille puolille :wink:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

XUX63 kirjoitti:Alle puoli tuntia meni viimeks kun korjaamolla vaihdettiin narinat molemmille puolille :wink:
Juuhu haukiputtaala vai :roll:
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

hotari kirjoitti:
XUX63 kirjoitti:Alle puoli tuntia meni viimeks kun korjaamolla vaihdettiin narinat molemmille puolille :wink:
Juuhu haukiputtaala vai :roll:
Sielläpä joo :P
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
Dixon
aktiivimeseläinen
Viestit: 1136
Liittynyt: 18.12.2011 13:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Dixon »

Fenton kirjoitti:Ei se sillä ulosvetäjälläkään lämmittänättä/lyömättä lähde. Sillä kiristää vähän kerrassaan välillä vasaralla leipoen, niin jo vot.
Lämpöä annoin kunnolla kans vaa ei. Iha tarpeeton siis koko työkalu jos lyyä tarttee silti vaikka sen omistas. Tuumasellä kiinityksellä olevilla hylsyillä ja jatkoilla onnistuu vettä valaen eikä tartte tapella yhtää. Ku muistaa lämmön.



Niihä se on et köyhä sitä vissii on ku haluaa harrastaa ja harrastaaki autoja. Määki tuon heti laitettavaks liikkeeseen narinan takia jos oikeesti laskutetaan se puoltuntia vain eli joku ~30€. Hinnat on kaikkee muuta aina.
E46 330D & E46 328i
shrteam
Viestit: 467
Liittynyt: 21.10.2010 17:15

Viesti Kirjoittaja shrteam »

Taitaa olla entinen? Narina oli ainakin ihan paskana.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29405
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

On ollut jo jonkin aikaa huono ajettava :happy:
Avatar
epk
Herrastuunari
Viestit: 2488
Liittynyt: 07.11.2005 0:07
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

tuohan on vielä oikeen hyvässä kunnossa. Mulla oli yks tapaus kerran jossa se puslan pultti oli syönyt itseensä jo tuohon navan luuhun :lol: :lol:
shrteam
Viestit: 467
Liittynyt: 21.10.2010 17:15

Viesti Kirjoittaja shrteam »

dealer kirjoitti:On ollut jo jonkin aikaa huono ajettava :happy:
On ollu varmaan joo, pari vuotta seissy tämä auto, ennekuin keväällä aloitin käyttöönotto huollon. Näkyy vaan leviävän ihan huollella. Katsastusmiestä ei tuo kiinnostanut, onneks on leima niin jaksaa paremmin laittaa.
Mites onko tuolle jotain tehtävissä korjausta? Sorvaus, holkki ja uus pusla?
Avatar
epk
Herrastuunari
Viestit: 2488
Liittynyt: 07.11.2005 0:07
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

ei siinä muuta ku pajotat vanhan nivelen holkin tuosta vielä pois, rautasahalla/puukkosahalla viilto pari siihe holkkiin niin irtoaa aikasta helpolla varmaan, viimeistään lämmön kera jollei muuten.
shrteam
Viestit: 467
Liittynyt: 21.10.2010 17:15

Viesti Kirjoittaja shrteam »

epk kirjoitti:ei siinä muuta ku pajotat vanhan nivelen holkin tuosta vielä pois, rautasahalla/puukkosahalla viilto pari siihe holkkiin niin irtoaa aikasta helpolla varmaan, viimeistään lämmön kera jollei muuten.
Mutta eikö sitten haittaa uutta puslaa, kun tuo reikä on soikea?
Avatar
epk
Herrastuunari
Viestit: 2488
Liittynyt: 07.11.2005 0:07
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

eihän se miksikään mene jollei sitä tarkoituksella tuhoa, soikeeks saamiseenkin tarvitaan aika seppä jo...


edit, siis tuo soikea tuossa kuvassa on osa sitä vanhan puslan kehystä, se missä vanhan puslan ja navan raja menee , sen näkee tuosta kuvastakin.


edit2, tuo "kellertävä" rengas kuvassa on se raja.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

shrteam kirjoitti:Mutta eikö sitten haittaa uutta puslaa, kun tuo reikä on soikea?
Napaosa näyttäisi olevan vielä ihan ehjä. Puslan / helan ulkokehä on vasta ottanut itseensä.

Kuva

Ulkokehän ja navan raja on tuossa uurteen kohdalla. Sen sisäpuolinen osuus pitäisi saada vielä pois.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
shrteam
Viestit: 467
Liittynyt: 21.10.2010 17:15

Viesti Kirjoittaja shrteam »

Roisto kirjoitti:
shrteam kirjoitti:Mutta eikö sitten haittaa uutta puslaa, kun tuo reikä on soikea?
Napaosa näyttäisi olevan vielä ihan ehjä. Puslan / helan ulkokehä on vasta ottanut itseensä.

Kuva

Ulkokehän ja navan raja on tuossa uurteen kohdalla. Sen sisäpuolinen osuus pitäisi saada vielä pois.

t.
Risto
No voi hittolainen, niinpä onkiin, olin jo melko varma että täytyy etsiä parempi osa. JEE kiitos
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 alusta”