Tuontiauto - Volga 24

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
onre
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 1858
Liittynyt: 25.4.2007 23:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Tuontiauto - Volga 24

Viesti Kirjoittaja onre »

Noniin.

Allekirjoittaneen ura CDI-mersun kuljettajana saavutti hiljan päätöksensä, kun suhtkoht huokeaksi hinnoitellulle C-mallin farmarille löytyi uusi omistaja. Muutimme hiljan niin, ettei kilometrejä tule kuukausitasolla enää läheskään entistä vastaavaa määrää, ja tästä syystä mikään ei estä hankkimasta kakkosautoksi jotain jännittävämpää.

Mieleni perukoilla on kytenyt parinkymmenen vuoden ajan ajatus siitä, että 24-mallin Volga voisi olla aika hieno peli. Asuin muksuna Raumalla vanhalla telakan työntekijöiden asuinalueella, jossa oli useamman auton talli. Siinä oli yhtenä vuokralaisena telakalla töissä ollut venäläinen hitsari, joka kunnosti Suomesta ostamaansa 24-mallin farmari-Volgaa iltapuhteina. Luulisin olleeni yhdeksänvuotias kun tämä tyyppi peruutti valmiiksi saamansa auton ulos tallista, pakkasi siihen perheensä ja lähti ajelemaan takaisin kohti Neuvostoliittoa.

Siispä tuumasta toimeen. Pikainen internet-katselmus antoi ymmärtää, että näitä ei ole enää käytännössä ollenkaan myynnissä Suomessa, paitsi entisöityinä, jolloin hinta on lähempänä kymmentä kuin yhtä tuhatta euroa. Viron tilanne oli melko lailla vastaava - autoja ei enää käytännössä ole. Viimeksi Volga-kuumeen vaivatessa vuonna 2005 niitä oli myynnissä vielä kymmenittäin, nyt vain yksittäisiä kappaleita ja hinnat olivat moninkertaistuneet.

Venäjältä ostaminen pyöri myös mielessä, ja paria autoyksilöä tuli katseltua enemmänkin, mutta hakureissu tuntui vähän turhan uskaliaalta tempulta, kun ei sikäläinen kieli oikein suju. Tverin alueella oli myynnissä puoleentoista tonniin oikein siisti tummanvihreä yksilö, joka oli vieläpä "vanha Suomi-auto", tuotu tammikuussa '93. Samoin Pietarista löytyi Konelan Indenor-dieselöimä yksilö, sekin '90-luvun alkuvuosina tuotu.

Seuraavaksi suuntasin katseeni Latvian ja Liettuan markkinoille. Latviassa tarjolla tuntui olevan lähinnä projekteja tai vähän turhankin hyvin käytettyjä yksilöitä, mutta Liettuasta löytyi tämännäköinen peli:

Kuva

Ilmoitustekstissä sanottiin, että auto tarvitsisi uuden akun ja renkaat, ja ettei sillä olisi koskaan ajettu talvisin. Kuvasta näki samantien, että oven reunoissa on kyllä jotain sanomista, ja ilmoitustekstissä mainittiinkin että autossa "on ollut vaurioita, mutta ne on korjattu". Sain Vilnassa asuvan internet-tuttavuuden vilkaisemaan autoa, ja tämä vahvisti että autoa on kyllä paikkamaalattu, mutta kyse on ainoastaan pensselimaalauksen jäljestä, ja että pääosin auto olisi aika kovapeltisen oloinen. Tiedustelimme myyjän aikatauluja, ja kävi ilmi, että myyjä on itse asiassa ilmoituksen jättäjän tyttöystävän isoisä, joka ei puhu sanaakaan englantia. Ilmoituksen jättäjä ehtisi kyllä auttamaan siirtokilpien ja muiden muodollisuuksien kanssa.

Tässä kohtaa täysjärkinen ihminen varmaan toteaisi että homma on aivan liiaksi tyhjän päällä, ei kannata. Minä sen sijaan varasin laivaliput Tallinnaan ja siitä eteenpäin bussin Vilnaan.

