Bensalla vai dieselilä ?

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Sivonen kirjoitti:
XUX63 kirjoitti:Nythän näissä mersuhommissa semmoinen ropleema että laatikon vaihtohetkien säätämistä erikseen eri vaihteille ei ole mahdollista tehdä ainakaan ihan kotikonstein -liekö jyrsimällä oma venttilikoneisto jne... en tiedä :roll:
Vaihdekepillä. :lol:

ps. kerkisit Dealer pilkkoa topikin juuri kun minä olin tekemässä samaa juttua, luulin että meni koko inter net rikki kun viestejä ei löytynytkään :shock:
Langi-ässä manuaalilla :lol:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Onhan automaatissakin vaihdekeppi. :shock:
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
AriK123
Viestit: 869
Liittynyt: 30.9.2005 21:08
Paikkakunta: P-Karjala

Viesti Kirjoittaja AriK123 »

Dieselillä mennään, koska se on edullinen ja luotettava käyttöautona. Harrasteautot on sitten asia erikseen.
MB 508 D matkamersu -70
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Dieselillä mennään toistaiseksi, vain ja ainoastaan kulutuksen takia. :supersad:
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Diisselillä mennään koska siinä saa yhdistettyä harraste- ja käyttöauton ja myös kohtuullisen suorituskyvyn yhdistettynä vakio autoon verrattuna pienentyneeseen kulutukseen :twisted:

ja sivonen : on keppi joo, mutta sehän on niinkuin shifterillä ajelisi jos sitä pitää käsin vatuloida :roll:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4415
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

XUX63 kirjoitti:Diisselillä mennään koska siinä saa yhdistettyä harraste- ja käyttöauton ja myös kohtuullisen suorituskyvyn yhdistettynä vakio autoon verrattuna pienentyneeseen kulutukseen :twisted:
No nii,juu ,jos verrataan -90 luvun alun huipputuotteita,takavetoisina.
Ford 2,8
M-B 2,5,no okei,tää jälkimmäinen mynä-pumpulla,mutta tässä pointti:
En ole vielä penkittäny mersua,mutta mielestäni liikkuu rivakammin kuin em.Ford.
Ja siinä on parin litran ero:Mitä saan menemään tällä nokilekalla/miten pieneen lukemaan pääsen bensa-autolla:
Seiskalla alkaa rivakammassakin menossa mersun kulutus,voortilla pääsee hätätapauksessa alta kympin,joskus menee jopa 40/100km.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”