Vanne-topic (vapaa kaikille vanteille)
tommoset olis tarkotus kunnostaa hopealla olis tarkotus keskiosa laittaa ja reuna kiillottaa... onko näihin lie saatavana nuiden alkuperäisten lätkien tilalle mersun merkkejä (nuo merkit on pienemmät kun nykypäivän mb vanteissa) tai jos ei semmosia löydy niin pitäis löytää jostaki yks keskilätkä tuohon sarjaan kun on joutunut hukkaan
-------------------------------------------------------
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
- Pakardinen
- metusalem
- Viestit: 907
- Liittynyt: 08.11.2011 22:36
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Itse samaa mieltä ettei mustaksi!Pakardinen kirjoitti:Juurikin juuri näin.dealer kirjoitti:Juuri näin.Pahinta mitä voi vanteelle tehdä, on maalata se mustaksi.
Tosin hiukan tummempi harmaa kiehtoisi kuin riliantti silveri
tuohonkin lienee syy siinä että jauhemaalaustakin noille vanteille olen harkinnut (vanteen kuva edellisellä sivulla)
Alkaa hitusen tympimään vasta kunnostettujen Futuroiden lippien kiillon ylläpito. Pysyivät reilun viikon verran kasauksen jälkeen täysin virheettöminä.
En sen koomimmin varautunut lippien jälkikäsittelyyn, vaan heitin suoraan kiillotuksen ja ipa pyyhinnän jälkeen AG:n extra gloss protection sealantit niskaan. Jotenkin tuo vielä tuntuu suojaavan huulia, mutta selkeä kiillon heikentyminen on jo havaittavissa näin kuukauden jälkeen vaikka aina on tullut auto ja vanteet pestyä vesikuurojen jälkeen.
Toimiskohan tämä parempana vaihtoehtona, vai onkohan sattumoisin kyseessä perus Amerikan käärmeöljyä?
http://www.shineseal.com/products.htm
http://www.svtperformance.com/forums/fr ... eview.html
En sen koomimmin varautunut lippien jälkikäsittelyyn, vaan heitin suoraan kiillotuksen ja ipa pyyhinnän jälkeen AG:n extra gloss protection sealantit niskaan. Jotenkin tuo vielä tuntuu suojaavan huulia, mutta selkeä kiillon heikentyminen on jo havaittavissa näin kuukauden jälkeen vaikka aina on tullut auto ja vanteet pestyä vesikuurojen jälkeen.
Toimiskohan tämä parempana vaihtoehtona, vai onkohan sattumoisin kyseessä perus Amerikan käärmeöljyä?
http://www.shineseal.com/products.htm
http://www.svtperformance.com/forums/fr ... eview.html
-97 W210 290td - traktori
-2011 Husaberg FS 570 - maansiirtokone
-2011 Husaberg FS 570 - maansiirtokone
- Pakardinen
- metusalem
- Viestit: 907
- Liittynyt: 08.11.2011 22:36
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Eikä sekään ole suora tie onneen. Ainakin minulla, jolle tuli (huom. imperfekti) soratieajoa kolme kilometriä pihasta tai pihaan, niin Sinolista ollu mitään apua.Tu0mas kirjoitti:Sinolia jotkut käyttää suojaamaan kiillotettua alumiinipintaa.
Ei se tuo kiillotettu alumiini kummosena pitkään pysy, se on taivahan tosi. Koko ajan sitä sais olla hieromassa. Taitais melkein ne rosterilipat olla helpoin (joskin aika kallis) tie autuuteen...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Hyi, rosteria. Faijalla on jotkut intermeshin pirkkavanteet W211 alla, ja imo ei kyllä rosteri vedä tippaakaan vertoja vimosen päälle viimeistellylle alumiinille.
Itseasiassa kun tänään kunnolla pesi auton ja vanteet, niin eipä tuo kiilto ole kovin paljoa kaikonnut. Lippien pinta tuntuu melko silkinsileältä ja syvyyttäkin kiillossa näyttäs olevan. Tuo Shine Seal vain tuntuu liian hyvältä ollakseen totta. Kahden vuoden suoja oksidoitumista vastaan? Miten on mahdollista?
