Vanne-topic (vapaa kaikille vanteille)
-
- Viestit: 605
- Liittynyt: 19.10.2010 14:10
-
- Viestit: 605
- Liittynyt: 19.10.2010 14:10
liian kallis kasvojen kohotus jos pitäs ruveta kaikki renkaat vaihtamaan uusiin. Pistetään plätyt myyntiin. Ostakee poismiikka heikkinen kirjoitti:8 tuuman vanne. Mikäs profiili jos koko ois 205?Sergey kirjoitti:no kuinkas leveä vanne se on? kokeile 205
On olemassa kahdenlaisia autoja. On uusia mersuja ja sitten on käytettyjä mersuja
tarkoitus olis ajella nuo renkaat loppuu ja sovitella leveämpää kumiaSergey kirjoitti:mikkope tarvit tuuman spacerit eteen noin kapeilla renkailla.
niin ja madalluksen.
suunnitelmissa eteen 235/35/19 ja taakse 275/30/19, saa nähä.. sitte katella tarviiko speiseriä
madaltaa kyllä kestäis hieman
VW golf 4motion -00
S124 300TDT 4MATIC -89
w124 230E "AMG" -87
toyota camry 2.0gli sv21
S124 300TDT 4MATIC -89
w124 230E "AMG" -87
toyota camry 2.0gli sv21
-
- Viestit: 541
- Liittynyt: 02.6.2006 22:43
- Paikkakunta: 97940
Onko porukalla ollut ongelmia katsastaa leveiden spacereiden kanssa, jotka eivät kuitenkaan tuo rengasta yli kaaren. Laittomiahan nuo on, se tiedetään, mutta sanoivat rengasliikkeessäkin että eivät jaksa uskoa että katsastusmies asiaan puuttuu jos rengas vain ei tule yli kaaren.
Mulla kuitenkin on takana 25mm ja edessä 20mm. Kaivonkannet vanteina, jotein ei niitä spacereitä kyllä erota ihan heti.
Pyörän laakereitahan nuo leveät spaicerit kuulemma syö huomattavasti kovemmin, ja tuskin nuo helvetin pitkät pultitkaan ainakan kestävemmät ole, mutta eihän tämä ralliauto olekkaan, eikä edes tehokas siviiliauto Ja kyllä on kaunis kokonaisuus w124 koppa ässän 16" vanteilla, sopivilla spacereilla ja eibachin pro kitillä (myöhemmin kuvaa kun taakse saan oikean mittaiset pultit)
Mulla kuitenkin on takana 25mm ja edessä 20mm. Kaivonkannet vanteina, jotein ei niitä spacereitä kyllä erota ihan heti.
Pyörän laakereitahan nuo leveät spaicerit kuulemma syö huomattavasti kovemmin, ja tuskin nuo helvetin pitkät pultitkaan ainakan kestävemmät ole, mutta eihän tämä ralliauto olekkaan, eikä edes tehokas siviiliauto Ja kyllä on kaunis kokonaisuus w124 koppa ässän 16" vanteilla, sopivilla spacereilla ja eibachin pro kitillä (myöhemmin kuvaa kun taakse saan oikean mittaiset pultit)
mistä lie oot kuullu laakerien ja pulttien kestämisestä. varmaan esson baarista? Jos auton raideväli ei muutu satoja millejä ni vaikutus on marginaalinen.
kyllä ne aika hanakasti ne lätyt tarksitaa.
tollee se mulla näytti 8x16et34:
7.5x16et51 + 25mm spacerit:
kyllä ne aika hanakasti ne lätyt tarksitaa.
tollee se mulla näytti 8x16et34:
7.5x16et51 + 25mm spacerit:
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Ja taas kaivattais apuja....mistä alkais kyselemään tuohon E500:seen AMG Monoblock II:sia 19" kokoisena? (Replicatkin käy, kunhan on just eikä melkein saman näköiset/muotoiset)
...vaikka original Evotkin on ihan ok, niin silti noissa monoissa vaan on jotain
...vaikka original Evotkin on ihan ok, niin silti noissa monoissa vaan on jotain
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Pitäisi muutama vannesarjaa maalata tässä kevään aikana ja ajattelin kysellä foorumin vannespecialisteilta että miten nuo mersun alkuperäiset vanteet on maalattu?
