300SD -83 Hommattu, voihan vero!
Tämmöistä tietoa löytyi pikahaeskelulla:
Eli tuon mukaan 15" tuumaisia barokkeja tehtiin originaalivanteina nimenomaan ambulansseihin ja panssaroituihin malleihin. Osanumero pitäisi olla 126 alkuinen. Fuchs teki alkuperäisiä, kopioita esim. ATS ja Ronal."Bundt Cake" or "Baroque Wheel" are just two common names given to the original equipment alloy wheel from MB in the 70s (and earlier).
There were indeed factory 15" "bundt" wheels, manufactured by Fuchs and used on special projects like armored cars and ambulances. I believe they have a W126 part number. Other 15" bundt copies were made by several companies including ATS and Ronal.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
- DieselDogW126
- Viestit: 205
- Liittynyt: 08.7.2006 16:20
- Paikkakunta: Helsinki
Jollain Texas dealerillä oli -85 SD:ssä 15", muutoinhan nuo oli aina 14" (108-alkuiset)Leveydeltään 6", ei 6,5".
Tuliko se simpukka kiristämällä kuntoon (hienoinen skeptikko utelee). W123 simpukka sopii....
EDITTIÄ: Täytyy oikaista oma väärä tieto oikein kuvan kera: Tänään tallilla osui käteen W123 ja W126 simpukat ja ero on aika selkee. Kuva alla:
Muisti on tehnyt tepposia tässä asiassa....
Tuliko se simpukka kiristämällä kuntoon (hienoinen skeptikko utelee). W123 simpukka sopii....
EDITTIÄ: Täytyy oikaista oma väärä tieto oikein kuvan kera: Tänään tallilla osui käteen W123 ja W126 simpukat ja ero on aika selkee. Kuva alla:
Muisti on tehnyt tepposia tässä asiassa....
Viimeksi muokannut DieselDogW126, 06.7.2013 22:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W168, W202 ja W126
Nuohan on ollut aina 14" vanteilla. Mutta nuo mun 15" kelpaa hyvin kun on -81 leimat vanteissa.
Kiristämällä sai viiden sentin välyksestä sentin pois. Eli ei onnistunut. Veholla simpukan korjaussarja maksaa vajaan puolitonnia, sekään ei ole vaihtoehto. Käytetyt hyväkuntoiset on melko harvassa, taitaa olla ässän painava keula myrkkyä simpukalle.
Tavaraa on rantautunut saksasta ja jenkeistä melko kivasti. Kohta rupeaa olemaan ässän sisusta ehjätty. Rahaa palaa mutta minkäs teet.
Kiristämällä sai viiden sentin välyksestä sentin pois. Eli ei onnistunut. Veholla simpukan korjaussarja maksaa vajaan puolitonnia, sekään ei ole vaihtoehto. Käytetyt hyväkuntoiset on melko harvassa, taitaa olla ässän painava keula myrkkyä simpukalle.
Tavaraa on rantautunut saksasta ja jenkeistä melko kivasti. Kohta rupeaa olemaan ässän sisusta ehjätty. Rahaa palaa mutta minkäs teet.
Tähdellisen parantola
Josko rukkais jonkun kohtuu nopian hammastangon tilalle. Vähän joutuu tietysti kikkaileen ohjausaksilan kans mutta eipä ois loso ainakaan.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Jaha, taas on euroja ja dollareita vilissyt pitkinpoikin mantuja.
mm.
-Uudet lampunkehykset
-Uudenveroiset orkkis etupenkkien kuosit
-Takaovien uudet ikkunoiden kehysmuovit
-Timmi simpukka(?)
-Hyväkuntoiset kylkilistat
Ja tulipa soiteltua Lajuselle museointiasioissa. Hyvinhän tuo puolituntia meni kysellessä tyhmiä.
Ässällä on tullu ajeltua muutamia tankillisia ja kulutus on ollut tasan kympin kantturoissa. Makia peli on ajella.
Kilpiä tosin ei oo päässyt vielä hakemaan, ei ole verotuslappuja tullut postiin.
Sisustasta tuli painepesurilla uudenveroinen, mitä nyt jotkut kohdat hieman haalistuneet. Home ja muutama litra kokista lähti tosi helposti pois. Pitää ottaa vertailukuvia.
Ja sitten tarraongelmaan löyty oletettavasti ratkaisu, kiitos Timolle vinkistä!
http://www.hannulat.com/tarrat/tarrat2
mm.
-Uudet lampunkehykset
-Uudenveroiset orkkis etupenkkien kuosit
-Takaovien uudet ikkunoiden kehysmuovit
-Timmi simpukka(?)
-Hyväkuntoiset kylkilistat
Ja tulipa soiteltua Lajuselle museointiasioissa. Hyvinhän tuo puolituntia meni kysellessä tyhmiä.
Ässällä on tullu ajeltua muutamia tankillisia ja kulutus on ollut tasan kympin kantturoissa. Makia peli on ajella.
Kilpiä tosin ei oo päässyt vielä hakemaan, ei ole verotuslappuja tullut postiin.
Sisustasta tuli painepesurilla uudenveroinen, mitä nyt jotkut kohdat hieman haalistuneet. Home ja muutama litra kokista lähti tosi helposti pois. Pitää ottaa vertailukuvia.