Jatkuu...
Viimeksi muokannut onre, 20.6.2013 8:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Tuon se oikea volgan näköinen Volga. Käypi kateeksi jo tässä vaiheessa juttua..
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10765
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Hienoa Onre, että löysit auton. Helpommalta tämä näyttää kuin se, mitä yhdessä katseltiin :D
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Re: Tuontiauto - Volga 24

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

onre kirjoitti:Luulisin olleeni yhdeksänvuotias kun tämä tyyppi peruutti valmiiksi saamansa auton ulos tallista, pakkasi siihen perheensä ja lähti ajelemaan takaisin kohti Neuvostoliittoa.
Just Wondering that what a hell..... :eec: :niinpaniin:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
Ruoja
Listeria-spesialisti
Viestit: 2752
Liittynyt: 28.7.2006 7:56
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Ruoja »

Silloin kun minä olin Eestissä töissä vuonna 1995, niin näitä Volgia oli ihan tientukoksi asti.
Hieno peli!
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik :D
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

uijui! :D hienoa! olutkin kuulema maistui :roll:
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Tuossa on oikia asenne kakkosauton valintaan, vähän muutatoista kuin tyypillinen tusinakippo 8)
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
cmeli
aktiivimeseläinen
Viestit: 1080
Liittynyt: 03.2.2006 13:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja cmeli »

Naapurin vanhalla taksi-k*mmunistilla oli vielä 80-luvulla tollainen pirssinä. Muistan kun lapsena oltiin joskus kyydissä, hienolta se tuontui vaikka itä-auto olikin. Kauhean luotettava se ei ollut, joten remppaa piti tehdä suht. tiheään.
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Avatar
Ville500
Rekkamies
Viestit: 1618
Liittynyt: 21.3.2011 9:45
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Ville500 »

Mulla on jemmassa samanmoinen leluauto.. Tarkka kopio, muovista kylläkin. Valot palaa kun sitä työntelee.. 8) Ja on joku n 40cm pitkä.. :D
Sen verta hieno etten oo viittyny hävittää mihinkään..
S500L -99
Chevrolet Epica 2.0 D -07
Chevrolet Evanda 2.0 -05
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Porkkana-klubi
"kunnon paska housuissa pitää mielen virkeänä"
Avatar
Ruoja
Listeria-spesialisti
Viestit: 2752
Liittynyt: 28.7.2006 7:56
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Ruoja »

cmeli kirjoitti:Naapurin vanhalla taksi-k*mmunistilla oli vielä 80-luvulla tollainen pirssinä.
Suojeluskunnan manttelilla kun pyyhkii, niin kommunismin haju lähtee :idea:
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik :D
v6sa
Mesen Viron suurlähettiläs
Viestit: 195
Liittynyt: 10.10.2005 10:19
Paikkakunta: Kernu

Viesti Kirjoittaja v6sa »

Ruoja kirjoitti:Silloin kun minä olin Eestissä töissä vuonna 1995, niin näitä Volgia oli ihan tientukoksi asti.
Hieno peli!
Eipä enää näe - on romuraudan hinta tehnyt tehtävänsä. Hyvät yksilöt ovat noin 3 k€ hinnoissa (niitä liikkuu harvoin), paljon on sutta myynnissä 2 k€ hinnalla.

Hyvä valinta, oikea väri ja ovenkahvat. 8)

Jos tarvii jotain erikoisempa jelppia, niin voipi kysellä - on muutama volgasairas tuttu. :roll:
onre
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 1858
Liittynyt: 25.4.2007 23:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja onre »

...lupaan, että myöhemmin tämä viestiketju alkaa käsitellä itse autoa, mutta nyt jatketaan matkaa.

Tiesittekö, että kaikkein halvin lauttavuoro Tallinnaan (ja sieltä pois) on sunnuntaiaamun aikaisin lähtö? En minäkään, mutta nuukapihinä en voinut olla hyödyntämättä tätä houkuttelevaa rahansäästökikkaa, joten kello herättämään aamuviideltä ja yöpuulle. Siitä sitten erinäisten vaiheiden jälkeen päädyimme menestyksellä Tallink-Siljan matkustaja-alukseen, joka olisi sisätilojensa lämpötilan puolesta toiminut ihan mainiosti myös pakastekuljetuksessa. Tästä laitteesta poistuttuamme suuntasimme kohti Pirittan kaupunginosaa, jossa meillä oli sovittu majoitus.