Otetaan nyt esimerkiksi vaikka nuo 8x16 alkuperäiset kasireiät. Väri on ilmeisesti astral silver mutta onko ne lakattuja ja onko väri ihan perus vai jotain kikkailuja kuten noissa sterling silver värisissä?
Entä onko olemassa joku parempi väri kun vetää vaan akryylina tuo astral silver niskaan?
Otetaan nyt esimerkiksi vaikka nuo 8x16 alkuperäiset kasireiät. Väri on ilmeisesti astral silver mutta onko ne lakattuja ja onko väri ihan perus vai jotain kikkailuja kuten noissa sterling silver värisissä?
Entä onko olemassa joku parempi väri kun vetää vaan akryylina tuo astral silver niskaan?
Varmasti marginaalista kyllä onkin..Sergey kirjoitti:mistä lie oot kuullu laakerien ja pulttien kestämisestä. varmaan esson baarista? Jos auton raideväli ei muutu satoja millejä ni vaikutus on marginaalinen.
kyllä ne aika hanakasti ne lätyt tarksitaa.
Täytynee varmuuden vuoksi katsastaa jollain muilla vanteilla, muutenhan kyllä ilman lättyi noilla, mutta kun mahu edes kiinni ilman
uujee
Pitkään ei sit tällä kertaa tarvinnut uusia vanteita etsiä:
IMG_1185 by petskutee, on Flickr
IMG_1175 by petskutee, on Flickr
Kyseessä siis luultavasti Eta Betan valmistamat "King" merkin alla myydyt vanteet, spekseiltään niinkin mukavat kuin 9x16 et14 joka nurkkaan.
Jos merkkejä oikein tulkitsin, niin valmistusvuosi on 1985.
Osaisko vanhanliiton vannemiehet (Sergey?) valaista vähän, mihin nuo on edes alunperin tarkoitettu,
muutenkin tuo King kaipaisi selitystä, google ei juurikaan osannut auttaa...
Linkkinä kuvaa vanteen takapuolelta: http://farm8.staticflickr.com/7282/8740 ... b8fa_k.jpg
Eta Betan leimat siis löytyy, mutta kaikissa löytämissäni ko. vanteiden kuvissa keskimerkissä komeilee King.
IMG_1185 by petskutee, on Flickr
IMG_1175 by petskutee, on Flickr
Kyseessä siis luultavasti Eta Betan valmistamat "King" merkin alla myydyt vanteet, spekseiltään niinkin mukavat kuin 9x16 et14 joka nurkkaan.
Jos merkkejä oikein tulkitsin, niin valmistusvuosi on 1985.
Osaisko vanhanliiton vannemiehet (Sergey?) valaista vähän, mihin nuo on edes alunperin tarkoitettu,
muutenkin tuo King kaipaisi selitystä, google ei juurikaan osannut auttaa...
Linkkinä kuvaa vanteen takapuolelta: http://farm8.staticflickr.com/7282/8740 ... b8fa_k.jpg
Eta Betan leimat siis löytyy, mutta kaikissa löytämissäni ko. vanteiden kuvissa keskimerkissä komeilee King.
