jäähdytinnesteet tulevat moottorin oikealta puolelta pihalle
jäähdytinnesteet tulevat moottorin oikealta puolelta pihalle
Ihmettelin kun nestettä menee niin paljon ja nyt joutuu vähän väliä lisäämään. Moottorin oikealta puolelta tulee nesteet pihalle. Mikä on rikki?
Mikähän on koneena autossasi Nii ei tarvitse arvailla mahdollissia vuotopaikkoja...
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Nestevuotoa
Sen enempää tästä tapauksesta tietämättä minäkin veikkaisin tuota "blokin" tiivistettä.
Blokkihan näyttää tältä, siihen kiinnittyvät termostaatti ja vesipumppu. Moottorilohkoon kiinni tuleva puoli on kuvaan päin.
Blokki on kiinni moottorin etuosassa, pakosarjan alla 7 pultilla:
Voihan se tietenni vesipumppukin vejellä viimesijään.
Blokkihan näyttää tältä, siihen kiinnittyvät termostaatti ja vesipumppu. Moottorilohkoon kiinni tuleva puoli on kuvaan päin.
Blokki on kiinni moottorin etuosassa, pakosarjan alla 7 pultilla:
Voihan se tietenni vesipumppukin vejellä viimesijään.
Pikkunen Seatti
ex 300D -90
ex 190D 2.5 -92 Avantgarde
ex 300D -90
ex 190D 2.5 -92 Avantgarde
No joo, olipahan savotta, mutta oli kyllä oikea aika tehdä. Työtilan saamiseksi ja koko jäähdytysjärjestelmän huuhtelemiseksi oli hyvä irrottaa koko syyläri. Viskon pultti olikin niin pitkä ettei se oikein sopinut irtoamaan kun syyläri oli tiellä. Vesipumpulla oli ajettu 210 tkm, vuotoa oli jo. Blokin tiiviste palasina, termostaatti totaalisen jumissa kotelossaan ja blokin sisällä, jonne vesipumppu kiinnittyy oli havaittavissa jonkinlaista syöpymistä (kuva). Liekö vihreästä nesteestä vai valuvika...
Purkuun ja puhdistamiseen meni aikaa mutta se kannatti. Oli mukavaa ja helppoa laittaa uutta osaa paikoilleen kun paikat oli puhtaana. Tuli uusittua se blokin tiiviste (kuva osa nro), vesipumppu, termostaatti tiivisteineen, moniurahihnan vipu ja sen iskari, kiristin rulla (kuva osa nrosta Motonet), moniurahihna ja punaiset nesteet. Vesiletkulla huuhtelin järjestelmää ja irrotin lämppärille menevän letkun, jotta huuhtelu toimi sinne saakka kunnolla. Letkun pää suuhun ja muutamia voimakkaita puhalluksia, jotta sai vanhat nesteet pois. Ohessa joitakin kuvia. Uudet osat nesteineen tuli maksamaan noin 200 euroo.
Purkuun ja puhdistamiseen meni aikaa mutta se kannatti. Oli mukavaa ja helppoa laittaa uutta osaa paikoilleen kun paikat oli puhtaana. Tuli uusittua se blokin tiiviste (kuva osa nro), vesipumppu, termostaatti tiivisteineen, moniurahihnan vipu ja sen iskari, kiristin rulla (kuva osa nrosta Motonet), moniurahihna ja punaiset nesteet. Vesiletkulla huuhtelin järjestelmää ja irrotin lämppärille menevän letkun, jotta huuhtelu toimi sinne saakka kunnolla. Letkun pää suuhun ja muutamia voimakkaita puhalluksia, jotta sai vanhat nesteet pois. Ohessa joitakin kuvia. Uudet osat nesteineen tuli maksamaan noin 200 euroo.
Viimeksi muokannut Jitzo, 30.5.2016 10:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
s124 300TD-92
Moro,
Hyvä homma. Joskus on pitkiä pultteja. Itellä on omassa ylin nurkkapyörä semmoinen, että se menee tn. vesipumpun ja ketjukopan läpi lohkoon. Pitää irrottaa tuulettimen hässäkät, että saapi irti.
OT: Voitko pistää rivinvaihdot /img] ja [img väliin. Menee sitten kuvat paremmin allekkain.
t.
Risto
Hyvä homma. Joskus on pitkiä pultteja. Itellä on omassa ylin nurkkapyörä semmoinen, että se menee tn. vesipumpun ja ketjukopan läpi lohkoon. Pitää irrottaa tuulettimen hässäkät, että saapi irti.
OT: Voitko pistää rivinvaihdot /img] ja [img väliin. Menee sitten kuvat paremmin allekkain.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)