Kuva

Bussi Vilnaan lähtisi vasta maanantaiaamupäivällä, joten meillä oli koko sunnuntai aikaa hämmästellä paikallisia nähtävyyksiä. Kävimme mm. väärässä taidemuseossa, mutta se ei oikeastaan haitannut koska se oli kuitenkin hyvin kiintoisa. Myös rakennus itsessään pihapiireineen on melkoisen näyttävä.

Kuva

Myös Linnahallin päälle piti kiivetä, tietenkin.

Kuva

Tästä kilometrin verran rantaviivaa länteen sijaitseen Lennusadam, eli vanha vesitasohangaari, jossa toimii nykyään Eestin merimuseo. Museorakennus itsessään on melko uskomaton teräsbetonitaidonnäyte lähemmä sadan vuoden takaa, ja sen sisälle on rakennettu erittäin taidokkaasti näyttelytila jonka keskipisteenä on sukellusvene Lembit. Sukellusvene on säilytetty alkuperäisessä asussaan, eikä minkäänlaisia "kulkuhelpotuksia" ole tehty, eli siellä saa ihan oikeasti varoa päätään ja katsoa mihin kävelee. En voi kuin suositella.

Seuraavan päivän ohjelma sisälsi lähinnä linja-autossa istumista ja Via Baltican maisemien katselua. Tämän jälkeen nappasimme alle vielä vilnalaisen paikallisliikenteen linja-auton jolla pääsimme seuraavalle majoitusrastillemme. Se sijaitsi Naujoji Vilnian alueella, joka on kaupungista itään sijaitseva lähiö. Hieman yllättäen rakennus ei ole kuin parikymmentä vuotta vanha - ulkonäkö pettää.

Kuva

Ei kait siinä, söimme isännän kanssa kaalisoppaa, joimme lasilliset muscatia ja yritin sopia puhelimitse ilmoituksenjättäjän kanssa tapaamispaikkaa, mutta tämä meinasi että helpoimmalla pääsisi jos hän hakee meidät suoraan ovelta. No, en yrittänyt estääkään.

Seuraavan aamun koittaessa meinasi sitten jo suorastaan hitusen jännittää - mitähän tästä tulee? No, puhelin soi ja alaovella odotti vanhempi Audi A6, jonka sisällä soi trance-musiikki. Ilmoituksenjättäjä oli parikymppinen paikallinen kaveri, joka puhui mainiota englantia. Ajelimme Vilnan itäpuolelta länsipuolelle kohti Suderven kylää, jossa auto sijaitsi. Pikaisella tarkastelulla se paljastui suorastaan paremmaksi kuin odotin - kori oli ryhdissään, missään ei näkynyt pintaruostetta pahempia yllätyksiä ja sisustakin oli siisti. Auton omistaja oli lähemmä 80-vuotias rekkakuski, joka oli hakenut auton Venäjältä vuonna '94.

Kuva

Omistaja kertoi pitäneensä autoa aina tallissa, ja kertoi myös ettei autolla ole koskaan ajettu talvisin - siihen ei edes ole talvirenkaita. Mukaan saisi pari pahvilaatikollista varaosia, kattotelineen ja uuden pakoputken alkupätkän. Hinnasta tingittiin muutama muodollinen kymppi, jonka jälkeen oli aika käynnistää Volga ja suunnata kohti Regitran, sikäläisen Trafin vastineen ainoaa Vilnan toimipistettä.

Kuva

Aika äkkiä autosta kävi ilmi pari seikkaa. Kardaani jyristää hieman, kytkin ottaa vähän ylhäältä ja jarrut hitusen alhaalta. Kokeilin jarruja kuitenkin sen verran, että reipas polkaisu ei särkenyt putkia ja auto pysähtyi komean keinahduksen kera neljän rumpujarrun napatessa kunnolla kiinni. Jarrut myös irtosivat tämän tempun jälkeen asianmukaisesti. Homma alkoi vaikuttaa suorastaan yllättävän hyvältä.

