Vanne-topic (vapaa kaikille vanteille)

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

735 Astral silver tai 744 on brilliant silver. Maailman ainoat hyvät vannevärit ;) vieläpä mersun OEM värejä 8)
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
**Tähti**
Viestit: 140
Liittynyt: 31.5.2006 21:18

Viesti Kirjoittaja **Tähti** »

Rilianttia silveriä noihin kaavailin ittekin mutta mahtaako tulla liian yks värinen kun autokin samaa väriä :oops:
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Ei. Se vaa on niin että muut värit ei ole hyviä. Paitsi kiiltävä. se on myös ok.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
jussaP
aktiivimeseläinen
Viestit: 3483
Liittynyt: 20.12.2007 18:55
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja jussaP »

Kuva
tommoset olis tarkotus kunnostaa 8) hopealla olis tarkotus keskiosa laittaa ja reuna kiillottaa... onko näihin lie saatavana nuiden alkuperäisten lätkien tilalle mersun merkkejä (nuo merkit on pienemmät kun nykypäivän mb vanteissa) tai jos ei semmosia löydy niin pitäis löytää jostaki yks keskilätkä tuohon sarjaan kun on joutunut hukkaan :cry:
-------------------------------------------------------
® Mesen Porkkana-klubi
xin811
Viestit: 656
Liittynyt: 06.8.2007 14:05

Viesti Kirjoittaja xin811 »

Sergey kirjoitti:Ei. Se vaa on niin että muut värit ei ole hyviä. Paitsi kiiltävä. se on myös ok.
Mä oon vähän samaa mieltä. Pahinta mitä voi vanteelle tehdä, on maalata se mustaksi. Moniosaisissa se keskiö voi olla erivärinen, mutta ei musta!
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29279
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Pahinta mitä voi vanteelle tehdä, on maalata se mustaksi.
Juuri näin.
Avatar
Pakardinen
metusalem
Viestit: 907
Liittynyt: 08.11.2011 22:36
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

dealer kirjoitti:
Pahinta mitä voi vanteelle tehdä, on maalata se mustaksi.
Juuri näin.
Juurikin juuri näin.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Entäs jos ne maalais hammeriten mustalla :tuumaus:

Oisko se vähän sama kun maalais Ässän niin :idea:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
xin811
Viestit: 656
Liittynyt: 06.8.2007 14:05

Viesti Kirjoittaja xin811 »

Vituix män, eli suomeksi vituksi menee. Hyi.
Avatar
Ville500
Rekkamies
Viestit: 1618
Liittynyt: 21.3.2011 9:45
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Ville500 »

Mullahan on ollu noita kokeiluja vanteiden väristä.. Ideahan on lähtösin pölykapseleista..
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
S500L -99
Chevrolet Epica 2.0 D -07
Chevrolet Evanda 2.0 -05
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Porkkana-klubi
"kunnon paska housuissa pitää mielen virkeänä"
**Tähti**
Viestit: 140
Liittynyt: 31.5.2006 21:18

Viesti Kirjoittaja **Tähti** »

Pakardinen kirjoitti:
dealer kirjoitti:
Pahinta mitä voi vanteelle tehdä, on maalata se mustaksi.
Juuri näin.
Juurikin juuri näin.
Itse samaa mieltä ettei mustaksi!
Tosin hiukan tummempi harmaa kiehtoisi kuin riliantti silveri
tuohonkin lienee syy siinä että jauhemaalaustakin noille vanteille olen harkinnut :shock: (vanteen kuva edellisellä sivulla) :oops:
maKe|
Viestit: 41
Liittynyt: 11.1.2011 15:27
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja maKe| »

Alkaa hitusen tympimään vasta kunnostettujen Futuroiden lippien kiillon ylläpito. Pysyivät reilun viikon verran kasauksen jälkeen täysin virheettöminä.

En sen koomimmin varautunut lippien jälkikäsittelyyn, vaan heitin suoraan kiillotuksen ja ipa pyyhinnän jälkeen AG:n extra gloss protection sealantit niskaan. Jotenkin tuo vielä tuntuu suojaavan huulia, mutta selkeä kiillon heikentyminen on jo havaittavissa näin kuukauden jälkeen vaikka aina on tullut auto ja vanteet pestyä vesikuurojen jälkeen.


Toimiskohan tämä parempana vaihtoehtona, vai onkohan sattumoisin kyseessä perus Amerikan käärmeöljyä?




http://www.shineseal.com/products.htm

http://www.svtperformance.com/forums/fr ... eview.html
-97 W210 290td - traktori
-2011 Husaberg FS 570 - maansiirtokone
Tu0mas
Viestit: 328
Liittynyt: 31.10.2007 15:03
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Tu0mas »

Sinolia jotkut käyttää suojaamaan kiillotettua alumiinipintaa.
Nykyinen
S203 C30cdi Amg

Entiset kulkineet
W202 C36
S124 E250D
C124 300-24
C124 300
Avatar
Pakardinen
metusalem
Viestit: 907
Liittynyt: 08.11.2011 22:36
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Tu0mas kirjoitti:Sinolia jotkut käyttää suojaamaan kiillotettua alumiinipintaa.
Eikä sekään ole suora tie onneen. Ainakin minulla, jolle tuli (huom. imperfekti) soratieajoa kolme kilometriä pihasta tai pihaan, niin Sinolista ollu mitään apua.