Kuvaa tulee sitten kun ovat allelaittokunnossa, ts. ei ihan heti Kyllähän nuo alle hyvin istuvat, mitä nyt kumit on vaihdettava reilusti pienempiin, ja etuvanne hankaa raidetangon pään kumiin.. Itse raidetangon päähän on matkaa ehkä milli, tiukka sovite
Edittiä: pullakumit napattu vanteilta pois, huomionarvoisia seikkoja:
1. Kevyimmät omistamani vanteet
2. Yksi vanne luotisuora, muissa pientä heittoa (ovat jo oikaisussa)
blacklake: No juu, itse uskoin silmiäni heti ekalla vilkaisulla ja soittelin että eiköhän noista kaupat tehdä
Edittiä: pullakumit napattu vanteilta pois, huomionarvoisia seikkoja:
1. Kevyimmät omistamani vanteet
2. Yksi vanne luotisuora, muissa pientä heittoa (ovat jo oikaisussa)
blacklake: No juu, itse uskoin silmiäni heti ekalla vilkaisulla ja soittelin että eiköhän noista kaupat tehdä
Viimeksi muokannut PeeTee^^, 17.5.2013 12:59. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Parani mersun ajettavuus kyllä roimasti, vaikka aika varauksellinen olinkin eibach jousien suhteen. Eli oliko tuo Eibach ProKit mikä alle tuli, kun halvalla sai. Vanteina ässän 16 x 7,5" joilla renkaat 205/55 sekä 215/55 ja 20mm spacerit joka nurkalla. Ekaksi takana oli 25mm spacerit, mutta otti kaareen kiinni, joten sorvasin niistä itse 5mm pois (ei löytynyt liikkeistä tarpeeksi pitkiä pulttejakaan, joten joka tapauksessa olisi tuon 5mm joutunut sorvaamaan). Takanakin olis saanu olla 205 kumit, mutta jälleen kerran halvalla kun sai
Vakio rengaskoolla tahtoi kaltevalla pikkutiellä hakea ojaan aika kovastikkin, sekä ohjaus oli liiankin tunnoton/kevyt. Nyt ei juurikaan hae ojaan sekä ohjaus on paljon tunnokkaampi, paljon rennompi ajaa. Eibach jousetkaan eivät ole liian jäykät, jämäkämpi tosin on. Rengastakin on sen verran että ei hakkaa katkonaisellakaan tiellä. Madallus myös on sopiva, eteen tosin on vaihdettava matalammat jousikumit.
Pakko ylistys oli tämä, koska olen aina ollut hyvin varauksellinen ja kielteinen madallusjousien sekä isompien rengastuksien suhteen! Eibach sarja siis ainakin toimii!
Seuraavaksi hiekkapuhallukseen lähtee AMG AeroI vanteet, jonka jälkeen maalaukseen. Niitä ehkä kokeillaan alla, mutta sitten myyntiin/varastoon odottamaan.
Vakio rengaskoolla tahtoi kaltevalla pikkutiellä hakea ojaan aika kovastikkin, sekä ohjaus oli liiankin tunnoton/kevyt. Nyt ei juurikaan hae ojaan sekä ohjaus on paljon tunnokkaampi, paljon rennompi ajaa. Eibach jousetkaan eivät ole liian jäykät, jämäkämpi tosin on. Rengastakin on sen verran että ei hakkaa katkonaisellakaan tiellä. Madallus myös on sopiva, eteen tosin on vaihdettava matalammat jousikumit.
Pakko ylistys oli tämä, koska olen aina ollut hyvin varauksellinen ja kielteinen madallusjousien sekä isompien rengastuksien suhteen! Eibach sarja siis ainakin toimii!
Seuraavaksi hiekkapuhallukseen lähtee AMG AeroI vanteet, jonka jälkeen maalaukseen. Niitä ehkä kokeillaan alla, mutta sitten myyntiin/varastoon odottamaan.
Ennenvanhaan oli sellainen vannetuotemerkki kuin King Germany. Muuta en osaa sanoa, laatu oli erinomaista mitä muutamat sarjat on itel ollu.