Kuva

Volgan vanha ja uusi omistaja ovat kuvassa samassa asennossa.

Transit-kilpien saaminen autoon oli yllättävän helppoa. Ensin katsastusmies lähinnä totesi että joo, on tässä runkonumero, ja näköjään moottorinkin numero. Tämän jälkeen ilmoituksenjättäjä marssi tiskiltä toiselle pyytäen välillä allekirjoitusta, välillä maksusuoritusta. Nelisenkymmentä euroa myöhemmin meillä oli kädessämme Liettuan transit-kilvet, green card sekä rekisteriote, jossa auto on meidän nimissämme. Ilmoituksenjättäjä tarjoutui vielä auttamaan meitä uusien renkaiden hankinnassa, joten kurvasimme paikalliselle autotorille. Yhdeltä tiskiltä kierros 185/80 R 14 Falkeneita, toiselta asennus. Asentajakaksikko näytti siltä, että ei ole ihan ensimmäistä kertaa vaihtamassa Volgaan renkaita.

Kuva

Tämän jälkeen tapasimme keskustassa majapaikan isännän ja kävimme hämmästelemässä vanhaa kaupunkia, jonka kadunvarteen auto sopi parkkiin hyvin.

Kuva

Jatkuu...
Viimeksi muokannut onre, 19.6.2013 11:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kipsu
W123-Spesialisti
Viestit: 1761
Liittynyt: 05.11.2005 11:56

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

Hieno auto! Tuollaisia on tullu itsekkin katteltua ja haaveiltua. Nyt löytyy vain kirjahyllystä Neuvostoliittolaisia "leluautoja" pari kappaletta.

Kiinnostaa sellaiset nippelitiedot että paljonko tuo painaa ja onko rungollinen vai itsekantava korirakenne?
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Aika äkkiä autosta kävi ilmi pari seikkaa. Kardaani jyristää hieman, kytkin ottaa vähän ylhäältä ja jarrut hitusen alhaalta. Kokeilin jarruja kuitenkin sen verran, että reipas polkaisu ei särkenyt putkia ja auto pysähtyi komean keinahduksen kera neljän rumpujarrun napatessa kunnolla kiinni. Jarrut myös irtosivat tämän tempun jälkeen asianmukaisesti. Homma alkoi vaikuttaa suorastaan yllättävän hyvältä.
Oppii sillä nuineenki ajelemmaan. Ei ne vikoja oo, ostettuja ominaisuuksia. Määki kerran erehyin Mehtävolkalla, eli GAZ69:llä soratiellä ravakammin jarruttamaan. Käänty juutas poikittain alta auton mitalla. Vaihtelin minä ne tehvat sitte sinne napoihin ja keittelin jarrukengistä järviveellä nuotiolla kattilassa enimmät rasvat, että tasasemmin muka ottas...
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Isäukkos iskari tais tulla taas kuntoon, en tiijä kun en oo enää laittamassa. Vaan elä tuota rekkulesta sinne vaan vie, loppuu vielä asentajilta huumori. :lol: :D


Onnittelut nyt kuitenkin hankinnasta, itäautoja aina kannatetaan täältäpäin. Otapas yhteyttä jos mitä tarvittee, aina jostain jotain löytyy.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
nehe
kivenpyörittäjä
Viestit: 2205
Liittynyt: 30.3.2008 18:17
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja nehe »

:kuume:
Uuuh iihana aato.....
*itut se oo vinossa..ite oot kallellaan.
Avatar
kondivo
Herrasmies
Viestit: 2689
Liittynyt: 19.12.2006 14:18

Viesti Kirjoittaja kondivo »

