Auton ilmansuodatin saattaa tukkeutua.

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Mistäs konneesta tiileri on tuon edellisen putsarin nykässy ?
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Avatar
Tomaatti II
Kokkolan Kröönholmi
Viestit: 2439
Liittynyt: 11.7.2006 10:33
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Tomaatti II »

Kymppitonnin välein suodatin vaihtoon, se on aika pieni kustannus. Omaan Väykkyyn sekin heti aluksi vaihdettiin, mutta montakohan kertaa olen jo sinne tässä muutaman tuhannen kilometrin aikana kurkannut, ja tarjonnut imuria... en muista.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7183
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

:shock:

Näyttää ihan 290/300:sen suodattimelta. :lol:

Itelläkin tulee kurkittua suodatinta noin kerran parissa viikossa. :D
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Melitos kirjoitti:Ei ole saksalainen ingenjööri osannut laskea suomessa ilmassa olevan pölyn määrää oikein. Sorateillä ajelu ja nastarenkaiden sekä hiekotuksen aiheuttama pöly kyllä tukkii suodattimen helposti. Milloinkahan keksivät autoihin varoitusvalon tuolle, työkoneissa ja traktoreissahan syttyy merkkivalo kun paine-ero ilmansuodattimen yli kasvaa tietyn rajan yli (eli suodatin ahdistaa ilman kulkua).
Jossakin isossa jenkki-turbo-diesel-pick-up-4WD-paripyörä-kuormurissa oli konehuoneessa siinä putsarin kyljessä vastaava indikaattori, kuin pölynimurissa on pölypussin täyttymisestä ilmoittamassa.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Easy Rider kirjoitti:
Melitos kirjoitti:Ei ole saksalainen ingenjööri osannut laskea suomessa ilmassa olevan pölyn määrää oikein. Sorateillä ajelu ja nastarenkaiden sekä hiekotuksen aiheuttama pöly kyllä tukkii suodattimen helposti. Milloinkahan keksivät autoihin varoitusvalon tuolle, työkoneissa ja traktoreissahan syttyy merkkivalo kun paine-ero ilmansuodattimen yli kasvaa tietyn rajan yli (eli suodatin ahdistaa ilman kulkua).
Jossakin isossa jenkki-turbo-diesel-pick-up-4WD-paripyörä-kuormurissa oli konehuoneessa siinä putsarin kyljessä vastaava indikaattori, kuin pölynimurissa on pölypussin täyttymisestä ilmoittamassa.
En minä näistä tiedä, mutta mielestäni cdi-väykystäkin löytyy ilmansuodattimen tukkeutumisen indikaattori. Olenko väärässä? Ja jos/kun olen niin onko niin että siihen indikaattoriin ei ole luottamista?
h5
Viestit: 4074
Liittynyt: 01.10.2005 18:30

Viesti Kirjoittaja h5 »

Meissenkeri kirjoitti:
En minä näistä tiedä, mutta mielestäni cdi-väykystäkin löytyy ilmansuodattimen tukkeutumisen indikaattori. Olenko väärässä? Ja jos/kun olen niin onko niin että siihen indikaattoriin ei ole luottamista?
Ööö, en ole kyllä huomannut mutta onhon noita cdi-väyryläisiä useita eri konetyyppejä ja vuosimalleja.
Avatar
vito500tkm
Viestit: 276
Liittynyt: 10.12.2006 21:40
Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Easy Rider kirjoitti:
Melitos kirjoitti:Ei ole saksalainen ingenjööri osannut laskea suomessa ilmassa olevan pölyn määrää oikein. Sorateillä ajelu ja nastarenkaiden sekä hiekotuksen aiheuttama pöly kyllä tukkii suodattimen helposti. Milloinkahan keksivät autoihin varoitusvalon tuolle, työkoneissa ja traktoreissahan syttyy merkkivalo kun paine-ero ilmansuodattimen yli kasvaa tietyn rajan yli (eli suodatin ahdistaa ilman kulkua).
Jossakin isossa jenkki-turbo-diesel-pick-up-4WD-paripyörä-kuormurissa oli konehuoneessa siinä putsarin kyljessä vastaava indikaattori, kuin pölynimurissa on pölypussin täyttymisestä ilmoittamassa.
Vitosta ainakin löytyy. Tosin mulla koko suodatinkoteloa ja putkea ei ole enään paikallaan kun vakio ilmansuodattimen ilmavirtaus ei riittänyt virityskäytössä. Turbon imuputki meni kurttuun. Nykyään imuputki on rosteria ja aem ilmansuodatin joka näyttää vaativan pesua vähintään 10tkm välein.
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