RH AA Topline on vanne jota etsit. Taitaa tuossa kuvassa olla juuri ne.piippu kirjoitti:Ja taas kaivattais apuja....mistä alkais kyselemään tuohon E500:seen AMG Monoblock II:sia 19" kokoisena? (Replicatkin käy, kunhan on just eikä melkein saman näköiset/muotoiset)
...vaikka original Evotkin on ihan ok, niin silti noissa monoissa vaan on jotain
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Wau....KiitosSergey kirjoitti:RH AA Topline on vanne jota etsit. Taitaa tuossa kuvassa olla juuri ne.piippu kirjoitti:Ja taas kaivattais apuja....mistä alkais kyselemään tuohon E500:seen AMG Monoblock II:sia 19" kokoisena? (Replicatkin käy, kunhan on just eikä melkein saman näköiset/muotoiset)
No alkoihan niitä löytymään, kun omat googlettelut ei oikein tuonut osumia replica puolelta
mutta kun oikein pilkkua fiilataan, niin tuossa RH:ssa on vähemmän vannetta kuin kuvan E500:ssa (siis reijät isommat/puolat ohkaisemmat) ja puolien malli kanttisempi
ainakin minun silmin....
edit. hitto kun lyö tyhjää pääkopassa...ja oikein erityisesti tuon E500E:n vanteiden et:n kanssa Mistäs nyt keksitään oikea et noille 19" toplineille, jos ja kun kerran tuossa linkittämässäni mustassa on edessä 8,5" ja takana 9,5" mutta et:stä ei vahingossakaan mainita mitään ....toive olisi että tulisi mukavasti kaarelle
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
tuota RH AA Toplineä on tehty jo yli kaksikymmentä vuotta ja siinä on aikojen saatossa muotoilu vähän muuttunut. kaikenlisäksi n 10v sitten ne lopetti erityisen leveiden mallien myynnin. EN musita tarkalleen leveyksiä mutta 90 luvulla sai 2 tuumaa leveämpiä kuin mitä ne nykyään kauppaa. Nämä nykyistä 1-2 tuumaa leveämmät on erittäin haluttuja.
Nuo 500E kuvathan on tosi vanhoja, olen itse ne nähnyt ainakin 10v sitten...
Sitähän saisi myös koottavana jolloin saisit vaikka 14 tuumaa leveän
Nuo 500E kuvathan on tosi vanhoja, olen itse ne nähnyt ainakin 10v sitten...
Sitähän saisi myös koottavana jolloin saisit vaikka 14 tuumaa leveän
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
tuossa kun muutama vuosi sitten kiillotin nää vanteet. Sen jälkee ajettu jonku 30tkm ja yksi kokonainen talvi, joten oli vanteet jo vähä heikommas hapessa.
Mut sitte autoglymin fosforihappopesulla siitä sai taas kerran ihan sieddettävän ELi vielä ainaki yhen kesän menettelee (eli 2)
Mut sitte autoglymin fosforihappopesulla siitä sai taas kerran ihan sieddettävän ELi vielä ainaki yhen kesän menettelee (eli 2)
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
vannetopikkiin tää kysymys kai kuuluu..
mikä on ET jos "Back Spacing" on esim. 4"?
paljonko 1" leveämpi vanne muuttaa "back spacingkiä?" tai ET:tä?
hmmm.. tää jälkimmäinen taitaa riippua vanteesta että kumpaan suuntaan se levitys on, vai meneekö se 50/50? ja jos kyseisessä vanteessa menee 50/50 niin se taitaa olla 4.5" back spacing siis kai vai häh?
mikä on ET jos "Back Spacing" on esim. 4"?
paljonko 1" leveämpi vanne muuttaa "back spacingkiä?" tai ET:tä?
hmmm.. tää jälkimmäinen taitaa riippua vanteesta että kumpaan suuntaan se levitys on, vai meneekö se 50/50? ja jos kyseisessä vanteessa menee 50/50 niin se taitaa olla 4.5" back spacing siis kai vai häh?
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
..making sense, is NOT my priority..
Eli minkälaiset ne 7" olisi? backspace 4"? silloin ne olisi siis 7x16et25. ja jos ne 8" on backspace 4" niin silloin ne olisi 8x16et0 (nolla).
Linkki havainnollistamaan millainen ero on kyseessä.
Poke erotus olisi siis n 40mm eli nuo 8 tuumaiset tulisi sen 4 senttiä ulommas.
Linkki havainnollistamaan millainen ero on kyseessä.
Poke erotus olisi siis n 40mm eli nuo 8 tuumaiset tulisi sen 4 senttiä ulommas.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.