300 D käynnistys ongelmia / öljynpaine / lämpö nousee
300 D käynnistys ongelmia / öljynpaine / lämpö nousee
Tere! Kun on auto vasta ekaa kertaa kesäkeleillä ajossa,niin ilmaantuu koko ajan uutta!
Siispä Pihasta kun starttaa, niin hehkutuksen jälkeen pörähtää vähän vaivaisesti käyntiin ja sammuu parikin kertaa ennenkuin käy kunnolla!
Mikähän voisi olla vikana?
Sitten kun lähtee, niin toimii jees!
Ajelin tässä 60 km kaupunkiin ja ruuhkassa alko lämmöt nousemaan normaalia ( 80 C) ylemmäs. Öljynpaine meinasi myös laskea 1 tuntumaan ja alkoi jo vähän hirvittää... Ohjekirja sanoo, että lämpö saattaa nousta kesäkeleillä tuntuvasti ja saakin sen tehdä? Miten teillä on asian laita?
Öljyt tsekkasin parkkiin päästyäni ja oli ylämerkissä saakka! Elikkä paineen lasku 1:seen ei selvinnyt siitä? Onko paineen lasku normaalia jos koneen lämpö nousee?
Siispä Pihasta kun starttaa, niin hehkutuksen jälkeen pörähtää vähän vaivaisesti käyntiin ja sammuu parikin kertaa ennenkuin käy kunnolla!
Mikähän voisi olla vikana?
Sitten kun lähtee, niin toimii jees!
Ajelin tässä 60 km kaupunkiin ja ruuhkassa alko lämmöt nousemaan normaalia ( 80 C) ylemmäs. Öljynpaine meinasi myös laskea 1 tuntumaan ja alkoi jo vähän hirvittää... Ohjekirja sanoo, että lämpö saattaa nousta kesäkeleillä tuntuvasti ja saakin sen tehdä? Miten teillä on asian laita?
Öljyt tsekkasin parkkiin päästyäni ja oli ylämerkissä saakka! Elikkä paineen lasku 1:seen ei selvinnyt siitä? Onko paineen lasku normaalia jos koneen lämpö nousee?
Hehkuista en tiedä??? Miten tsekataan toimiiko?Rässi66 kirjoitti:1. Hehkut kunnossa?
2. Paljonko lämmöt nousee? +100 menee vielä.
Ö-paineet 1bar tyhjäkäynnillä? Ei kamalan paha.
Öljyt ohenee, kun lämmöt nousee. Koska vaihdettu viimeksi?
lämpö lähenteli seuraavaan viivaa ( 80 jälkeen) se taitaa olla se + 100
Jos menee sen yli, niin sittenkö sanoo poks?
Öljyt vaihdettu just 5W-50. Ennen vaihtoa vaan paine oli tyhjäkäynnillä aina 1,5 !