Itseasiassa kun tänään kunnolla pesi auton ja vanteet, niin eipä tuo kiilto ole kovin paljoa kaikonnut. Lippien pinta tuntuu melko silkinsileältä ja syvyyttäkin kiillossa näyttäs olevan. Tuo Shine Seal vain tuntuu liian hyvältä ollakseen totta. Kahden vuoden suoja oksidoitumista vastaan? Miten on mahdollista?
-97 W210 290td - traktori
-2011 Husaberg FS 570 - maansiirtokone
-2011 Husaberg FS 570 - maansiirtokone
Joo, ne on ihan kauheita. Siittä huolimatta:Teinitähti kirjoitti:Itse samaa mieltä ettei mustaksi!Pakardinen kirjoitti:Juurikin juuri näin.dealer kirjoitti: Juuri näin.
Tosin hiukan tummempi harmaa kiehtoisi kuin riliantti silveri
tuohonkin lienee syy siinä että jauhemaalaustakin noille vanteille olen harkinnut (vanteen kuva edellisellä sivulla)
Tuuppasin kätöseni kainaloon asti sontaan, ja laitoin volkkariin tuommoset. Eihän ne perhanat sovi tuohon yhtään, jotain modernia ja hopeista sen olla pitäs.
Länsi-Suomen lääninhäirikkö
W201 190 D -85
W123 220 D -77 eläkeläinen
Autuaita ovat puupäät, sillä he eivät tuskaa tunne...
Ja pysyvät myöskin hyvin pinnalla.
W201 190 D -85
W123 220 D -77 eläkeläinen
Autuaita ovat puupäät, sillä he eivät tuskaa tunne...
Ja pysyvät myöskin hyvin pinnalla.
tykkivanteet nki niitä harvoja vannemalleja jotka näyttä hyvältä myös mustana
No kiinapaska on kiinapaskaa. turha sellaista edes ottaa keskusteluun mukaan kun materiaalit on mitä on. Tollanen 0,4mm peltikuori viel nois kiinavanteissa ei kestä yhtää mitää. Kunnolliset teräslipat pysyy kiiltävänä vuosia. Ja ovat umpirosteriamaKe| kirjoitti:Hyi, rosteria. Faijalla on jotkut intermeshin pirkkavanteet W211 alla, ja imo ei kyllä rosteri vedä tippaakaan vertoja vimosen päälle viimeistellylle alumiinille.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
- Pakardinen
- metusalem
- Viestit: 907
- Liittynyt: 08.11.2011 22:36
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Eipä tarvikkaan miettiä enään mitkä maalit vedän Aero I vanteisiin Rengastuksen kun vain osaisi päättää. Vanteet siis 17" x 8" ET28 ja auto w124 200E. Kuvien perusteella näyttäisi mahtuvan 225/45 eteen ja taakse rullaamatta kaaria (?) Kantit on loksuista jo lyöyty sisään ja kiinnihän on Eibahin miedot jouset (pro kit). Mutta ehkä eteen 215/45 rengastus olisi parempi?Sergey kirjoitti:735 Astral silver tai 744 on brilliant silver. Maailman ainoat hyvät vannevärit vieläpä mersun OEM värejä
No nyt nää aikasemmalla sivulla mainitut uusimmat ostokset on tässä kunnossa:
DSC_0061[1] by petskutee, on Flickr
Vanteet siis oikaistu, hiekkapuhallettu, maalautettu hopealla pulverilla, ja päälle kiedottu 215/40 gummit. Tulihan niitä jo allekkin kokeiltua "oikean" kokoisilla renkailla, ja hyvin sopii:
DSC_0055[1] by petskutee, on Flickr
Enää tarvitsee vain taakse 25-30mm paksut pultattavat spacerit, jos semmoisia makaa joutavana tallissa niin ottakaa yhteyttä.