Ja sitten tarraongelmaan löyty oletettavasti ratkaisu, kiitos Timolle vinkistä!
http://www.hannulat.com/tarrat/tarrat2
Tähdellisen parantola
- DieselDogW126
- Viestit: 205
- Liittynyt: 08.7.2006 16:20
- Paikkakunta: Helsinki
Pikkuhiluja muihin kuluihin verrattunatapio89 kirjoitti:Onnistuu myynti
Johan pomppasi, tuli tullista kirje. 845e verot.
Verotusarvo ~2500e ja veroprosentti 33%
En osannut ajatella että pitkä odotusaika päätökselle tietää kallista laskua.
Auton tuoja näytti lappua missä vero oli 160e. Ei ihan menny odotuksien mukaan.
Auto oli kauan myynnissä. Oliko näkemäsi 160 euron lappu aiemman verotuskäytännön mukainen?
On pieniä kuluja, mutta mielelläni olisin sen 600e laittanut osiin vaikkapa kuin valtion kassaan.boogieman kirjoitti:Pikkuhiluja muihin kuluihin verrattunatapio89 kirjoitti:Onnistuu myynti
Johan pomppasi, tuli tullista kirje. 845e verot.
Verotusarvo ~2500e ja veroprosentti 33%
En osannut ajatella että pitkä odotusaika päätökselle tietää kallista laskua.
Auton tuoja näytti lappua missä vero oli 160e. Ei ihan menny odotuksien mukaan.
Auto oli kauan myynnissä. Oliko näkemäsi 160 euron lappu aiemman verotuskäytännön mukainen?
On aikaisemman verotustyylin mukaan. Nyt lapussa vaan luki että autoa missä ei ole co-lukemia niin painon ja moot. tilavuuden mukaan arvioidaan mahdollinen co-päästö ja vero sen mukaan.
Tähdellisen parantola
tee valitus. tuo vero on aivan järjetön eikä perustu todellisuuteen. pari, kolmesataa olisi realistinen.
valitukseen mukaan auton vioista lista ja hinta arvio mitä remontti maksaa jne.
valitukseen mukaan auton vioista lista ja hinta arvio mitä remontti maksaa jne.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Jep, valituksella vaan, prosentteihin se ei vaikuta, mutta verrokkihintaan voit jotain hyvää saada ...
Noitahan myydään täällä 700 € llä eikä mee kaupaks
Noitahan myydään täällä 700 € llä eikä mee kaupaks
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
- DieselDogW126
- Viestit: 205
- Liittynyt: 08.7.2006 16:20
- Paikkakunta: Helsinki
Vaikkakin ovat vanhan systeemin mukaan, niin vertailupohjaksi kaivoin mun vanhat verotiedot -84 300SD:n uittamisesta vuodelta 2006:
Verotusarvo: 2880€
Veroprosentti: 30,00%
Veronmäärä (ALV mukana): 1028,59€ (ALV vaikuttais olleen 19% - Tääh?)
Tästähän sain sitten tuon ALV-osuuden takaisin (eli 164,59€ palautusta) joten veroa kannettiin 864€ loppujen lopuksi. Tämä siis oli se vanha kantotapa. Että mikä ihme se 160€ on ollut???
Laitan YV:tä niistä päällisistä.
Verotusarvo: 2880€
Veroprosentti: 30,00%
Veronmäärä (ALV mukana): 1028,59€ (ALV vaikuttais olleen 19% - Tääh?)
Tästähän sain sitten tuon ALV-osuuden takaisin (eli 164,59€ palautusta) joten veroa kannettiin 864€ loppujen lopuksi. Tämä siis oli se vanha kantotapa. Että mikä ihme se 160€ on ollut???
Laitan YV:tä niistä päällisistä.
W168, W202 ja W126
Tuollainen vero tuntuu lähinnä kiusanteolta.Sergey kirjoitti:tee valitus. tuo vero on aivan järjetön eikä perustu todellisuuteen. pari, kolmesataa olisi realistinen.
valitukseen mukaan auton vioista lista ja hinta arvio mitä remontti maksaa jne.
Mutta eipä noiden vikojen listaaminen hyödytä käytännössä mitään. Huonon kunnon vaikutus enimmillään on vain joitakin prosentteja hinnassa, eli käytännössä nolla. Näin minulle kertoi tullin neuvovan puhelimen asiantuntija, kun asiaa tuon oman SL:n kohdalla selvittelin...
Re: 300SD -83 Hommattu, kunnostukset alkakoon!
Jollet vielä oo E-umpioita hommannut...tapio89 kirjoitti: Hommattavaa/tehtävää:
-E-hyväksyntä umpiot, ilmeisesti 127 fiiatista käy?
Mulla kun oli samanvuotinen moinen, niin myyjä kertoi mulle että kanttivaloisen Hiacen umpiot passaavat tähän kun oli sellaiset kerran siihen asentanut...
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Re: 300SD -83 Hommattu, kunnostukset alkakoon!
Eikös nyt tullut samassa uudistuksessa DOT-valotkin hyväksyttäviksi, kun kattolisäpitkät sallittiin? Eli lukases läpi se uudistettu valoja käsittelevä lakiteksti, jos ei vaikka tarvittis enää vaihtaa lamppuja E-leimaisiin.Vanja-eno kirjoitti:Jollet vielä oo E-umpioita hommannut...tapio89 kirjoitti: Hommattavaa/tehtävää:
-E-hyväksyntä umpiot, ilmeisesti 127 fiiatista käy?
Mulla kun oli samanvuotinen moinen, niin myyjä kertoi mulle että kanttivaloisen Hiacen umpiot passaavat tähän kun oli sellaiset kerran siihen asentanut...
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.