Tuo lämpökin pisti silmään, kun koko talven ja kevään on pysynyt ku nakutettuna + 80 C
Starttaatko aina heti hehkuvalon sammumisen jälkeen? Kokeilepa antaa hehkuttaa hiukan pidempään. Jos nyt lähtee hyvin tahi paremmin käyntiin, saa hehkuja alkaa epäilemään
Edit: Ja kuten olen ennenkin sanonut lämpöongelmiin, tsekkaa syylärin kunto. Itse ajelin viime kesänä ilman flektiä hetken aikaa, ja muuten pystyi aivan hyvin ajamaan, mutta Kolmårdenin safari 35 asteen helteessä meinas olla liikaa
Ja ei se satasessa poks vielä sano. Emäntä ei viime kesänä muistanut, että ei ollut flektiä. Odotteli mua työpaikan pihassa auto käynnissä ja kohta soitti hädissään, että kun savua nousee pellin alta.. Minä juosten paikalle, niin mittari 120 asteessa ja nesteethän siellä kiehuu. Mutta se mitään aiheuttanut, taisi vain koneen sisältä paikat paremmin puhdistua, kun niin nätisti käy nykyään
Periaatteessa voisi sanoa, että tarkista myös flektin viskon kunto. Itse uusin sen viime kesänä, kun vähän laakeri vippasi. Sen takia se flekti oli hetken aikaa irtikin, kun ei uskaltanut sen kanssa ajella, mutta en ehtinyt ennen reissua saada uutta viskoa.. Mutta toisaalta, koska mulla ei ollut juurikaan ongelmia ilman flektiä, ja syyläri vain kolme vuotta vanha, niin sanoisin, että sulla on nesteen kierrossa se ongelma
Edit: Ja kuten olen ennenkin sanonut lämpöongelmiin, tsekkaa syylärin kunto. Itse ajelin viime kesänä ilman flektiä hetken aikaa, ja muuten pystyi aivan hyvin ajamaan, mutta Kolmårdenin safari 35 asteen helteessä meinas olla liikaa
Ja ei se satasessa poks vielä sano. Emäntä ei viime kesänä muistanut, että ei ollut flektiä. Odotteli mua työpaikan pihassa auto käynnissä ja kohta soitti hädissään, että kun savua nousee pellin alta.. Minä juosten paikalle, niin mittari 120 asteessa ja nesteethän siellä kiehuu. Mutta se mitään aiheuttanut, taisi vain koneen sisältä paikat paremmin puhdistua, kun niin nätisti käy nykyään
Periaatteessa voisi sanoa, että tarkista myös flektin viskon kunto. Itse uusin sen viime kesänä, kun vähän laakeri vippasi. Sen takia se flekti oli hetken aikaa irtikin, kun ei uskaltanut sen kanssa ajella, mutta en ehtinyt ennen reissua saada uutta viskoa.. Mutta toisaalta, koska mulla ei ollut juurikaan ongelmia ilman flektiä, ja syyläri vain kolme vuotta vanha, niin sanoisin, että sulla on nesteen kierrossa se ongelma
Viimeksi muokannut veppe, 20.5.2006 10:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Malm
- W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
- Viestit: 1657
- Liittynyt: 23.10.2005 18:00
- Paikkakunta: Limika/Oulu
Joo hehkuthan on hyvä tarkistaa ensimmäiseksi käynnistyvyyden takia, vanhemmissa moteissa myös venttiilin säädöt mutta näissä uusimmissahan on nämä hytrauliset vitkuttimet, saattaahan nekin kantaa mutta yleensä ne rallattelee ensin
Lämmön nousuun voipi vaikuttaa monikin asia, esim jäähdytysjärjestelmän ja syylärin tukkoisuus, syylärissä myös ulkoinen tukkoisuus vaikuttaa lämpöihin, jumiutunut termostaatti, paisarin korkki, nesteen vähyys yms. perusasiat.
Ei se 100 astetta vielä konetta hajota mikäli paineet pysyy järjestelmässä. Mersun korkkeja on visiin muutamanlaisia mutta yleisin taitaa olla 1,2 Barinen korkki jolloin järjestelmän tulisi kestää noin (120 astetta).
Ei se tuuletinkaan lähde käyntii muistaakseni kuin 91 asteessa, ja silloinkaan ei vielä täydellä teholla. Joku voisi kertoa enemmän tuulettimen spekseistä ettei mene ihan mutuksi koko homma.
Ensimmäisenä siis vaihtaisin jäähdytysnesteet ja huuhtelisin ainakin syylärin sisuskalut.
-risto
Lämmön nousuun voipi vaikuttaa monikin asia, esim jäähdytysjärjestelmän ja syylärin tukkoisuus, syylärissä myös ulkoinen tukkoisuus vaikuttaa lämpöihin, jumiutunut termostaatti, paisarin korkki, nesteen vähyys yms. perusasiat.
Ei se 100 astetta vielä konetta hajota mikäli paineet pysyy järjestelmässä. Mersun korkkeja on visiin muutamanlaisia mutta yleisin taitaa olla 1,2 Barinen korkki jolloin järjestelmän tulisi kestää noin (120 astetta).