Ei se tuo kiillotettu alumiini kummosena pitkään pysy, se on taivahan tosi. Koko ajan sitä sais olla hieromassa. Taitais melkein ne rosterilipat olla helpoin (joskin aika kallis) tie autuuteen... :?
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
maKe|
Viestit: 41
Liittynyt: 11.1.2011 15:27
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja maKe| »

Hyi, rosteria. Faijalla on jotkut intermeshin pirkkavanteet W211 alla, ja imo ei kyllä rosteri vedä tippaakaan vertoja vimosen päälle viimeistellylle alumiinille.

Itseasiassa kun tänään kunnolla pesi auton ja vanteet, niin eipä tuo kiilto ole kovin paljoa kaikonnut. Lippien pinta tuntuu melko silkinsileältä ja syvyyttäkin kiillossa näyttäs olevan. Tuo Shine Seal vain tuntuu liian hyvältä ollakseen totta. Kahden vuoden suoja oksidoitumista vastaan? Miten on mahdollista?
-97 W210 290td - traktori
-2011 Husaberg FS 570 - maansiirtokone
Avatar
Salmi
Kokkolan kuiskaaja
Viestit: 666
Liittynyt: 30.9.2005 20:36
Paikkakunta: Häppämäki

Viesti Kirjoittaja Salmi »

Teinitähti kirjoitti:
Pakardinen kirjoitti:
dealer kirjoitti: Juuri näin.
Juurikin juuri näin.
Itse samaa mieltä ettei mustaksi!
Tosin hiukan tummempi harmaa kiehtoisi kuin riliantti silveri
tuohonkin lienee syy siinä että jauhemaalaustakin noille vanteille olen harkinnut :shock: (vanteen kuva edellisellä sivulla) :oops:
Joo, ne on ihan kauheita. :escape: Siittä huolimatta:

Kuva

Kuva

Tuuppasin kätöseni kainaloon asti sontaan, ja laitoin volkkariin tuommoset. Eihän ne perhanat sovi tuohon yhtään, jotain modernia ja hopeista sen olla pitäs. :supersad:







:lol:
Länsi-Suomen lääninhäirikkö


W201 190 D -85
W123 220 D -77 eläkeläinen

Autuaita ovat puupäät, sillä he eivät tuskaa tunne...
Ja pysyvät myöskin hyvin pinnalla.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

tykkivanteet nki niitä harvoja vannemalleja jotka näyttä hyvältä myös mustana 8)
maKe| kirjoitti:Hyi, rosteria. Faijalla on jotkut intermeshin pirkkavanteet W211 alla, ja imo ei kyllä rosteri vedä tippaakaan vertoja vimosen päälle viimeistellylle alumiinille.
No kiinapaska on kiinapaskaa. turha sellaista edes ottaa keskusteluun mukaan kun materiaalit on mitä on. Tollanen 0,4mm peltikuori viel nois kiinavanteissa ei kestä yhtää mitää. Kunnolliset teräslipat pysyy kiiltävänä vuosia. Ja ovat umpirosteria
Kuva
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
epk
Herrastuunari
Viestit: 2488
Liittynyt: 07.11.2005 0:07
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

siinä kans yhet rosteri lipalliset, just ehkä ehkä kehtaa kiillon puolesta laittaa alle... :)

Kuva
Avatar
Pakardinen
metusalem
Viestit: 907
Liittynyt: 08.11.2011 22:36
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

epk kirjoitti:siinä kans yhet rosteri lipalliset, just ehkä ehkä kehtaa kiillon puolesta laittaa alle... :)
No on kyllä hiinä ja hiinä. :D
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Risnii
Viestit: 111
Liittynyt: 07.3.2012 16:36

Viesti Kirjoittaja Risnii »

Sergey kirjoitti:735 Astral silver tai 744 on brilliant silver. Maailman ainoat hyvät vannevärit ;) vieläpä mersun OEM värejä 8)
Eipä tarvikkaan miettiä enään mitkä maalit vedän Aero I vanteisiin 8) Rengastuksen kun vain osaisi päättää. Vanteet siis 17" x 8" ET28 ja auto w124 200E. Kuvien perusteella näyttäisi mahtuvan 225/45 eteen ja taakse rullaamatta kaaria (?) Kantit on loksuista jo lyöyty sisään ja kiinnihän on Eibahin miedot jouset (pro kit). Mutta ehkä eteen 215/45 rengastus olisi parempi?
Avatar
PeeTee^^
Viestit: 82
Liittynyt: 29.12.2010 20:52
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja PeeTee^^ »