heikki5 kirjoitti:
Meissenkeri kirjoitti:
En minä näistä tiedä, mutta mielestäni cdi-väykystäkin löytyy ilmansuodattimen tukkeutumisen indikaattori. Olenko väärässä? Ja jos/kun olen niin onko niin että siihen indikaattoriin ei ole luottamista?
Ööö, en ole kyllä huomannut mutta onhon noita cdi-väyryläisiä useita eri konetyyppejä ja vuosimalleja.
On siinä ilmansuodatinkotelossa vähän samanlainen mittari kuin pölyimurissa. Pitänee joskus ottaa kuva siitä ja lukea ohjekirjasta että mitä sanovat.
Avatar
jukkis.
mersuharrastaja
Viestit: 1058
Liittynyt: 25.4.2007 20:36
Paikkakunta: Kalajoki/Pyhäjoki

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

dealer kirjoitti:Kuva
Kuva
tiileri kirjoitti:mikäli suodattimella ajetaan pitkään ja se tukkeutuu imuilma vetää sen pois paikaltaan ja moottori saa suodattamatonta ilmaa

niin ja jo kertaalleen suodatetun pölyn.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29282
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tässäpä erään kymmenen vuotta vanhan mersun moottorin ilmansuodatin ja raitisilmasuodatin.

Auto ei tullut huoltoon vaan katsastustarkistukseen, huomasin ajaessani että sisälle ei tule yhtään, ei siis yhtään, ilmaa puhaltimella vaan isommalle laittaessa vain ääni kovenee.
Katsoin "raikkarin" kuntoa, ja kyllähän se umpitukossa oli.
Tuli sitten mieleen tarkistaa myös moottorin ilmansuodatin ennen pakokaasutestiä ja ehkä oli hyvä niin...

Tässä molemmat suodattimet:

Kuva

Moottorin suodattimesta valahti sitä irrottaessa pari kourallista hiekkaa suodatinkoteloon.
Kokeilin tipauttaa sen lattialle noin metrin korkeudelta:

Kuva

:arrow:

Kuva

:arrow:

Kuva

:arrow:

Kuva
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Sissos :shock:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
ou812
jakoketjubudha
Viestit: 2820
Liittynyt: 02.2.2007 21:24
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ou812 »

Paris-Dakar ajettu vissiin eestaas noilla suotimilla.
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"

® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
NonSenCe
murreanalyytikko
Viestit: 1435
Liittynyt: 13.4.2011 20:49
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja NonSenCe »

joviaalin kanssa samaa mieltä.. SiSSoS!

...ja nyt takaraivossa raksuttaa että mä oon vaihtanut sen ainakin kerran tässä parin vuoden sisällä.. ja eihän mulla oo noin likanen eihän.. ei se voi olla. kai. eli katsotaan mihin aikaan aamuyöstä mun on pakko mennä asiaa tarkistamaan kun ei saa nukahdettua ennen. :D
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7183
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

ML:n ilmansuodatinta satuin toissapäivänä vilkasemaan kun on ollut nyt 30tkm ajan paikoillaan. (loppukesästä -12 vaihettu)

Oli niin hirveässä kunnossa että piti tänään hakea uus. :shock:

Miten hel#¤% se noin imee roskaa sisäänsä.. Talvella ei kuitenkaan kovin mikään pölise.
Ilmanotto on ilmeisesti todella huonossa paikassa noissa.
Avatar
puuhapena
Viestit: 680
Liittynyt: 25.7.2006 20:47
Paikkakunta: valkeakoski

Viesti Kirjoittaja puuhapena »

Omassa työautossa on ilmansuotimen vaihtoväli 90 000km.. :shock:
En meinaa ajaa noin pitkään yhellä suodattimella.
Raitisilmansuodin vaihdettiinkin just ekassa huollossa.
Oi mikä ihana mies. Naisten ja eläinten ystävä ja ajaakin vielä Mercedes Bentsillä.
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

dealer kirjoitti: Kuva
Tuossahan kasvaa polttoaineen kulutus jo pelkästään tuon ylimääräisen painon takia. :lol:
Kein siknatuur
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1270
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Täällä etelän teillä ei kyllä noin paljon hiekkaa saa ilmanputsariin varmaan vaikka 200tkm olisi sama suodatin. Mustaksi menee kyllä kaiken maailman ilmansaasteista ja siten tukkoon. Sen sijaan kilometri toisen auton hiekkapöly pilvessä lähellä ajaen sai aikanaan ilmanputsarin todella hiekkaan. Ajo-olosuhde vaikuttaa mielestäni paljon suodattimen vaihtoväliin. Oikeasti nyky autoon vaihdoin 50tkm ajettuna suodattimen eikä varmasti ollut yhtä likainen kuin 1km hiekkapilvessä ajettu suodatin aikanaan.
Avatar
ram
aktiivimeseläinen
Viestit: 2360
Liittynyt: 08.5.2011 14:49
Paikkakunta: Numminen

Viesti Kirjoittaja ram »

Jokunen ginipaukku piti ottaa, että tähän topikkiin voi kantaa ottaa, niin mykäksi kuvat veti Nummisten miehen....

Siis jos hommaa vähän miettii, Giniä vattassa on miettiminen helppoa, niin tuo ilmansuodattimen puhtaana pitäminen on vähintään yhtä tärkeetä, kuin öljyjen vaihtaminen ajallaan... Ellei jopa tärkeempää.

Öljy vissiin vielä jotenkin toimii, vaikka siitä iso osa olisi klimmppiintynyt jonnekin päin moottoria, kunhan ei kanavat tukkeennu, mutta hiekan palotilaan puhaltaminen ei kuullosta edes karstan poistomielessä kivalta.

No, eiköhän nuo kuvat ole sellaisista autoista, joiden huoltovastaava ei varsinaisesti ole automies :?:
Meinaan vaan, että joilekin ei koneiden toiminta vaan aukene, tai yleistä välinpitämättömyyttä ei lääkitä oikein tai ei ollenkaan, tai sitten vaan kaikki eurot lasketaan jollain kierolla kaavalla.

Jotkut laskee kaikki euronsa niin anaalisti, että itse oikein hätkähtää. Siis semmoset jutut on tarkkaan laskettuna, jotka itselle on... vaikea keksiä edes tapaa ilmaista, ei merkityksettömiä, mutta sellaisia joille omassa kirjanpidossa ei ole edes saraketta.

Nojoo... se kiero laskutapa ei ota huomioon massiivisesti kasvanutt polttoaineenkulutusta...

Kaikille voi kyllä jotain tuon suuntaista tapahtua. Mun vito oli monta vuotta faijalla ajossa. Siitä loppui sisäpuhaltimen hiilet ja vaikka laitoin uuden puhaltimen, ei sisään tullut ollenkaan ilmaa. Suodatinhan siinä oli 14 vuodessa mennyt aika tukkoon. Vaikka jonkinlaisena tekniikan ihmisenä itseäni pidän, pääsi näin käymään.
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

Ei oo kauaakaan kun juttelin uudehkon B sarjalaisen (taksi) omistajan kanssa, jotta kuinka on yhteinen taival alkanut. Noin 20 tkm ajettuna oli moottorin vikavalo syttyny, ja ajankohdan vuoksi ko. yrittäjä oli päättäny ensitöikseen kurkata ilmansuodattimen kunnon.