Ei se tuuletinkaan lähde käyntii muistaakseni kuin 91 asteessa, ja silloinkaan ei vielä täydellä teholla. Joku voisi kertoa enemmän tuulettimen spekseistä ettei mene ihan mutuksi koko homma.
Ensimmäisenä siis vaihtaisin jäähdytysnesteet ja huuhtelisin ainakin syylärin sisuskalut.
-risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Hehkuista en tiedä??? Miten tsekataan toimiiko?
lämpö lähenteli seuraavaan viivaa ( 80 jälkeen) se taitaa olla se + 100
Jos menee sen yli, niin sittenkö sanoo poks?
Öljyt vaihdettu just 5W-50. Ennen vaihtoa vaan paine oli tyhjäkäynnillä aina 1,5 !
Tuo lämpökin pisti silmään, kun koko talven ja kevään on pysynyt ku nakutettuna + 80 C[/quote]
Hehkut voit tarkistaa helposti ottamalla hehkureleen hehkuille menevän pistokkeen irti ja tarkistamalla kopukynällä meneekö virta läpi kaikista pistokkeen johdoista. Jälkihehkun tarkistat panemalla auton hehkuttamaan ja kopukynän yhden hehkun päähän , hehkutuksen pitäisi jatkua vielä vaikka valo koelaudasta sammuu. Ajan pituuden määrää moottorin lämpötila.
Lämmöt kyllä seilaa vähän ylhäällä mutta kärsii käydä ylikin sen seuraavan viivan hetkellisesti , paniikki tilanteessa pistä lämppäri täysille niin helpottaa.
Olen huomannu joissakin mersuissa että uusilla öljyillä tyhjäkäynnin öljynpaineet laskee ja nousevat taasen parintuhannen kilsan jälkeen.
lämpö lähenteli seuraavaan viivaa ( 80 jälkeen) se taitaa olla se + 100
Jos menee sen yli, niin sittenkö sanoo poks?
Öljyt vaihdettu just 5W-50. Ennen vaihtoa vaan paine oli tyhjäkäynnillä aina 1,5 !
Tuo lämpökin pisti silmään, kun koko talven ja kevään on pysynyt ku nakutettuna + 80 C[/quote]
Hehkut voit tarkistaa helposti ottamalla hehkureleen hehkuille menevän pistokkeen irti ja tarkistamalla kopukynällä meneekö virta läpi kaikista pistokkeen johdoista. Jälkihehkun tarkistat panemalla auton hehkuttamaan ja kopukynän yhden hehkun päähän , hehkutuksen pitäisi jatkua vielä vaikka valo koelaudasta sammuu. Ajan pituuden määrää moottorin lämpötila.
Lämmöt kyllä seilaa vähän ylhäällä mutta kärsii käydä ylikin sen seuraavan viivan hetkellisesti , paniikki tilanteessa pistä lämppäri täysille niin helpottaa.
Olen huomannu joissakin mersuissa että uusilla öljyillä tyhjäkäynnin öljynpaineet laskee ja nousevat taasen parintuhannen kilsan jälkeen.
Se toimii jos liikkuu tai pörisee.
Ei ne ihan pienestä hätkähdä. Ajelin itse pari tuhatta kilometriä käytännössä ilman vesipumppua. Lämmöt kävivät monen monta kertaa tapissa, eikä tuo siitä mitään säikkynyt. Flekti käynnistyy vasta 104 asteessa.
Hehkutulpat ovat halpoja, reilun kympin kappale.
