Loppu itseltä neuvot ilmavaivaan, mitäs seuraavaksi?
Loppu itseltä neuvot ilmavaivaan, mitäs seuraavaksi?
Elikkäs potilas on valtra valmet 700 bosch pe3..... rivipumpulla.
3 eri siirtopumppua kokeiltu (viimeisenä sähköistä) ei vaikutusta.
kaikki letkut uusittu. ei vaikutusta.
uusi suodatin. ei vaikutusta.
uusi suodatin jalka suodattimen kanssa (cav) ei vaikutusta.
tällä hetkellä tankkina toimii kanisteri.
järjestys "tankista" syöttöpumpulle päin.
tankki -> letku -> cav suodatin jalka -> letku -> sähköinen siirtopumppu -> takaiskuventtiili -> syöttöpumppu
ja jokaikinen osa tankin ja syöttöpumpun välillä uutta.
voiko tuolta pumpun sisältä pettää jotku tiivisteet että repii jostain ihmepaikasta ilmat?
kertokkee ihmeesä, arvailutki kelepaa
3 eri siirtopumppua kokeiltu (viimeisenä sähköistä) ei vaikutusta.
kaikki letkut uusittu. ei vaikutusta.
uusi suodatin. ei vaikutusta.
uusi suodatin jalka suodattimen kanssa (cav) ei vaikutusta.
tällä hetkellä tankkina toimii kanisteri.
järjestys "tankista" syöttöpumpulle päin.
tankki -> letku -> cav suodatin jalka -> letku -> sähköinen siirtopumppu -> takaiskuventtiili -> syöttöpumppu
ja jokaikinen osa tankin ja syöttöpumpun välillä uutta.
voiko tuolta pumpun sisältä pettää jotku tiivisteet että repii jostain ihmepaikasta ilmat?
kertokkee ihmeesä, arvailutki kelepaa
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä
® Mesen Coupeklubi
® Mesen Coupeklubi
kone rupiaa päkyttämään ja joutuu ilmaamaan taas uudelleen saadakseen käymään.
tuossa pumpussa on myös paluupuolella "venttiili". yksinkertaisuudessaan jousi ja laakerikuula, kun pumpun sisällä tarpeeksi painetta se päästää löpöä paluupuolelta tankkiin. tosin sitä ei testeissä tee kuin mekaanisellä siirtopumpulla joka tulee pumpun kylkeen, ja silläkin vain vanhalla kunnon käsipumpulla kun oikein vispaa
tuossa pumpussa on myös paluupuolella "venttiili". yksinkertaisuudessaan jousi ja laakerikuula, kun pumpun sisällä tarpeeksi painetta se päästää löpöä paluupuolelta tankkiin. tosin sitä ei testeissä tee kuin mekaanisellä siirtopumpulla joka tulee pumpun kylkeen, ja silläkin vain vanhalla kunnon käsipumpulla kun oikein vispaa
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä
® Mesen Coupeklubi
® Mesen Coupeklubi
-
- Viestit: 2154
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Tosi onTerho P kirjoitti:Näkyykö niitä ilmoja missään? mitenkä oirehtii? En tiä mistään mitään mutta näyttäs olevan nuita ilmavaivoja liikkeellä vähän ite kullakin
Talvet ajan kesädieselillä, mutta tänään ostin jäänesto Diesel 100:a
Vajaa tankkisena seisoi talvella neljä kuukautta, niin kylläpä rykii nyt.
Vettä varmaan tankissa. Eilen illalla piti tien päällä vaihtaa pa-suodatin ja ilmata suutinputkien juuresta. Vieläkin alkaa nytkämään nappi laudassa.
Oliskohan bensiinikin sitonut veden polttoaineen mukaan, vai estääkö se vain hyytymistä.
Bensiini vai Diesel 100 tässä tapauksessa kesällä tehokkaampi ?
Mistäs kohden D190 yleensä vetää ilmoja, jos siitä kyse ?
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
tuo pittääpi huomenna kokkeila vielä. muuten on neuvot hukassaMika.T kirjoitti:Laita siirtopumppu heti ensimmäiseksi tankin jälkeen.
yksi tuttu tuumaili että voisi vuotaa jakopäästä öljyn sekaan mutta justii pari päivää ennen tutkintaa vaihettii öölit samaan vermeeseen eikä näyttänyt sen kummemmalta kuin ennenkään, vai miten se löpö vaikuttaapi öljyn seassa? vähä litkun olosta se ööli oli mutta olihan sillä ajettu jo 300h
ja tutkinnan aikana ei öljyn pinta noussut normaali määrästä.
