320 CDI leikkii Volvoa

Katso myös W202
Vastaa Viestiin
Scorpio
Viestit: 174
Liittynyt: 09.1.2007 23:42
Paikkakunta: Köyliö

320 CDI leikkii Volvoa

Viesti Kirjoittaja Scorpio »

Jaahas. Alkoi sitten tuo väykky käyttäytyä kuin 80-luvun turbovolvo, eli ~2200 rpm asti täysin hengetön ja sitten muulinpotku selkään ja mustaa tulee putkesta niin maan p*rkeleesti. Olisko kellään haisua, että missä vika?

Lisäksi välillä lämpimänä tyhjäkäynti on mallia brum-brum-brum-brum, eli ikäänkuin kävisi vähillä pytyillä (en osaa paremmin selittää).
S210 320 CDI Avari -00 7-Sitz.
Ex-S210 320 CDI Avari -02 7-Sitz.(peuran perkule)
S124 300 E -89 projekti
Ex-W124 300 TD a'la Mynädiesel (teininkiusaaja)
Ex-W124 230 E
Ex-W123 300 D
Oho, onpas niitä kertynyt... :)
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

EGR venttiili rikki?
Pura alipaine-elementti venttiilirungosta pois ja katso että kaikki ok. Jos siellä on jousi ja lukkolautanen irtaallaan niin on sökö.
Tähdellisen parantola
Scorpio
Viestit: 174
Liittynyt: 09.1.2007 23:42
Paikkakunta: Köyliö

Viesti Kirjoittaja Scorpio »

tapio89 kirjoitti:EGR venttiili rikki?
Pura alipaine-elementti venttiilirungosta pois ja katso että kaikki ok. Jos siellä on jousi ja lukkolautanen irtaallaan niin on sökö.
Ookoo. Vielä jos joku kertoisi tyhmälle, että mistä ko. venttiili löytyy ja miten se kirvoitetaan sieltä?
S210 320 CDI Avari -00 7-Sitz.
Ex-S210 320 CDI Avari -02 7-Sitz.(peuran perkule)
S124 300 E -89 projekti
Ex-W124 300 TD a'la Mynädiesel (teininkiusaaja)
Ex-W124 230 E
Ex-W123 300 D
Oho, onpas niitä kertynyt... :)
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Scorpio kirjoitti:
tapio89 kirjoitti:EGR venttiili rikki?
Pura alipaine-elementti venttiilirungosta pois ja katso että kaikki ok. Jos siellä on jousi ja lukkolautanen irtaallaan niin on sökö.
Ookoo. Vielä jos joku kertoisi tyhmälle, että mistä ko. venttiili löytyy ja miten se kirvoitetaan sieltä?
Moottorin suojamuovit poikkeen ja kattellemaan. ;)
Se alipaine-elementti on ihan ruuveilla siellä venttiilirungossa kiinni. Venttiilirunko on imusarjan ja ahtoputken välissä.
Tähdellisen parantola
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

pyöreä klontti imusarjasa(siinä kohden mihin tulee ahto putki) mihin menne alipaine letku(jostain syystä r6 koneissa on usein sen klontin alipaine kalvo rikki... uutta ei kannata hankkia laitta sen pois päältä ohjelmasta)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Scorpio
Viestit: 174
Liittynyt: 09.1.2007 23:42
Paikkakunta: Köyliö

Viesti Kirjoittaja Scorpio »

CDI203 kirjoitti:pyöreä klontti imusarjasa(siinä kohden mihin tulee ahto putki) mihin menne alipaine letku(jostain syystä r6 koneissa on usein sen klontin alipaine kalvo rikki... uutta ei kannata hankkia laitta sen pois päältä ohjelmasta)
Kiitos, palikka paikallistettu. Ohjelmointi on ohjelmassa lähiaikoina kuitenkin, niin poistetaan koko ekosysteemi saman tien. :D
S210 320 CDI Avari -00 7-Sitz.
Ex-S210 320 CDI Avari -02 7-Sitz.(peuran perkule)
S124 300 E -89 projekti
Ex-W124 300 TD a'la Mynädiesel (teininkiusaaja)
Ex-W124 230 E
Ex-W123 300 D
Oho, onpas niitä kertynyt... :)
Scorpio
Viestit: 174
Liittynyt: 09.1.2007 23:42
Paikkakunta: Köyliö

Viesti Kirjoittaja Scorpio »

Ennenkuin alan purkaa mötikkää irki autosta, niin onko jotain erityistä huomioitavaa?

-Tarvitaanko uudet tiivisteet?
-Pitääkö jotain erityisesti varoa, siis normaalihuolellisuutta enemmän?
-Onko jokin purkamisjärjestys/menetelmä muita parempi?
-Muuta, mitä?
S210 320 CDI Avari -00 7-Sitz.
Ex-S210 320 CDI Avari -02 7-Sitz.(peuran perkule)
S124 300 E -89 projekti
Ex-W124 300 TD a'la Mynädiesel (teininkiusaaja)
Ex-W124 230 E
Ex-W123 300 D
Oho, onpas niitä kertynyt... :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 moottori”