DSC_0061[1] by petskutee, on Flickr
Vanteet siis oikaistu, hiekkapuhallettu, maalautettu hopealla pulverilla, ja päälle kiedottu 215/40 gummit. Tulihan niitä jo allekkin kokeiltua "oikean" kokoisilla renkailla, ja hyvin sopii:
DSC_0055[1] by petskutee, on Flickr
Enää tarvitsee vain taakse 25-30mm paksut pultattavat spacerit, jos semmoisia makaa joutavana tallissa niin ottakaa yhteyttä.
10" tykkivalssit ois aika makeet. Jos semmoisia löytyy sopivaan hintaan niin tänne vaanSergey kirjoitti:tykkivanteet nki niitä harvoja vannemalleja jotka näyttä hyvältä myös mustana
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Sergey kirjoitti: No kiinapaska on kiinapaskaa. turha sellaista edes ottaa keskusteluun mukaan kun materiaalit on mitä on. Tollanen 0,4mm peltikuori viel nois kiinavanteissa ei kestä yhtää mitää. Kunnolliset teräslipat pysyy kiiltävänä vuosia. Ja ovat umpirosteria
No täytyy nyt kyllä perua puheeni.
Jee omakin lintta vähän maanläheisempi. Ei silti tarpeeksi, mutta eipä jaksa tehdä asialle enää mitään kun myyntiinkin jouti. Eteen 15mm lätyt ja takaa jousista kiekka pois, niin olisi aika passeli:
-97 W210 290td - traktori
-2011 Husaberg FS 570 - maansiirtokone
-2011 Husaberg FS 570 - maansiirtokone
Heh en ole kuin pari vuotta tuuminut samaa asiaa.
Jostain syystä mersut ei vain ole oikein mun juttu, ja itseä kiinnostaa lähinnä all go no show meininki. Ei vain tarjoa tuo auto ajamisen iloa kun tullut niin paljon puuhasteltua mopojen parissa. Bemarin S1000RR oli kyllä niin peli yli kylien, että ei oikein osaa päättää pitäisikö hankkia taas kyykkymopo vai kokeilla jotain menevää japsi autoa.
Jostain syystä mersut ei vain ole oikein mun juttu, ja itseä kiinnostaa lähinnä all go no show meininki. Ei vain tarjoa tuo auto ajamisen iloa kun tullut niin paljon puuhasteltua mopojen parissa. Bemarin S1000RR oli kyllä niin peli yli kylien, että ei oikein osaa päättää pitäisikö hankkia taas kyykkymopo vai kokeilla jotain menevää japsi autoa.
-97 W210 290td - traktori
-2011 Husaberg FS 570 - maansiirtokone
-2011 Husaberg FS 570 - maansiirtokone
Mulla sattais olla ylimääräsenä jossain tommisbiltin tekemät keskittävät pultti mallin lätkät.. vanteen puoli tais olla 72.6 tai 72.5.PeeTee^^ kirjoitti:
Enää tarvitsee vain taakse 25-30mm paksut pultattavat spacerit, jos semmoisia makaa joutavana tallissa niin ottakaa yhteyttä.
keskin kt8:lle tetetty..
S124 230te 4v manual "kesä lintta"
S210 320CDI -00 *Ikuisuus Projekti*
Ex: W202 C36AMG -96
Ex: W124 CE230 -89
Ex: W201 e200 -88
S210 320CDI -00 *Ikuisuus Projekti*
Ex: W202 C36AMG -96
Ex: W124 CE230 -89
Ex: W201 e200 -88
TM kirjoitti:myyjä väittää, että Vossenin taotut vanteet ovat miljoonan dollarin eli lähes miljoonan euron arvoiset.
http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/Auto ... errari-458
Mikä näissä nyt miljoonan maksaa:
http://www.vossenwheels.com/wheels/
Runtula korjasi minun vanteesta samanlaisia halkeamia, olikohan kolme kappaletta vai neljä kahdessa vanteessa. Hyvä tuli, eikä edes ole käsittelyn jälkeen kiero vanne.
Vannekorjaamot hitsailee noita kyllä, aika yleinen vika.
Vannekorjaamot hitsailee noita kyllä, aika yleinen vika.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.