No nyt nää aikasemmalla sivulla mainitut uusimmat ostokset on tässä kunnossa:

Kuva
DSC_0061[1] by petskutee, on Flickr

Vanteet siis oikaistu, hiekkapuhallettu, maalautettu hopealla pulverilla, ja päälle kiedottu 215/40 gummit. Tulihan niitä jo allekkin kokeiltua "oikean" kokoisilla renkailla, ja hyvin sopii:

Kuva
DSC_0055[1] by petskutee, on Flickr

Enää tarvitsee vain taakse 25-30mm paksut pultattavat spacerit, jos semmoisia makaa joutavana tallissa niin ottakaa yhteyttä. :D
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Sergey kirjoitti:tykkivanteet nki niitä harvoja vannemalleja jotka näyttä hyvältä myös mustana 8)
10" tykkivalssit ois aika makeet. Jos semmoisia löytyy sopivaan hintaan niin tänne vaan :wink:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
maKe|
Viestit: 41
Liittynyt: 11.1.2011 15:27
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja maKe| »

Sergey kirjoitti: No kiinapaska on kiinapaskaa. turha sellaista edes ottaa keskusteluun mukaan kun materiaalit on mitä on. Tollanen 0,4mm peltikuori viel nois kiinavanteissa ei kestä yhtää mitää. Kunnolliset teräslipat pysyy kiiltävänä vuosia. Ja ovat umpirosteria
Kuva


No täytyy nyt kyllä perua puheeni. :shock:


Jee omakin lintta vähän maanläheisempi. Ei silti tarpeeksi, mutta eipä jaksa tehdä asialle enää mitään kun myyntiinkin jouti. Eteen 15mm lätyt ja takaa jousista kiekka pois, niin olisi aika passeli:

Kuva

Kuva

Kuva
-97 W210 290td - traktori
-2011 Husaberg FS 570 - maansiirtokone
Avatar
jussaP
aktiivimeseläinen
Viestit: 3483
Liittynyt: 20.12.2007 18:55
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja jussaP »

kahtoin yks päivä nettiautosta että nätti väykky 8) tuohonko laittais avantgarde maskin ja facelift takavalot :boing_boing:
-------------------------------------------------------
® Mesen Porkkana-klubi
maKe|
Viestit: 41
Liittynyt: 11.1.2011 15:27
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja maKe| »

Heh en ole kuin pari vuotta tuuminut samaa asiaa. :lol:


Jostain syystä mersut ei vain ole oikein mun juttu, ja itseä kiinnostaa lähinnä all go no show meininki. Ei vain tarjoa tuo auto ajamisen iloa kun tullut niin paljon puuhasteltua mopojen parissa. Bemarin S1000RR oli kyllä niin peli yli kylien, että ei oikein osaa päättää pitäisikö hankkia taas kyykkymopo vai kokeilla jotain menevää japsi autoa.
-97 W210 290td - traktori
-2011 Husaberg FS 570 - maansiirtokone
Avatar
ProZero
Viestit: 192
Liittynyt: 06.5.2008 23:53
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja ProZero »

PeeTee^^ kirjoitti:
Enää tarvitsee vain taakse 25-30mm paksut pultattavat spacerit, jos semmoisia makaa joutavana tallissa niin ottakaa yhteyttä. :D
Mulla sattais olla ylimääräsenä jossain tommisbiltin tekemät keskittävät pultti mallin lätkät.. vanteen puoli tais olla 72.6 tai 72.5.

keskin kt8:lle tetetty..
S124 230te 4v manual "kesä lintta"
S210 320CDI -00 *Ikuisuus Projekti*
Ex: W202 C36AMG -96
Ex: W124 CE230 -89
Ex: W201 e200 -88
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

TM kirjoitti:myyjä väittää, että Vossenin taotut vanteet ovat miljoonan dollarin eli lähes miljoonan euron arvoiset.
Kuva
http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/Auto ... errari-458
Mikä näissä nyt miljoonan maksaa:
http://www.vossenwheels.com/wheels/ :?: :ei_tajuu:
Kuva
Avatar
PeeTee^^
Viestit: 82
Liittynyt: 29.12.2010 20:52
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja PeeTee^^ »

Kuva
IMG_1381 by petskutee, on Flickr

Vielä yks, vähä paremmalla laadulla. Keskikupitkin saapuivat thaimaasta ( :lol: ), tarrat vielä matkalla..
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Kuvassa Sl mersun 18 vanne. Onkos foorumilaisilla kokemusta vanteen hitsaamisesta? Saako tuosta vielä vanteen?


Kuva


EDIT: Tuossa vielä etupuolelta kuva

Kuva
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Runtula korjasi minun vanteesta samanlaisia halkeamia, olikohan kolme kappaletta vai neljä kahdessa vanteessa. Hyvä tuli, eikä edes ole käsittelyn jälkeen kiero vanne.

Vannekorjaamot hitsailee noita kyllä, aika yleinen vika.

Kuva
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”