Oli ollut kuulemma järkyttävän pölyinen, ja kopauttamalla muutamaan otteeseen lattiaan / pölistelemällä oli asentanu takaisin autoon, ja vikavalo pois ...

Tämä voi olla urbaania legendaakin, mutta kyllä nuo pk-seudunkin pölinät johonkin aina katoaa, osittain ilmansuodattimiin siis !
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29282
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Eräs nelisatanen ässä käväisi huollossa, pikapikaa moottoriöljyt (10 litraa :happy:) ja polttoainesuodatin.

"Onkos ilmanputsarit millon vaihettu ?"
"Sinähän ne toissakesänä vaihtelit isommassa huollossa"
"Jaajaa, paljokos sulla tulee kilometrejä vuoteen ?"
"Oiiisko ... kuutisenkymmentätuhatta..."
"Selevä, vilkastaan miltä ilmanputsarit näyttää"


Ja siltähän ne näytti:

Kuva
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Nää v6 cdit eli yleisin w211 mallit tuntuvat imevän tosi nopeasti ilmansuodattimet huonoon kuntoon. Keulan malli sillain että imee kaikki puitten lehdet ym sinne??
Melkein joka öljynvaihdossa ois syytä ne vaihtaa..
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

laineracing kirjoitti:Nää v6 cdit eli yleisin w211 mallit tuntuvat imevän tosi nopeasti ilmansuodattimet huonoon kuntoon. Keulan malli sillain että imee kaikki puitten lehdet ym sinne??
Melkein joka öljynvaihdossa ois syytä ne vaihtaa..
Samalla linjalla määkin olen ja muutkin OM 642
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Ärrässä olikans 30tkm ajetut putsarit jo aika valmiit. Ei likikään niin pahat kuin monesti kohtaa, mutta ihan tarpeeksi. Aattelin viritellä keulaan jokku kärpäsverkot kesäksi kun ne on yleisesti aian täynnä isoja perhosia, sudenkorentoja ja muita isoja öppisiä + lehtiä heinää ym sellaista mitä muissa moottorityypeissä ei tapaa.

Talveksi taidan nyppiä imuputken pätkät pois että saa vetää ilmansa konehuoneesta eikä lumipöllyä tieltä. :? Vähän niinku vanhan corolla ilmaputsarin kesä ja talviasento :idea:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29282
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

W211 OM642, suodattimilla (toinen kuvassa) ajettu hieman yli 20tkm / 10 kuukautta. Ei ole liioittelua vaihtaa näihin ilmansuodattimet vähintään kerran vuodessa, ja useammin jos kilometrejä tulee paljon.

Kuva

Kuva

Sitten tämä "joskus vejot hukasa" - W202 cdi :happy:
Ilmamassamittari oli likaantunut, miksikähän...

Kuva

Kuva

Kuva
wiimax.fi
Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1359
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

Mitenkäs nuo bensa kompurat? Meillä oli tuon uudemman C180 kompuran ilmanputsari järkyttävän näkönen, kun ekan kerran vaihdoin sen. Huoltokirjan mukaan sillä oli ilmeisesti ajettu noin 30tkm.

Onneksi satuin huomaamaan asian muuten autoon tutustuessani, sillä liike, josta auton ostin, väitti huoltaneensa auton juuri. Huollosta oli leimat huoltovihossa ja huoltoväli-ilmaisin oli nollattu. Molemmat putsarit ja öljyt piti olla vaihdettu mutta öljytkin oli sellaista tervaa, että vähintään huoltoväli oli niillä ajettu. Kaikkein illahduttavin episodi oli kun menin liikkeeseen kyselemään asiasta. Mulla oli ne paskaset suodattimet mukana malliksi ja pyysin, että hyvittäisivät mulle sen 100€ minkä moottoriöljyt ja uudet suodattimet makso kun auton kerta piti olla huollettu. Myyjä vaan jankkasi, että kyllä se on huollettu ja suuttu mulle lopulta, kun en suostunu sitä hyväksymään.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29282
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Mielestäni bensakompuroissa ei ole näkynyt pahasti tukkeutuneita suodattimia. Tietysti useimmiten vähemmällä ajollakin, niin saattaa tulla vaihdettua jos ei muuta niin pakokaasutestin pelossa :D
wiimax.fi
Avatar
ram
aktiivimeseläinen
Viestit: 2360
Liittynyt: 08.5.2011 14:49
Paikkakunta: Numminen