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä
® Mesen Coupeklubi
® Mesen Coupeklubi
katos tuosta linkistä tarinaa http://users.metropolia.fi/~jorii/Verkk ... umppu.html
-
- Viestit: 2154
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Nyt vi----aa
Ei taaskaan millään käyntiin kun seisoi n. 1 vrk.
Kertaalleen sain vähäksi aikaa hökättämään ilmaamalla ja sitten ei lähde enää millään
Esisuodattimelle ei vaan tule löböä paluuputkesta kylläkin vastaavalla kohdalla.
Pumppuko ei nosta, vai perkelekkö nyt on
Ei taaskaan millään käyntiin kun seisoi n. 1 vrk.
Kertaalleen sain vähäksi aikaa hökättämään ilmaamalla ja sitten ei lähde enää millään
Esisuodattimelle ei vaan tule löböä paluuputkesta kylläkin vastaavalla kohdalla.
Pumppuko ei nosta, vai perkelekkö nyt on
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
-
- Viestit: 2154
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Ollaan tasapainossa
Eikä yhtään.
Mieluummin jo
Taisin vaan ihan sattumalta hoksata miten pikkupojat saa Mersun työntämään savua.
Nimittäin kun kerrran ei tullut polttoainetta imuputkesta, vaihdoin ne keskenään ja otan nyt pa:n käyttöön paluuputkesta. Epäilen, että varsinainen imuputki on tukossa ja nyt ei palaudukaan liika tankkiin takaisin. Ainakin utua pukkaa erilailla kuin oikeinpäin.
Pitäisköhän laittaa ilmanottoputken suulle vielä suppilo maskiin. Sittenhän olis ns. tuuliturbo
Mutta asiaakin
Tietääkö kukaan millä korkeudella on tankissa paluuputken pää. Kuinka täynnä tankki pidettävä jottei hörppää tyhjää
Eikä yhtään.
Mieluummin jo
Taisin vaan ihan sattumalta hoksata miten pikkupojat saa Mersun työntämään savua.
Nimittäin kun kerrran ei tullut polttoainetta imuputkesta, vaihdoin ne keskenään ja otan nyt pa:n käyttöön paluuputkesta. Epäilen, että varsinainen imuputki on tukossa ja nyt ei palaudukaan liika tankkiin takaisin. Ainakin utua pukkaa erilailla kuin oikeinpäin.
Pitäisköhän laittaa ilmanottoputken suulle vielä suppilo maskiin. Sittenhän olis ns. tuuliturbo
Mutta asiaakin
Tietääkö kukaan millä korkeudella on tankissa paluuputken pää. Kuinka täynnä tankki pidettävä jottei hörppää tyhjää
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Uskaltaisko sinne alkuperäiseen imuputkeen tarjota paineilmaa vastakarvaan?
Sukulaismiehellä oli takavuosina zetorissa pirullinen vika just polttoaineen kanssa, kun pelasi ok aina sen aikaa kun toimii, mutta yht'äkkä seis koko perkuleen vekotin, eikä polttoainetta millään suodattimelle, mutta sitten taas ihan yllättäen kaikki toimii, kunnes taas.....lopuksi kun ihan kaikki muu oli vaihdettu ja tarkastettu, löytyi tankista joku hemmetin apulantasäkin pala joka seilasi satunaisesti imuputken eteen ja tukki koko systeemin....vika poistui, kun poisti syyllisen
Sukulaismiehellä oli takavuosina zetorissa pirullinen vika just polttoaineen kanssa, kun pelasi ok aina sen aikaa kun toimii, mutta yht'äkkä seis koko perkuleen vekotin, eikä polttoainetta millään suodattimelle, mutta sitten taas ihan yllättäen kaikki toimii, kunnes taas.....lopuksi kun ihan kaikki muu oli vaihdettu ja tarkastettu, löytyi tankista joku hemmetin apulantasäkin pala joka seilasi satunaisesti imuputken eteen ja tukki koko systeemin....vika poistui, kun poisti syyllisen
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
-
- Viestit: 2154
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Pitäähän se tukko jossakin vaiheessa puhaista pois sieltä sihin päältä. sitten pitäis heti tyhjentää tankki. Liekö pohjaroppua 201/190D mallissa.
Satalankussa ei ollut ja jouduttiinkin öljynvaihtoimurilla noukkimaan tankin pohja tyhjäksi säiliönpohjan kuravettä tankattuani silloin muinoin.
Kunhan alan tuolla ajamaan taas päivittäin, otan 20l kallonan konttiin ja testaan paluuputken korkeuden.
Satalankussa ei ollut ja jouduttiinkin öljynvaihtoimurilla noukkimaan tankin pohja tyhjäksi säiliönpohjan kuravettä tankattuani silloin muinoin.
Kunhan alan tuolla ajamaan taas päivittäin, otan 20l kallonan konttiin ja testaan paluuputken korkeuden.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05