Hehkutulpat ovat halpoja, reilun kympin kappale.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Saman muuten huomasin itsekin, kun viimeksi öljyt vaihdettiin. Lähdin ajamaan ja kun oli lämmennyt kone ja pysähdyin valoihin, vilkaisin öljynpainemittaria Siitä se sitten auton ja miehen olo taas rauhoittui, kun pääsi sinuiksi litkujen kanssa Itse käytän siis Mobil Delvac-1:stä.peehoo7 kirjoitti: Olen huomannu joissakin mersuissa että uusilla öljyillä tyhjäkäynnin öljynpaineet laskee ja nousevat taasen parintuhannen kilsan jälkeen.
Mitä muuten olette mieltä, millaiset öljyt kesäksi olisi hyvä olla, kun vedän vaunua? Delvacilla viime kesänä paineet laski alle ykkösen pitkän vedon jälkeen, olisko olleet 0,8. Pitäiskö tuosta jo huolestua ja sen takia ottaa tälle kesää jokin muu öljy? Pitäisi parin viikon sisään öljyt vaihtaa, niin vielä ehtis päättää, mitä ööliä laitetaan
BigA: tarkoitin flektillä siis tuuletinta Kolmisatasissa tuulettimella on viskokytkin, joka kytkeytyy tietyssä lämpötilassa. Käytännössä tuuletin pyörii koko ajan mukana "kevyesti", mutta kun visko nappaa kiinni, on äänikin sen mukainen Viskon "toimivuuden" tietää ehkä parhaiten siitä, että kylmänä käynnistettäessä Mersu kuulostaa hetken aikaa Volvolta Mistä se muuten johtuu, että visko on "kiinni" kylmänä aina hetken
Tässä on koko hehkuepisodin ydin. Pankaa mieleen yllä olevat asiat.dealer kirjoitti:Hehkuja ei oikein voi tarkistaa virtakynällä, vastusmittarilla voi.
Vastus lämpötilasta riippuen 0,5-1,3 ohmia.
Mikäli hehku on rikki niin että se lämpenee muttei kärjestä, vika näkyy vain irrottamalla hehku ja kokeilemalla virralla sitä.
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
Joka sana niin totta kuin .... , mutta täysin pimeitä hehkujahan virtakynällä yleensä etsitäänkin.dealer kirjoitti:Hehkuja ei oikein voi tarkistaa virtakynällä, vastusmittarilla voi.
Vastus lämpötilasta riippuen 0,5-1,3 ohmia.
Mikäli hehku on rikki niin että se lämpenee muttei kärjestä, vika näkyy vain irrottamalla hehku ja kokeilemalla virralla sitä.
Noihin vain juurestaan lämpiäviin hehkuihin en ole koskaan törmännyt muissa vehkeissä kuin volkkareissa, onneksi yleensä vain yksi sarjasta on tuollai viallinen . Voisi kyllä teettää vähän töitä jos ois kaikki tuollain rikki, ja kesäaika ja muuten hyvä moottori. No saahan niistä pari helposti irti ja testiin.
Se toimii jos liikkuu tai pörisee.
Hehkuissa on vaan semmoinen ominaisuus että rikkinäisessäkin voi ollajonkinlainen vastus, eihän nyt megaohmeilla enää "kynä syty" mutta vastus voi olla vaikka 10 ohmia - se sytyttää kynän mutta hehku on viallinen ?
En minäkään noihin varrestalämpeneviin hehkuihin ole törmännyt juuri koskaan, mutta onhan se mahdollisuus aina olemassa.
En minäkään noihin varrestalämpeneviin hehkuihin ole törmännyt juuri koskaan, mutta onhan se mahdollisuus aina olemassa.
wiimax.fi
Tämä on totta. Itsellä oli tuossa vappuna hellekelissä moottoritiepolennan jälkeen just ja just 0,6 luokkaa tyhjäkäyntipaineet, nyt 3000 km myöhemmin ei tahdo tippua alle yhden millään.peehoo7 kirjoitti:
Olen huomannu joissakin mersuissa että uusilla öljyillä tyhjäkäynnin öljynpaineet laskee ja nousevat taasen parintuhannen kilsan jälkeen.
Tars varmaan siirtyä Delvaciin täälläkin...
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97