Xenonien tilalle perinteiset halogeenit ... ???

Vastaa Viestiin
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Xenonien tilalle perinteiset halogeenit ... ???

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

Lisää näitä Welhomaisia kysymyksiä, kun edellisiinkään ei kukaan oo uskaltanu vastata ...

Jos laitetaan xenon valoiseen autoon alkup ajovalojen tilalle halogeenivalot, suuttuuko auton älyosasto pahasti ?

Älkääkö kysykö miksi - kaikki selviää aikanaan, vastaus kysymykseen riittää, kokemus tai mutu, kaikki luetaan ...
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Wolfie
Viestit: 688
Liittynyt: 11.2.2011 5:14

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

Periaatteessa ei pitäis suuttua.
No okei, xenon + ballasti yhteenlaskettu kokonaiskuorma on varmaan karvan eri luokkaa kuin pelkkä 55W halogeeni. Enkä nyt ihan satavarma ole miten helposti väyväyn datalootaa saa säädettyä, mutta veikkaamma hatusta että ihan vaan starilla ruksia pois ruudusta ja eri paikkaan ruksia niin homma rokrok? Ainakin CAN väyläsissä lienee ihan simppeli homma, vähän vanhemmissa sähköaivoissa lienee myöskin mahdollista. Se on tietysti asia erikseen kuinka helposti.

Tai jos se on ihan manuaalikapistus eikä pelkästään haistele virrankulutuksen perusteella niin sitä pystynee huijaamaan melko helposti. Jos xenon on isompi kuorma kuin halogeeni niin lisätään kuormaa. Tehokkaampi polttimo taikka vastusta väliin. Jos taas halogeeni on isompi kuorma kuin xenon niin tuskin huutaa sähköaivo yhtään mitään, se vaan kuvittelee että kivakiva, virtaa menee yli varoitusrajan. Harvemmin noi ylikuormasta mitään sanoo :lol:

Niin ja käys hakemassa ne sun ritilät meiltä, ne on hyllyssä odottamassa :wink:
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

^^^^^

Juu, kyllä kai kuormat menee yli oletetun halogeeneilä, mutta kokeillaan ...

Sitä lähinnä ajoin takaa, jotta osaako tuo kiukutella niin, että kun huomaa ettei xenon syty, lopettaa koko sähkön tarjoilun ko lyhdylle, ja aiheuttaa sen kautta lisää harmaita (pöllähdyksiä) hiuksia ...

Ja ritilöistä pukkas viestinkin, nopeaa toimintaa ! Poikkean toki heti kun sinnepäin suunnistan ...
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Avatar
Marco
Herrasmies
Viestit: 3045
Liittynyt: 04.5.2007 9:35
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Marco »

Mulla on semmonen mielikuva, että halogen --> xenon päivitys onnistuu, kun staarilla käy hiukan naputtelemassa, mutta toisin päin ei onnistu. Saatan olla väärässä, mutta viisaammat vielä valaiskoon asiaa tarkemmin.
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
take
Viestit: 769
Liittynyt: 06.2.2012 22:11
Paikkakunta: Sievi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja take »

Marco kirjoitti:Mulla on semmonen mielikuva, että halogen --> xenon päivitys onnistuu, kun staarilla käy hiukan naputtelemassa, mutta toisin päin ei onnistu. Saatan olla väärässä, mutta viisaammat vielä valaiskoon asiaa tarkemmin.
Minä olen kanssa (täältä?) lukenut tai jostain muualta saanut päähäni että jos tekee konversion halogeeneista xenoneihin niin starilla pitää joku bitti käydä vääntämässä toisinpäin. Luulisi että tuon samaisen bitin saa käännettyä toiseenkin suuntaan jos muunnosta tekee halogeeneihin.

Mutta eipä tuo minullakaan ole kuin hatara mielikuva, tietoa ei löydy :nocando:
Any solution that doesn't involve duct tape is not properly thought out. Additional beer consumption may be required.
Starglazer
Viestit: 132
Liittynyt: 31.12.2011 10:36
Paikkakunta: Ruukki

Viesti Kirjoittaja Starglazer »

No, mulla on ollut vuoden verran halogeenien tilalla xenonit ilman mitään staareja tai ohjelmointeja ja hyvin on toiminut. Tuskin se toisinpäin on sen kummempaa? Korkeudensäätö näissä on erilainen.
Olisiko faseliftissä sitten eri asia, mulla on -96 tuo väyrynen.
Volvo S40 1.9D 2001
W202 -94 sedan 200 automaatti
+ pari muuta autoa :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 sähkö”