Viesti Kirjoittaja ram »

Imuilmanoton paikalla lienee iso vaikutus. Pösöön en ole jaksanut moottorin ilmasuodatinta vaihtaa kahdeksaan vuoteen, mutta viime syksynä tuli sitten suodatin vaihdettua. Odotin tietysti jotain aivan kauheaa, josta voisin vaikuttavan kuvan tähän topikkiin ottaa, mutta eipäs mitä. Suodatin oli vain hieman pölyinen. Koitin sitä kopistella, muttei siitä mitään oikein irronnut, joten jäi se kuvakin ottamatta kun niin pettynyt olin :lol:

Pösö on 307 ja siinä 1.6 litranen bensakone. Eihän sillä suodattimella ollut kuin vajaa 120 000 ajettu.

Ennen ilmansuodatinta on ilmakanavassa jonkinlainen resonaattori ja ainakin vedenerotin, ilma kun kulkee sellaisen S-mallisen reitin. Liekö tälläkin jotain vaikutusta asiaan.

Hiekkatietäkin sillä joutuu ajamaan, jos kotoa pois haluaa.
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Väsynyt Mies kirjoitti:Mitenkäs nuo bensa kompurat? Meillä oli tuon uudemman C180 kompuran ilmanputsari järkyttävän näkönen, kun ekan kerran vaihdoin sen. Huoltokirjan mukaan sillä oli ilmeisesti ajettu noin 30tkm.

Onneksi satuin huomaamaan asian muuten autoon tutustuessani, sillä liike, josta auton ostin, väitti huoltaneensa auton juuri. Huollosta oli leimat huoltovihossa ja huoltoväli-ilmaisin oli nollattu. Molemmat putsarit ja öljyt piti olla vaihdettu mutta öljytkin oli sellaista tervaa, että vähintään huoltoväli oli niillä ajettu. Kaikkein illahduttavin episodi oli kun menin liikkeeseen kyselemään asiasta. Mulla oli ne paskaset suodattimet mukana malliksi ja pyysin, että hyvittäisivät mulle sen 100€ minkä moottoriöljyt ja uudet suodattimet makso kun auton kerta piti olla huollettu. Myyjä vaan jankkasi, että kyllä se on huollettu ja suuttu mulle lopulta, kun en suostunu sitä hyväksymään.
Mutta tärkeinhän sentään oli tehty... leimattu huoltokirja :)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
LiQQe
Viestit: 1649
Liittynyt: 19.10.2010 18:15
Paikkakunta: Pitsikylä

Viesti Kirjoittaja LiQQe »

Näitä kun lukee niin tekee mieli ottaa vanhat sukkahousut ja laittaa imuilman oton eteen :lol:
® Mesen V8 Klubi
tuominen
Viestit: 79
Liittynyt: 10.3.2006 15:44
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja tuominen »

W211 om642:ssa sutarit on tosiaan vaihdettava joka huollossa. Aina on kotelot täynnä ampiaisia, sudenkorentoja ja muita otuksia. Viimeksi ostin tarjouksesta kolme settiä suodattimia. Nyt pitäisi taas tilata muutama suodatinpari.

Aiemmissa w211 220cdi:ssä ja W201 2.6:ssa pääsi n. 40tkm ennen putsarin vaihtoa vaikka ilmanotto on ihan samassa kohdassa kuin v6:ssakin...
V**** S60 Bi-fuel -07
W460 300GD -81
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”