Päivä päivän jälkeen, minä arvostan yhä enemmän näitä itäautoja :!: Näissä on sitä jotain! Nykyiset sähköleluautot on niin peevelin vikaherkkiä, että minun herkkä hipiäni saa vain rankan ihottuman näistä kaiken maailman saksan ja kaukoidänihmeistä. Volga ei ole vikaherkkä, vaan vikaorientoitunut :wink: Volgan vikaorientoitumisen kanssa tulee toimeen, toisin kuin mystisiä vikaähkykohtauksia saavien nykyautojen kanssa.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

kondivo kirjoitti:Volga ei ole vikaherkkä, vaan vikaorientoitunut :wink:
Juurikin näin. Ylväästi kulkee keula pystyssä kohti uusia haasteita. Omistajalla on jo valmiiksi riittävän hyvä asenne ja riittävä kalusto (rautalankaa, jeesusteippiä ja tongit) peräkontissa tulevia tienpäällä tapahtuvia remontteja varten. Mahdollisena plussana tulee kaupanpäälle mieto mahorkan tuoksu kabiinissa. Sitä on turha tuulettaa.

“Rispekt is not kiven, it is teiken.” :pappa:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1674
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Voimalla on aina vastavoima, joten mun pitää kyllä ihmetellä ja kyseenalaistaa itävehkeiden hienous. Eli mitä helkkarin hienoa on jossain patarautaisessa, kroonisesti vikaantuvassa hetekassa?! (Huom! edellä mainittu ei siis tarkoita kirjaimelllisesti hetekaa vaan topikin autoa). Sopii ehkä museoon näytille ja varoittavaksi esimerkiksi, mutta ei kai sentään länsimaiseen liikenteeseen. Eihän tuollaisella aja kuin paatunein kommunisti, eikä muuten edes sekään, sillä Esko-Juhani Tennilälläkin on nykyään Hyundai! :shock:

Perustelkaa nyt siis oikeasti mitä hienoa tuossa on? Se ei voi olla mikään seuraavista: luotettavuus, ulkonäkö, tekninen erinomaisuus, suorituskyky, kulutus, tilankäyttö, edullisuus jne.. Taitaa hankinnan syy olla jokinlainen nostalgiannälkä tai muu nuoruuden muisteloihin liittyvä?

Jokainen saa tietenkin hankkia minkä auton haluaa, mutta tässä topikissa aikaisemmin mainittuja ylisanoja itäautoista pidän aika paksuna huttuna...

Ugh, vastavoima on puhunut! :wink:
onre
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 1858
Liittynyt: 25.4.2007 23:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja onre »

Emmä nyt tiedä että onko tuossa mitään noin äärimmäistä, ihan samaa kauraa tuo tuntuis olevan kuin muutkin '60-luvulla suunnitellut henkilöautot.

Luulin että tällanen kommunistijuttu olisi kuollut Neuvostoliiton myötä, mutta näköjään joidenkin mielissä se elää edelleen sitkeänä.
Avatar
cmeli
aktiivimeseläinen
Viestit: 1080
Liittynyt: 03.2.2006 13:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja cmeli »

Perustelkaa nyt siis oikeasti mitä hienoa tuossa on? Se ei voi olla mikään seuraavista: luotettavuus, ulkonäkö, tekninen erinomaisuus, suorituskyky, kulutus, tilankäyttö, edullisuus jne.
Ei varmasti, paitsi ehkä tuo tilankäyttö :P. Paskahan se autona on, mutta erilainen. Vähän sama kuin Italyautonjen kanssa, jotenkin ne viehättää jos ei ite tarvi olla ropaamassa(varsinkaan talvella pimeässä).
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
onre
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 1858
Liittynyt: 25.4.2007 23:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja onre »

Sen verran nippelitietoa että itsekantavalla korilla tuo on, edessä on pätkä apurunkoa. Jäykkä taka-akseli, edessä erillisjousitus. Siinä on pallonivelten sijaan käytetty tukivarsien päässä olevia haarukoita. Kokonaispaino otteen mukaan 1820 kiloa, tyhjäpaino 1420 kiloa. 95 hevosvoimaa, 2445 kuutiosentin neloskone. Koneen lohko ja kansi ovat alumiinivalua, märät sylinteriputket ovat teräksiset ja suht helpot vaihtaa. Veikkaan että tässä on ajettu takaa sitä, että koneremontin voi tehdä vaikka lähimainkaan ei olisi moottorikoneistamoa, senkun tilaat uudet putket ja pistät paikalleen.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

