Lisää näitä Welhomaisia kysymyksiä, kun edellisiinkään ei kukaan oo uskaltanu vastata ...
Jos laitetaan xenon valoiseen autoon alkup ajovalojen tilalle halogeenivalot, suuttuuko auton älyosasto pahasti ?
Älkääkö kysykö miksi - kaikki selviää aikanaan, vastaus kysymykseen riittää, kokemus tai mutu, kaikki luetaan ...
Xenonien tilalle perinteiset halogeenit ... ???
Xenonien tilalle perinteiset halogeenit ... ???
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Periaatteessa ei pitäis suuttua.
No okei, xenon + ballasti yhteenlaskettu kokonaiskuorma on varmaan karvan eri luokkaa kuin pelkkä 55W halogeeni. Enkä nyt ihan satavarma ole miten helposti väyväyn datalootaa saa säädettyä, mutta veikkaamma hatusta että ihan vaan starilla ruksia pois ruudusta ja eri paikkaan ruksia niin homma rokrok? Ainakin CAN väyläsissä lienee ihan simppeli homma, vähän vanhemmissa sähköaivoissa lienee myöskin mahdollista. Se on tietysti asia erikseen kuinka helposti.
Tai jos se on ihan manuaalikapistus eikä pelkästään haistele virrankulutuksen perusteella niin sitä pystynee huijaamaan melko helposti. Jos xenon on isompi kuorma kuin halogeeni niin lisätään kuormaa. Tehokkaampi polttimo taikka vastusta väliin. Jos taas halogeeni on isompi kuorma kuin xenon niin tuskin huutaa sähköaivo yhtään mitään, se vaan kuvittelee että kivakiva, virtaa menee yli varoitusrajan. Harvemmin noi ylikuormasta mitään sanoo
Niin ja käys hakemassa ne sun ritilät meiltä, ne on hyllyssä odottamassa
No okei, xenon + ballasti yhteenlaskettu kokonaiskuorma on varmaan karvan eri luokkaa kuin pelkkä 55W halogeeni. Enkä nyt ihan satavarma ole miten helposti väyväyn datalootaa saa säädettyä, mutta veikkaamma hatusta että ihan vaan starilla ruksia pois ruudusta ja eri paikkaan ruksia niin homma rokrok? Ainakin CAN väyläsissä lienee ihan simppeli homma, vähän vanhemmissa sähköaivoissa lienee myöskin mahdollista. Se on tietysti asia erikseen kuinka helposti.
Tai jos se on ihan manuaalikapistus eikä pelkästään haistele virrankulutuksen perusteella niin sitä pystynee huijaamaan melko helposti. Jos xenon on isompi kuorma kuin halogeeni niin lisätään kuormaa. Tehokkaampi polttimo taikka vastusta väliin. Jos taas halogeeni on isompi kuorma kuin xenon niin tuskin huutaa sähköaivo yhtään mitään, se vaan kuvittelee että kivakiva, virtaa menee yli varoitusrajan. Harvemmin noi ylikuormasta mitään sanoo
Niin ja käys hakemassa ne sun ritilät meiltä, ne on hyllyssä odottamassa
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
^^^^^
Juu, kyllä kai kuormat menee yli oletetun halogeeneilä, mutta kokeillaan ...
Sitä lähinnä ajoin takaa, jotta osaako tuo kiukutella niin, että kun huomaa ettei xenon syty, lopettaa koko sähkön tarjoilun ko lyhdylle, ja aiheuttaa sen kautta lisää harmaita (pöllähdyksiä) hiuksia ...
Ja ritilöistä pukkas viestinkin, nopeaa toimintaa ! Poikkean toki heti kun sinnepäin suunnistan ...
Juu, kyllä kai kuormat menee yli oletetun halogeeneilä, mutta kokeillaan ...
Sitä lähinnä ajoin takaa, jotta osaako tuo kiukutella niin, että kun huomaa ettei xenon syty, lopettaa koko sähkön tarjoilun ko lyhdylle, ja aiheuttaa sen kautta lisää harmaita (pöllähdyksiä) hiuksia ...
Ja ritilöistä pukkas viestinkin, nopeaa toimintaa ! Poikkean toki heti kun sinnepäin suunnistan ...
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Mulla on semmonen mielikuva, että halogen --> xenon päivitys onnistuu, kun staarilla käy hiukan naputtelemassa, mutta toisin päin ei onnistu. Saatan olla väärässä, mutta viisaammat vielä valaiskoon asiaa tarkemmin.
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208
® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208
® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Minä olen kanssa (täältä?) lukenut tai jostain muualta saanut päähäni että jos tekee konversion halogeeneista xenoneihin niin starilla pitää joku bitti käydä vääntämässä toisinpäin. Luulisi että tuon samaisen bitin saa käännettyä toiseenkin suuntaan jos muunnosta tekee halogeeneihin.Marco kirjoitti:Mulla on semmonen mielikuva, että halogen --> xenon päivitys onnistuu, kun staarilla käy hiukan naputtelemassa, mutta toisin päin ei onnistu. Saatan olla väärässä, mutta viisaammat vielä valaiskoon asiaa tarkemmin.
Mutta eipä tuo minullakaan ole kuin hatara mielikuva, tietoa ei löydy
Any solution that doesn't involve duct tape is not properly thought out. Additional beer consumption may be required.
-
- Viestit: 132
- Liittynyt: 31.12.2011 10:36
- Paikkakunta: Ruukki
No, mulla on ollut vuoden verran halogeenien tilalla xenonit ilman mitään staareja tai ohjelmointeja ja hyvin on toiminut. Tuskin se toisinpäin on sen kummempaa? Korkeudensäätö näissä on erilainen.
Olisiko faseliftissä sitten eri asia, mulla on -96 tuo väyrynen.
Olisiko faseliftissä sitten eri asia, mulla on -96 tuo väyrynen.
Volvo S40 1.9D 2001
W202 -94 sedan 200 automaatti
+ pari muuta autoa
W202 -94 sedan 200 automaatti
+ pari muuta autoa