bercedes menz kirjoitti: ulkonäkö,
No ulkonäkö? sehä o aivan mahtavan komea kori? Ihanku Ford Taunus mutta ihqmpi.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10765
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

bercedes menz kirjoitti:Jokainen saa tietenkin hankkia minkä auton haluaa, mutta tässä topikissa aikaisemmin mainittuja ylisanoja itäautoista pidän aika paksuna huttuna...
Tämmösen auton ostaminen vaatii omanlaista "m*naa". Kyseinen Volga edustaa aikakautta, joka ei koskaan palaa.

Kappale autoilun historiaa. Kuten ladat yms. :)
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29293
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Perustelkaa nyt siis oikeasti mitä hienoa tuossa on? Se ei voi olla mikään seuraavista: luotettavuus, ulkonäkö, tekninen erinomaisuus, suorituskyky, kulutus, tilankäyttö, edullisuus jne.. Taitaa hankinnan syy olla jokinlainen nostalgiannälkä tai muu nuoruuden muisteloihin liittyvä?
Ulkonäkö, ehdottomasti. Lisäksi kakki muut seikat jotka puoltavat sellaisen auton omistamista jota ei juurikaan (enää) liikenteessä näe.
Tässä kyseisessä tapauksessa on hienoa lisäksi se että auto on haettu idästä.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Olihan se upean näköistä kun kaivoskylälläkin yksi kurvasi tuollaisella keula ylväästi tuulta halkoen, peugeotin hieman heikohkosti palanut, kitkerän dieselin katkuinen savuvana perässään kohti keskustaajamaa neljän mustan rannun jäädessä kuuraisen aamuasfalttiin :P
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
Runtula
Seppä Ilmarinen
Viestit: 1320
Liittynyt: 18.12.2005 15:59
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Runtula »

bercedes menz kirjoitti:
Perustelkaa nyt siis oikeasti mitä hienoa tuossa on?
Siinä ei ole ensimmäistäkään osaa jonka vaihtamiseen tarvitaan tietokonetta saatika erikoistyökalua. Niin ja mikä parasta se ei ole mersu.
AMG special group supervisor & toolmaker.

Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Avatar
nehe
kivenpyörittäjä
Viestit: 2205
Liittynyt: 30.3.2008 18:17
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja nehe »

onre kirjoitti:Sen verran nippelitietoa että itsekantavalla korilla tuo on, edessä on pätkä apurunkoa. Jäykkä taka-akseli, edessä erillisjousitus. Siinä on pallonivelten sijaan käytetty tukivarsien päässä olevia haarukoita. Kokonaispaino otteen mukaan 1820 kiloa, tyhjäpaino 1420 kiloa. 95 hevosvoimaa, 2445 kuutiosentin neloskone. Koneen lohko ja kansi ovat alumiinivalua, märät sylinteriputket ovat teräksiset ja suht helpot vaihtaa. Veikkaan että tässä on ajettu takaa sitä, että koneremontin voi tehdä vaikka lähimainkaan ei olisi moottorikoneistamoa, senkun tilaat uudet putket ja pistät paikalleen.
Meillon uazeis sama kones ja on varsin nätti käyntiääni,kun on oikkeen sääjetty 8)
Ei oo kallis homma tehä täydellinen koneremontti :wink:
meilläki on hyllyssä uudet kalut,et voi tehä uuen koneen millon haluaa :D
*itut se oo vinossa..ite oot kallellaan.
Avatar
Late S
antero
Viestit: 1067
Liittynyt: 11.4.2008 19:25
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Late S »

Hieno volga.Isäpuolella on kaks tuommosta 24volgaa ja 21malleja monta,en etes tiiä kui palijo.Hyviä pirssejä kai nuo on,ollaa reissatu melkopaljon eikä oo tienpäälle jääty ikää :)
KÖYHÄN ON HEHKUTETTAVA
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Onre, laitetaas joku päivä OBD II -lukija siihen kiinni ja katsellaan tabletin näytöltä lukemia :D

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”